Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8.1 Update 1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 8.1 Update 1

Bedankt Jan, but I don't understand englisch. (Toch onvoldoende)
    Vloams, Nederlands, Frans en Duits allemaal geen probleem maar Engels ...
    Die technische termen zijn het probleem niet, de handelingen en uitleg wel.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Bedankt Jan, but I don't understand englisch. (Toch onvoldoende)
      Vloams, Nederlands, Frans en Duits allemaal geen probleem maar Engels ...
      Die technische termen zijn het probleem niet, de handelingen en uitleg wel.
      Heb je 8.1 Pro? Start dan gpedit.msc ga naar Rand UI en schakel "Help tips uitschakelen" in:

Comment

Bedankt Jan, is inderdaad W8.1 Pro.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Voor diegenen die 8.1 draaien. Zonder Update 1 krijg je na 13 mei geen patches meer. Geldt niet voor 8.0.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
            Voor diegenen die 8.1 draaien. Zonder Update 1 krijg je na 13 mei geen patches meer. Geldt niet voor 8.0.

Jan
            Dat geldt voor alle Service packs die Microsoft uitbrengt : na verloop van tijd kan je enkel nog updates krijgen op de laatste service pack. Windows 8 heeft geen service pack gehad... Maar zeker als je windows 8 op een desktop gebruikt is het niet al te verstandig om niet over te schakelen naar 8.1 : er zitten toch een paar handigheidjes bij.
            Die Update 1 is niet veel anders dan een SP...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht

Jan
              Ik heb de automatische update ingeschakeld van windows 8.1 maar heb tot nu toe niet de update -1- aangeboden gekregen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                Ik heb de automatische update ingeschakeld van windows 8.1 maar heb tot nu toe niet de update -1- aangeboden gekregen.
                Hier staat ook de auto update aan, maar die 8.1 update 1 is ook niet automatisch binnen gekomen mits het als optioneel stond.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  En staan er in de update-lijst updates die niet gelukt zijn ? Om die update 1 binnen te krijgen moet je windows 8.1 volledig geüpdate zijn. En het kan nooit kwaad om zelf eens op "updates zoeken" te klikken.
                  Groeten,

Polleke

Comment

"Geschiedenis van de updates weergeven"
                    - alles geslaagd
                    - laatste update = 10/04/2014

Describes a compatibility update for Windows RT 8.1, Windows 8.1, and Windows Server 2012 R2 that is available. The update is dated April 2014.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      - alles geslaagd

http://support.microsoft.com/kb/2933809
                      wat heb ik dan gisteren binnen gehaald een virus ???
                      Want mijn laatste update was 18 april 2014 nr update is KB2919355.

Comment

Ben ook een gaan kijken bij Updates: er staat een "belangrijke" update klaar (de KB2919355) van 890 MB die eerst een foutmelding gaf en daarna op 3% download blijft steken.
                        Het is de enige update die in de lijst staat, dus neem ik aan dat het normaal zou moeten lukken ? Maar" Windows updates" en "lukken" is dikwijls als vuur en water heb ik al ondervonden.

Na ettelijke miiiiiinuuuuuten is er dan toch beweging gekomen in de zaak: ik zit nu al een paar minuten aan 78%. Schitterende servers daar bij MS.

Drie kwartier verder en de update staat geïnstalleerd...
                        Last edited by nete; 19 april 2014, 09:06.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          - alles geslaagd

http://support.microsoft.com/kb/2933809
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                          wat heb ik dan gisteren binnen gehaald een virus ???
                          Want mijn laatste update was 18 april 2014 nr update is KB2919355.
                          KB2919355 = De Windows 8.1 Update 1
                          KB2933809 = Reguliere update met bugfixes

Ik kreeg KB2919355 net voor een tweede maal aangeboden.

Na installatie bleek het KB2959977 te zijn, die bugs veroorzaakt door KB2919355 fixed.

Jan

Comment

oeps verkeerd gelezen moest nog omhoog scrollen nr update op 18/04/2014 is KB2959977

Comment

Had dit ook al gelezen op het eightforums.com

De KB2919355 zou door Microsoft meermaals kunnen aangeboden worden indien ze dit nodig achten. Wanneer ze een aanpassing maken van de originele update. In plaats hiervoor een andere KB aan te maken, zouden ze die Update dus meermaals kunnen uitzenden tot ze tevreden zijn van zijn werking.

Ik vermoed dat er hierdoor wel meerdere mensen zullen denken, "WTF!" en die aangepaste update negeren waardoor ze later in de problemen kunnen komen. Microsoft houdt het toch altijd zo overzichtelijk en begrijpelijk voor de gewone gebruiker.
                              Mvg,
                              Rudy Mas
                              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Hier heb ik toch weinig problemen met updates : in de geschiedenislijst staat bv. geen enkele die mislukt is : dat is dus de lijst sinds ik windows 8.1 geïnstalleerd heb (blijkbaar 19 oktober van vorig jaar).
                                Voor de rest interesseert het me bitter weinig welke nummers dat zijn : die 2e update heb ik net ook binnengekregen, was trouwens maar een 2.9 MB groot, en is dus blijkbaar inderdaad een aanpassing op de oorspronkelijke update 1.

Ik laat de updates hier automatisch binnenkomen, maar bepaal zelf wanneer ze geïnstalleerd worden. Dat dat downloaden dus 1 seconde of 2 dagen duurt vind ik niet belangrijk : zolang ze maar foutloos op je PC raken.
                                De normale updates komen in België gewoonlijk de 2e woensdag van de maand binnen, wat ook de dag is dat ik ze installeer... Je hebt er ook die weigeren ze te installeren, omdat dat zogezegd hun PC zou vertragen (of welke reden dan ook) : persoonlijk vind ik dat redelijk dom...
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X