Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Muziek op iPod overzetten zonder iTunes?

Hallo,

Ik moet iTunes enkel gebruiken om mp3-bestanden op mijn iPod te zetten, voor de rest niets.
    Is die bijna 200Mb dan niet een beetje log? Enkel om een paar bestanden om te zetten?
    En waarom die ?
    Ik heb helemaal niets fout gezegd, enkel dat ik 200Mb een beetje veel vind om een paar mp3-bestanden over te zetten.
    Rustig aan dus
    Ik heb helemaal niets tegen Apple, zelf een iPod, 2xiPad en 2xiPhone hebbende in "de familie" ...

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Een paar jaar geleden heb ik voor de uitbater van de nachtwinkel hier in de buurt een
      10-tal liedjes op zijn iPod gezet.
      Maar ja, weet begot niet meer hoe ik dat gelapt heb
      Was zonder iTunes en via Windows XP.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik gebruik het op Linux, maar is er ook voor OS X en (beurk...) Windows.

Edit : correctie, de device ondersteuning werkt enkel in OS X en Linux...
        Last edited by Kaneda; 23 maart 2014, 23:45.
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik snap heel dat gedoe niet ... iTunes is nu toch niet zo moeilijk om te gebruiken om muziek over te zetten op een toestel en zeker niet in vergelijking met het gedoe van andere progs waar je mee zit te klooien.
          Ja 200MB misschien, maar wat is dat in een tijdperk waar men in Gigabytes en Terabytes spreekt?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ik snap heel dat gedoe niet ... iTunes is nu toch niet zo moeilijk om te gebruiken om muziek over te zetten op een toestel en zeker niet in vergelijking met het gedoe van andere progs waar je mee zit te klooien.
            Ja 200MB misschien, maar wat is dat in een tijdperk waar men in Gigabytes en Terabytes spreekt?
            En Petabytes ?

DVD's raken uit de mode, omdat ze qua capaciteit hopeloos achterblijven bij andere opslagmedia. Met een nieuwe techniek, die het mogelijk maakt een verbijsterende petabyte (1000 maal een gangbare hard disk) op een DVD op te slaan, gaat daar vermoedelijk verandering in komen. Met verstrekkende gevolgen. Kunnen we straks een backup van ons brein op een dvd branden?

Nu ja, ik vind iTunes ook niet zo supergebruiksvriendelijk.
            Eigenlijk zou je "copy and paste" moeten kunnen doen, maar dat zal zeker de "i-tol" zijn die je dient te betalen....
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

Comment

Nu... mijn eerste reactie was misschien wat fel (), maar omdat ik Mac-ker van het eerste uur ben, en weet hoe iTunes over de jaren geëvolueerd is, en bovendien iTunes dagelijks gebruik om een en ander te synchroniseren (iMac, iPod, iPad, iPhone), begreep ik niet direct waarom iemand met verschillende Apple-toestellen niet met iTunes zou kunnen werken (of blijkbaar niet eens geladen heeft? )
              Uiteraard was iTunes er aanvankelijk alleen maar voor de Mac, en is er voor 'het andere platform' gekomen omwille van de binding met de Apple iTunes Music Store, en natuurlijk ook de iPhone die ook door niet-Mackers gekocht wordt.
              Persoonlijk zou ik niet meer zonder iTunes kunnen (zoals ik ook niet zonder Mac kan), al is het inderdaad geëvolueerd tot een programma met enorm veel functies en mogelijkheden, precies omwille van niet-Mac (maar wel Apple) stuff.
              Ik vermoed dat simpel copy&paste te maken heeft met bepaalde rechten. Zo kun je wel van Mac naar iPod, maar niet omgekeerd, en heeft men daar een andere programma (Senuti - iTunes omgekeerd) voor ontwikkeld (niet van Apple zelf).
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hallo LesC,

Ik heb iTunes wel degelijk gebruikt in het verleden, maar op mijn Acer Tablet met enkel SSD-geheugen aan boord (mij "muziek-machine") is 200Mb al dadelijk een heel hapje uit die SSD .
                Ik heb nog enkele mp3-spelers en daar moet ik gewoon - zonder extra software - via de verkenner de mp3-bestanden naartoe slepen en klaar is kees.

Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Nu begrijp ik je, of liever helemaal niet meer, want ik dacht dat jij veel meer Apple aan boord had. De enige plaats waar iTunes als prog echt thuishoort, is op een computer, Mac of PC, en daar is het programma zelfs meer dan 325MB groot. Wat er op mijn iPad of iPhone staat is enkel de nodige soft om de verbinding te maken, maar alles loopt via de computer.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik vind iTunes ook een log programma, mogelijk dat het te maken heeft met mijn trage internetverbinding.
                    Als je simpelweg je iDevice wilt updaten of muziek overzetten wat moet je dan met de muziekspeler, de Itunes store en allerlei andere zaken?
                    Er gaan meerdere processen starten als je de PC opstart (Bonjour en ipodservice), dus zonder dat je iTunes hebt aangeklikt.
                    Ook worden er gelijk met iTunes andere programma's geïnstalleerd; Bonjour plus drie andere programma's.
                    Als ik problemen heb met de PC (dat gebeurt maar zelden overigens) dan is het te danken aan iTunes.

Muziek importeren of overzetten gaat vaak fout, dubbele bestanden en/of ontbrekende bestanden.
                    Mocht je van één muziekstuk drie cd's hebben, van een opera bijvoorbeeld, kijk dan niet raar op als iTunes van twee cd's de metadata gebruikt en van één cd die metadata niet kan vinden.

Ik ben heel tevreden van mijn iPhone maar iTunes en de onmogelijkheid te downgraden naar een eerdere iOS-versie vind ik de grootste nadelen.

Comment

vraag dat hier eens

Eindelijk een Ipod zonder Itunes..
                      .....Dyslexie.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Eigen schuld, dikke bult. Je moet maar geen isnot kopen heh
                        Voor mij moet dat geen Isnot zijn, maar noem mij eens één andere MP3-speler waar je 160 Gb aan muziek kan opzetten?
                        Ik vind het heel gemakkelijk die Ipod met velcro op mijn dashboard en ik heb in mijn auto al mijn muziek mee
                        Nikon Df

Comment

jaartje later ondertussen, ondertussen ook voor mijn madam een ipod touch 6 gekocht voor muziek op vakantie, ik huiver ook van I-tunes, heb er al veel miserie mee gehad, er mankeert altijd wel iets, ik heb nu een nieuwe installatie van windows 10 gedaan, hopelijk wil i-tunes nu wel installeren want dat was steeds het probleem.......gewoonweg niet willen installeren. En niet zomaar op 1 pc he, ik heb 3 laptops en op alledrie weigerde i-tunes zich te installeren.......wordt vervolgd....

Update.....installatie is gelukt....maar wat een ingewikkeld programma ( je moet computers machtigen en dergelijke??? ) En hoe moet je een machtiging weer intrekken als je er meerdere hebt van vroeger of zo? Je mag er blijkbaar maar 5 hebben?
                          Last edited by Franciskine; 30 oktober 2015, 18:45.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                          X