Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

What Happened Before the Big Bang?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: What Happened Before the Big Bang?

    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Mijn excuses om een deel te knippen uit je tekst, je hebt dat niet graag, maar ik doe het toch
    Straf, ken jij mij ?

    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Dat is nog maar de vraag, of tijd bestaat, want daar is niet iedereen het over eens
    Zoals over zo vele dingen.
    When will then be now ? http://www.youtube.com/watch?v=5hH_K2Z0NO0

    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Ik wil er geld op inzetten dat je er minstens een pagina zal over uitwijden
    Bron ?

    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    een pagina
    Definieer "een pagina" in de context "internet"......
    Last edited by katbollie; 13 maart 2014, 09:25.

    Comment


    • #62
      Re: What Happened Before the Big Bang?

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Ligt het nu aan mij, aan mijn gsm, of aan mijn afstandsbediening... het werkt hier niet Paul.
      't is een oude Nokia 3500 met filmmogelijkheid.

      Ik wou dolgraag mijn vrouw eens imponeren door haar IR pulsen te laten zien op mijn gsm 't is een njet

      Mijn excuses om een deel te knippen uit je tekst, je hebt dat niet graag, maar ik doe het toch
      Dat is nog maar de vraag, of tijd bestaat, want daar is niet iedereen het over eens:

      Ik wil er geld op inzetten dat je er minstens een pagina zal over uitwijden
      Tiens, ik heb het nochtans uitgeprobeerd met ongelovige thomassen van het Sint-Lodewijkscollege
      Goed van dichtbij filmen Dirk, dan zie je de flikkeringetjes uit de IR zender. Maar met een iPhone ging het niet.

      Maar die vraag over de tijd is er wel een riscy one...
      Ik herinner me vaag een verhaal over wat er met de tijd zou gebeuren als het heelal zou inkrimpen.... het zou kunnen dat het "Cosmos" was van Carl Sagan, een goede reden om hem nog eens te lezen.
      Anders ga ik in mijn enthousiasme misschien domme dingen zeggen.

      Maar over tijd gesproken : dit is wel een mooie nadenker :

      Als de mens binnen een onbepaalde tijd ooit de tijdmachine zal hebben ontwikkeld, waarom maken ze er dan hier en nu geen reclame voor ?

      Zou dit willen zeggen dat de tijd gewoon onaanraakbaar is ?
      Ik ga er eerst nog even het boek van Michio Kaku bijnemen ("onmogelijke natuurkunde").

      Comment


      • #63
        Re: What Happened Before the Big Bang?

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Tiens, ik heb het nochtans uitgeprobeerd met ongelovige thomassen van het Sint-Lodewijkscollege
        Goed van dichtbij filmen Dirk, dan zie je de flikkeringetjes uit de IR zender. Maar met een iPhone ging het niet.

        Maar die vraag over de tijd is er wel een riscy one...
        Ik herinner me vaag een verhaal over wat er met de tijd zou gebeuren als het heelal zou inkrimpen.... het zou kunnen dat het "Cosmos" was van Carl Sagan, een goede reden om hem nog eens te lezen.
        Anders ga ik in mijn enthousiasme misschien domme dingen zeggen.

        Maar over tijd gesproken : dit is wel een mooie nadenker :

        Als de mens binnen een onbepaalde tijd ooit de tijdmachine zal hebben ontwikkeld, waarom maken ze er dan hier en nu geen reclame voor ?

        Zou dit willen zeggen dat de tijd gewoon onaanraakbaar is ?
        Ik ga er eerst nog even het boek van Michio Kaku bijnemen ("onmogelijke natuurkunde").
        Lijkt me niet mogelijk
        Toch niet terug gaan in de tijd.

        In de godsdienst is er wel het laatste oordeel en algemene Verrijzenis.
        Je zal dan een pak volk zien. Iedereen he. Van de eerste mens tot de laatste Belg, ik zeg maar iets.

        Misschien geeft het licht meer mogelijkheden?
        Een voorwerp of een andere materie kunnen we zien omdat licht weerkaatst (?) en in onze ogen valt.
        Lost licht op? Vergaat licht? Of is licht eeuwig?
        Licht dat jaren geleden is vertrokken en niet zichtbaar was voor ons op dat moment, komt nu pas toe en we kunnen het zien, zoals sommige sterren bijv.
        Het is algemeen bekend en er is al over gesproken maar stel dat we ergens kunnen zijn waar het licht van de aarde van bijv. 1850 toekomt...
        Misschien komt er ooit een mogelijkheid dat we dat toch op onze aarde kunnen doen.
        Dus het licht terughalen of "vangen" en een toestand (of een gebeuren) zichtbaar maken met de juiste interpretatie.
        De juiste interpretatie kan dus omdat we de geschiedenis kennen. Niet alles, ok maar toch veel.
        Stel je eens voor, ik zeg maar iets > de Slag bij Waterloo, als toeschouwer.
        Ingrijpen in het verleden lijkt me ook niet mogelijk. Iets gaan veranderen in het verleden; zou ook ferm gevaarlijk kunnen zijn.
        Maar ja, anderzijds ook een zegen voor sommige zaken.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #64
          Re: What Happened Before the Big Bang?

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Als de mens binnen een onbepaalde tijd ooit de tijdmachine zal hebben ontwikkeld, waarom maken ze er dan hier en nu geen reclame voor ?
          LOL, dat is een goeie
          Een beetje zoals die theorie die ik eens gelezen heb die stelt: "als buitenaardse beschavingen bestaan, waarom zijn ze dan nog niet hier?"
          Ik herinner me niet meer wie het was, maar die kerel had een vergelijking opgesteld waarmee je de kans op buitenaardse intelligentie kon bepalen,
          en zo kon berekenen hoeveel beschavingen er bestonden en hoever ze staan in hun ontwikkeling.
          Misschien kunnen ze ons wel observeren, maar zijn wij voor hen niet meer dan een lapje grond vol met mieren, de moeite niet om er aandacht aan te besteden.
          Nikon Df

          Comment


          • #65
            Re: What Happened Before the Big Bang?

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Lost licht op? Vergaat licht? Of is licht eeuwig?
            Licht dat jaren geleden is vertrokken en niet zichtbaar was voor ons op dat moment, komt nu pas toe en we kunnen het zien, zoals sommige sterren bijv.
            Door verandering van golflengte kan licht in een ander spectrum terecht komen.
            Hierop is heel de studie van de kosmische achtergrondstraling gericht, dit wordt aanzien als een overblijfsel van de oerknal.
            Nikon Df

            Comment


            • #66
              Re: What Happened Before the Big Bang?

              Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
              Door verandering van golflengte kan licht in een ander spectrum terecht komen.
              Hierop is heel de studie van de kosmische achtergrondstraling gericht, dit wordt aanzien als een overblijfsel van de oerknal.
              Juist en daarom interessant voor verder onderzoek alleen omdat het bestaat
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #67
                Re: What Happened Before the Big Bang?

                Mooi gemaakt vind ik, en helemaal uitgezoomd is de oneindigheid hier toch eindig http://www.policymic.com/articles/81...ng-interactive


                Walter
                D850

                Comment


                • #68
                  Re: What Happened Before the Big Bang?

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Als de mens binnen een onbepaalde tijd ooit de tijdmachine zal hebben ontwikkeld, waarom maken ze er dan hier en nu geen reclame voor ?
                  Dan liep het hier nu vol toeristen uit de toekomst...

                  Comment


                  • #69
                    Re: What Happened Before the Big Bang?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Mooi gemaakt vind ik, en helemaal uitgezoomd is de oneindigheid hier toch eindig http://www.policymic.com/articles/81...ng-interactive


                    Walter
                    Zo een zoom wil ik ook Walter 10-35 ---->10 + 25 ste

                    Comment


                    • #70
                      Re: What Happened Before the Big Bang?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Dan liep het hier nu vol toeristen uit de toekomst...
                      Wie organiseert er dan een BD fotoshoot met de echte Obelix en Asterix uit de tijd van de Romeinen.
                      En ik wil samen op de foto met Eva. De echte....
                      Teruggaan in de tijd is onmogelijk.
                      Stel U voor:
                      Op Donderdag 4 oktober 2012 om 20.00 was ik in een schouwburg en ik zat op stoel nr. 13.
                      Vandaag ga ik terug naar de tijd, Donderdag 4 oktober 2012 om 20.00, en ik ga in diezelfde schouwburg op stoel nr. 15 zitten. Naast mijn eigen zelve.
                      Ik kap de Skitch op stoel nr. 13 zijn hoofd af en de Skitch op stoel nr. 15 komt terug naar de huidige tijd.
                      Heb ik dan nu nog een hoofd?
                      Is het daarom dat telkens als ik nu iets verkeerd doe mijn echtgenote me vraagt: Waar ben je met je hoofd gebleven?
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #71
                        Re: What Happened Before the Big Bang?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Wie organiseert er dan een BD fotoshoot met de echte Obelix en Asterix uit de tijd van de Romeinen.
                        En ik wil samen op de foto met Eva. De echte....
                        Teruggaan in de tijd is onmogelijk.
                        Stel U voor:
                        Op Donderdag 4 oktober 2012 om 20.00 was ik in een schouwburg en ik zat op stoel nr. 13.
                        Vandaag ga ik terug naar de tijd, Donderdag 4 oktober 2012 om 20.00, en ik ga in diezelfde schouwburg op stoel nr. 15 zitten. Naast mijn eigen zelve.
                        Ik kap de Skitch op stoel nr. 13 zijn hoofd af en de Skitch op stoel nr. 15 komt terug naar de huidige tijd.
                        Heb ik dan nu nog een hoofd?
                        Is het daarom dat telkens als ik nu iets verkeerd doe mijn echtgenote me vraagt: Waar ben je met je hoofd gebleven?
                        En vanwege dat voorbeeld is het onmogelijk?

                        Er zijn verschillende theorieën dacht ik daaromtrend:
                        1/ door je eigen kop er af te hakken start je een nieuw parallel universum.
                        2/ door je eigen kop er af te hakken, sterft je toekomstige ik.
                        3/ door je eigen kop er af te hakken, ben je eigenlijk een beetje dom.
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #72
                          Re: What Happened Before the Big Bang?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          Is het daarom dat telkens als ik nu iets verkeerd doe mijn echtgenote me vraagt: Waar ben je met je hoofd gebleven?
                          Opletten Skitch misschien komt je echtgenote wel uit de toekomst, vandaar dat ze superbegaafd is...

                          Maar heb je dat nog nooit gehad, dat je denkt dat je iets reeds eerder meegemaakt hebt, terwijl het helemaal niet kan.
                          Last edited by Guest42; 14 maart 2014, 12:43. Reden: oei foutje.

                          Comment


                          • #73
                            Re: What Happened Before the Big Bang?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                            LOL, dat is een goeie
                            Een beetje zoals die theorie die ik eens gelezen heb die stelt: "als buitenaardse beschavingen bestaan, waarom zijn ze dan nog niet hier?"
                            Ik herinner me niet meer wie het was, maar die kerel had een vergelijking opgesteld waarmee je de kans op buitenaardse intelligentie kon bepalen,
                            en zo kon berekenen hoeveel beschavingen er bestonden en hoever ze staan in hun ontwikkeling.
                            Misschien kunnen ze ons wel observeren, maar zijn wij voor hen niet meer dan een lapje grond vol met mieren, de moeite niet om er aandacht aan te besteden.
                            Dat was Enrico Fermi, de geniale fysicus die de constructie van de eerste kernreactor op zijn naam mag schrijven : "where is everybody ?"
                            De vergelijking waar je het over hebt is de vergelijking van Drake.
                            Als ze ons kunnen observeren zijn ze ontwikkeld en dat maakt je stelling over de mieren plausibel. Maar wijzelf turen al jaren in de ruimte (het SETI-project) en het resultaat is nulkommaniks, we zouden uiterst blij zijn met een aantal mieren. Maar misschien is ons zoeken te vergelijken met het zoeken naar een zwarte kat in een donkere kamer (deze is niet van mij maar ik ken de auteur niet meer).
                            En wat zenden we zelf uit om als intelligent te worden herkend door "de andere". Taal kan onmogelijk worden gebruikt.
                            We gaan nu even off-topic maar ik zou zeggen : barst maar los, ik heb al een paar goede ideeën maar zoals altijd kijk ik liefst even de kat uit de boom.

                            Comment


                            • #74
                              Re: What Happened Before the Big Bang?

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Dat was Enrico Fermi, de geniale fysicus die de constructie van de eerste kernreactor op zijn naam mag schrijven : "where is everybody ?"
                              De vergelijking waar je het over hebt is de vergelijking van Drake.
                              Als ze ons kunnen observeren zijn ze ontwikkeld en dat maakt je stelling over de mieren plausibel. Maar wijzelf turen al jaren in de ruimte (het SETI-project) en het resultaat is nulkommaniks, we zouden uiterst blij zijn met een aantal mieren. Maar misschien is ons zoeken te vergelijken met het zoeken naar een zwarte kat in een donkere kamer (deze is niet van mij maar ik ken de auteur niet meer).
                              En wat zenden we zelf uit om als intelligent te worden herkend door "de andere". Taal kan onmogelijk worden gebruikt.
                              We gaan nu even off-topic maar ik zou zeggen : barst maar los, ik heb al een paar goede ideeën maar zoals altijd kijk ik liefst even de kat uit de boom.
                              Een aantal waterstofbommen laten ontploffen op de maan, in een bepaald patroon, en in een bepaalde volgorde. Zou érg ver kunnen waargenomen worden en herkend kunnen worden als manifestatie van "intelligent" leven.

                              Walter
                              D850

                              Comment


                              • #75
                                Re: What Happened Before the Big Bang?

                                Gelieve de maan niet te veel af te stoffen, en gerust te laten.

                                Stel dat ze de plaat poetst, ons verlaat, of een andere baan kiest, buiten de bebouwde kom, waar ze alsnog geflitst kan worden door Hubble.

                                We kunnen ze nog nodig hebben voor ons eb-vloed systeem
                                En zonder maan geen maansverduistering meer.

                                Comment

                                Working...
                                X