Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

broodbakmachine

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: broodbakmachine

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
    Theokus ik ben (was) een hobbybakker, waar we vroeger woonden had ik een (zelfgebouwde) houtoven en een ROFCO B40 electrische oven.
    Deeg maakte ik in deegkneder en liet de deegstukken rijzen in een rijskast.
    Waar we nu wonen is geen plaats voor zo'n toestanden en we bakken broodje in gewone oven. (Kneden met Panasonic broodbakmachine op stand "kneden" en nadien in bakvorm en laten rijzen, dan de oven in). Resultaat is zeer goed.

Zuurdesem heb ik ook al gemaakt, zelfs gedroogd om nadien in deeg te doen (in zomer op warme plaats laten drogen nadat je de zuurdesem op een bakpapier opengestreken hebt. Als desem goed droog is dan heb je zuurdesemchips die lang houdbaar zijn). Je kan zelfs knikkers maken van zuurdesem om te bewaren.

Mijn grootvader was bakker en lang geleden werd ik door het virus gebeten.

PS: ik koop nooit mixen en van die toestanden, zit vol met brol. In mijn brood gaat alleen bloem en/of meel + verse gist + beetje plantaardige vetstof + zout + water. We voegen nooit suiker of broodverbeteraars toe.

Taart bakken doe ik ook graag, mijn specialiteit is appeltaart en pizza kon ik in de houtoven bakken alsof ze van bij de pizzeria kwamen :-)

Bon Appetit
    Ik heb er gisteren nog eentje gebakken in onze broodmachine en van onze walnoten toegevoegd. Niet te vreten..........!?!?
    Als we eens zo'n broodje aan iemand van de familie geven, dan kunnen we de vraag niet bijhouden, waarschijnlijk omdat ze niet te vreten zijn ?!?!
    Misschien zou ik wel van jou broden zeggen 'niet te vreten', want smaken verschillen nu eenmaal.
    Het is niet omdat je vader bakker geweest is dat jij zomaar het beste brood bakt......misschien dat het jou smaakt, dat is wat anders.

Ps Deze morgen hebben de bokes met walnoten en beboterd met boter van op de hoeve hier vlakbij erg gesmaakt.....daar hoeft geen beleg bij hoor .

Groetjes

Comment

Re: broodbakmachine

Bedankt Paul!

Teen en tander
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Working...
      X