Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ssd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ssd

Voor NIET-Apple SSD-schijven: niet vergeten om de TRIM enabler tool te installeren, anders treedt er veel sneller defragmentatie op je SSD. Ik had mijn vorige Macbook Pro ook voorzien van zo'n SSD: een verademing en de batterij gaat stukken langer mee. Ondertussen heb ik die verkocht en een lichtere Macbook Air genomen met extra geheugen. Uiteraard weer met een SSD (standaard). Ik kan niet meer zonder.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      Voor NIET-Apple SSD-schijven: niet vergeten om de TRIM enabler tool te installeren, anders treedt er veel sneller defragmentatie op je SSD. Ik had mijn vorige Macbook Pro ook voorzien van zo'n SSD: een verademing en de batterij gaat stukken langer mee. Ondertussen heb ik die verkocht en een lichtere Macbook Air genomen met extra geheugen. Uiteraard weer met een SSD (standaard). Ik kan niet meer zonder.
      Net tool geïnstalleerd, merci...
      Groeten,
      Koen
      Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

Comment

Hoe gaat zo'n kloon maken dan precies in zijn werk?
        Aangezien ik geen apple cd heb zal ik het zo moeten aanpakken dan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekleine Bekijk bericht
          Ik heb eerst mijn HD gekloond naar de SSD, dan HD eruit en SSD erin. Zo moet je niet alles opnieuw installeren en behoud je uw gegevens...
          Juist ja .. maar of uw SSD gealigneerd zal zijn daar hebt ge het raden naar ... ergo ... de essentie van de opmerking!

Comment

Hier een tip om te weten of de SSD gealigneerd is

Bron: http://lifehacker.com/5837769/make-s...ve-performance

To see if your partitions are aligned correctly, hit the Start menu and type in msinfo32. Enter Msinfo32 and go to Components > Storage > Disks. Look for your SSD on the list and find the "Partition Starting Offset" item. If this number is divisible by 4096 (that is, if dividing it by 4096 equals a whole number and not a decimal), your partition is correctly aligned. If not, you need to realign it.

Comment

Voor NIET-Apple SSD-schijven: niet vergeten om de TRIM enabler tool te installeren, anders treedt er veel sneller defragmentatie op je SSD.
              Je bedoelt hier vast en zeker "fragmentatie" ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Je bedoelt hier vast en zeker "fragmentatie" ?
                Yup, een slip of the tongue

Comment

Voor NIET-Apple SSD-schijven: niet vergeten om de TRIM enabler tool te installeren, ...
                  Ondanks de "slip" .. toch maar beter eerst eens iets lezen over trim, ssd fragmentatie en garbage collection ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Ondanks de "slip" .. toch maar beter eerst eens iets lezen over trim, ssd fragmentatie en garbage collection ???
                    En vooral iets lezen over SSD fragmentatie.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Mea culpa .......De bedoeling is om de slijtage van de geheugencellen gelijkmatig te verdelen door TRIM, zodat de levensduur van de schijf wordt verhoogd, opdat bepaalde geheugencellen niet te snel verslijten door een onevenredige hoeveelheid schrijf/wis-opdrachten, terwijl andere cellen misschien nooit beschreven/gewist worden. Door TRIM wordt dit gelijkmatig verdeeld over alle geheugencellen en treedt er zodoende statistisch een veel gelijkmatige slijtage en slijt statistisch een willekeurige geheugencel veel minder dan een SSD zonder TRIM (Zo ik hoop dat ik het nu goed heb uitgelegd ).

Comment

De schijf in mijn laptop was stuk (SMART verwittiging) , en ik heb die vervangen door een WD combinatie van 1000GB schijf en 120 GB SSD. http://www.replacedirect.be/product/...&prrel=2367803.

Geen enkel probleem behalve dat ik een Windows 8 upgrade CD had, en ik een install moest doen op de nieuwe schijf. Heb Microsoft gebeld hen zij hebben mij een activatie-code gegeven : heel vriendelijk en snel.

Werkt veel sneller, maar dat kan ook zijn omdat ik een 64-bit installatie gedaan heb ipv 32 zoals vroeger..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                          Werkt veel sneller, maar dat kan ook zijn omdat ik een 64-bit installatie gedaan heb ipv 32 zoals vroeger..
                          Helemaal niet, ligt bijna 100% aan die SSD en deels door een cleane installatie te doen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Helemaal niet, ligt bijna 100% aan die SSD en deels door een cleane installatie te doen.
                            Ik denk dat je gelijk hebt VerSeg. In elk geval doet mijn laptop het nu voortreffelijk

Comment

Working...
                            X