Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag uw gewaardeerde mening !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Graag uw gewaardeerde mening !

    Ze komen hier kweet niet hoeveel keer aan de deur, daarnaast krijgen we nog een pak telefoons om te schenken aan goede doelen of te sponseren voor vanalles en nog wat.
    Laat staan dat de bank er nu ook nog eens mee begint om de adresgegevens door te geven.
    Vraag mij af of die anders niks te doen hebben ....

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: Graag uw gewaardeerde mening !

      Kan niet volgens mij. Dit is misbruik maken van private gegevens. Melden aan den hoofdzetel en vragen of dit wel kan.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Graag uw gewaardeerde mening !

        Misschien een idee als alle reageerders die het niet eens zijn met deze bankactie via topicstarter een berichtje sturen aan de bankdirecteur of bank:

        Geachte bankier,

        Wetende dat u a: een riant salaris toucheert en b. met grote regelmaat bijna schaamteloze bonussen ontvangt, zou ik het een gebaar van beschaving vinden als u een bedrag zou willen overmaken op het volgende rekeningnummer:

        (invullen naar keuze, eventueel met motivatie)

        Mocht u deze brief als ongewenst of verwerpelijk beschouwen dan weet u ook hoe afzender dezes ertegenover staat om soortgelijke epistels van zijn/haar bank te ontvangen.

        Met viendelijke groet,

        (afzender)

        We zien de adresgegevens tegemoet

        Comment


        • #19
          Re: Graag uw gewaardeerde mening !

          Toch benieuwd over welke bank het hier gaat.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Graag uw gewaardeerde mening !

            Zo'n brief heb ik nog nooit gehad
            Ik weet eigenlijk niet wat er scheelt:
            - wantrouwen
            - of gewoon dat gebruik van het adres.

            De privaatrechten zijn niet aangetast.
            Als een bank een brief stuurt dan is die altijd gepersonaliseerd.
            Trouwens elke andere instelling stuurt gepersonaliseerde brieven
            Ik krijg er ook van de Colruyt

            Of ik het goed vind van die bank?
            Ik heb geen uitgesproken mening maar ik vind het eigenaardig.
            Is het een lokaal initiatief?
            Of is de schaal groter?
            Telefoneer anders eens naar de hoofdzetel.

            En als ik nu mijn fantasie laat werken dan komt er van alles boven
            Maar ik begin er niet aan.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Graag uw gewaardeerde mening !

              Oorspronkelijk geplaatst door bobcom Bekijk bericht
              ....

              Met viendelijke groet,
              en nog welkom op de site bobcom.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                Storm in een glas water?

                Comment


                • #23
                  Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                  Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                  Storm in een glas water?
                  Het is een plaag van deze tijd, zowat iedereen loopt er verzuurt bij. Werklozen zijn allemaal profiteurs, net zoals langdurig zieken en andervaliden. Ben je toevallig tussen 55 en 65 jaar heb je het geld van de maatschappij opgebruikt. Gepensioneerden zorgen voor het failliet van de jonge werkende mensen. Mensen die nog vrijwilligerswerk doen, daar zit een geurtje aan, wie werkt er nu nog gratis. Laat mij gerust is het credo geworden, en dan beroept men zich al gauw op de privacy wetgeving. Inderdaad, zolang men zelf geen problemen heeft is dat allemaal heel lastig. Maar voor de medemens die wél in de problemen zit zijn die instellingen/organisaties soms zelfs levensnoodzakelijk. Van het rode kruis tot de vakbonden en die eenzame vader die in een eenvoudig pamflet oproept om beenmergdonor te worden voor zijn doodzieke dochter van 11 jaar. Dan lig ik niet wakker van die brief die al dan niet toevallig van een bank afkomstig is. Ik maak zelf wel uit waar ik geld wil voor storten.

                  Willy
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #24
                    Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    en nog welkom op de site bobcom.
                    grt,bouk.
                    Bedankt. Vond geen voorsteltopic, dus ik ben zo maar binnengelopen - maar ik lees al wat langer mee.

                    Groet, bobcom

                    Comment


                    • #25
                      Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                      Ik volg VerSeg (zie # 9) al zijn er nuances (zo is bvb een geautomatiseerde brief door alle kantoorhouders anders - naar persoonlijk contact toe - dan aan de deur gaan aanbellen of aan de supermarkt gaan staan en mensen aanspreken. Het engagement van deze laatsten is groter en persoonlijker dan die brief van de kantoorhouder.

                      Maar meer ingezoomd op dit specifieke topic: Kantoorhouder nodigt uit .. storting voor goed doel dat de bank als instelling ondersteunt..
                      Er zijn vele mogelijkheden en varianten ivm goede doelen: acties door supermarkten, door jeugdverenigingen, buurtcomités,... ook die gebruiken je persoonsgegevens wel op één of andere manier. Dus ik zou mij aan die briefwisseling niet storen, je bent vrij erin te stappen of niet.
                      Die lokale kantoordirecteur verwijten dat hij een riant salaris en bonussen zou hebben (zie # 18) lijkt mij kort door de bocht, het zijn enkel de top en sommige specifieke spelers die op verwerpelijke verloningssystemen aanspraak maken.

                      Er leeft heel wat rancune en negatieve perceptie ten aanzien van banken (zo ook in dit topic)... en terecht. Ook ik ben woedend op "de banken" of tenminste de enkelingen (het zijn ook al een massa individuen) die verantwoordelijk zijn voor het systeem dat de bankencrisis veroorzaakt en aangezwengeld heeft.
                      Björn Soenens, Amerika watcher en nu hoofdredacteur van Het Journaal zei op een recente lezing over Amerika "ik begrijp niet dat mensen die bankencrisis zo maar over zich laten gaan, begrijp niet dat mensen niet massaal op straat komen.."

                      Mocht al die frustratie, rancune, ontevredenheid tov de verantwoordelijken voor de bankencrisis (en bijgevolg de economische crisis) kunnen gebundeld worden in een vorm van protest, ik wil erbij zijn.
                      Vooral omdat het zich op elk moment weer kan voordoen.
                      Verhelderend, nee ontstellend, waren voor mij 2 Panorama uitzendingen over de crisis en de film Inside Job ("Takes a closer look at what brought about the financial meltdown.")

                      Comment


                      • #26
                        Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                        Zo dan hebben we een aantal meningen gelezen, waarvoor mijn dank !
                        ik denk dat het merendeel van de deelnemers tegen is, sommigen
                        hebben me niet echt begrepen, het gaat me niet om het goede doel,
                        maar om de bank. Ik lig ook niet wakker van de brief, en waar ik de brief
                        nu ga bewaren in de vuilbak of bij de documenten, wel dat is ook niet zo belangrijk !

                        Wat voor mij belangrijk is, dat is dat dit komt van je bank, en direct-mail is
                        alledaags geworden. Maar voor mij maakt het een redelijk groot verschil, wie je aanschrijft
                        en waarvoor men je aanschrijft. Als ik van de supermarkt een brief ontvang dat er bepaalde promoties
                        gaan komen, dan heeft dat betrekking op hun winkel, en ervaar ik dat als logisch. Hetzelfde als ik van de bank
                        een brief krijg, en die gaat over hun producten, van leningen tot beleggingen, maakt ni uit, dat is hun winkel.

                        Het probleem dat ik er in zag, is ze gaan buiten hun winkel met deze vraag, maar ze gebruiken wel de informatie
                        van het klantenbestand !
                        Een tweede probleem, maar dat is voor in de toekomst, als één instelling het doet en mag, dan ligt de weg open
                        voor andere financiële instellingen om hetzelfde te doen.

                        Daarom wou ik graag de mening van anderen kennen.

                        Nogmaals mijn dank voor jullie medewerking.

                        MVG Jeff C.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #27
                          Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          Het is een plaag van deze tijd, zowat iedereen loopt er verzuurt bij. Werklozen zijn allemaal profiteurs, net zoals langdurig zieken en andervaliden. Ben je toevallig tussen 55 en 65 jaar heb je het geld van de maatschappij opgebruikt. Gepensioneerden zorgen voor het failliet van de jonge werkende mensen. Mensen die nog vrijwilligerswerk doen, daar zit een geurtje aan, wie werkt er nu nog gratis. Laat mij gerust is het credo geworden, en dan beroept men zich al gauw op de privacy wetgeving. Inderdaad, zolang men zelf geen problemen heeft is dat allemaal heel lastig. Maar voor de medemens die wél in de problemen zit zijn die instellingen/organisaties soms zelfs levensnoodzakelijk. Van het rode kruis tot de vakbonden en die eenzame vader die in een eenvoudig pamflet oproept om beenmergdonor te worden voor zijn doodzieke dochter van 11 jaar. Dan lig ik niet wakker van die brief die al dan niet toevallig van een bank afkomstig is. Ik maak zelf wel uit waar ik geld wil voor storten.

                          Willy
                          Daar gaat het niet over Willy, ik schenk ook regelmatig aan een goed doel
                          De vraag is of een bank (een vertrouwensinstelling) je gegevens mag doorspelen voor zulke praktijken ?
                          Ditmaal gaat het om een goed doel maar wat is het volgende dat U bereikt ....

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                            Akkoord ze gebruiken hun klantenbestand voor zaken die de hunne niet zijn en ge kunt dat aanzien als misbruik, maar in feite is het een communicatie tussen u en uw bank en niets meer.
                            Persoonlijk zou ik hen laten weten om dergelijke brieven in de toekomst niet meer te willen ontvangen.
                            Vrijdag zat mijn brievenbus bijna vol met anderhalve kilo reclame die ik niet eens inkijk.
                            Ik heb daar ook niet om gevraagd, ik moet een kartonnen doos zien te vinden en mag deze dan naar het containerpark rijden als die vol is.
                            Dit vind ik erger dan een brief van de bank hoor.

                            Maar wat ik wel erg vind is dat de banken van plan zijn uw gegevens door te spelen naar bedrijven om hun reclame gerichter en efficiënter te maken.
                            Dit vind ik een regelrechte schending van de privacywet, daar ben ik flagrant tegen.
                            Die banken moeten eens en voor goed aan banden orden gelegd en tevreden zijn met de winst van onze belegde centen.
                            Maar de bazen willen natuurlijk veel winst maken om dikke bonussen op te strijken.
                            Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Akkoord ze gebruiken hun klantenbestand voor zaken die de hunne niet zijn en ge kunt dat aanzien als misbruik, maar in feite is het een communicatie tussen u en uw bank en niets meer.
                              Persoonlijk zou ik hen laten weten om dergelijke brieven in de toekomst niet meer te willen ontvangen.
                              Vrijdag zat mijn brievenbus bijna vol met anderhalve kilo reclame die ik niet eens inkijk.
                              Ik heb daar ook niet om gevraagd, ik moet een kartonnen doos zien te vinden en mag deze dan naar het containerpark rijden als die vol is.
                              Dit vind ik erger dan een brief van de bank hoor.

                              Maar wat ik wel erg vind is dat de banken van plan zijn uw gegevens door te spelen naar bedrijven om hun reclame gerichter en efficiënter te maken.
                              Dit vind ik een regelrechte schending van de privacywet, daar ben ik flagrant tegen.
                              Die banken moeten eens en voor goed aan banden orden gelegd en tevreden zijn met de winst van onze belegde centen.
                              Maar de bazen willen natuurlijk veel winst maken om dikke bonussen op te strijken.
                              Zoals ze bij ons zeggen de nagel op de kop.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Graag uw gewaardeerde mening !

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Akkoord ze gebruiken hun klantenbestand voor zaken die de hunne niet zijn en ge kunt dat aanzien als misbruik, maar in feite is het een communicatie tussen u en uw bank en niets meer.
                                Persoonlijk zou ik hen laten weten om dergelijke brieven in de toekomst niet meer te willen ontvangen.
                                Vrijdag zat mijn brievenbus bijna vol met anderhalve kilo reclame die ik niet eens inkijk.
                                Ik heb daar ook niet om gevraagd, ik moet een kartonnen doos zien te vinden en mag deze dan naar het containerpark rijden als die vol is.
                                Dit vind ik erger dan een brief van de bank hoor.

                                Maar wat ik wel erg vind is dat de banken van plan zijn uw gegevens door te spelen naar bedrijven om hun reclame gerichter en efficiënter te maken.
                                Dit vind ik een regelrechte schending van de privacywet, daar ben ik flagrant tegen.
                                Die banken moeten eens en voor goed aan banden orden gelegd en tevreden zijn met de winst van onze belegde centen.
                                Maar de bazen willen natuurlijk veel winst maken om dikke bonussen op te strijken.
                                Juist!
                                Het grotere plaatje: A. Merkel (Duitsland) wil niet dus Europa ook niet.
                                (vrijdag gezien en gehoord via de ZDF)
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X