Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stress(less) ? - iemand ervaring mee ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stress(less) ? - iemand ervaing mee ?

Heb ik ook allemaal gelezen, maar nergens zie ik iets over de KLEUR die de mensen gekozen hebben.
    Er is eentje die klaagt over vlekken op de hoofdsteun, maar zeker bij een lichte kleur is dit onvermijdelijk imho en dan kan je ook niet verwachten dat de fabrikant daar kan in tussenkomen.

Ik lees ook ver stitchings die los komen, maar ik dacht dat dit eerder bij de stoffen versies was.

Ik vind alleszins dat ze erg goed zitten - maar dat blijft natuurlijk een persoonlijk en subjectieve keuze.

Er zijn er ook die wél tevreden zijn, Zoals onze JDV en deze mijnheer :

I haven't sat in a more comfortable chair. I tried various Stressless models where I bought my chair from and although most of them were comfortable, I thought this and the Voyager model were the best of the bunch.

I think the best feature of the chair is the adjustable headrest. Normally it is in perfect position to use computer, watch TV or read books. However, by pulling the headrest towards you the "sleep" mode activates, the headrest goes down a notch and the chair lets you lean backwards even more than usual. Great for taking naps.

The ottoman is adjustable, but a bit too sensitive and wobbly. It's hard to get it stay in any one position for too long. The chair is also quite pricey (I paid around 2800 euros for mine.) However, there is a 10 year warranty for the internal mechanism which makes it all worthwhile. If only the warranty for the leather upholstery was as long as well.

All in all, I don't regret buying this chair one bit.
    Last edited by Alfa Centauri; 9 maart 2014, 14:32.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Zéér mooie kleur. Diep donkerbruin, neigt sterk naar het zwart, maar is het nét niet.
      Imho iets minder hard dan totaal "zwart".

Dat is een kleur die ik van den beginne in gedachten had.

Ik zou in alle geval voor donkere kleuren gaan, daar deze minder "fragiel" zijn.

* Ben je tevreden van de stevigheid ? ( geen naden die loskomen of zo ? )

* Is dat de reinigings-set van Erkones die je gebruikt ? Of een ander produkt ?

* Wij zijn op zoek naar een zetel uit de OFFICE reeks; ik dacht aan de MAGIC, die heeft een verstelbare hoofdsteun.
      Maar ik lees op het net wel minder goede dingen over gebruiks-sporen op de hoofdsteunen.
      Er staat echter zelden bij welke kleur van leder de mensen gekozen hebben.

Ik kan me voorstellen dat als je dagelijks met je hoofd op een witte hoofdsteun ligt, je dit snel zal merken aan het leder.

Ah, nog iets wat ik niet zo goed snap: het leder van de classic reeks zou een bescherm-laagje hebben. Maar heeft het dan nog zin om het te behandelen met een voedend product ? Lijkt me wat tegenstrijdig ?
      Over de kwaliteit zijn wij tevreden-geen stiksels die loskomen of andere gebreken
      Ivm de gebruikssporen aan het hoofd : mijn vrouw heeft hiervoor overtrekjes gemaakt die wij over de bovenkant van de zetel doen, daar waar steeds het hoofd tegen rust;
      ik denk dat je met eender welk leder, hier anders altijd gebruikssporen krijgt,(vet van haar)
      Er zijn wel kleine gebruikssporen op de leuningen waar steeds je arm ligt, meer bij de mijne dan op die van de vrouw (maar ik heb ook veel vettere huid dan mijn vrouw)
      onderhoud: die ricinusolie is een olie die je bij de apotheker koopt: had eens een filmpje gezien, waar een oudere vrouw al haar gans leven op deze wijze lederen zetels onderhield
      (denk op kanaal 50 TV) die ricinusolie kost zeer weinig, en voor het onderhoud zie ik geen verschil met de duurdere produkten van stressless.
      grt
      jan

Comment

Dank je wel, Jan !
        PS: ik stuur je een PB
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
        X