Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd; Iphone - virus?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hulp gevraagd; Iphone - virus?

Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
    Kan mijn Ipad ook kwaad? Aangezien de email niet is geopend op de Ipad, maar toch ook werkt onder IOS?

Geen idee hoe/wat de Idinges met elkaar delen maar vermoedelijk is er geen probleem.

Als je de mail nog hebt kan je hem eens wat beter bekijken. Werd je aangesproken met je naam of met "dear customer". Je kan ook zelf naar de site van UPS gaan en het trackingnr manueel invoeren.

Voor de rest.. No worries...
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Mijn iphone werkt ook op ios, heb ik nu ook jouw virus?
      Neen dus, is toestel afhankelijk.
      Ook als ze onder 1 apple ID staan? Dus dan blijft het nog steeds toestel afhankelijk?

Maar wat je nu echt doen als ik merk dat niet alles meer optimaal reageert? Gewoon een nieuwe Apple ID aanmaken?

@on4bam: Bedankt!!

Comment

Ook als ze onder 1 apple ID staan? Dus dan blijft het nog steeds toestel afhankelijk?

Maar wat je nu echt doen als ik merk dat niet alles meer optimaal reageert? Gewoon een nieuwe Apple ID aanmaken?

@on4bam: Bedankt!!
        Die apple id heeft niets te maken met aanwezigheid van een virus.
        als je vreest een virus te hebben zou ik in jouw geval naar iemand stappen die er verstand van heeft, om de nodige stappen te doen.
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Die apple id heeft niets te maken met aanwezigheid van een virus.
          als je vreest een virus te hebben zou ik in jouw geval naar iemand stappen die er verstand van heeft, om de nodige stappen te doen.
          Oké, bedankt!

Maar een virus heb ik niet. Alleen mss Phishing mailtje.. maar klopt het dat je dan gewoon je apple id van wachtwoord veranderd, dat dit opgelost is? Of hoe kan je dit oplossen?

Comment

Oké, bedankt!

Maar een virus heb ik niet. Alleen mss Phishing mailtje.. maar klopt het dat je dan gewoon je apple id van wachtwoord veranderd, dat dit opgelost is? Of hoe kan je dit oplossen?
            Er is niets op te lossen.
            een phishing mailtje dient om informatie over jou te verkrijgen.
            Zo lang je niets ingevuld hebt over wachtwoorden/adressen moet je je niet al te veel zorgen maken...

als je veilig wilt spelen, kan je je wachtwoord aanpassen, al vermoed ik niet dat dit nodig is.
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Hoi iedereen,

Ik had een vraagje:
              Ik had gisteren avond een email ontvangen met iets wat ik besteld had en dat verzonden was, ik vond dit al vreemd, dus klikte ik op de link die er stond; dat was dus de tracking nummer link van "UPS" voor het pakket te volgen.
              Ik vrees nu dat ik daar niet heb op mogen klikken want de email was dus vals blijkbaar...

Wat moet ik nu doen? Of wat kan ik doen?
              Ik heb hem enkel op mijn iphone geopend...

Hulp of raad is zeer welkom!!

Alvast bedankt!!
              Ik begrijp eigenlijk de commotie niet. Of : ik vind niet wat er nu echt en concreet verdacht is.
              Je hebt iets besteld en krijgt een mail met een tracking nummer. Dus is de kans toch wel erg groot dat de mail enkel de mededeling is van je trackingnummer zodat je alles kan volgen. Waarom kom je eigenlijk tot het besluit dat de email vals is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Hangt er allemaal van af.

1. Vooraleer te klikken kijk je best waar een link naar verwijst (niet de tekst maar de link die er achter zit).
                Hoe doe je dat met een iPhone?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Ik begrijp eigenlijk de commotie niet. Of : ik vind niet wat er nu echt en concreet verdacht is.
                  Je hebt iets besteld en krijgt een mail met een tracking nummer. Dus is de kans toch wel erg groot dat de mail enkel de mededeling is van je trackingnummer zodat je alles kan volgen. Waarom kom je eigenlijk tot het besluit dat de email vals is?
                  Ja, ik las het nu ook... Is idd niet 100% duidelijk.

Dus even opnieuw: Ik had dus helemaal "Niks" besteld, maar het was een email over iets wat ik "besteld" had samen met met het tracking nummer link van UPS... waar ik dus op geklikt had...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Hoe doe je dat met een iPhone?
                    Ik heb geen Idinges, ik zou het dus niet weten. Ik weet het wel op de spullen die ik gebruik Mocht ik zelf Idinges hebben zou ik toch proberen om dat te weten te komen. Maar goed, ik kijk dan ook regelmatig in de headers en "raw data" van mails (Pegasus mail in Windows en K9 mail in Android).
                    bye, Maurice
                    Nikon D7500

Comment

Dus even opnieuw: Ik had dus helemaal "Niks" besteld, maar het was een email over iets wat ik "besteld" had samen met met het tracking nummer link van UPS... waar ik dus op geklikt had...
                      Het was een mail over iets wat je "zou" besteld hebben, dus.

In dat geval is het phishing en hoef je die mail niet eens te openen. Delete and forget.... Je opent toch mails "van de bank" ook niet als de titel "rekening geblokkeerd" is?
                      bye, Maurice
                      Nikon D7500

Comment

Ik heb geen Idinges, ik zou het dus niet weten. Ik weet het wel op de spullen die ik gebruik Mocht ik zelf Idinges hebben(...)
                        Toch ging de vraag nu juist over de iPhone. Ik zou niet weten hoe je kunt zien waarheen een link verwijst en denk dat het zelfs niet kan met de standaard-browser.

Comment

Het was een mail over iets wat je "zou" besteld hebben, dus.

In dat geval is het phishing en hoef je die mail niet eens te openen. Delete and forget.... Je opent toch mails "van de bank" ook niet als de titel "rekening geblokkeerd" is?
                          Ik had recent iets besteld bij hen, dus daarbij dat ik die geopend had... Alles was hetzelfde, alleen de link was anders als anders als ik erop geklikt had ivm de verzending met UPS. En het email adres was iets anders dan het originele, wat ik net te laat had gezien!
                          Kon altijd zijn dat ze iets nagestuurd hadden.
                          Is gewoon de eerste keer dat ik in zoiets gelopen ben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                            Toch ging de vraag nu juist over de iPhone. Ik zou niet weten hoe je kunt zien waarheen een link verwijst en denk dat het zelfs niet kan met de standaard-browser.
                            Met elke browser kan je de sourcecode bekijken. Met elk deftig e-mailprg kan je de "raw data" ofte source bekijken. Ik ga er van uit dat dat bij Apple niet anders is. Zeker als je iets "verdacht" vindt lijkt het mij aangewezen om niet eerst te klikken en je dan af te vragen of het geen kwaad kan maar eerst te kijken en bij twijfel NIET te klikken.
                            bye, Maurice
                            Nikon D7500

Comment

Working...
                            X