Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De logica van De Post

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De logica van De Post

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Ik snap wel dat ze de werkloosheidscijfers moeten opkrikken en laaggeschoolden aan n job helpen, maar je verwacht toch wel n beetje dienstverlening !
    geeuw, net zo bij nmbs, de lijn, gemeentehuizen...
    Of is het gewoon omdat je nu eens een negatieve ervaring hebt dat je gaat veralgemenen?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Vorige week een aangetekende zending verstuurd en de volgende dag al ter bestemming.
      Ook deze week pakje aangekomen via BPost, in 1 dag geleverd.
      Geen reden tot klagen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Op pakjes voor de naam en adres van de afzender even "Afz.:" of "Van:" of "Afzender:" noteren en "Aan:" of "Bestemmeling" voor het adres van de bestemmeling kan dikwijls problemen vermijden.
        Vroeger werd dit zelfs standaard op omslagen geschreven...
        En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Meestal verloopt alles correct bij de post, maar het gebeurt wel eens dat er een foutje wordt gemaakt (iedereen zal ooit wel eens een fout hebben gemaakt?).

Hier gaat het voor mij vooral over het feit dat ik nu nog verder moet rijden om de pakjes op te halen, dat in een tijd waarin iedereen het heeft over de beperking van de uitstoot van onze auto's zou je mogen verwachten dat ze daar toch rekening mee houden.
          Ik ben eerder deze week wel naar het nieuwe Postpunt gereden op de fiets, als de pakjes niet te groot zijn, dan is dat geen probleem (een 40x60cm gallery print vervoer ik niet graag op de fiets, een pakje 10x15cm afdrukken past wel in de fietstas).
          Op de fiets kan ik door de Blackheide rijden, dat is iets korter dan met de auto, en erg rustig om te fietsen (dan is het ongeveer even ver als het postkantoor van Rijkevorsel, omdat ik dan over de fietsbrug kan, met de auto moet ik verder omrijden).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            geeuw, net zo bij nmbs, de lijn, gemeentehuizen...
            Of is het gewoon omdat je nu eens een negatieve ervaring hebt dat je gaat veralgemenen?
            Ik heb meerdere negatieve ervaringen gehad met de Post. Ivm de NMBS : voor de job die ik doe bij de NMBS, moeten nieuwe sollicitanten n bachelor hebben, dus zo simpel zal t wel niet zijn he ?
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              Bouk: Dat beweer ik juist ook:

"Uiteraard kun je niet bewijzen of jouw e-mail aangekomen is maar een overeenkomst in een e-mail gezet en door jou ontvangen (en vica versa) kan in Nederland wel dienen als legitiem bewijs volgens mij."
              Een aangetekende envelop (brief) is ook geen bewijs: de ontvanger kan zeggen dat de envelop leeg was.

Comment

Al die problemen om pakjes te moeten gaan afhalen begrijp ik niet goed ????
                Je kan toch je pakjes naar een adres laten sturen waar de mensen wel meestal/altijd thuis zijn, als je het goed doet met je buren kan je toch bij de één of de ander laten afleveren !?
                Ze vooraf verwittigen is een kleine moeite toch. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet en dan kan je te voet je pakje afhalen...
                Op elke bestelsite bvb. staat dat je kan vermelden of het leveringsadres anders is dan het factuuradres, je kan dus laten leveren waar je maar wil.
                Wanneer mijn zoon iets bestelt laat hij het zelfs altijd bij ons leveren, omdat wij ook meestal/altijd thuis zijn.
                Zelfs onze overburen die overdag uit werken zijn laten bij ons leveren. Ik zie echt het probleem niet.

Groetjes

Comment

Je kan toch je pakjes naar een adres laten sturen waar de mensen wel meestal/altijd thuis zijn, als je het goed doet met je buren kan je toch bij de één of de ander laten afleveren !?
                  In theorie wel... Maar dat is de reden die bpost international aanhaalt waarom ze mijn pakket teruggestuurd hebben naar hong-kong: het lever adres was niet mijn woonplaats. Kennelijk ben ik de eerste die een pakket laat versturen met een leveradres dat verschillend is van het facturatieadres.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Ik heb meerdere negatieve ervaringen gehad met de Post. Ivm de NMBS : voor de job die ik doe bij de NMBS, moeten nieuwe sollicitanten n bachelor hebben, dus zo simpel zal t wel niet zijn he ?
                    En ik heb meerdere negatieve ervaringen met de nmbs, dus tzullen ook niet de slimste zijn...
                    btw, ik ken genoeg mensen zonder een greintje verstand met een bachelor...
                    mjah, veralgemenen he johan, dat is niet lief
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      Een aangetekende envelop (brief) is ook geen bewijs: de ontvanger kan zeggen dat de envelop leeg was.
                      Behalve als je die aangetekende brief stuurt zoals het hoort.
                      Ofwel document toeplooien en adres en zegel op de brief (pli recommandé) ofwel het geheel in een geruite envelop steken, stukje uit de ruit snijden en aan post vragen de stempel te zetten deels op de envelop en deels op de brief die er in zit.
                      Dan wordt het al heel moeilijk om te ontkennen dat je iets verstuurd hebt met inhoud.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Working...
                      X