Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax-on-web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Tax-on-web

    Het is toch relatief hoor. Stel ik betaal mijn hypothecaire leningen terug, dan heb ik minder aftrek en een hogere aanslagvoet. Maar door het feit dat ik geen intresten meer betaal heb ik dan meer beschikbaar.
    Maar ik hou mijn leningen omdat het netto-rendement op mijn beleggingen en de fiscale aftrek hoger is dan de intrest die ik betaal aan de bank.

    Comment


    • Re: Tax-on-web

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Gewoon omdat er te weinig afgehouden werd en je dus elke maand iets te veel gekregen hebt.
      En vermoedelijk ook geen kosten dat je inbrengt.

      Maar zo weet je hoe van je geld vanaf te geraken. [emoji1]
      Wij hebben geen kosten, wat zouden wij dan kosten gaan aangeven... wij zijn geen zelfstandigen hé.

      En bovendien, ze moeten toch ergens het geld vandaan halen om die stakkers te betalen die moeten terugkrijgen... ben toch ergens blij dat ik mijn steentje daartoe bijdraag .

      Comment


      • Re: Tax-on-web

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        En bovendien, ze moeten toch ergens het geld vandaan halen om die stakkers te betalen die moeten terugkrijgen... ben toch ergens blij dat ik mijn steentje daartoe bijdraag .
        Ik ken u niet persoonlijk maar ik denk toch dat je te goed bent voor deze wereld

        Comment


        • Re: Tax-on-web

          1)Onroerende investering doen met een bulletlening zodat je met de intresten het bijkomend KI neutraliseert.
          2)Maximaal lange termijn sparen




          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

          Comment


          • Re: Tax-on-web

            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            Ik ken u niet persoonlijk maar ik denk toch dat je te goed bent voor deze wereld
            Als ge het maar weet, ik hoor dat praktisch dagelijks .
            Niets is mij te veel om de medemens die te kort heeft te helpen .

            Comment


            • Re: Tax-on-web

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Van zolang ik op onze aardkloot rondloop, heb ik nog nooit zoveel moeten betalen als dit jaar...en dit met slechts één inkomen.
              Moet ik nu blij zijn omdat ik (blijkbaar) een groot inkomen heb, of triest omdat ik zoveel moet betalen ? Ra ra Ra ��.
              Dat is 'sinds de regering van "show me the money..." etc aan de macht is dat ik voor de 3de keer belastingen moet bijbetalen.
              Al de vorige jaren kreeg ik meestal terug.
              Ik ben van 1997 op pensioen. Dus ik weet ongeveer wie zijn zakken vult met mijn geld...

              Comment


              • Re: Tax-on-web

                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                Ik ben van 1997 op pensioen. Dus ik weet ongeveer wie zijn zakken vult met mijn geld...
                Als je al 20 jaar met pensioen bent, dan heb je al een mooi deel van je bijdrage gerecupereerd toch ?
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • Re: Tax-on-web

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Dat is 'sinds de regering van "show me the money..." etc aan de macht is dat ik voor de 3de keer belastingen moet bijbetalen.
                  Al de vorige jaren kreeg ik meestal terug.
                  Ik ben van 1997 op pensioen. Dus ik weet ongeveer wie zijn zakken vult met mijn geld...
                  Met alle respect, jij betaalt geen belastingen, jij krijgt gewoon iets minder van de staat (en van de werkenden).

                  Feit is: in 1990 waren er 4 werkenden per gepensioneerde, en binnen een paar jaar gaan dat er nog 2 zijn.
                  Tegen die demografie is geen kruid gewassen, maar we gunnen het jou.

                  Met jouw bijdragen heb je het pensioen van je ouders en grootouders betaald. Jouw huidig pensioen wordt betaald door de werkenden van vandaag. Dat is in andere landen anders geregeld...

                  Comment


                  • Re: Tax-on-web

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Als je al 20 jaar met pensioen bent, dan heb je al een mooi deel van je bijdrage gerecupereerd toch ?
                    Je hebt mijn standpunt blijkbaar niet goed begrepen.

                    BTW: Gepensioneerden betalen ook belasting.
                    En als we 2% index krijgen gaat daar de helft van naar de staat.

                    Comment


                    • Re: Tax-on-web

                      Als ik 100€ extra Bruto krijg van mijn werkgever kost hem dat 133€, en ik krijg 38€....

                      Als ik 2% index krijg, dan krijgt de staat daar ook de helft van.

                      Comment


                      • Re: Tax-on-web

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Dat is 'sinds de regering van "show me the money..." etc aan de macht is dat ik voor de 3de keer belastingen moet bijbetalen.
                        Al de vorige jaren kreeg ik meestal terug.
                        Ik ben van 1997 op pensioen. Dus ik weet ongeveer wie zijn zakken vult met mijn geld...
                        Helemaal juist, en je bent niet de enige die er zo over denkt.



                        En zij die werken hebben altijd, en zullen altijd afgeven op zij die in pensioen zijn.
                        Dat is altijd zo geweest en dat zal dus altijd zo blijven, gewoon jaloersheid... enkel op onze leeftijd zijn ze niet jaloers.
                        Daar stoor ik me al lang niet meer aan, integendeel, als ik ze nog wat op stang kan jagen dan doe ik het .

                        Wij vertrekken over afzienbare tijd voor de vierde keer dit jaar op reis, en altijd buiten het seizoen : minder volk, minder druk op de weg, enne........vééééééél goedkoper.
                        Voordeel van in pensioen te zijn hé .

                        Wij gaan over een paar jaar nogmaals de staat wat sponseren. Dan zou mijn vrouw haar pensioen kunnen krijgen, maar dat gaan we weigeren.
                        Wij hebben het laten berekenen, en als we rekening houden met wat ik minder ga krijgen als mijn vrouw ook een pensioen krijgt, en de belastingen die wij dan meer zouden gaan betalen, blijft er niks van haar pensioen over, integendeel, totaal zouden we zelfs iets minder krijgen. Dus mag vadertje staat haar pensioen houden... ik ben toch, zoals Dpix reeds schreef, een goed mens hé .
                        Last edited by Guest17; 25 augustus 2017, 11:24.

                        Comment


                        • Re: Tax-on-web

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Wij hebben geen kosten, wat zouden wij dan kosten gaan aangeven... wij zijn geen zelfstandigen hé.

                          En bovendien, ze moeten toch ergens het geld vandaan halen om die stakkers te betalen die moeten terugkrijgen... ben toch ergens blij dat ik mijn steentje daartoe bijdraag .
                          Ten eerste moet men geen zelfstandige zijn om iets in te brengen ... een hypothecair krediet, een lening voor isolatie of in het verleden ook zonnepanelen of milieuvriendelijke wagen zijn al een voorbeeld.

                          Ten tweede is niet iedereen dat terugkrijgt geen bijdrager, bij bedienden wordt vaak te veel afgehouden van het maandelijks loon en dus trekken die twee jaar later ook terug van wat ze gratis geleend hebben aan de staat.
                          Hetgeen ze terugtrekken hebben ze dus vaak eerst te veel betaald.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Tax-on-web

                            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                            Je hebt mijn standpunt blijkbaar niet goed begrepen.

                            BTW: Gepensioneerden betalen ook belasting.
                            En als we 2% index krijgen gaat daar de helft van naar de staat.
                            Toch wel hoor, ik begrijp je heel goed en ik wijs niemand met de vinger.
                            Ik weet enkel dat de huidige pensioenen worden betaald door de werkende massa, zoals jij dat ook hebt gedaan (veronderstel ik toch).
                            Dus momenteel pluk jij de vruchten van het jarenlange afdragen en hopelijk mogen diegene die nu werken er later ook van genieten.
                            Vooral dit laatste zou voor onze kinderen (en kleinkinderen) wel eens nefast kunnen zijn.
                            Het voelt bijna crimineel aan dat men indertijd mensen veel te vroeg op pensioen heeft gesteld.

                            BTW Iedereen betaalt belasting.
                            En ook op mijn index gaat de helft er af.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • Re: Tax-on-web

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                              Toch wel hoor, ik begrijp je heel goed en ik wijs niemand met de vinger.
                              Ik weet enkel dat de huidige pensioenen worden betaald door de werkende massa, zoals jij dat ook hebt gedaan (veronderstel ik toch).
                              Dus momenteel pluk jij de vruchten van het jarenlange afdragen en hopelijk mogen diegene die nu werken er later ook van genieten.
                              Vooral dit laatste zou voor onze kinderen (en kleinkinderen) wel eens nefast kunnen zijn.
                              Het voelt bijna crimineel aan dat men indertijd mensen veel te vroeg op pensioen heeft gesteld.

                              BTW Iedereen betaalt belasting.
                              En ook op mijn index gaat de helft er af.
                              Ik weet ook hoe het werkt. Ik heb jarenlang belastingen ingevuld en uitgeteld voor andere. (lang geleden)
                              Ook nog vele, via een bezwaarschrift, een teruggave kunnen kado doen.

                              Mij hoor je niet klagen. Ik kom ruimschoots toe.
                              Maar ik ken er vele die ik van de sportclub ken (van mijn leeftijd) met abnormale lage pensioenen.
                              Mijn vrouw heeft haar pensioen van vóór de beruchte 2014.
                              Haar collega erna en dat scheelt zich bijna -100€.

                              Je moet dan geen genie zijn, wie daarvoor heeft gezorgd.
                              En dat, samen wat vandaag als headline in de krant staat, (zie link Djivan) maakt mij meer bezorgd.
                              Last edited by w00ha; 25 augustus 2017, 13:11.

                              Comment


                              • Re: Tax-on-web

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

                                Wij gaan over een paar jaar nogmaals de staat wat sponseren. Dan zou mijn vrouw haar pensioen kunnen krijgen, maar dat gaan we weigeren.
                                Wij hebben het laten berekenen, en als we rekening houden met wat ik minder ga krijgen als mijn vrouw ook een pensioen krijgt, en de belastingen die wij dan meer zouden gaan betalen, blijft er niks van haar pensioen over, integendeel, totaal zouden we zelfs iets minder krijgen. Dus mag vadertje staat haar pensioen houden... ik ben toch, zoals Dpix reeds schreef, een goed mens hé .
                                Voor zover ik weet past de pensioendienst automatisch de voor de personen in kwestie gunstigste formule toe, normaal moet je je daar dus geen zorgen over maken. Tenzij ze natuurlijk met brutobedragen werken en je netto minder zou overhouden met de zogezegde "gunstigste" formule.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X