Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: RIP 100 jaar na datum nog slachtoffers.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    1,5 miljard van die dingen zijn er afgeschoten in WO één, hou je dat voor mogelijk ?
    Ik twijfel toch wel een beetje aan dit onwaarschijnlijk hoog cijfer, meer dan 1 miljoen bommen per dag.
    Ik vraag mij af waar men die info haalt.
    Op Vietnam zijn 6 à 7 miljoen ton aan bommen gedropt, maar die oorlog duurde dan ook 10 jaar en de technieken om die bommen te gooien waren dan ook een stuk talrijker.
    Er zijn dan ook nergens meer bommen in de geschiedenis gedropt dan in Vietnam.

Toch neemt dit niet weg dat er gigantisch veel bommen blijven liggen zijn langs het WOI front, getuige daarvan het drama van gisteren.
    Mijn medeleven alvast naar de families.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Moeilijk te geloven.
      1.500.000.000 / 365 dagen / 4 jaar = 1.024.397 van die dingen per dag ?
      Als de kogels van een machinegeweer erbij gerekend worden zou het nog veel zijn.
      Ik denk dat ze gisteren in het nieuws het aantal kg verward hebben met het aantal stuks Skitch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Dirk,
        ALs je de beelden ziet van die gigantische bommenwerpers die ze hadden bij de Vietnam-oorlog wanneer die hun lading losten, dan vrees ik echt dat dit realiteit is.
        Het enige waar ik me steeds op betrap is de vraag van waar hebben ze in hemelsnaam het geld gevonden om die industrie te betalen.
        Als je de prijzen hoort die voor dit of dat wapen en munitie worden geboden, dan zak ik vaak in de grond van schaamte indien ze er dan nog eens bij beweren dat de oorlog ontstaan is ten gevolge van armoede, ...
        Daar aan zie je dat de oologsindustrie een pot heeft die nooit leeg geraakt, als je eens ziet wat de Amerikanen daar in de woestijn hebben
        staan aan gevechtsvliegtuigen, allemaal ingepakt KLIK Dan zou armoede niet mogen bestaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Wij hebben ooit in een ministerie gewerkt in Brussel waar deze zaken verwerkt werden. De slachtoffers van vandaag zullen "slachtoffers van de 1e WO" zijn en als dusdanig vergoed worden.
          De slachtoffers zullen niet vergoed worden door de Belgische Staat omdat ze geen Belgische nationaliteit hebben/hadden.
          Mogelijk worden ze vergoed door de ongevallenverzekering van de werkgever, indien het een werkongeval is.

Comment

Even afwachten toch tot er eventueel meer nieuws uit de bus komt zou ik zeggen.
            Volgens de ploegbaas van die arbeiders die op TV aan het woord kwam : het was tijdens hun pauze, ze maakten een wandelingetje rond het gebouw, er waren geen graafwerken aan de gang......
            Benieuwd wat er nog boven water zal komen.
            Maar om het even, je wenst het natuurlijk niemand toe.

Wanneer je in de Westhoek rondtoert zie langs alle kanten opgegraven obussen tegen elektriciteitspalen geplaatst (dit is zo afgesproken met de ophaaldienst van Dovo naar het schijnt). Ik zou het nooit in mijn hoofd halen dergelijk spul zelfs maar aan te raken. Tijdens onze vroegere vele fietstochten aldaar, waren wij zelfs altijd blij als we voorbij die tijdelijke opslagplaatsen waren......misschien waren/zijn we tè bang, maar liever dat dan het niet meer kunnen navertellen.

Groetjes

Comment

Doet me denken aan enkele jaren terug toen ik ca. 12 maand aan de slag ben geweest iets buiten Sint-Petersburg. Bij het graven van de funderingen kwam men heel veel obussen tegen, 1x zelfs een soldaat volledig in uniform met geweer ter hand.
              De civiele engineer (een Nederlander) had af en toe dan obussen liggen in de koffer van zijn auto :O
              Niks zo goed voor de economie als oorlog wordt gezegd en becijferd maar het menselijke leed ... Dat laat men al eens graag achterwege.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Kan nog plezant worden aan de kust.
                Een solleke met mosterd (gas).
                dat wordt nog een ramp volgens mij.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Even afwachten toch tot er eventueel meer nieuws uit de bus komt zou ik zeggen.
                  Wanneer je in de Westhoek rondtoert zie langs alle kanten opgegraven obussen tegen elektriciteitspalen geplaatst (dit is zo afgesproken met de ophaaldienst van Dovo naar het schijnt). Ik zou het nooit in mijn hoofd halen dergelijk spul zelfs maar aan te raken. Tijdens onze vroegere vele fietstochten aldaar, waren wij zelfs altijd blij als we voorbij die tijdelijke opslagplaatsen waren......misschien waren/zijn we tè bang, maar liever dat dan het niet meer kunnen navertellen.
                  De boeren zijn meestal wel goed genoeg op de hoogte wanneer ze die tuigen mogen oprapen en wanneer niet. Aan de krassen en inkepingen van die dingen kun je zien of ze al dan nog schadelijk zijn. Het grootste probleem is bij die tuigen waarvan de ontsteking nog niet is afgegaan. In zo'n geval leggen ze ze niet zomaar langs de kant hoor, dan komt DOVO vrij snel.

Het grootste gevaar schuilt in de explosieven die tijdens ploegen/graven/... naar boven komen zonder dat ze op tijd worden opgemerkt... Elk jaar zijn er wel een paar boeren in de streek die 'ne wup' krijgen in hun traktor. Meestal gelukkig met enkel materiële schade.

Comment

Working...
                  X