Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Triestig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Triestig

    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    " boku " is de naam van de buurvrouw. Google eens naar: boku > afbeeldingen.
    Straffe koffie hoor!
    de naam boku of boco gebruik ik als naam op andere fotosites, soms vergis ik me wel eens hè.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Triestig

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      de naam boku of boco gebruik ik als naam op andere fotosites, soms vergis ik me wel eens hè.
      grt,bouk.
      "soms vergis ik me wel eens hè" . Heel soms vergis je je eens. Meestal nooit.
      Omdat je meestal heel secuur bent met je woorden dacht ik in eerste instantie dat je "boku" met een bijbedoeling geschreven had.
      Daarom heb ik gegoogeld op het woord boku.
      Tot mijn grote verbazing en, toegegeven, grote welbehagen , heb ik een tijdje die tekeningen ontleed die bij "boku afbeeldingen" te vinden waren.
      Daarom ook mijn reply over die straffe koffie .
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #18
        Re: Triestig

        @ Theokus: Welgemeende sorry voor deze nogal Off Topic OT .
        Terug naar de bijtjes.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #19
          Re: Triestig

          Nu we toch allemaal inzaaien ...
          Hier in de milieuraad budgeteren we steeds een stuk akkergrond waarop dan een hele santeboetiek inheemse wilde planten wordt ingezaaid. En 't is geen klein stukje hoor.
          Nu, waar we ook mee bezig zijn is het insektenhotel of indien het voor de bijen alleen is, een bijenhotel.
          Zou, kan ik iedereen aanraden die een kleine tuin heeft. Is vooral bedoeld voor de solitaire bijen en naast het leuke gezoem, kan je er dan nog mooie macrootjes bij nemen ook. Solitairen zijn ook niet agressief ...
          ALs je kan, zeker doen. Komt alle bijen ten goede. 't is eenvoudig, niet duur en leerzaam.

          http://www.bijenhotels.nl/

          http://www.natuurpunt.be/nl/verenigi...tels_2774.aspx

          http://www.natuurpunt-zuid-waasland....bijenhotel.pdf
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #20
            Re: Triestig

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            @ Theokus: Welgemeende sorry voor deze nogal Off Topic OT .
            Terug naar de bijtjes.
            Dat is niet nodig
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Triestig

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Dat is niet nodig
              Theo, wat is er dan niet nodig ?
              1) de sorry
              2) Terug naar de bijtjes

              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #22
                Re: Triestig

                Bijenhotels, in feite insektenhotels zijn kant en klaar te koop bij Aveve.
                Hier staat er al één.

                En het is nog mooi ook.

                Paul

                Comment


                • #23
                  Re: Triestig

                  @Wim, heb jij tips voor de beste plaats van zo'n bijenhotel ?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Triestig

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    @Wim, heb jij tips voor de beste plaats van zo'n bijenhotel ?
                    Ik ben wel niet Wim, maar kijk hier eens Paul.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #25
                      Re: Triestig

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Ik ben wel niet Wim, maar kijk hier eens Paul.
                      dit wordt in dank aanvaard, ik ben juist bezig met bamboe te snoeien en de eikenstammen die geen shi-take paddenstoelen dragen zullen een nieuwe en duurzamere bestemming krijgen

                      Comment


                      • #26
                        Re: Triestig

                        Wie een beetje handig is en met een minimum aan al dan niet gerecycleerd materiaal maak je ze toch zelf.
                        Hier onder zie je mijn zevende. Het eerste wat ik 12 jaar geleden maakte zie je nog net aan de muur hangen, het heeft intussen reeds de verweerde kleuren gekregen en heeft het meest aantrok bij de bijtjes en andere. Mijn zes andere hangen bij ons kinderen, vrienden, buren.......



                        Zo heb ik ook nog twee hommelkasten in de tuin staan, en ben ik nu bezig met een paar vlinderhotels.......

                        Men kan er zo veel zelf aan doen, maar met er over te klagen alleen verandert er niks natuurlijk.
                        Handen uit de mouwen dus !

                        Groetjes

                        Comment


                        • #27
                          Re: Triestig

                          Zoals je zegt.
                          Hier staat een flink uit de kluiten gewassen waterwilg die voor 90% dood is en zou moeten worden omgezaagd, de schors komt op veel plaatsen los maar wat zag ik daarjuist ?
                          Een heleboel gaatjes en ook sporen van het echtpaar bonte specht.
                          We gaan die boom netjes laten staan zeg ik.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Triestig

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Zoals je zegt.
                            Hier staat een flink uit de kluiten gewassen waterwilg die voor 90% dood is en zou moeten worden omgezaagd, de schors komt op veel plaatsen los maar wat zag ik daarjuist ?
                            Een heleboel gaatjes en ook sporen van het echtpaar bonte specht.
                            We gaan die boom netjes laten staan zeg ik.
                            Prima beslissing. Een dode boom brengt leven.
                            Een gezond bos moet minstens 10% dood hout bevatten om ecologisch gezond te zijn.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                            Comment


                            • #29
                              Re: Triestig

                              Momenteel ben ik bezig met de bamboe uit te dunnen. Stukken van deze stengels zijn heel gewild in insectenhotels/bijenhotels.
                              Wie wil er hebben ?
                              Ik heb een radiaalzaagmachine, het is dus maar een minuutje werk om ze op maat af te korten.

                              De bijen zullen U dankbaar zijn.
                              Regio Brugge.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Triestig

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Momenteel ben ik bezig met de bamboe uit te dunnen. Stukken van deze stengels zijn heel gewild in insectenhotels/bijenhotels.
                                Wie wil er hebben ?
                                Ik heb een radiaalzaagmachine, het is dus maar een minuutje werk om ze op maat af te korten.

                                De bijen zullen U dankbaar zijn.
                                Regio Brugge.
                                Het meeste werk gaat in het uitboren van de bamboe.
                                De materie binnenin is wel zacht, en ik heb het nog gedaan door een platte schroevendraaier er in rond te draaien, maar het is toch handiger/vlugger met de boormachine.
                                Indien je ze niet uitboort halen de bijen het zachte spul er ook wel zelf uit, maar ik maak het ze wat makkelijker
                                Groetjes

                                Comment

                                Working...
                                X