Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

We hebben het hier ook eens voorgehad. NBelgacom wilde de nummer niet geven en vroeg een klachtenformulier in te vullen met de tijden van bellen. Het bleek om een call center te gaan van een reclame bureau: automatisch worden een aantal nummers gebeld. Diegene die het eerst opneemt krijgt iemand aan de lijn, de anderen alleen maar stilte. Na de klachtenbrief werden we niet meer opgebeld.
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
      ik heb toch zelf geschreven dat het niet de juiste oplossing is??? of heb je mijn volledig bericht niet gelezen? ik laat trouwens mijn familie niet stikken als ze in de problemen zitten.
      maar ik heb al lang spijt dat ik hier iets gepost heb, ...
      Ja "StevenVH" dat hebt ge als de Verseg een antwoord geeft : gij zit fout hij niet, gij doet verkeerd hij niet, jij weet iets hij het beter. Als dieje iets antwoord op nen entry van mij, dan antwoord ik zelfs nog niet meer terug, en DAT was jou fout ( aai , nu de mijne, ik heb geantwoord onder .. nen entry waar hij iets post )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dus als iemand van je familie ergens in de problemen zit en ergens naar u wil bellen met een toestel dat een geheim nummer heeft, dan neem jij dus gewoon niet meer op en laat je ze stikken?

Is misschien een cru voorbeeld, maar mijn inziens een verkeerde (gevaarlijke) beslissing.
        Ja kijk, dan moeten ze maar geen geheim nummer hebben hé.

Af en toe word ik ook opgebeld door zo'n nummer, en omdat mijn gsm op 'stil' stond of omdat ik net te laat was, kon ik toevallig niet opnemen.
        Wil je die persoon dan meteen terugbellen, dan gaat dat niet, omdat er geen nummer staat.
        Pech voor hun hé.

Soit, bij de provider kan je een soort blad bekomen om in te vullen dat je 'gestalkt' wordt, enfin, oproepen met kwaad opzet of ongewenste oproepen. Gewoon de data en uren bijhouden, en hoe lang men gebeld heeft. En vanaf een bepaald aantal, kan je met een pv van de politie dat nummer laten blokkeren. Je zal wellicht nooit te weten komen wie of waarom het was, maar kom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
          Ja "StevenVH" dat hebt ge als de Verseg een antwoord geeft : gij zit fout hij niet, gij doet verkeerd hij niet, jij weet iets hij het beter. Als dieje iets antwoord op nen entry van mij, dan antwoord ik zelfs nog niet meer terug, en DAT was jou fout ( aai , nu de mijne, ik heb geantwoord onder .. nen entry waar hij iets post )

Valt dat U op ?

Comment

Als niets helpt, een scheidsrechtersfluitje bij je telefoon houden en als het zo een grapjas is u eens goed laten gaan. Dan houd het ook wel op!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              Ik lig regelmatig in de clinch met Verseg, maar zeggen dat hij altijd gelijk moet hebben is een brug te ver vind ik. Hij schrijft gewoon zijn mening neer, dat is toch de essentie van een chit-chat topic ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Ik lig regelmatig in de clinch met Verseg, maar zeggen dat hij altijd gelijk moet hebben is een brug te ver vind ik. Hij schrijft gewoon zijn mening neer, dat is toch de essentie van een chit-chat topic ?
                Het is de manier waarop een beetje. Door gewoon direct te zeggen dat iemand zijn familie laat stikken omdat hij zijn telefoon niet oppakt is nogal cru, niet dan?
                Dat soort dingen zegt ge niet in persoon tegen iemand, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die denken dat dat via het internet wel mag he.
                FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Privénummers krijgen nooit maar dan ook nooit antwoord bij mij, soms wordt ik meerdere malen per week gebeld door een privénummer maar telkens weiger ik de oproep aan te nemen.
                  Ik laat gewoon bellen tot het antwoordapparaat inschakelt of druk voortijdig af.

Rare hieraan is; het gebeurd op de meest onmogelijke tijdstippen en er wordt nooit een bericht gelaten op mijn voicemail.
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    Privénummers krijgen nooit maar dan ook nooit antwoord bij mij, soms wordt ik meerdere malen per week gebeld door een privénummer maar telkens weiger ik de oproep aan te nemen.
                    Ik laat gewoon bellen tot het antwoordapparaat inschakelt of druk voortijdig af.

Rare hieraan is; het gebeurd op de meest onmogelijke tijdstippen en er wordt nooit een bericht gelaten op mijn voicemail.
                    Hier heb ik de voicemail van mijn GSM zelfs uitgeschakeld : wie mij echt wil bereiken zal er wel in slagen, en ik vind het niet nodig dat iemand die 4 tellen te lang wacht, zonder me aan de lijn te krijgen een oproep mag betalen...
                    Privé-nummers neem ik dus ook nooit op.
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Hier heb ik de voicemail van mijn GSM zelfs uitgeschakeld : wie mij echt wil bereiken zal er wel in slagen, en ik vind het niet nodig dat iemand die 4 tellen te lang wacht, zonder me aan de lijn te krijgen een oproep mag betalen...
                      Privé-nummers neem ik dus ook nooit op.
                      Privénummers niet opnemen, dat gaat mij dan weer een stapje te ver. Dan ga ik meteen de oproepen van enkele familieleden, vrienden én mijn werkgever missen. En ze hebben allemaal hun eigen excuus om hun nummer niet te tonen. Hey, 20 jaar geleden kon je überhaupt geen nummerweergave zien op je telefoon ;-)
                      Mijn antwoordapparaat staat echter ook af. Bij Proximus met een pay&go abonnement krijg je zo ongeveer 5 seconden om op te nemen. Waarom dat met een "vast" abonnement wel langer kan is me niet helemaal duidelijk, lijkt meer op pesten. Nu heb ik tenminste ruim de tijd op op te nemen, en wie iets aan me kwijt wil zal later wel terugbellen (of ik bel zelf terug, afhankelijk van wie het is).

Willy
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Persoonlijk neem ik dus ook nooit privénummers op.

Als iemand mij dus echt wil spreken, dan kunnen ze nog altijd even #31*<mijn nummer># gebruiken zodat hun privénummer toch wordt doorgegeven. (Mensen die zelf privé willen bellen kunnen dit doen met *31*<telefoonnummer># te gebruiken. )

En bel je met een GSM, dan kun je #31#<telefoonnummer> gebruiken om privé te bellen. (Ik ben niet zeker, maar ik geloof dat je dezelfde code ingeeft bij je GSM als je toestel is ingesteld om je nummer standaard te verbergen.)

Dus, mensen die mij kennen, en een privénummer hebben, die hebben die code standaard ingegeven als mijn telefoonnummer, dan kan ik tenminste zien wie er mij probeert te bereiken. Zolang ik niet in de auto zit, neem ik altijd op, en in het andere geval, bel ik hun terug zodra ik ergens heb kunnen parkeren.

Ik heb deze beslissing genomen, omdat in den tijd dat ik privénummers nog opnam, het bijna altijd voor hetzelfde was... ofwel was het voor een enquête, ofwel om je iets te verkopen... dus nee, dank je, ik neem geen privénummers meer op.
                        Mvg,
                        Rudy Mas
                        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                          Persoonlijk neem ik dus ook nooit privénummers op.

Als iemand mij dus echt wil spreken, dan kunnen ze nog altijd even #31*<mijn nummer># gebruiken zodat hun privénummer toch wordt doorgegeven. (Mensen die zelf privé willen bellen kunnen dit doen met *31*<telefoonnummer># te gebruiken. )

En bel je met een GSM, dan kun je #31#<telefoonnummer> gebruiken om privé te bellen. (Ik ben niet zeker, maar ik geloof dat je dezelfde code ingeeft bij je GSM als je toestel is ingesteld om je nummer standaard te verbergen.)

Dus, mensen die mij kennen, en een privénummer hebben, die hebben die code standaard ingegeven als mijn telefoonnummer, dan kan ik tenminste zien wie er mij probeert te bereiken. Zolang ik niet in de auto zit, neem ik altijd op, en in het andere geval, bel ik hun terug zodra ik ergens heb kunnen parkeren.

Ik heb deze beslissing genomen, omdat in den tijd dat ik privénummers nog opnam, het bijna altijd voor hetzelfde was... ofwel was het voor een enquête, ofwel om je iets te verkopen... dus nee, dank je, ik neem geen privénummers meer op.

'k was weer de enige slechterik op BD door oproepen van privénummers te weigeren, nu kom jij hiermee op de proppen en geen kat die erop reageert...

raar volkske op BD als je 't mij vraagt.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            'k was weer de enige slechterik op BD door oproepen van privénummers te weigeren, nu kom jij hiermee op de proppen en geen kat die erop reageert...

raar volkske op BD als je 't mij vraagt.
                            Je bent niet alleen, want ik neem ook geen privénummers op, zoals Rudy Mas het al zei, het is of om te verkopen of een bevraging. Ik ben van het principe, als je niks te verbergen hebt dan bel je ook niet met een privénummer.

Comment

Ik heb genoeg aan mijn GSM, maar we hebben thuis ook een vaste lijn met een paar DECT telefoons.
                              Wij hebben ook een tijdje anonieme telefoons gehad die "aflegden" als wij (de vaste) telefoon opnamen.

Als ze niet aflegden was het soms Microsoft die mijn PC wou herstellen, of voor een erfenis uit Nigeria.

Verder maakte ik me er eerst niet te druk om. De vaste lijn wordt meestal door mijn echtgenote gebruikt voor....... lange gesprekken.

'k Begon het toch beu te worden. Irriterend. Vooral omdat die anonieme altijd op dezelfde tijd belde.
                              'k Dacht al bijna dat er een gebuur of zo via digitale manipulatie onze lijn aftapte......... geen paranoia hoor.
                              Totdat ik eens de menu van die Siemens doornam.

Wat bleek ,
                              Eén of andere huisbewo(o)n(st)er had door een verkeerde manipulatie een alarm ingeschakeld. Een wekkerfunctie dus.

Die anonieme beller was dus fictief en daarna ook......verdwenen.
                              Last edited by Skitch; 24 juli 2014, 00:39.
                              " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

In mijn verre vrienden-, familie- en kennissenkring ken ik niemand met een privénummer.
                                Zelfs het bankkantoor dat me regelmatig stalkt om beleggingen te doen belt vanaf een gekend nummer.

Bij privénummers neem ik intussen op en laat ik de telefoon liggen en doe ik intussen verder met wat ik bezig ben. Intussen hebben ze toch al de connectiekost betaald, wat ze nadien nog extra betalen laat ik aan hun over. En willen ze me echt bereiken, dan bellen ze maar van een normaal nummer, of sms'en ze, mailen ze, bellen maar aan mijn deur. Ik verplicht niemand om me te bellen hé, zeker niet met een privénummer.

Want de mensen die ik ken, die bellen met een bekend nummer.
                                Privénrs zijn inderdaad altijd voor enquetes, fraudeurs, andere zaken...

Comment

Working...
                                X