Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Héél weinig reacties tegenwoordig ....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

    Wat opvalt, dit draadje opgestart door Sieg op 16 maart, gaat over reacties op foto's.
    Een reactie op zijn eigen opgestart draadje is ook een reactie......???

    Comment


    • #47
      Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

      't Heeft voor Sieg nog weinig zin hier te reageren. Zijn topic is gekaapt door letterzetters.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #48
        Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Walter, je slaat nagels met koppen (ben je antropoloog?)
        Nee, al zit er wel eentje in mijn vriendenkring
        Ik zou hier nog met gemak uren kunnen over doorgaan en heel precies dingen aantonen, maar dan zie je ook over wie het gaat en wordt het hommeles. Het volstaat gewoon eens te kijken in de showcase fora, architectuur, glamour enz. en te zien wie wat post hoeveel en wie zo en zo reageert en wie anders. Het is een uiterst boeiend onderzoeksgebied, waarbij je ook beseft hoe nauw religie, politiek, stammentwisten en pakweg een festivalweide met U2 met elkaar verweven zijn. Voor de ontkerkelijkte West-Europeaan die denkt dat bovenstaande helemaal geen vat op hem heeft: bedenk dat onze kerk de tandem wetenschap/democratie is. Neem de proef op de som en zeg eens iets dat dwars tegen één van die twee ingaat: bagger zal over je uitgestort worden. Dat axioma, namelijk dat elke cultuur en subcultuur zijn "geloof" heeft, en niet bereid is dat lichtzinnig in te ruilen voor iets anders legt meteen een andere, ijzerharde waarheid bloot: altijd zullen er stammentwisten zijn.

        On topic: het is gewoonweg verbluffend om vast te stellen dat veel vooraanstaanden dat niet geworden zijn, maar het meteen al waren, van bij hun prille eerste stappen op het forum. Het flegma dat ze denkelijk al hadden in het bedrijfsleven, nemen ze gewoon mee op een forum. Een vooraanstaande die een echt denigrerende comment krijgt gaat daar niet schuimbekkend en molenwiekend tegenaan. Integendeel, een vriendelijk en neutraal antwoord zodat ze des te beschaafder en oprechter overkomen. Hun volgers gaan vervolgens die snoodaard eens duchtig inpeperen, zodat die dat geen tweede keer riskeert. Ze hebben er dus personeel voor, en moeten zelf hun handen niet vuilmaken. Vervolgens putten die volgers zich dan ook nog eens uit in geslijm en gaan ze de gewraakte foto ophemelen. Het is vaak hier dat de vooraanstaande zich wat bloot geeft en niet doorheeft dat hij sommige van sommige van zijn beschermers wat al te hartelijk bedankt. Zo wordt duidelijk dat hij zich wel degelijk aangevallen en gekwetst voelde, en geen superieure sfinx is . Op dit eigenste moment te zien in een showcase forum voor wie ogen in zijn kop heeft.

        Walter
        D850

        Comment


        • #49
          Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          .................................................H et is een uiterst boeiend onderzoeksgebied, waarbij je ook beseft hoe nauw religie, politiek, stammentwisten en pakweg een festivalweide met U2 met elkaar verweven zijn. Voor de ontkerkelijkte West-Europeaan die denkt dat bovenstaande helemaal geen vat op hem heeft: bedenk dat onze kerk de tandem wetenschap/democratie is. Neem de proef op de som en zeg eens iets dat dwars tegen één van die twee ingaat: bagger zal over je uitgestort worden. Dat axioma, namelijk dat elke cultuur en subcultuur zijn "geloof" heeft, en niet bereid is dat lichtzinnig in te ruilen voor iets anders legt meteen een andere, ijzerharde waarheid bloot: altijd zullen er stammentwisten zijn. ................
          Hopelijk zie je me nu niet als volger? Of toch?
          Wat je hier schrijft is helemaal juist. Het bewijst dat we, zelfs al zijn we "beschaafd", we met onze genen nog volledig als roedeldier functioneren. Met onze opvoeding en ervaringen er bovenop. Ook als we denken dat dat zo niet is.
          Alhoewel het streven naar meer kennis, wetenschap (en democratie) altijd een stap, of meer, vooruit is.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #50
            Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Hopelijk zie je me nu niet als volger? Of toch?
            Wat je hier schrijft is helemaal juist. Het bewijst dat we, zelfs al zijn we "beschaafd", we met onze genen nog volledig als roedeldier functioneren. Met onze opvoeding en ervaringen er bovenop. Ook als we denken dat dat zo niet is.
            Alhoewel het streven naar meer kennis, wetenschap (en democratie) altijd een stap, of meer, vooruit is.
            Ik moet hier nog wel iets belangrijks aan toevoegen: vooraanstaand is niet gelijk aan kl**tzak hé, er zijn zeer aimabele en briljante vooraanstaanden, hoe kan het ook anders. En volgers, 't is geen schande om volger te zijn natuurlijk, het is de grootste groep. ik heb natuurlijk de extreemste voorbeelden eruit gehaald om de mechaniek aan te tonen, maar dat zijn niet allemaal nijdige onderdeurtjes natuurlijk.
            ( Weet niet of je je dat nog herinnert: hier is ooit een nieuweling komen binnenwaaien die een foto van een hooggeëerde vooraanstaande als basis nam en er dan met photoshop een verandering in aanbracht en die foto vervolgens postte. Die jongen was zelf wat naïef en dacht op BD de plaats gevonden te hebben om wat welgekomen ooh's en aah's te incasseren met zijn photoshopkunsten. Niet dus, het awoe geroep was allesoverstemmend. Eén forumlid bleef maar briesen en brullen en laag bij de grondse aanvallen uitvoeren op die onfortuinlijke nieuweling, ook nadat die al lang en breed zijn gewraakte foto verwijderd had, en ook in andere subfora dan die bewuste showcase. De ijver waar ie dat mee deed, had alles weg van de ijver waarmee in andere tijden of culturen, heiligschennis wordt bestreden. Toen heb ik toch even aan de forumleiding gevraagd die brulboei te stoppen. Zijn inzet om trouw te bewijzen aan zijn idool was zo over the top, dat de bewuste vooraanstaande er zelf ongemakkelijk van werd. )
            En die intriganten, een uiterst heterogene groep, die had ik beter een veel neutralere naam gegeven, iets als onafhankelijken.

            Walter
            D850

            Comment


            • #51
              Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Ik moet hier nog wel iets belangrijks aan toevoegen: vooraanstaand is niet gelijk aan kl**tzak hé, er zijn zeer aimabele en briljante vooraanstaanden, hoe kan het ook anders. En volgers, 't is geen schande om volger te zijn natuurlijk, het is de grootste groep. ik heb natuurlijk de extreemste voorbeelden eruit gehaald om de mechaniek aan te tonen, maar dat zijn niet allemaal nijdige onderdeurtjes natuurlijk.
              ( Weet niet of je je dat nog herinnert: hier is ooit een nieuweling komen binnenwaaien die een foto van een hooggeëerde vooraanstaande als basis nam en er dan met photoshop een verandering in aanbracht en die foto vervolgens postte. Die jongen was zelf wat naïef en dacht op BD de plaats gevonden te hebben om wat welgekomen ooh's en aah's te incasseren met zijn photoshopkunsten. Niet dus, het awoe geroep was allesoverstemmend. Eén forumlid bleef maar briesen en brullen en laag bij de grondse aanvallen uitvoeren op die onfortuinlijke nieuweling, ook nadat die al lang en breed zijn gewraakte foto verwijderd had, en ook in andere subfora dan die bewuste showcase. De ijver waar ie dat mee deed, had alles weg van de ijver waarmee in andere tijden of culturen, heiligschennis wordt bestreden. Toen heb ik toch even aan de forumleiding gevraagd die brulboei te stoppen. Zijn inzet om trouw te bewijzen aan zijn idool was zo over the top, dat de bewuste vooraanstaande er zelf ongemakkelijk van werd. )
              En die intriganten, een uiterst heterogene groep, die had ik beter een veel neutralere naam gegeven, iets als onafhankelijken.

              Walter
              En in feite het forum levendig houden
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #52
                Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                Mooie analyse, Walter, doch onvolledig aangezien je je beperkt tot de dynamieken die heersen in showcase. De ecosystemen in testcase/beginnershoek/camera's&accessoires/chitchat zijn net iets anders maar minstens even boeiend!
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #53
                  Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                  Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  Mooie analyse, Walter, doch onvolledig aangezien je je beperkt tot de dynamieken die heersen in showcase. De ecosystemen in testcase/beginnershoek/camera's&accessoires/chitchat zijn net iets anders maar minstens even boeiend!

                  Juist Thierry, buitengewoon kleurrijke dingen gebeuren daar maar on topic, de T.S. had het over de malaise van te weinig reacties in de showcase/beoordeling fora.

                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • #54
                    Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    ...... maar on topic, de T.S. had het over de malaise van te weinig reacties in de showcase/beoordeling fora.
                    mee eens..zie #40.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #55
                      Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Wat opvalt, dit draadje opgestart door Sieg op 16 maart, gaat over reacties op foto's.
                      Een reactie op zijn eigen opgestart draadje is ook een reactie......???
                      Klopt Geert, wil daarom niet zeggen dat ik het niet volg hé ;-)

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #56
                        Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                        Ben nu toch eens benieuwd hoor
                        Geef je een aardige deskundige reactie op een foto..Niet goed. Geef je een volgers reactie op een foto... Niet goed.... Geef je geen reactie op een foto...Niet goed... Schrijf je soms eens een reactie met een fotografieterm..Niet goed...En ga zo maar door...
                        Wat is nu eigenlijk wel goed aan een reactie geven? Ach, en laat ik vooropstellen dat ik niemand persoonlijk hierbij betrek, maar worden we nu eens niet moe van altijd maar te moeten denken: 'Zal ik het doen of niet'?
                        Mag je kritisch zijn op een werk van een ander, wel met respect natuurlijk? Misschien een beetje simplistisch omschreven, maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel?

                        Begrijp me niet verkeerd aub, maar ik constateer wel dat er veel frustraties zijn ten opzichte van elkaar. Ik heb me nog niet zolang geleden ook laten gaan en op iemand persoonlijk gereageerd(waar ik al veel spijt van heb en verkeerd ben geciteerd of begrepen) en het opgenomen voor fotografen die wat deskundiger/meer ervaring hebben in fotografie, want daar kunnen we zeker wat van leren, maar wat heeft het mij opgeleverd? Weer onbeschofte mail via mijn privé mailadres
                        Gelukkig(wat je noemt) moet ik weer onder het mes in Mei en dan weer 4 maand revalidatie, en daardoor zal 2014 voor mij wel het jaar verder gaan in fotografie, maar helaas mijn geplande SD's niet zullen kunnen doorgaan.

                        Ik hoop nu dat ik door dit stukje weer geen anonieme berichten via mijn website binnen krijg Zou ik ten zeerste betreuren. Ik wil hier alleen maar mijn mening verkondigen zonder daarbij iemand persoonlijk te willen aanspreken, dus met respect. Dus dit is gewoon bedoeld in zijn algemeenheid. Ik verschuil me niet, en ben dus ook openbaar, wat me wel kwestbaar maakt natuurlijk
                        Last edited by Guest4; 24 maart 2014, 13:37.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                          Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                          Ik hoop nu dat ik door dit stukje weer geen anonieme berichten via mijn website binnen krijg Zou ik ten zeerste betreuren. Ik wil hier alleen maar mijn mening verkondigen zonder daarbij iemand persoonlijk te willen aanspreken, dus met respect. Dus dit is gewoon bedoeld in zijn algemeenheid. Ik verschuil me niet, en ben dus ook openbaar, wat me wel kwestbaar maakt natuurlijk
                          Zelf ook al een paar keren meegemaakt bij reacties op mijn albums, zeer duidelijk BD-gerelateerd maar idd anoniem, zo dapper zijn ze wel. Maar ook hier op PM en zelfs op het forum valt het voor.
                          Ik weet niet wat ik allemaal wel niet was maar veel stelde het niet voor .
                          Het beste is om beleefd, kalm maar toch gevat te reageren, dan sta je boven hen en daar kunnen ze niet tegen.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Zelf ook al een paar keren meegemaakt bij reacties op mijn albums, zeer duidelijk BD-gerelateerd maar idd anoniem, zo dapper zijn ze wel. Maar ook hier op PM en zelfs op het forum valt het voor.
                            Ik weet niet wat ik allemaal wel niet was maar veel stelde het niet voor .
                            Het beste is om beleefd, kalm maar toch gevat te reageren, dan sta je boven hen en daar kunnen ze niet tegen.
                            Bedankt Paul, hoe triest ook, maar stelt me gerust dat ik niet de enige ben. Je hebt gelijk, beleefd blijven en gevat reageren. Dank voor de tip, wat heel begrijpbaar is natuurlijk

                            Comment


                            • #59
                              Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Zelf ook al een paar keren meegemaakt bij reacties op mijn albums, zeer duidelijk BD-gerelateerd maar idd anoniem, zo dapper zijn ze wel. Maar ook hier op PM en zelfs op het forum valt het voor.
                              Ik weet niet wat ik allemaal wel niet was maar veel stelde het niet voor .
                              Het beste is om beleefd, kalm maar toch gevat te reageren, dan sta je boven hen en daar kunnen ze niet tegen.

                              Dat is inderdaad een heel goede reactie.
                              Veel beter dan iemand die je niet mag, en plein public, vals beschuldigen.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Héél weinig reacties tegenwoordig ....

                                Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                                Dat is inderdaad een heel goede reactie.
                                Veel beter dan iemand die je niet mag, en plein public, vals beschuldigen.
                                Dat vroeg ik me nu net af.
                                Hoe gaan jullie, of zouden jullie dan omgaan met iemand die je en plein public vals beschuldigt van iets waar je in de verste verte niets mee te maken hebt ?
                                Dat zou ik nu eens héél graag weten zie.
                                Groetjes

                                Comment

                                Working...
                                X