Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Vader is net overleden ....

Het was een man met een groot hart - waar hij kon hielp hij iedereen.
    Hij was buitengewoon verstandig, maar bovendien ook erg handig.
    Electronicus van beroep, hij stak onze eerste TV in mekaar, maar plaatste ook heel zijn huis vol met ingemaakte kasten ( géén module systeem hoor ! ), electriciteit, waterleiding, vloeren leggen, open haard metselen, plafonds installeren, hij kon het allemaal.
    Hij speelde piano, kon zijn kleindochter prachtig in potlood portretteren, sculpteerde het hoofd van Beethoven in klei.
    Ik kan écht niets bedenken dat hij niet kon....

Hopelijk mag ik hier nog wat domme vragen stellen, want mijn steun en toeverlaat, aan wie ik ALLES vroeg, is niet meer ...
    Mijn vader overleed toen ik 23 was, ik weet welk enorm gemis het is.
    Innige deelneming en veel sterkte.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

"Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !"

Wand woonkamer afwerken/ eerst ontbijten/ omdat het moet
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Mij terugtrekken achter de PC in ons buro om de schilders die we voor een paar weken in huis hebben niet in de weg te lopen.
        Beetje zoals toerist dus, wand(en) van de woonkamer... maar dan laten afwerken .
        En dan nog de keuken en drie slaapkamers....pfffffffffffffffff.
        Soit, ik heb liever één langere periode schilders in huis dan gedurende enkele jaren telkens een week.

En wat gaan we doen ? Deze namiddag weer een fietstocht maken... alhoewel het weer er niet veel belovend uit ziet .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Mij terugtrekken achter de PC in ons buro om de schilders die we voor een paar weken in huis hebben niet in de weg te lopen.
          Als er al meerdere schilders zijn, die weken bezig zijn in 1 huis... dan heb ik toch enkele bedenkingen.
          Ofwel telt je huis honderden kamers.
          Ofwel werken ze immens traag.

Wij schilderen zelf, en doen er nooit lang over...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Als er al meerdere schilders zijn, die weken bezig zijn in 1 huis... dan heb ik toch enkele bedenkingen.
            Ofwel telt je huis honderden kamers.
            Ofwel werken ze immens traag.

Wij schilderen zelf, en doen er nooit lang over...
            Ik vind het reuze meevallen.
            Living, behang verwijderen, muren bekleden met vliesbehang, en drie lagen schilderen.
            Rolluikkasten uitbekleden, bekleden met vliesbehang en drie lagen schilderen
            Ramen, die nu bruin zijn, volledig afschuren en drie lagen wit schilderen.
            Alle radiatoren twee lagen schilderen.
            Alle gordijnen en overgordijnen wegnemen en nieuwe plaatsen.
            Plafond, afwassen, schuren en twee lagen schilderen

En drie slaapkamers idem...

En dat alles met twee man in twee weken... ik begin er alleszins niet aan.
            Ik zou ze nog wel eens willen zien die dat alles op kortere tijd kunnen... misschien met 25 Polen en in het zwart (niet de verf hé) .

En qua snelheid van werken, van mij mogen ze er gerust wat langer aan bezig zijn, als het resultaat maar OK is. En bij ons moet het écht OK zijn, niet een laagje verf om het eens te verfrissen.
            Er zal tot in de kleinste details nagezien worden, en dat weten ze .

Bij een familielid werd alles gedaan door iemand 'die achter zijn uren schildert , hij was vijf weekends bezig voor veel minder, en ik ga je de beschrijving van het resultaat maar besparen.

Vroeger heb ik altijd zelf geschilderd en behangen, nu laat ik het liever uitvoeren want als je met pensioen bent heb je geen tijd hé.... toch niet voor zo'n zaken.
            En wat je zelf doet doe je inderdaad beter, maar die tijd ligt achter ons, nu laten we het uitvoeren en het moet nóg beter zijn.
            Last edited by Guest17; 29 maart 2017, 12:20.

Comment

Mja, dan is het inderdaad wat meer werk. Ik dacht dat het enkel schilderen was, meerbepaald over een reeds geschilderde muur, waardoor er ook niet zoveel lagen moeten.

Comment

Alles stilletjesaan klaarmaken om richting vakantie te vertrekken... Dit jaar gaan we naar Cornwall, onze eerste keer 'trekken' op Engelse bodem. Hopelijk kan ik na het verlof hier wat foto's neerzetten die de moeite waard zijn...

Comment

op de camping aan de pc omdat het regent, net terug van een mooie duik aan de Zeelandbrug. Zesentachtig minuutjes onderwater. Dodemansduim en kleine sepiaatjes, meer moet dat niet zijn.
                  Als de zon nog wat wil schijnen gaan we daar ook nog wat van genieten, anders gewoon genieten van wat we krijgen. Als het een hoosbui wil worden wordt dat een zalige douche.
                  Last edited by Lazy Charles; 10 augustus 2017, 16:17. Reden: enkele letters extra uit het toetsenbord gepuurd
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Wachten op beter weer voor we iets kunnen doen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Vandaag heb ik vier blikjes Leffe Blond van 50cl. willen kopen in de Carrefour-Express om de hoek, in het centrum van de stad.
                      Dat kost daar 11€ !!!
                      Dan maar buiten de stad kopen. Daar kost het 8.20€.
                      Midden in de stad wonen is heel ergerlijk.
                      Last edited by Skitch; 22 november 2017, 16:39.
                      " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Vandaag heb ik Jupiler 50cl blikjes gekocht in de Carrefour-Express om de hoek, in het centrum van de stad.
                        1 blikje kost daar 1,5€? 'k Ben nochtans geen toerist. En: toeristen moeten ook niet bedrogen worden.
                        Bij Colruyt kost dat 1,05€. Maar dan moet ik uit de stad.
                        Midden in de stad wonen is heel ergerlijk, eigenlijk een marteling.
                        " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Skitch, die 4 blikjes Leffe die je op 22 november kocht, waren die op 6 december al op? Als je aan dat tempo blijft drinken aan deze “woekerprijzen” ga je zeker failliet ; (of je zou uiteraard kunnen wegtrekken uit de stad en naar “de buiten” verhuizen, dan kan je het tempo van 2 blikjes per week nog even aanhouden ).
                          Jan Akkermans
                          (BD1097BE)
                          Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Vandaag heb ik Jupiler 50cl blikjes gekocht in de Carrefour-Express om de hoek, in het centrum van de stad.
                            1 blikje kost daar 1,5€? 'k Ben nochtans geen toerist. En: toeristen moeten ook niet bedrogen worden.
                            Zal 't gaan ja

Bij mij geen AB Inbev stuff in huis, liever Grimbergen
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                              Niemand in dit land is verplicht om in een stad te blijven wonen.
                              Op het platteland zijn er overigens ook nadelen (oa gebrekkig openbaar vervoer).
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                                ;;;

Bij mij geen AB Inbev stuff in huis, liever Grimbergen
                                De Optimo Bruno (10°) is erg lekker!
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                                X