Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doccle.be doen of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Doccle.be doen of niet

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Ik heb die dingen graag op papier - en zo heel veel ruimte neemt dat nu ook weer niet in.
    Volgen mij kunnen ze die DOCCLE niet verplichten:

    http://www.radio2.be/inspecteur-deca...n-of-zoomitten
    Mijn oudere documenten nemen hier een tiental classeurs in beslag en dat is een halve kast vol.
    Hetzelfde digitaal zou me één paswoord kosten en alles staat mooi geordend zonder zelf iets te moeten doen.
    Als ik moet kiezen tussen één paswoord onthouden en eventueel als extra de documenten op mijn PC downloaden of alles op papier krijgen en dagelijks wel een nieuw document te klasseren ... dan is de keuze snel gemaakt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Doccle.be doen of niet

      Vraagje: wat als je overlijdt ?
      - je erfgenamen hebben een documentkast, handig om bijv. de openstaande facturen in de gaten te houden, de aangifte in de successierechten, ...
      - je overlijdt en je hebt enkel een digitaal archief, en je paswoord ken alleen jij, huh, kende. En nu?

      Comment


      • #33
        Re: Doccle.be doen of niet

        Blijft de vraag of je een externe firma wel al je documenten wil toevertrouwen.
        Het systeem zal waarschijnlijk steeds uitbreiden en documenten van steeds mee bronnen verzamelen. Dat is een schat aan informatie die aantrekkingskracht gaat hebben op mensen met slechte bedoelingen. Niemand gaat op zoek naar documenten op jouw PC want dat is veel moeite waar mogelijk geen resultaat van te halen valt, doccle mag dan beter beveiligd worden als men daar in raakt heeft men info van (10/100-) duizenden mensen die voldoende is voor (minstens) identiteitsdiefstal.

        Wie nu al alles op FB zet heeft natuurlijk niets te vrezen
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #34
          Re: Doccle.be doen of niet

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Blijft de vraag of je een externe firma wel al je documenten wil toevertrouwen.
          Het systeem zal waarschijnlijk steeds uitbreiden en documenten van steeds mee bronnen verzamelen. Dat is een schat aan informatie die aantrekkingskracht gaat hebben op mensen met slechte bedoelingen. Niemand gaat op zoek naar documenten op jouw PC want dat is veel moeite waar mogelijk geen resultaat van te halen valt, doccle mag dan beter beveiligd worden als men daar in raakt heeft men info van (10/100-) duizenden mensen die voldoende is voor (minstens) identiteitsdiefstal.

          Wie nu al alles op FB zet heeft natuurlijk niets te vrezen
          Inderdaad, ik heb ook graag zoveel mogelijk mijn facturen elektronisch, maar dan afzonderlijke mailtjes op mijn PC of Zoomit in mijn banksoftware.
          Maar om alles te laten stockeren bij een bedrijf waar de hackers waarschijnlijk nu al likkebaardend zitten naar te kijken....
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #35
            Re: Doccle.be doen of niet

            Ik sta toch steeds verbaasd dat mensen geloven dat hun computer net veiliger is dan super beveiligde datacenters of dat hackers daar minder in geïnteresseerd zouden zijn.
            Het is net via mail en dergelijke dat veel virussen binnenkomen.
            Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

            Comment


            • #36
              Re: Doccle.be doen of niet

              Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
              Ik sta toch steeds verbaasd dat mensen geloven dat hun computer net veiliger is dan super beveiligde datacenters of dat hackers daar minder in geïnteresseerd zouden zijn.
              Het is net via mail en dergelijke dat veel virussen binnenkomen.
              Ik durf je best uitdagen hoor. Virusvrij sinds 1983 (OK toen was het een ZX81 en was er geen internet).

              Ik moet mijn eerste virus nog binnenkrijgen via mail.
              Ik veronderstel dat je trouwens phishing bedoelt als je het over virussen via mail hebt.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #37
                Re: Doccle.be doen of niet

                Ik heb het wel degelijk over virussen (en phishing en ...), dit niet enkel via mail. Ikzelf ben ook virusvrij hoor, sinds mijn C64 in '85. Althans, dat zeggen de diverse virusscanners me toch .
                De meeste gebruikers weten spijtig genoeg niet goed wat ze wel of niet installeren op hun computers. Soms komen er vragen via internet/mail waar ze 'ja' op antwoorden en voor ze het weten zitten ze met een virus of soortgelijke rommel.

                Aan uitdagingen doe ik niet mee. Als programmeur met meer dan 25 jaar ervaring weet ik maar al te goed wat er kan en niet kan qua virussen en dergelijke. Je zou verschieten hoe simpel het is om een virus te schrijven die heel wat kan aanrichten op je computer.
                Ik wil je wel feliciteren want je bent één van de weinigen die er tot nu toe aan ontsnapt is dan.
                Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

                Comment


                • #38
                  Re: Doccle.be doen of niet

                  CM ... Telenet ... KBC ... mijn hersenen zijn veel te klein om tegen deze mastodonten op te kunnen tornen. Ik heb ze alledrie op andere vlakken mijn vertrouwen gegeven. Dus doe ik het hier ook maar. In "blind" vertrouwen ... en ik slaap nog goed (mss voorlopig )
                  "Just do it !"

                  http://jr52.be/index.html

                  Comment


                  • #39
                    Re: Doccle.be doen of niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
                    De meeste gebruikers weten spijtig genoeg niet goed wat ze wel of niet installeren op hun computers. Soms komen er vragen via internet/mail waar ze 'ja' op antwoorden en voor ze het weten zitten ze met een virus of soortgelijke rommel.
                    Voila, de zwakste schakel van het computersysteem, de user
                    Al meermaals moeten antwoorden op de vraag waar de McAfee Trial vandaan kwam op een PC want dat hadden ze zeker niet geïnstalleerd, tot je vraagt of ze acrobat reader geüpdatet hebben. Het staat er nochtans duidelijk en je kan je afvinken. Met steeds "next" of "OK" te klikken natuurlijk....

                    Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
                    Je zou verschieten hoe simpel het is om een virus te schrijven die heel wat kan aanrichten op je computer.
                    Het schrijven is een zaak, het uitgevoerd krijgen een andere Naast de virusscanner en firewall (en NAT) laat mijn e-mailprg niet toe dat er code uitgevoerd wordt of dingen van internet gehaald worden. Mail is puur text met HTML weergave als optie. Surfen gaat met noscript, adblock en ghostery.


                    Om terug te komen op doccle, documenten staan hier op een synology NAS, deze wordt alleen aangezet als het nodig is de rest van de tijd staat die af en is dus alvast op die momenten zeer secure wat hacking betreft.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #40
                      Re: Doccle.be doen of niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
                      Aan uitdagingen doe ik niet mee. Als programmeur met meer dan 25 jaar ervaring weet ik maar al te goed wat er kan en niet kan qua virussen en dergelijke. Je zou verschieten hoe simpel het is om een virus te schrijven die heel wat kan aanrichten op je computer.
                      En dan AL je gegevens toevertrouwen een EEN enkel bedrijf.... Ik herhaal: "waar de hackers waarschijnlijk nu al likkebaardend zitten naar te kijken.... ", want dan hebben ze alles in één moeite. Mocht die beveiliging nu die naam waardig zijn.... Plus, als de banken je gegevens willen gaan verkopen, waarom zou doccle achterblijven ? Kassa, kassa weet je wel...

                      Ik refereer even naar de SEPA DOMS: men vervangt een vrij krammikkig Belgisch systeem, nu en dan onderhevig aan misbruik, door een nog krammikkiger systeem, en dan bouwt men een ellenlange lijst maatregelen in om de te verwachten misbruiken recht te zetten.
                      Kan je begrijpen dat ik een beetje achterdochtig ben ?
                      Op papier is het inderdaad een SCHITTEREND systeem. SEPA DOMS is ook een SCHITTEREND systeem, ALS er geen misbruik van wordt gemaakt.
                      Last edited by nete; 24 maart 2014, 23:29.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #41
                        Re: Doccle.be doen of niet

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Het wordt inderdaad erg, alles uitbesteden ten koste van hun eigen service.

                        Hier hebben wij op een gemeente van +10.000 inwoners geen CM kantoor meer, in het slechtste geval moet je
                        10 km ver als je nog iemand persoonlijk wil spreken, en in Roeselare hebben ze dan twee kantoren op nog geen 2km uiteen.
                        Voor veel oudere mensen is dat een probleem, de tijd dat er nog iemand aan huis kwam is ver weg.........
                        Juist,
                        Maar, mijn echtgenote (ook ik natuurlijk) is aangesloten bij een ziekenkas. Men stuurt naar men zegt steeds een terugbetalignsoverzicht naar haar mailbox. Raar, maar 't is NU 3 jaar geleden dat ze nog iets van de ziekenkas in haar mailbox mocht zien aan komen. Bij nader vragen, wordt nog steeds beweert dat ze de zaken naar haar toe sturen.
                        We hebben de mailadressen vergeleken en dat klopt. Ook hebben we nagegaan of eventueel de mail als ongewenst of spam wordt tegengehouden .... Geen enkel spoor. Waar komt die mailing dan aan ? Ziekenkas krijgt ook geen melding van onleverbaarheid ...
                        't ZIjn precies niet alleen vliegtuigen die plots onverklaarbaar verdwijnen.
                        Dus, zoals enklen hier onder ons, wil ik papier. ALs dat verloren gaat dan weet ik wel welke weg dat heeft afgelegd en kan ik dat beter tracen.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #42
                          Re: Doccle.be doen of niet

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Voila, de zwakste schakel van het computersysteem, de user
                          Al meermaals moeten antwoorden op de vraag waar de McAfee Trial vandaan kwam op een PC want dat hadden ze zeker niet geïnstalleerd, tot je vraagt of ze acrobat reader geüpdatet hebben. Het staat er nochtans duidelijk en je kan je afvinken. Met steeds "next" of "OK" te klikken natuurlijk....



                          Het schrijven is een zaak, het uitgevoerd krijgen een andere Naast de virusscanner en firewall (en NAT) laat mijn e-mailprg niet toe dat er code uitgevoerd wordt of dingen van internet gehaald worden. Mail is puur text met HTML weergave als optie. Surfen gaat met noscript, adblock en ghostery.


                          Om terug te komen op doccle, documenten staan hier op een synology NAS, deze wordt alleen aangezet als het nodig is de rest van de tijd staat die af en is dus alvast op die momenten zeer secure wat hacking betreft.

                          OK, je kan als kleine gebruiker allerlei moeilijkheden opwerpen maar als de NSA en de Britse geheime dienst en de Fransen en de ... zomaar eventjes kunnen binnendringen bij Belgacom, Merkel haar telefoon afluisteren, ... dan heb je zonder meer een vals gevoel van veiligheid.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Doccle.be doen of niet

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            OK, je kan als kleine gebruiker allerlei moeilijkheden opwerpen maar als de NSA en de Britse geheime dienst en de Fransen en de ... zomaar eventjes kunnen binnendringen bij Belgacom, Merkel haar telefoon afluisteren, ... dan heb je zonder meer een vals gevoel van veiligheid.
                            Uiteraard, maar niet iedereen heeft een onbeperkt budget. Ik ga vooral uit (bij doccle) dat hacker niet mijn specifieke PCs gaan uitkiezen wegens te weinig return (Safety Through Obscurity) maar wel een dienst gaan aanvallen waar veel meer te halen is. Ik mijn gegevens niet verkoop maar doccle dat wel zou kunnen doen.

                            100% zekerheid is er nooit natuurlijk.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #44
                              Re: Doccle.be doen of niet

                              Intussen CM even gebeld: kwartaaloverzichten willen ze wel nog sturen per kwartaal, betaaloverzichten zoals nu per PDF enkel nog via doccle (na 1 juli).
                              Last edited by nete; 29 maart 2014, 19:07.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #45
                                Re: Doccle.be doen of niet

                                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                                Vraagje: wat als je overlijdt ?
                                - je erfgenamen hebben een documentkast, handig om bijv. de openstaande facturen in de gaten te houden, de aangifte in de successierechten, ...
                                - je overlijdt en je hebt enkel een digitaal archief, en je paswoord ken alleen jij, huh, kende. En nu?
                                Of ik steek al mijn papieren documenten in een kluis en kom dood te vallen ... mijn familie kent geen code.
                                Of zoals sommige mensen doen ... niets bijhouden en alles weggooien, wat dan?

                                Wees maar zeker, elke factuur dat niet betaald wordt, daar komt per post wel iets van ... dus familie zal wel degelijk alles te weten komen.

                                Eerlijk gezegd regel ik het meeste zodat ikzelf en mijn echtgenote weten waar we staan, wat er na mijn dood gebeurt is toch wel iets minder mijn zorg ... wees maar zeker dat erfgenamen altijd weten wat je hebt als het in hun voordeel is.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X