Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Daslook

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Daslook

    Oorspronkelijk geplaatst door daslook Bekijk bericht
    Ik zou heel erg graag willen weten waar we moeten gaan zoeken in de Driehoek Wingene Hertsberge Beernem.
    Wij komen over 2/3 weken op vakantie naar deze plek, maar geen idee in welk bos we moeten zijn.
    Kunt u me verdere informatie geven?
    Wij komen uit Nederland. Bij ons is het verboden daslook te plukken, maar ik heb ook veel zin in een heerlijke pesto!
    Hartelijk dank,
    Gre Bakker
    In het Hallerbos nabij de stad Halle krioelt het van de daslook, maar of daslook ook te vinden is rond de plaatsen die jij hier noemt weet ik niet.
    Voor ons zou het dichterbij zijn om te gaan plukken (àls er daslook groeit) in Wingene (25 km), maar wij rijden elk jaar naar Halle (90 km) omdat je daar in het bos zowat verdrinkt in de daslook.
    Maar het daar echt toegelaten is daslook te plukken en of knollen weg te nemen... ik zou het niet weten.
    Wij kwamen nog nooit iemand tegen die het ons verbood, en wij zijn daar zelden de enige plukkers. Knollen namen wij echter nog nooit mee.

    Comment


    • #17
      Re: Daslook

      Oorspronkelijk geplaatst door daslook Bekijk bericht
      Ik zou heel erg graag willen weten waar we moeten gaan zoeken in de Driehoek Wingene Hertsberge Beernem.
      Wij komen over 2/3 weken op vakantie naar deze plek, maar geen idee in welk bos we moeten zijn.
      Kunt u me verdere informatie geven?
      Wij komen uit Nederland. Bij ons is het verboden daslook te plukken, maar ik heb ook veel zin in een heerlijke pesto!
      Hartelijk dank,
      Gre Bakker
      PaulM is een van de velen die hier het forum hebben verlaten,
      ik denk niet dat je antwoord zal krijgen.

      Comment


      • #18
        Re: Daslook

        Op onderstaande link scrol je tot bij 'daslook' en daar zie je een aantal locaties waar je daslook kan vinden.



        Ook in het Vrijbos (Houthulst) kan je er vinden, en dat is slechts 30 km van Wingene.

        Het zou me bovendien niks verwonderen mocht je er ook vinden in ofwel het Vagevuurbos of het nabije Lippensgoed-Bulskampveld beiden in de buurt van Beernem.

        Succes.
        Last edited by Guest17; 17 maart 2015, 16:53.

        Comment

        Working...
        X