Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax-on-web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Tax-on-web

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik blijf rustig hoor, maar het is wel wat irritant dat ik op de Tax-on-Web site zie staan "eerstdaags" (waarom daar dan niet 2 mei ?), dat jij ergens anders ontdekt "morgen 2 mei" en dat ik bovendien op de site zelf zie staan 379 aangiften .
    Tja, wat is het nu ? En volgend jaar rond 15 mei waarschijnlijk ?
    Ik moet je toch echt bewonderen dat jij graag absoluut de eerste wil zijn om je aangifte in te dienen, je overige 9.999.999 landgenoten wachten doorgaans wat langer.

    Comment


    • Re: Tax-on-web

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Ik blijf rustig hoor, maar het is wel wat irritant dat ik op de Tax-on-Web site zie staan "eerstdaags" (waarom daar dan niet 2 mei ?), dat jij ergens anders ontdekt "morgen 2 mei" en dat ik bovendien op de site zelf zie staan 379 aangiften .
      Tja, wat is het nu ? En volgend jaar rond 15 mei waarschijnlijk ?
      Elk jaar krijg ik een e-mail wanneer ToW beschikbaar is ... eenvoudig en men moet niet alle twee minuten inloggen om te zien of het beschikbaar is.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Tax-on-web

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Die "kelk" gaan we aan ons laten voorbijgaan, die enkele euro's ( gezien in dat geval te verdelen over 15 tot 25 man), mogen ze houden (anders moeten we er misschien nog een vzw of zoiets van maken )
        Anderzijds is het toch 192 EUR per man dat je kan recuperen en volgend jaar gaat dit zelfs naar 240 EUR.
        Per koppel is dit toch de moeite.

        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

        Comment


        • Re: Tax-on-web

          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
          Hoe gaan jullie dat doen met de dividenden van aandelen ? Zijn die gekocht op individuele naam of op naam van een beleggingsclub ?
          Zijn er die optimaliseren en hierdoor switchen tussen aandelen en beleggingsfondsen/trackers ?
          Geen beleggingsclub, dus ik geef dat gewoon aan, en hoop iets terug te krijgen.

          Comment


          • Re: Tax-on-web

            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Ik moet je toch echt bewonderen dat jij graag absoluut de eerste wil zijn om je aangifte in te dienen, je overige 9.999.999 landgenoten wachten doorgaans wat langer.
            Ik krijg een kleinigheid terug, dus de aangifte kan maar weg zijn en ik heb minder kans om ze uit het oog te verliezen.
            Ik zou wel niet graag de massa mensen de kost willen geven die geld terug verwachten en wél zo snel mogelijk hun aangifte doorsturen.

            Ik heb in elk geval nog geen mail gekregen om te melden dat 2 mei D-Day is voor Tax-on-Web...
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Tax-on-web

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Geen beleggingsclub, dus ik geef dat gewoon aan, en hoop iets terug te krijgen.
              Je zal tot 192 per man terugkrijgen (à een dividendrendement van 3% is 21000 EUR aandelenwaarde vermoedelijk genoeg). Eerlijk gezegd, in mijn geval zal ik toch wat uitkerende trackers verkopen en vervangen door weinig risicovolle aandelen, want volgend jaar is het dus 240 EUR per man.

              (en ja, ik volg Maus en koop geen stickers van het Rode Kruis )
              Last edited by Heembeek; 1 mei 2019, 20:03.

              Comment


              • Re: Tax-on-web

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Ik krijg een kleinigheid terug, dus de aangifte kan maar weg zijn en ik heb minder kans om ze uit het oog te verliezen.
                Ik zou wel niet graag de massa mensen de kost willen geven die geld terug verwachten en wél zo snel mogelijk hun aangifte doorsturen.

                Ik heb in elk geval nog geen mail gekregen om te melden dat 2 mei D-Day is voor Tax-on-Web...
                Financieel zal dit toch niet veel verschil maken. Als je terugkrijgt dan ben je immers al meer dan 12 maand teveel aan het betalen.

                Comment


                • Re: Tax-on-web

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Ik heb in elk geval nog geen mail gekregen om te melden dat 2 mei D-Day is voor Tax-on-Web...
                  Logisch, die mail komt pas als het effectief mogelijk is om de aangifte in te vullen. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Tax-on-web

                    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                    Je zal tot 192 per man terugkrijgen (à een dividendrendement van 3% is 21000 EUR aandelenwaarde vermoedelijk genoeg). Eerlijk gezegd, in mijn geval zal ik toch wat uitkerende trackers verkopen en vervangen door weinig risicovolle aandelen, want volgend jaar is het dus 240 EUR per man.

                    (en ja, ik volg Maus en koop geen stickers van het Rode Kruis )
                    Beurs gezien zit ik op dit moment enkel in drie beleggingsportefeuilles via 2 beleggingsclubs. Ik zie het echt niet zitten om dat te gaan verrekenen naar alle leden, en het bedrag per man zal te verwaarlozen zijn.
                    Ik denk dat ik met véél minder inspanning meer opbrengst heb via mijn betaalverkeer (zo'n 300 euro per jaar). Gewoon door de juiste kaart van de juiste bank te gebruiken (maar dat staat elders op dit forum wel al uitgelegd)
                    Voor een privé belegging zou ik het zeker wél doen.
                    Last edited by nete; 1 mei 2019, 20:27.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Tax-on-web

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Ik krijg een kleinigheid terug, dus de aangifte kan maar weg zijn en ik heb minder kans om ze uit het oog te verliezen.
                      Ik zou wel niet graag de massa mensen de kost willen geven die geld terug verwachten en wél zo snel mogelijk hun aangifte doorsturen.

                      Ik heb in elk geval nog geen mail gekregen om te melden dat 2 mei D-Day is voor Tax-on-Web...
                      Het tijdstip van aangifte heeft absoluut géén invloed op het tijdstip van terugbetalen.

                      Comment


                      • Re: Tax-on-web

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Zou Tax-on-Web nog actief geraken voor afloop van de uiterste datum van indiening ?
                        Het wordt elk jaar triestiger met de IT van onze overheid...
                        Misschien keren ze beter terug naar het puur papieren tijdperk.

                        Het gaat toch elk jaar beter met Tax On Web? De echte reden dat de overheid niet tijdig klaarkomt is de regering die maar nieuwe regeltjes oplegt waardoor de aangifte meer codes bevat jaar na jaar en de berekening die moeilijker en moeilijker wordt. De berekening van TaxOnWeb is de officiële berekening en die moet juist zijn voor iedereen in alle gevallen.
                        Als je het beter en sneller kan programmeren, de Overheid zoekt bekwame IT'ers


                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik zou wel niet graag de massa mensen de kost willen geven die geld terug verwachten ...
                        In ieder geval is het zo dat bijna iedereen in die situatie is, ongeacht degenen die anders denken en ongetwijfeld moeten bijbetalen. Maar er wordt door de fiscus wel degelijk meer terugbetaald dan ontvangen in aantallen en som aan de hand van de aangifte. De Staat wordt niet gefinancierd door de jaarlijkse aangifte, maar door de voorheffingen (o.a. bedrijfsvoorheffing) taksen en accijnzen (op brandstoffen, tabak, sterke dranken, ...) en BTW.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

                        ... en wél zo snel mogelijk hun aangifte doorsturen.
                        Denk je? Wedden dat op het einde van de termijn het systeem plat ligt door overbelasting omdat de meeste mensen maar blijven uitstellen? Jij dan niet, nochtans bewijzen de cijfers het jaar na jaar. En dat is één van de redenen dat jaarlijks de aangifte termijn wordt verlengd. De andere reden is dat de belastingdiensten zo minder papieren aangiften hoeven te verwerken dus tijd- en kostenbesparend werk. Ze doen dat ook met minder personeel.

                        Comment


                        • Re: Tax-on-web

                          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          De echte reden dat de overheid niet tijdig klaarkomt is de regering die maar nieuwe regeltjes oplegt waardoor de aangifte meer codes bevat jaar na jaar en de berekening die moeilijker en moeilijker wordt. De berekening van TaxOnWeb is de officiële berekening en die moet juist zijn voor iedereen in alle gevallen.
                          Als je het beter en sneller kan programmeren, de Overheid zoekt bekwame IT'ers
                          We moeten mijn opmerking nu ook niet gaan opblazen, het is geen ramp hé. Uiteraard treft de IT-ers geen schuld.

                          En van regering gesproken, de Vlaamse is nog erger, die komen om de haverklap met nieuwe sites waar iedereen zit op te wachten
                          My Career is één van de laatste "creaties": men weet dat ik gewerkt heb vanaf 1965. Vanaf 1972 was dat altijd voor hetzelfde bedrijf, één van de grootste van België. My Career weet dat ik daar in 1990 begonnen ben, voordien is het voor die site een onbekende werkgever. Het geld om zo'n lege doos op te zetten hadden ze beter in nuttiger zaken gestoken.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Tax-on-web

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Rustig René, morgen 2 mei blijkbaar online
                            En op 2 mei: Het zal eerstdaags mogelijk zijn om uw aangifte in de personenbelasting in te vullen

                            Maar we blijven rustig hoor.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Tax-on-web

                              Er is absoluut geen verband tussen "eerst ingediend" en "eerst berekend".

                              Alle aangiftes gaan eerst door een algoritme wat bepaald welke zo door mogen, welke nagekeken moeten worden, en welke echt een controle krijgen met eventueel vragen aan en correcties van de aangever.

                              Dat algoritme laten ze pas lopen na de afsluitdatum, en daar komt de volgorde van berekenen en inkohieren uit.

                              Op een paar dagen steekt het toch niet denk ik....

                              Comment


                              • Re: Tax-on-web

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                En op 2 mei: Het zal eerstdaags mogelijk zijn om uw aangifte in de personenbelasting in te vullen

                                Maar we blijven rustig hoor.
                                En 2 mei is nog steeds niet door hé. [emoji16]
                                Maar volgens mij staat daar enkel dat het eerstdaags zal kunnen, ik heb daar nooit een datum zien staan.
                                In elk geval, gisteren zullen ze daar niet veel aan veranderd hebben. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X