Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax-on-web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Tax-on-web

    Hallo,

    Ik heb vandaag een mailtje gekregen van FOD dat ik kan beginnen met invullen, want alles staat online klaar sinds 28 april.
    Euh ... Heel mijn winkel is van vorige week al BINNEN!!! (als je terugtrekt ben je wat sneller ).
    Hebben ze daar geen automatische koppeling van ... Oeps, ach, natuurlijk niet ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #32
      Re: Tax-on-web

      Valt nog mee, volgens de taxmensen was ik ineens gescheiden. Zelf niks van gemerkt, mijn echtgenote ook niet

      Comment


      • #33
        Re: Tax-on-web

        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
        Valt nog mee, volgens de taxmensen was ik ineens gescheiden. Zelf niks van gemerkt, mijn echtgenote ook niet

        Ging dat dan niet over de aangifte van 2014?

        Comment


        • #34
          Re: Tax-on-web

          U zal binnenkort een voorstel van vereenvoudigde aangifte ontvangen. Uw voorstel van vereenvoudigde aangifte is pas toegankelijk zodra het voorstel is verstuurd EN in onze gegevensbanken is opgeladen. De voorziene verzendingsperiode voor de voorstellen loopt van 6 tot en met 22 mei 2014.

          Bovenstaande lees ik nu als ik inlog op TOW. Let vooral op die EN in hoofdletters.
          Ik wil nog een kleinigheid veranderen in mijn aangifte, als ik het op papier doe hebben ze het overmorgen, via TOW (de vooruitgang nietwaar ) kan ik misschien wachten tot ?????, tot ze eens tijd hebben gevonden om alle "voorstellen" in hun gegevensbanken "op te laden".
          Die voorstellen VOORAF in TOW inladen en ze dan versturen via de post (waarom bij TOW-ers via de post ? ), dat was waarschijnlijk TE eenvoudig geweest.
          Maar een mail met de melding dat vanaf 28 april TOW actief is voor de aangiften 2014 heb ik wél gekregen.

          Ter info, voordat Verseg me naar gewoonte countert: de gewone medewerker zal in heel die soep uiteraard geen enkele invloed hebben, dat besef ik ook wel.
          Last edited by nete; 13 mei 2014, 17:40.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #35
            Re: Tax-on-web

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Ik ga ze daar niet mee lastigvallen, het is trouwens geen echt probleem.
            Dan is het blijkbaar wel mode om te klagen over iets wat geen probleem is.

            Ik vind het alleen nogal zielig dat ik nu terug "in het papier" zit, en als ik naar TOW ga kijken dat men dan bovenaan triomfeert met "al 3 miljoen aangiften via TOW, en U ?"
            Je wil nog steeds niet het verschil zien tussen een aangifte die elektronisch ter beschikking staat en een "informatieve brief" dat je op de hoogte brengt dat je in aanmerking komt om geen aangifte te moeten invullen.
            Je zit daarom niet terug "in het papier" zoals je het zelf aanhaalt want mocht je toch een aangifte willen doen, dan is het nog steeds via TOW.

            Maar een mail met de melding dat vanaf 28 april TOW actief is voor de aangiften 2014 heb ik wél gekregen.
            Wel wat verkeerd gekozen tekst ... vanaf 28 april kan je de aangifte via TOW doen, maar dat sturen ze dan op 12 mei.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Tax-on-web

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

              Wel wat verkeerd gekozen tekst ... vanaf 28 april kan je de aangifte via TOW doen, maar dat sturen ze dan op 12 mei.
              Wat verkeerd gekozen werkwijze bedoel je misschien ?

              Ik zit trouwens wel terug "in de papieren", want men stuurt 3 pagina's papier: een voorstel van aangifte, een berekening van de aanslag op basis van die aangifte en een blad om eventueel opmerkingen of wijzigingen door te geven, (maar dat raden ze aan om via TOW te doen). Vermits ik al TOW-er ben kon dat allemaal perfect via mail verstuurd zijn.
              Maar om het in TOW te doen moet ik nu wachten tot ze bij FOD eens tijd vinden om mijn "voorstel van aangifte" in hun systeem "op te laden". Ik kan daar op de moment NIETS doen.
              Dus ik kan daar elke dag eens gaan kijken of het wonder al geschied is.
              Hopelijk vóór 26 juni, want dat is de laatste dag om het via de meegestuurde brief te doen
              Misschien begrijp je nu dat ik gewoon het hele gedoe een beetje zielig vind ?
              Ik heb FOD trouwens via een suggestie (geen klacht) gewezen op het ongerijmde in hun werkwijze.
              Last edited by nete; 14 mei 2014, 08:00.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #37
                Re: Tax-on-web

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Ik heb FOD trouwens via een suggestie (geen klacht) gewezen op het ongerijmde in hun werkwijze.

                Misschien ga ik nu de politieke/maatschappelijke toer op (waarvoor mijn excuses aan de mods) maar zoals hoger al ergens aangehaald kunnen de waterdragers bij de belastingen daar niks aan doen terwijl aan de top de verantwoordelijken hetzij niet beschikken over de nodige inzichten in hoe de dienst werkt, hetzij niet weet hoe ze voordeel kunnen doen met informaticatoepassingen.
                Ongeacht of ze die inzichten hebben (wat best mogelijk is) of niet, dan is er simpelweg geen budget.
                Er is toch eens (vorig jaar, twee jaar geleden?) een panorama uitzending geweest over de toestand bij Financiën, en daar is o.m. net de gebrekkige informatica (of gebrek eraan) aan bod gekomen.

                Comment


                • #38
                  Re: Tax-on-web

                  Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Misschien ga ik nu de politieke/maatschappelijke toer op (waarvoor mijn excuses aan de mods) maar zoals hoger al ergens aangehaald kunnen de waterdragers bij de belastingen daar niks aan doen terwijl aan de top de verantwoordelijken hetzij niet beschikken over de nodige inzichten in hoe de dienst werkt, hetzij niet weet hoe ze voordeel kunnen doen met informaticatoepassingen.
                  Ongeacht of ze die inzichten hebben (wat best mogelijk is) of niet, dan is er simpelweg geen budget.
                  Klopt, heb ik trouwens al aangehaald in #34 laatste zin.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #39
                    Re: Tax-on-web

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Misschien begrijp je nu dat ik gewoon het hele gedoe een beetje zielig vind ?
                    Doccle ... men vertrouwt elektronisch niet en wil het op papier.
                    TOW ... men wil het papier niet op papier, enkel elektronisch.
                    Begrijpe wie begrijpen kan.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Tax-on-web

                      Voilà se, aangifte ingevuld via ToW en het zal me worst wezen dat ze nu per post of mail of wat dan ook laten weten dat ze gaan terugbetalen ... zolang dat geld maar op de rekening komt.
                      Last edited by VerSeg; 19 mei 2014, 12:03.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Tax-on-web

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Doccle ... men vertrouwt elektronisch niet en wil het op papier.
                        TOW ... men wil het papier niet op papier, enkel elektronisch.
                        Begrijpe wie begrijpen kan.
                        Je blijft een meester in het alles door elkaar halen hé.

                        Ik wil helemaal niks op papier en mocht ik zeker zijn dat Doccle niet binnen de kortste keren gehackt wordt, dan zou ik het zeker gaan gebruiken. Maar dan wel om er alles in te stoppen.
                        Ik haalde hier gewoon het ongerijmde aan dat verleden jaar TOW vertelt dat je zonder het zelf te vragen GEEN papieren aangifte meer ging krijgen, dat ik nu wel een papieren voorstel krijg, en dat ik om er iets bij te voegen, nu moet wachten tot ??? , tot al die papieren voorstellen ooit eens "opgeladen" zijn in TOW.
                        Inderdaad: begrijpe wie begrijpen kan.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #42
                          Re: Tax-on-web

                          Verleden jaar een vooraf ingevuld aanslagbiljet gekregen. Dit jaar nog niets, behalve een afschrift van pensioensparen en kadastraal inkomen.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Tax-on-web

                            Bon, eventjes Lissabon gaan verkennen en nu terug thuis zijn de gegevens toch ingeladen geraakt in TOW.
                            Blijft enkel nog het raadsel waarom die vereenvoudigde aangifte absoluut op papier moest gestuurd worden...
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #44
                              Re: Tax-on-web

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Blijft enkel nog het raadsel waarom die vereenvoudigde aangifte absoluut op papier moest gestuurd worden...
                              Omdat de vereenvoudigde aangifte in de eerste plaats bedoeld is (was?) voor de gepensioneerden en/of ouden van dagen (die over weinig tot geen enkele computer kennis beschikken) ? Hoe kan je die mensen motiveren om Tax on Web te gebruiken?

                              Comment


                              • #45
                                Re: Tax-on-web

                                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                                Omdat de vereenvoudigde aangifte in de eerste plaats bedoeld is (was?) voor de gepensioneerden en/of ouden van dagen (die over weinig tot geen enkele computer kennis beschikken) ? Hoe kan je die mensen motiveren om Tax on Web te gebruiken?
                                Akkoord, maar als je 64 bent dan kan je kiezen om in het vervolg geen papieren meer te ontvangen, maar eens 65 ben je terug computer-analfabeet.
                                Nochtans raadt men aan om eventuele wijzigingen in die vereenvoudigde aangifte bij voorkeur elektronisch te doen via TOW.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X