Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Map met foto's downloaden van website, zonder login

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Map met foto's downloaden van website, zonder login

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    Oei, dan moet ik die Notepad nog ergens gaan zoeken?
    of iets anders waar je een puur txt bestand an mee maken
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Euh ... een Word bestand opslaan als .txt, is dat ook goed?

Ter verduidelijking: ik gebruik mijn webruimte uitsluitend als parkeerplaats voor foto's, ik heb geen website. Alles staat in de hoofddirectory.
      Last edited by Jos Vanhengel; 27 februari 2014, 15:23.
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Zet je foto's om in een zipbestand. Maak hiervan een download link grt,

Comment

Euh ... een Word bestand opslaan als .txt, is dat ook goed?

yup, maar niet vergeten om achteraf op je hostingdirectory de naam aan te passen naar htaccess zonder extentie.
          bye, Maurice
          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
            Zet je foto's om in een zipbestand. Maak hiervan een download link grt,
            Dat werkt ook niet.

Allemaal bedankt voor het meedenken.
            Ik ga in mijn omgeving naar goede raad zoeken, dit gaat me te langzaam.

Als ik een oplossing gevonden heb, zal ik het hier neerschrijven.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Welk soort controlpanel gebruikt men bij one.com? Je moet daar normaal gezien de meeste settings kunnen aanpassen en het "stappenplan" dat ik schreef zou niet langer dan een paar minuten mogen duren.
              bye, Maurice
              Nikon D7500

Comment

Ik ga uitzoeken wat ik met die "Cloud Drive" kan doen, die in de webruimte inbegrepen is.
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Welk soort controlpanel gebruikt men bij one.com? Je moet daar normaal gezien de meeste settings kunnen aanpassen en het "stappenplan" dat ik schreef zou niet langer dan een paar minuten mogen duren.
                  Neem me niet kwalijk, van dat soort zaken heb ik toch te weinig kaas gegeten.

Een ingewijde vertelde mij dat het bij One.com álles of niks is. Voor hetgeen ik wil, zou ik mijn inloggegevens moeten prijsgeven en dat vertik ik.

Door die 'Cloud drive' te installeren, heb ik toch mijn doel kunnen bereiken. Het delen van allerlei mappen is nu geen probleem meer.
                  Ik blijf beheerder van mijn data en kan zelfs het aantal dagen instellen dat zo'n map voor correspondenten beschikbaar is. Prima systeem.

Sinds gisteren zweeft er een "Wolk van Jos" door het zwerk.

Nogmaals dank, aan de mensen die hier tijd en moeite ingestoken hebben.
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Een ingewijde vertelde mij dat het bij One.com álles of niks is.
                    Ik ben eens gaan kijken en het lijkt bij one inderdaad een "speelgoed interface" met al die icoontjes i.p.v. een echt control panel waar je je eigen instellingen kan doen.

De beperkte instelmogelijkheden zullen hen waarschijnlijk veel werk en risico besparen omdat gebruikers niet zo maar alles kunnen aanpassen.
                    bye, Maurice
                    Nikon D7500

Comment

Tja, ik beheer mijn werk liever zelf.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Gebruik anders gewoon Google Drive, Dropbox, Box, Onedrive? Die hebben allemaal een beperkte capaciteit gratis, en je kan meteen definiëren wie ervan kan downloaden.

Mijn webruimte is gehost door One.com.
                      Leg mij eens uit wat het verschil is tussen filesharing op one.com en google/dropbox etc. Als je werkelijk alles in eigen beheer wilt houden tuig je je eigen webserver op.

Waarschijnlijk zal je de file .htaccess kunnen aanpassen of gemakkelijker via je controlpanel.
                      Oei, dan moet ik die Notepad nog ergens gaan zoeken?
                      Kan je even je ondertitels aanzetten, want ik snap er niks van?
                      Neem me niet kwalijk, van dat soort zaken heb ik toch te weinig kaas gegeten.
                      Met zo weinig kennis kun je het beheer beter niet zelf uitvoeren

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                        Leg mij eens uit wat het verschil is tussen filesharing op one.com en google/dropbox etc. Als je werkelijk alles in eigen beheer wilt houden tuig je je eigen webserver op.
                        EU servers, EU firma = EU privacy wetgeving

Ik heb ook nog steeds een dropboxaccount maar zet daar alleen "neutrale" files op (rara opgaven bv.) en geen backup meer van e-tickets, paspoortscan, hotelvouchers om bij problemen te gebruiken op reis. De kat jaagt al genoeg dat we de melk er niet moeten bij zetten

Met zo weinig kennis kun je het beheer beter niet zelf uitvoeren
                        Akkoord.

Mogelijk is dat ook de reden dat men bij one een "Mickey Mouse" interface i.p.v. een deftig Cpanel gebruikt.
                        bye, Maurice
                        Nikon D7500

Comment

EU servers, EU firma = EU privacy wetgeving
                          Maar wel volledig afhankelijk van US.

"One.com werkt nauw samen met HP, IBM en Dell. Deze bedrijven leveren alle servers voor onze datacentra. "

"Cisco voorziet One.com van haar kernnetwerk. "

"Het netwerk van One.com wordt beveiligd door oplossingen van Juniper Networks. "

"Als partner van Google, kan One.com nu haar klanten een waardebon aanbieden."

Mot met de VS: einde one.com. Maar gelukkig wel een waardebon

Jan

Comment

Op die manier is alles van de US natuurlijk (dat denken ze daar sowieso al). Geen enkele PC draait zonder dat er US HW of SW in zit. Fysiek is one een EU firma, de servers staan in de EU en ze moeten dus voldoen aan de EU wetgeving. Het is niet omdat ze "bonnetjes" uitdelen van Google dat ze plots "van" google zijn, he.
                            Mot met de US einde internet klopt dan weer wel.

Het blijft natuurlijk wel zo dat "We"re Mercens and we'll f***ing do what we"ll f***ing want wherever we f***ing want and whenever we f***ing want" maar dat wil niet zeggen dat we dat zo maar moeten laten gebeuren en goedvinden natuurlijk.
                            bye, Maurice
                            Nikon D7500

Comment

Maar wel volledig afhankelijk van US.

"One.com werkt nauw samen met HP, IBM en Dell. Deze bedrijven leveren alle servers voor onze datacentra. "

"Cisco voorziet One.com van haar kernnetwerk. "

"Het netwerk van One.com wordt beveiligd door oplossingen van Juniper Networks. "

"Als partner van Google, kan One.com nu haar klanten een waardebon aanbieden."

Mot met de VS: einde one.com. Maar gelukkig wel een waardebon

Jan
                              Kromme redenering niet waar?

Ik rijd met een duitse wagen, dus ik ben een duitser?
                              Mijn laptop komt uit china, dus ik ben een chinees?
                              Hoofdzetel en server locatie is bepalend.
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Mot met de US einde internet klopt dan weer wel.
                                Zou er echt nog iemand zijn die het internet kan afsluiten?
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                                X