Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Microsoft telefoontjes ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Engelstalig telefoontje gekrege: "do you speak english?" "Do you understand engli

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Wij hebben "ken uw beller", en ik heb van de week nog deze nummer genoteerd: 00215249600. Waarschijnlijk (maar niet 100% zeker) weer van datte. Iemand een idee uit welk land dit zou kunnen komen?
    21 is geen prefix van een bepaald land, maar 215 is het prefix voor Algerije.....



    Groetjes

    Comment


    • #77
      Re: Engelstalig telefoontje gekrege: "do you speak english?" "Do you understand engli

      Bedankt, alleen... 213 is Algerije. 215 vind ik niet eens terug.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #78
        Re: Engelstalig telefoontje gekrege: "do you speak english?" "Do you understand engli

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Mijn opmerking was eigenlijk tegen Dréten, die aan nietsnutten dacht... Ik denk eer aan een buitenlands callcenter, want je hoort meer mensen in de achtergrond.
        De telefoons die op de achtergrond rinkelen terwijl Kojak (mét lolly) met zijn collega's overlegt in het politiebureau, zijn die volgens jou dan ook échte telefoontjes van mensen die bellen omdat ze de politie nodig hebben, dan?
        Of....zou het kunnen dat het een klankband is, net als de lachband bij Benny Hill?

        Comment


        • #79
          Re: Engelstalig telefoontje gekrege: "do you speak english?" "Do you understand engli

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Bedankt, alleen... 213 is Algerije. 215 vind ik niet eens terug.
          Dan moet je eens goed kijken op de link die ik hierboven heb doorgestuurd, dan zul je zien dat zowel 213, 214 als 215 prefixen zijn voor Algerije.
          Groetjes

          Comment


          • #80
            Re: Engelstalig telefoontje gekrege: "do you speak english?" "Do you understand engli

            Right you are, my fault!
            (nu weten we tenminste vanwaar er gebeld wordt, tenminste als men ook zoiets niet kan omzeilen. Nog iemand die dat nummer, of landcode, kan bevestigen?)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #81
              Re: Engelstalig telefoontje gekrege: "do you speak english?" "Do you understand engli

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              De telefoons die op de achtergrond rinkelen terwijl Kojak (mét lolly) met zijn collega's overlegt in het politiebureau, zijn die volgens jou dan ook échte telefoontjes van mensen die bellen omdat ze de politie nodig hebben, dan?
              Of....zou het kunnen dat het een klankband is, net als de lachband bij Benny Hill?
              Inderdaad, dat kan evengoed, maar zo goed heb ik die achtergrond niet beluisterd. Heb intussen geprobeerd of ze niet willen inspreken op mijn antwoordapparaat, maar dan leggen ze in).
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #82
                Re: Engelstalig telefoontje gekrege: "do you speak english?" "Do you understand engli

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Inderdaad, dat kan evengoed, maar zo goed heb ik die achtergrond niet beluisterd. Heb intussen geprobeerd of ze niet willen inspreken op mijn antwoordapparaat, maar dan leggen ze in).
                Eerst luisteren, LesC, dan praten....
                Heeft mijn moeder me altijd geleerd

                Comment


                • #83
                  Re: Engelstalig telefoontje gekrege: "do you speak english?" "Do you understand engli

                  Ik had er zo ook één aan de lijn een dikke week geleden, die belde toen vanuit Zuid-Afrika.

                  Ik heb hem toen gewoon gevraagd naar de product-key van de computer die hem boodschappen stuurde. Ik wou gewoon eens zien of zij dit toevallig wisten, maar daar kon hij dus niet op antwoorden. Ik heb toen eens goed gelachen met hem en verteld dat als Microsoft dan al eens contact met mij opneemt, het altijd vanuit Nederland is en nooit uit Zuid-Afrika. Sindsdien, geen telefoontjes meer ontvangen van hun.

                  Dit is nu toch al zo dikwijls in het nieuws geweest dat het toch wel heel stom zou zijn dat er nog iemand hierin zou trappen. Je moet al echt heel wereldvreemd zijn om van deze oplichtingsmethode niet op de hoogte van te zijn.


                  In feite, zou je voor die mannen eigenlijk een heel oud systeem moeten klaarzetten met een hoop nare beestjes op, zodat ze hun eigen systeem besmetten als je ze de toestemming geeft om op je PC te komen kijken.
                  Last edited by Rudy Mas; 10 mei 2014, 12:44. Reden: typo
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #84
                    Re: Engelstalig telefoontje gekrege: "do you speak english?" "Do you understand engli

                    Ik heb hier anders een probleem waar ze mogen naar kijken. Parted crasht als ik een gtp partitietabel wil aanmaken op mijn nieuwe ssd.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Engelstalig telefoontje gekrege: "do you speak english?" "Do you understand engli

                      Ik heb al verschillende telefoons gehad elke keer met een ander buitenlands nr . ik heb naar degene gebeld waar wij onze telefoon bij hebben om de nrs te blokkeren maar dat kunnen ze niet .Als ik hoor dat ze vragen praat je Engels leg ik de telefoon onmiddellijk in .Ik heb alles aangegeven en geef de nrs door .De vorige nrs heb ik niet meer omdat die al doorgegeven zijn deze week hebben ze gebeld met deze nrs 0012152496100 en 004451981526. Alle nrs worden nu bijgehouden zodat we ze kunnen doorgeven .

                      Comment

                      Working...
                      X