Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje voor de techneuten onder jullie: hoe krijgt men steeds meer op geheugenchips?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vraagje voor de techneuten onder jullie: hoe krijgt men steeds meer op geheugench

Verder dan op atomair niveau kan niet maar dat is dan ook al behoorlijk ver.
    Ik kan me voorstellen dat het zover zal komen dat 1 = het atoom zit er wel en 0 = het atoom zit er niet.
    SF ??? Zeg nooit "nooit".

Dit zou theoretisch kunnen toegang geven tot een opslag van iets in de buurt van een 10^23 ééntjes en nulletjes. Anders gezegd : dit aantal is miljoenen keren groter dan het aantal seconden dat is vertikt sinds de big-bang van 13,6 miljard jaar geleden, vreselijk veel groter dan het aantal zandkorrels voor de Belgische kust.
    Maar dan hebben we het wel ongeveer gehad.

Comment

Re: vraagje voor de techneuten onder jullie: hoe krijgt men steeds meer op geheugench

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Verder dan op atomair niveau kan niet maar dat is dan ook al behoorlijk ver.
      Ik kan me voorstellen dat het zover zal komen dat 1 = het atoom zit er wel en 0 = het atoom zit er niet.
      SF ??? Zeg nooit "nooit".

....
      Heu ... dat veronderstelt dat het vast atoom in een rooster zit en wie rooster zegt die zegt molecule ... bij mijn weten zijn er geen atoomroosters met ontbrekende atomen ... it makes no sense .. FWIW &JMHO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Heu ... dat veronderstelt dat het vast atoom in een rooster zit en wie rooster zegt die zegt molecule ... bij mijn weten zijn er geen atoomroosters met ontbrekende atomen ... it makes no sense .. FWIW &JMHO
        IMHO & FWIW, zeg nooit nooit. Ik zie me niet bij de "wie" zitten hier, dus ook niet bij de "zeg". Het maakte vroeger ook geen logica dat de Aarde rond was, dat een maagzweer kan veroorzaakt worden door een bacterie, ...

Comment

Wat die afkortingen betekenen weet ik ook niet niet maar het zal naar mijn persoontje wel niks positiefs betekenen neem ik aan.
          Bij "Uw Weten" zijn er geen atoomroosters met ontbrekende atomen. Prima, goed bezig zeg.
          De overvloed aan roosters zijn geen atoomroosters. En wie rooster zegt, zegt molecule lees ik. Allez hup Regulus, make my day en toon me eens een molecule keukenzout of een molecule diamant.
          Eenmaal dit gedaan kan je me ook eens uitleggen hoe het staat met de randatomen van een diamantrooster, een grafietrooster en een grafeenrooster. Dat zijn nu eens échte voorbeelden van atoomroosters. Grafiet geleidt wel en diamant niet. Ik heb het nu nog niet over buckminsterfullereen. Leg me uit zonder knip en plakwerk
          Ik denk dat ik geen antwoord ga krijgen want deze bewering makes no sense.

Wat ik wel over me heen ga krijgen is een hoop **** en daarom gaat het afvalputteke weer dicht.
          Volgend jaar nog eens proberen en intussen eens nadenken over het begrip "rooster" en "hydraat".

Misschien hebben anderen er nog wat aan, maar ik vrees er echt voor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Te laat!

Wie van BD herinnert zich nog die 2-kleuren beeldschermen?
            Please do reply !
            Die heb ik wel hier en daar nog eens gezien, maar mijn eerste scherm was toch al EGA.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Wat die afkortingen betekenen weet ik ook niet niet maar het zal naar mijn persoontje wel niks positiefs betekenen neem ik aan.
              Bij "Uw Weten" zijn er geen atoomroosters met ontbrekende atomen. Prima, goed bezig zeg.
              De overvloed aan roosters zijn geen atoomroosters. En wie rooster zegt, zegt molecule lees ik. Allez hup Regulus, make my day en toon me eens een molecule keukenzout of een molecule diamant.
              Eenmaal dit gedaan kan je me ook eens uitleggen hoe het staat met de randatomen van een diamantrooster, een grafietrooster en een grafeenrooster. Dat zijn nu eens échte voorbeelden van atoomroosters. Grafiet geleidt wel en diamant niet. Ik heb het nu nog niet over buckminsterfullereen. Leg me uit zonder knip en plakwerk
              Ik denk dat ik geen antwoord ga krijgen want deze bewering makes no sense.

Wat ik wel over me heen ga krijgen is een hoop **** en daarom gaat het afvalputteke weer dicht.
              Volgend jaar nog eens proberen en intussen eens nadenken over het begrip "rooster" en "hydraat".

Misschien hebben anderen er nog wat aan, maar ik vrees er echt voor
              jezus christus moet ik daar echt op antwoorden?

"A molecule /ˈmɒlɪkjuːl/ is an electrically neutral group of two or more atoms held together by chemical bonds"

... keukenzout mijn beste is een molecule bestaande uit één atoom Natrium en één atoom chloor zoek maar eens op google met als sleutelwoord "sodium chloride" images ... misschien gaat er u een licht op ... als ge het rooster ziet .. http://moorechemistry.weebly.com/upl...539/217734.jpg
              De vormen van grafietrooster zijn conformatieroosters net zoals bvb cyclohexaan .. heck jong, wij maakten al grafeen toen het nog "glassic carbon" noemde ..

Aan wat verlies ik hier weral in godsnaam mijnen tijd ...
              Wittgenstein revisited ...
              "Wovon mann nicht sprechen kan ..." etc

Comment

.. heck jong, wij maakten al grafeen toen het nog "glassic carbon" noemde ..

Nu je toch het summum van perfectie aan het benaderen bent, ben ik niet te beroerd om je een handje te helpen, regulus.
                namelijk:
                Men noemt "glassic carbon" bij naam, maar het heet "glassic carbon".

Comment

jezus christus moet ik daar echt op antwoorden?

"A molecule /ˈmɒlɪkjuːl/ is an electrically neutral group of two or more atoms held together by chemical bonds"

... keukenzout mijn beste is een molecule bestaande uit één atoom Natrium en één atoom chloor zoek maar eens op google met als sleutelwoord "sodium chloride" images ... misschien gaat er u een licht op ... als ge het rooster ziet .. http://moorechemistry.weebly.com/upl...539/217734.jpg
                  De vormen van grafietrooster zijn conformatieroosters net zoals bvb cyclohexaan .. heck jong, wij maakten al grafeen toen het nog "glassic carbon" noemde ..

Het bedrijf waar jij vroeger werkte moet echt cutting edge geweest zijn decennia geleden. Zo was er de nobelprijs fysica van 2 jaar geleden met zijn "uitvinding" die op geen begrip kon rekenen van jou want jullie gebruikten zijn bevindingen al 30-40 jaar geleden. Dat we hier met een genie te maken hebben is me hier al langer duidelijk O ja, ook nog eens polyglot want vloeiend in Latijn, wat Duits en Engels in de mix, ... een orakel, al zeg ik het zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Het bedrijf waar jij vroeger werkte moet echt cutting edge geweest zijn decennia geleden. Zo was er de nobelprijs fysica van 2 jaar geleden met zijn "uitvinding" die op geen begrip kon rekenen van jou want jullie gebruikten zijn bevindingen al 30-40 jaar geleden. Dat we hier met een genie te maken hebben is me hier al langer duidelijk O ja, ook nog eens polyglot want vloeiend in Latijn, wat Duits en Engels in de mix, ... een orakel, al zeg ik het zelf.
                    Er zijn vakmannen en "vak" mannen Vincent, dat kunnen ook dokters zijn,
                    bij sommigen zou ik noodgedwongen niet graag onder het mes moeten.

Bovenstaande gaat mijn petje te boven, maar ik blijf het volgen, ik kom tenslotte ook uit
                    het wereldje waar componenten en IC's gemaakt werden, bij Philips maakten ze de micro steppers zelf,
                    dat zijn de machines maarmee ze die dingen bedraden met gouddraad van een paar µm.

Comment

OT neten vangen ... onze eerste HD's ergens in 1985-86 waren 10 MB en kostten toen 1200€ stuk (48000 Bfr) voor een 8086 Olivetti PC ... een genuine "Olivetti" keyboard muis kostte toen 11000 Bfr zegge 275 €. Kort daarna verschenen de Seagate ST225 (20MB) en ST251 HD's (40MB) ... Uw 400MB zal wel een héél stuk later geweest zijn ... IMHO

Kijk hier eens voor een mogelijke denkpiste ..

Semiconductor_device_fabrication
                      Mijn eerste harde schijf was een extreem grote die je onmogelijk vol ging krijgen 40Mb.
                      François

Comment

Working...
                      X