Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Banken zoeken nieuwe inkomsten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Banken zoeken nieuwe inkomsten

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Hangt allemaal af van wie het filiaal in kwestie beheert.
    Er zijn zoveel verhalen als er banken zijn. Ik betrouw er geen enkele meer.
    Ik ook niet. Sinds 2007-2008 zijn banken betekenisloos geworden voor mij wat een vertrouwensrelatie betreft.
    Onmiddelijke maatregelen:
    - Beste bank: saluut en de kost. (overhead creëren bij die mannen)
    - Producten die niks opbrengen afstoten waar mogelijk: in casu verzekeringen en andere verdoken geldkoeien.
    - Als het kan: spaargeld opdoen - tapijt onder hun voeten wegtrekken
    - Dit: http://www.robinsonlist.be/

YMMV.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Zoals ik hier al meerdere keren heb laten blijken ben ik nog steeds, en dit artikel bevestigt mijn houding, voorstander van cash.
      Voor een paar honderd euro, OK, maar wat doe je als je pakweg 50.000 of 250.000€ spaargeld hebt?

En je mag al geen uitgaven boven de 3000€ met cash doen, dus een auto kopen met geld van onder de matras... wordt moeilijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Voor een paar honderd euro, OK, maar wat doe je als je pakweg 50.000 of 250.000€ spaargeld hebt?

En je mag al geen uitgaven boven de 3000€ met cash doen, dus een auto kopen met geld van onder de matras... wordt moeilijk.
        Inderdaad, ik weet niet wat of hoe ik het zou moeten doen met alleen maar cash.
        Aankopen op internet kan dan niet of je moet aan huis laten leveren onder rembours met alle kosten van dien.
        Om een reis te boeken, bvb. vliegtuig boeken, hotel boeken, huurauto boeken.....daar kom ik mijn huis niet voor uit.
        Zelfs om een all in reis te boeken zien ze mij nooit in een reisburo......ik weet niet wie daar nog naar toe gaat ?
        Je vind veel meer info op www dan in een reisburo. En bovendien, ooit al eens geweten dat ze in een reisburo zeiden 'naar dat hotel zou ik niet gaan' ?????
        Ik ben ook geen voorstander om terug te gaan leven zoals in de middeleeuwen hé .
        Enne ik heb geen zwart geld, voor alles wat hier uitgevoerd wordt wil ik ook een factuur, het gaat hem toch slechts over 6 % dus zoveel verschil maakt het niet uit en wanneer er iets verkeerd gaat heb je minstens een poot om op te staan wat je bij zwartwerk niet hebt.
        Groetjes

Comment

Ik had nog een slapende rekening bij ING, en die heb ik zonet in het kantoor afgesloten.

Uiteraard waren ze vriendelijk en vroegen waarom.
          Tja, heb dan maar gezegd dat ik er niet mee opgezet ben dat ze er aan denken om gegevens te verkopen aan adverteerders.
          Ze zeiden meteen dat het ING Nederland was, waarop ik vroeg naar het verschil. Ze waren ook niet opgezet met dat idee...
          Als ze zo'n ideeen niet direct van tafel vegen voordat het in de pers komt...

Enfin, er stond nog 1,3€ op die rekening, en toch gingen er nog 0,7€ kosten af. Ze konden me niet eens vertellen waarom.
          Ik had geen zin veel tijd te verspillen, maar toch ongelooflijk dat je je als bank laat kennen voor 0,7€..

Ik mag altijd terugkomen als mijn mening verandert... dacht het niet.

Comment

we vragen er toch zelf om niet ?
            er staat 250 miljard op de spaarboekskes gewoon te staan.
            de bank kan met dat geld weinig aanvangen omdat de economie op zen gat ligt.
            er is over aanbod van geld bij de bank dus intresten zakken naar diepte punt.
            als we morgen met ons allen ons spaarboekje leegmaken zullen ze rap een ander deuntje zingen

grts.
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
              we vragen er toch zelf om niet ?
              er staat 250 miljard op de spaarboekskes gewoon te staan.
              de bank kan met dat geld weinig aanvangen omdat de economie op zen gat ligt.
              er is over aanbod van geld bij de bank dus intresten zakken naar diepte punt.
              als we morgen met ons allen ons spaarboekje leegmaken zullen ze rap een ander deuntje zingen

grts.
              Dit is niet helemaal correct Het intrestverschil tussen leningen en sparen is momenteel enorm hoog om hun debacle van 2008 terug te betalen aan hun respectievelijke regeringen. Wat straffer is, banken cfr. KBC, werden verplicht niet-core businesses af te stoten door EU. Nu ze die kwijt zijn, zijn ze wanhopig opzoek naar andere markten (lees niet-core businesses). Ze zijn niet te helpen.
              Banken beginnen langzaam maar zeker een verouderd principe te worden, filmrolletjes versus digitale sensor so to speak.

YMMV
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

vroeger had je in Holland guldens en in België franken.
                wat een heerlijke tijd was dat.
                sinds de invoering van de euro alleen maar ellende.
                gewoon je weekloon in een zakje, je wist waar je aan toe was.
                van mij mag alles zo weer terug hoor.
                en als je een auto ging kopen, even graaien onder het matras of de oud sok.
                geen gedoe met een bank.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik zou toch niet meer terug willen naar die tijd. Op vakantie gaan was vooral goed plannen hoeveel Francs en Peseta's je nodig had, onverwacht even tot in NL en D was lastig als je geen Guldens of Marken in huis had. Aanschuiven voor de controles bij elke grensovergang... Nee, vroeger was het op dat vlak niet beter.

Mochten de mensen massaal geld onder/in de matras stoppen dan zou het aantal inbraken ook weer stijgen, nu moet je ten minste al naar een WU kantoor om je door een Nigeriaan te laten bestelen
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Ik zou toch niet meer terug willen naar die tijd. Op vakantie gaan was vooral goed plannen hoeveel Francs en Peseta's je nodig had, onverwacht even tot in NL en D was lastig als je geen Guldens of Marken in huis had. Aanschuiven voor de controles bij elke grensovergang... Nee, vroeger was het op dat vlak niet beter.

Mochten de mensen massaal geld onder/in de matras stoppen dan zou het aantal inbraken ook weer stijgen, nu moet je ten minste al naar een WU kantoor om je door een Nigeriaan te laten bestelen
                    al dat vreemde geld was juist een wezenlijk onderdeel van de voorpret van de vakantie.
                    en vroeger had een ieder de deuren altijd open, er werd niet ingebroken.
                    grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      al dat vreemde geld was juist een wezenlijk onderdeel van de voorpret van de vakantie.
                      grt,bouk.
                      Tsja bouk, wij gingen in die tijd nogal wat naar Italië (Como, Garda en andere meren) en keerden steevast terug via de Dolomieten om het mooie landschap.
                      Wij hadden nodig : Belgische franken, Franse franken, Zwitserse franken, Italiaanse lire, Oostenrijkse shilling, Duitse marken en dan waren we terug in België.
                      We hadden dan nog het geluk dat ze in het GH Luxemburg wel de Belgische franken aanvaardden.
                      Geef mij dan toch maar de huidige euros.
                      Net net even mijn envelopjes uit die tijd nagezien : wij hebben nog steeds muntjes uit die tijd (want die kon je niet terug inwisselen bij de banken) van Duitsland, Nederland, Italië, Griekenland, Portugal, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk.
                      Daarbij hebben we ook nog muntjes van Gibraltar, Canada en Engeland......maar dat worden natuurlijk nooit euros .

Nu vertrekken wij op reis zonder of toch met een minimum aan cash. Wij betalen ter plaatse zowat alles wat mogelijk is met Visa, en halen ter plaatse uit de muur naargelang onze behoefte.
                      Hebben we wat over, dan kunnen we er thuis zonder probleem verder mee betalen.

Wat is er dan makkelijker ????

Groetjes
                      Last edited by Guest17; 11 maart 2014, 14:18.

Comment

Loon in een zakje is OK, behalve als je met een groot zakje over straat moet gaan lopen - dat nodigt dan ook weer uit, lijkt me.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                          Loon in een zakje is OK, behalve als je met een groot zakje over straat moet gaan lopen - dat nodigt dan ook weer uit, lijkt me.
                          nu misschien wel, maar vroeger niet hoor.
                          wij wisselden als bouwvakkers onze vakantiebonnen in voor baar geld (guldens).
                          gewoon in het bondsgebouw.
                          en een ieder ging glimlachend de deur uit met al dat geld gewoon in je zak.
                          praat wel over duizenden guldens per persoon hoor, er zijn nog nooit problemen geweest.
                          ach......vroeger.......!
                          grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            grt,bouk.
                            Je zat vroeger dan opgescheept met een wisselkoers waar je telkenmale 5à 10% op verloor.
                            Je moest de bank een week op voorhand al verwittigen als je vreemde valuta wou; aan de grens wisselen was steevast nog een stuk duiurder.
                            Met de overschot aan muntjes was je bij terugkomst ook niets meer.
                            Prettig ?
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                              Je zat vroeger dan opgescheept met een wisselkoers waar je telkenmale 5à 10% op verloor.
                              Je moest de bank een week op voorhand al verwittigen als je vreemde valuta wou; aan de grens wisselen was steevast nog een stuk duiurder.
                              Met de overschot aan muntjes was je bij terugkomst ook niets meer.
                              Prettig ?
                              yep..dat hoorde bij de vakantie.
                              grt,bouk.

Comment

Sommigen doen me denken aan Jos Ghysen, hier in en schitterende parodie. Vroeger was alles beter ...
                                Alles Kan Beter - Laatste Aflevering - Zondag Josdag + Outro.wmv

Comment

Working...
                                X