Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Let op

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Let op

Wat mij verontrustte:
    "Het lek waar de autoriteiten voor waarschuwen, zit in alle versies van IE vanaf versie 6 (2001)."
    2001 = 13 geleden.
    Hackers die het wisten hadden jaar aan een stuk vrij spel.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Wat mij verontrustte:
      "Het lek waar de autoriteiten voor waarschuwen, zit in alle versies van IE vanaf versie 6 (2001)."
      2001 = 13 geleden.
      Hackers die het wisten hadden jaar aan een stuk vrij spel.
      Daarom schrijft een CEO ook "...Het browserlek waar het om draait zou overigens nauwelijks misbruikt zijn, aldus Hall. "De zorgen hierom zijn eerlijk gezegd overtrokken."..." .. de praktijk spreekt dat dus zeker niet tegen, IMHO een fikse storm in een heel klein glaasje water.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Daarom schrijft een CEO ook "...Het browserlek waar het om draait zou overigens nauwelijks misbruikt zijn, aldus Hall. "De zorgen hierom zijn eerlijk gezegd overtrokken."..." .. de praktijk spreekt dat dus zeker niet tegen, IMHO een fikse storm in een heel klein glaasje water.
        Kan best waar zijn
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Vorige week werd het lek ontdekt en vandaag is er een patch, lijkt me toch iets korter.
          Ja, voor de eerste keer in hoeveel jaar? Nauwelijks 3 jaar geleden hadden ze meer dan 30 weken nodig voor zoiets. Trouwens, het lek bestaat al sinds 2001, zegt Theo, dus na 13 jaar eindelijk een patch
          En het is pas vorige week bekend geraakt. Zou MS het pas sinds één week weten of weten ze al 13 jaar en hebben ze het gewoon verzwegen?
          En hoe komt het dat ze ineens binnen 1 week kunnen waar ze vroeger gemiddeld er 30 voor nodig hadden?
          Of is dit nu een complottheorie?

Heb je ook de resultaten van Firefox en Chrome van 20 jaar geleden?
          Ik denk dat er 10 jaar geleden zelfs geen sprake was van een van beiden
          Firefox in 2004 en Chrome in 2008 of zoiets?
          Lees nog eens goed wat ik heb geschreven, je hebt duidelijk iets overgeslagen.
          Ik heb het over cijfers van 3 jaar geleden (2011), van 7 jaar geleden (2007), acht jaar (2006) en ik geloof ook ergens in die artikels van 9 jaar (2005) geleden. Toe FF nog aan versie 1.5 zat. Er zit een zekere constante in die cijfers.
          Hoelang Firefox nu bestaat maakt verder niets uit. Verandert dat dan iets aan de jarenlange late reacties van Microsoft, toch een miljardenbedrijf?
          Kan jij met 100% zekerheid zeggen of MS 20 jaar geleden zijn patches wel binnen redelijke tijd deed? Ik denk het niet. Tenzij je er zelf aan meewerkte.
          Last edited by nabi; 2 mei 2014, 20:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            IMHO een fikse storm in een heel klein glaasje water.

Zeer juist ! Zoals vele replieken hiervoor.

Comment

Interessant leesvoer: klik HIER

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Heb je ook de resultaten van Firefox en Chrome van 20 jaar geleden?
                Ik denk dat er 10 jaar geleden zelfs geen sprake was van een van beiden
                Firefox in 2004 en Chrome in 2008 of zoiets?
                Firefox is Mozilla, de browser die ik sinds versie 0.95 in maart 1995 voor internet gebruik. Je kan dus zeggen dat FF bijna 20 jaar bestaat.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Tijd voor Netscape?
                  Heb die zelfs ooit gekocht.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Tijd voor Netscape?
                    Heb die zelfs ooit gekocht.
                    Klopt,het was eerst netscape. Nadat ik een abo nam bij Globe heb ik die gedownload via telnet. Een nieuzere versie vond ik daarna op een diskette van Panorama... maar nu zitten we seieus off topic.
                    Ik zou het gat in IE toch niet zo maar af doen als een storm in en glas water, je kan alleen hopen dat er niet te veel misbruik van gemaakt is.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Klopt,het was eerst netscape. Nadat ik een abo nam bij Globe heb ik die gedownload via telnet. Een nieuzere versie vond ik daarna op een diskette van Panorama... maar nu zitten we seieus off topic.
                      Ik zou het gat in IE toch niet zo maar af doen als een storm in en glas water, je kan alleen hopen dat er niet te veel misbruik van gemaakt is.
                      Heb ooit één keer misbruik gehad van mijn Visa.
                      Was vlug opgelost
                      Spam of andere ambetante mails daar zit ik niet mee in.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Mooie herinneringen. Nog iemand gewerkt met de voorloper van Netscape, Mosaic? Was geloof ik in 1993, draaide op Unix.

Jan

Comment

Hartelijk bedankt...

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                          "Het inschakelen van de Enhanced Protected Mode in IE10 en IE11 kan de aanval voorkomen. IE-gebruikers op Windows 7 moeten deze optie zelf inschakelen. Op Windows 8 staat Enhanced Protected Mode alleen ingeschakeld in de 'Metro-versie' van IE. Wie de desktopversie van de browser op Windows 8 gebruikt moet de maatregel alsnog zelf inschakelen.

je kunt de enhanced protected mode aanzetten door het volgende te doen.
                          start internet explorer op
                          klik op het wieltje
                          ga naar internet opties
                          geavanceerd
                          vink bij beveiliging het uitgebreide beveiligde modus inschakelen aan"

Bron: https://www.security.nl/posting/3857...er?channel=rss

Jan

Comment

Alle problemen met IE zijn opgelost: KLIK

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                              Firefox gebruiken ??
                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Interessant leesvoer: klik HIER
                              Citaat uit dit artikel : (http://www.nucia.eu/communicatie/nsa....html#altbrows)

Internet Explorer is een programma om te kunnen internetten, een zogenaamde webbrowser. Internet Explorer is echter niet de enige webbrowser. Op dit moment is het genoemde lek alleen aanwezig in Internet Explorer. Dat betekent dat je het beste Internet Explorer (tijdelijk) niet gebruikt en kiest voor een andere webbrowser om te internetten. Je hoeft hiervoor Internet Explorer niet van de computer te verwijderen en kunt altijd terug op het moment dat het lek is verholpen.
                              Zo hoor je het eens van een andere betrouwbare bron
                              Last edited by nabi; 2 mei 2014, 23:18.

Comment

Working...
                              X