Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoofdtelefoon gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoofdtelefoon gezocht

    Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
    Ik bedoelde: voor binnenskamers gebruik zonder lawaaierige kotbaas, maar inderdaad: daarvoor zijn die dingen heel goed.
    Ik heb zelf de Bose QC20 NC oortjes en die dingen zijn top, ze creëren een cocon van rust. Alleen: als audio purist kan niks tippen aan een passieve hoofdtelefoon op zijn eigen headphone-amp.
    Dat laatste kan ik begrijpen, maar dat maakt het geheel minder draagbaar helaas... Ik twijfel een beetje tussen een bose QC 15 of de eerder vernoemde AKG, het prijsverschil van 100 euro door de coolblue actie doet me sterk naar de akg neigen maar ik zou zoiets graag even testen

    Comment


    • #17
      Re: Hoofdtelefoon gezocht

      De Bose zou ik niet nemen omdat de ergonomie mij niet ligt en ik - schiet mij maar dood - vind dat Bose een merk is dat het eerder van marketing moet hebben ipv kwaliteit. Ik heb de twee geciteerde Bose modelletjes al geprobeerd zonder er van onder een positieve indruk te zijn. Het Sennheiser model heb ik ook op mijn oren gezet en wauw ! Aan de min : nogal groot. Bij AKG kan je mijn inziens beter voor de K272HD gaan. Een top model. Aan de min : groot.
      AKG en Sennheiser zijn voor mij aan mekaar gewaagd. Ik heb mij een AKG-tje bijgekocht voor wanneer ik mobiel moet zijn en ben meer dan tevreden over hun Quincy 460 model.
      Compact, licht en muziekkwaliteit is top. Dus als je nog eens een "mobielere" versie zoekt ...

      Slu !

      Tjerri

      Comment


      • #18
        Re: Hoofdtelefoon gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
        De Bose zou ik niet nemen omdat de ergonomie mij niet ligt en ik - schiet mij maar dood - vind dat Bose een merk is dat het eerder van marketing moet hebben ipv kwaliteit. Ik heb de twee geciteerde Bose modelletjes al geprobeerd zonder er van onder een positieve indruk te zijn. Het Sennheiser model heb ik ook op mijn oren gezet en wauw ! Aan de min : nogal groot. Bij AKG kan je mijn inziens beter voor de K272HD gaan. Een top model. Aan de min : groot.
        AKG en Sennheiser zijn voor mij aan mekaar gewaagd. Ik heb mij een AKG-tje bijgekocht voor wanneer ik mobiel moet zijn en ben meer dan tevreden over hun Quincy 460 model.
        Compact, licht en muziekkwaliteit is top. Dus als je nog eens een "mobielere" versie zoekt ...

        Slu !

        Tjerri
        Ik kan je deels wel volgen in je mening over Bose, hoewel, ik heb me onlangs een soundlink Mini gekocht en daar was ik echt van onder de indruk, in tegenstelling tot sommige andere speakers die ik al van hen heb gehoord.
        De hoofdtelefoons heb ik in de winkel wel eens op gehad, maar ja, moeilijk vergelijken natuurlijk als je enkel de bose toestellen kan beluisteren en de rest mooi in de verpakking blijft...

        Comment


        • #19
          Re: Hoofdtelefoon gezocht

          Ik ben ook op zoek naar een deftige hoofdtelefoon voor thuis (gemengd hifi-installatie en ipad gebruik).
          Voorlopig kom ik uit op de Beyerdynamic DT 770 die overal heel goede kritieken krijgt: http://www.bax-shop.nl/studio-hoofdt...lefoon#reviews
          Ik weet niet of er iemand op dit forum ervaringen heeft met dit type.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #20
            Re: Hoofdtelefoon gezocht

            De Sennheiser RS 170 gebruik ik soms, goede kwaliteit maar niet zoveel beter dan de Bose AE2W die een stuk lichter is en
            makkelijk lange tijd te dragen is.

            Comment


            • #21
              Re: Hoofdtelefoon gezocht

              Betreft de over-ear type's

              Voor een gesloten hoofdtelefoon vind ik de Shure SRH840 zeer goed. Veel beter als de ATH M50.

              Voor een open hoofdtelefoon is, de bijna 20 jaar oude, sennheiser HD 600 nog steeds overal de referentie.
              Gewoon omdat bijna iedereen vroeg of laat zo 'n ding koopt
              Zelfs mensen die reviews geven over de HD 800 of T1 tesla van beyer zullen altijd refereren naar de HD 600 of de 650 ( die wat gekleurder klinkt)

              Vergeet echter niet bij een betere hoofdtelefoon ook 'n deftige headphone amp te kopen. Dat hoeft niet duur te zijn.
              Ik ben op dit ogenblik met 'n buizen amp'je bezig en dat klinkt voortreffelijk. De Bravo V1 deluxe, kostprijs ± 75 €.

              Comment


              • #22
                Re: Hoofdtelefoon gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                Betreft de over-ear type's

                Voor een gesloten hoofdtelefoon vind ik de Shure SRH840 zeer goed. Veel beter als de ATH M50.

                Voor een open hoofdtelefoon is, de bijna 20 jaar oude, sennheiser HD 600 nog steeds overal de referentie.
                Gewoon omdat bijna iedereen vroeg of laat zo 'n ding koopt
                Zelfs mensen die reviews geven over de HD 800 of T1 tesla van beyer zullen altijd refereren naar de HD 600 of de 650 ( die wat gekleurder klinkt)

                Vergeet echter niet bij een betere hoofdtelefoon ook 'n deftige headphone amp te kopen. Dat hoeft niet duur te zijn.
                Ik ben op dit ogenblik met 'n buizen amp'je bezig en dat klinkt voortreffelijk. De Bravo V1 deluxe, kostprijs ± 75 €.
                Ja een headphone amp zag ik eerder al opduiken hier, lijkt me inderdaad een nuttige investering voor thuis, maar om dat steeds mee te nemen op reis of elders naartoe...
                Hoe meer tips er gegeven worden hoe meer ik twijfel, die Momentum lijkt denk ik nog het meest 'compact' voor een over-ear, maar ik zou die graag eens testen ergens.
                Een open hoofdtelefoon ga ik op een later tijdstip sowieso nog wel in investeren voor thuisgebruik.

                Comment


                • #23
                  Re: Hoofdtelefoon gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                  Ja een headphone amp zag ik eerder al opduiken hier, lijkt me inderdaad een nuttige investering voor thuis, maar om dat steeds mee te nemen op reis of elders naartoe...
                  Hoe meer tips er gegeven worden hoe meer ik twijfel, die Momentum lijkt denk ik nog het meest 'compact' voor een over-ear, maar ik zou die graag eens testen ergens.
                  Een open hoofdtelefoon ga ik op een later tijdstip sowieso nog wel in investeren voor thuisgebruik.
                  De momentum is geen over-ear HP en sommige klagen over de pasvorm, wat nogal persoonlijk is. Opletten dus, want hij is ook niet goedkoop.
                  Of die echt comfortabel zit weet je soms pas achter 'n uur of meer.
                  Je kan hem gaan beluisteren en pas daarna geconfronteerd worden met het pasvorm probleem.
                  Of je kan hem gewoon bestellen en thuis op je gemak beluisteren en evt van de "niet goed, geld terug" garantie gebruik maken.
                  Ik heb zelf meerdere HP terug gestuurd, na vele positieve reviews te hebben gelezen.
                  Verder: compact is die ook niet, want hij is niet opvouwbaar.

                  Er zijn ook in-ear met vervangbare kabels van shure, bekijk die ook eens.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoofdtelefoon gezocht

                    Ik heb een Momentum over-ear gekocht.
                    Ze bestaan alle twee, w00ha, en de over-ear is de duurste. Kost overal 300 euro.

                    Maar ik heb die in februari gekocht bij Amazon.de.
                    Thuis geleverd in zijn mooie box kostte die mij daar (alleen .de = deutschland) 243,02 euro.

                    Ik zie dat ie nu nog te koop staat voor slechts 226,89 euro. En 219 voor de bruine. En wees gerust, hij was splinternieuw.


                    Peter
                    Last edited by tklapgat; 29 april 2014, 15:36.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoofdtelefoon gezocht

                      Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                      Ik heb een Momentum over-ear gekocht.
                      Ze bestaan alle twee, w00ha, en de over-ear is de duurste. Kost overal 300 euro.

                      Maar ik heb die in februari gekocht bij Amazon.de.
                      Thuis geleverd in zijn mooie box kostte die mij daar (alleen .de = deutschland) 243,02 euro.

                      Ik zie dat ie nu nog te koop staat voor slechts 226,89 euro. En 219 voor de bruine. En wees gerust, hij was splinternieuw.


                      Peter
                      En wat zijn je bevindingen? Is hij echt zo goed als in alle reviews wordt gezegd?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hoofdtelefoon gezocht

                        Wat mij betreft is dit een zeer goede keuze.
                        Hoor maar.

                        Ja, ik heb hem op en geniet nu van schitterende klanken.

                        Maar is die goed voor iemand anders? Ik ga hier niet beslissen dat dit de allerbeste keuze is.
                        En natuurlijk heb ik ook reviews gelezen, en de Momentum kwam er steeds als één van de beste uit. Toch voor zijn 300 euro.
                        Want heel misschien zal een professional liever één van drie keer zo duur hebben. Maar dat was voor mij ook geen optie.

                        Het is ook al mijn tweede Sennheiser. Met de andere heb ik nu al 5 jaar rondgesleurd op de trein, op het werk, het vliegtuig, en hij lijkt onverslijtbaar, onbreekbaar en heeft nog altijd zijn goede klank.

                        Ik ben tevreden!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hoofdtelefoon gezocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                          Ik heb een Momentum over-ear gekocht.
                          Ze bestaan alle twee, w00ha, en de over-ear is de duurste. Kost overal 300 euro.
                          Oops, wist ik nog niet

                          Ik heb wel nooit iets slecht ivm klank gelezen.
                          Dus lijkt dat wel een goede keuze.
                          De on-ear lekt nogal wat wat sound heb ik in een youtube review gehoord.
                          En gelijk ik reeds zei, kon slecht zitten achter 'n tijdje.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hoofdtelefoon gezocht

                            Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                            Als je niet buitenkomt met je hoofdtelefoon, zou ik van de actieve noise canceling toestellen wegblijven.
                            De Sennheiser is een hele goeie en een hele mooie, zeker een goede keus.
                            Als je audio bron een iPod is, zou je zeker baat hebben bij een dedicated hoofdtelefoon-versterker zoals een Fiio E7.
                            Wij hebben beide een Bose quietcomfort 15, en meer dan tevreden.
                            Voor op reis, in de vlieger zaaaalige stilte, voor lange reizen een must.
                            Als ik op mijn terras zit, geen geluid van wagens, buurgeluiden, volledige stilte, ja ja ik zet hem soms gewoon op mijn hoofd, zonder muziek te beluisteren, gewoon stilte.
                            We hebben hem ook wel voor muziek te beluister, en veel beter kan volgens mij niet....maar kan ook niet vergelijken.
                            Nadeel, als je in de zon zit, is hij wel warm rond je oren. Nadeel v/d leren schelpen, maar past wel aangenaam rond de oren.
                            Voor muziek onderweg vind ik het geen goede keuze, als het nog maar een beetje wind is, komt dit zeer irriterend door de muziek door.
                            Canon Powershot G3

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hoofdtelefoon gezocht

                              Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                              ...maar ik zou zoiets graag even testen
                              Ik zal je verklappen hoe ik dat doe: ik bestel wat ik wil testen op Amazon.de, pak het uiterst voorzichtig uit, test het grondig en als het me aanstaat houd ik het.
                              Staat het me niet aan, dan stuur ik het gewoon binnen de vooropgestelde termijn terug en krijg netjes mijn centjes terug, vaak nog binnen de verwerkingstermijn van mijn kredietkaart waardoor het een nuloperatie wordt, geen cash-out.
                              Works every time

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hoofdtelefoon gezocht

                                Mijn zoektocht heeft een onverwacht einde gekregen, ik heb namelijk net een hoofdtelefoon gewonnen, in prijs gelijk aan de momentum.
                                Is die goed houd ik hem gewoon, anders gaat hij te koop en kan ik van dat geld een andere kopen

                                Comment

                                Working...
                                X