Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zomerbanden...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zomerbanden...

    Als je je 205/55 16 91V banden moet vervangen, naar waar zou je voorkeur uitgaan :
    - Dunlop sport bluresponse
    - Goodyear efficientgrip performance (wat waarschijnlijk technisch krek dezelfde banden zijn als de Dunlops, doch dit terzijde).
    - Continental premiumcontact 5

    Heb ervaring met Goodyears Optigrip, maar die zijn niet bijster goed bevallen : goed van grip in de regen, maar heel slecht qua slijtage-eigenschappen.

    Die Dunlops zouden behoorlijk goed zijn, maar heb er geen ervaring mee. Voor mij zijn de eigenschappen op nat wegdek het meest belangrijk en uiteraard dat ze het wat stil doen en liefst even meegaan.
    Nu : andere tips mogen natuurlijk ook...

    Heb er ook al prijzen van binnen : voorlopig geraak ik aan 90€/stuk (uitbalanceren en plaatsing inclusief).
    Groeten,

    Polleke

  • #2
    Re: Zomerbanden...

    Misschien is dat een hulp? ADAC reifentest.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Zomerbanden...

      Hier Michelin voorstander.

      Comment


      • #4
        Re: Zomerbanden...

        Hier komt niks anders binnen dan Michelin. En wees gerust, ze kosten wat meer, maar je krijgt er evenveel voor terug. Moet binnenkort 18" 245 -35-8.5 of 255- 35 -8.5 bestellen. Ofwel worden het de SP2's die in nu heb en waarover ik zeer tevreden ben of de recentere Super Sports.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Zomerbanden...

          Continental ... zeker weten.
          Dunlop is een heel goede band maar slijt drie keer zo snel als de andere.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Zomerbanden...

            Hier liggen op de "oude" c-max (bj 2006) momenteel Bridgestone turanza er 300's (205/55/16). Tevreden van, zeker bij droog weer kleven ze echt. Maar ze slijten ook behoorlijk snel.
            Op de "nieuwe" c-max (bj 2012) liggen dan weer de continental premiumcontact 5's (215/55/16). Hier ben ik ook tevreden van, ze doen het goed, ook in de regen! Ze zijn ook vrij slijtvast en produceren niet veel lawaai (zeker minder dan de Goodyear's die ik ooit op de "oude" c-max gehad heb). Heb ook al michelin's op de "oude" c-max gehad. Goede banden, maar niet beter dan premiumcontact's in deze maat van banden. Dus zeker hun meerprijs niet waard voor mij.
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Zomerbanden...

              Ik ga voor de Dunlops gaan binnen een paar maand !
              Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
              http://album.zoom.nl/user/lindberg/

              Comment


              • #8
                Re: Zomerbanden...

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Hier komt niks anders binnen dan Michelin. En wees gerust, ze kosten wat meer, maar je krijgt er evenveel voor terug. Moet binnenkort 18" 245 -35-8.5 of 255- 35 -8.5 bestellen. Ofwel worden het de SP2's die in nu heb en waarover ik zeer tevreden ben of de recentere Super Sports.
                Ik heb ook Michelins liggen, de Pilot Sport PS2, ik heb ze op m'n zomervelgen liggen in 255-40-19" en qua baanvastheid en grip is dit de beste band die ik al heb gehad, ook in de regen. Vroeger heb ik altijd gereden met Michelin Primacy's of Continental sportcontact maar geen van die 2 kan tippen aan die PS's. Ze slijten ook wel iets sneller dan die andere maar daar leg ik me bij neer, een veilig kontakt met de baan is me net iets meer waard.

                In de door de TS gevraagde maat ook betaalbaar : http://www.banden-pneus-online.be/au...-91-v-fsl.html , in mijn maat moet je de prijs X3 doen...

                Dunlop heb ik ooit nog gehad op een nieuwe wagen af fabriek, nooit meer, slechte grip, in de regen zelfs ronduit schandalig en op 30k zaten ze er door... ( wel al een jaar of 10 terug )
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: Zomerbanden...

                  Heb daarnet de prijs voor de mijne binnengekregen : Voor Michelin Pilot Super Sport, nog niet hetzelfde als Pilot Sport 3. Deze laatste heb ik op een set zomervelgen liggen en ben er minder tevreden over dan de Pilot Sport PS2 die op een 2de zomerset liggen en nu aan vervanging toe zijn.
                  Pilot Super Sport in mijn maten :
                  225/40/18: 176/stuk, alles in
                  245/35/18: 205/stuk, alles in
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zomerbanden...

                    Prettige prijzen ...

                    Michelins vind ik algemeen te duur. Ze scoren meestal wel hoog in de tests, maar meestal zijn er andere nog net een tikkeltje beter. Heb in mijn lijstje ook de prijs van Michelins gekregen, maar het type staat er helaas niet bij. Kost 15 €/band meer.
                    Hoever je die tests kan vertrouwen is weer een andere vraag, als je de laatste verhalen over ADAC hoort...
                    Die Goodyear Optigrips waren toen ik ze kocht net "beste koop", volgens de toenmalige test van ADAC (en dus ook van Test Aankoop). De grip is behoorlijk goed, maar de slijtage-eigenschappen ronduit slecht. Heb ze nooit te hard opgepompt (zeker binnen de 200 gram speling gebleven), en toch zijn ze in het midden veel meer versleten dan aan de randen. En dat na nog geen 45000 km. Achteraan liggen nog altijd mijn 1e banden (na 98.000 km.). In principe zijn die nog altijd niet versleten, maar ik vertrouw ze niet meer door hun leeftijd van 8 jaar.

                    Ben trouwens ook geen sportief rijder : dus voor mij zijn de prestaties bij nat weer in ons Belgenlandje veel belangrijker dan de prestaties bij droog weer.
                    Ergens vrees ik dat zoals gewoonte het merk niet zoveel zegt : Dunlop zit in de Goodyeargroep, dus het zou me niets verwonderen dat de beide types die ik heb opgegeven dezelfde banden zijn, met een iets ander profiel (het scheelt trouwens nauwelijks...). Ze kosten ook krek hetzelfde...

                    Maar van die ongekende merken komt er zeker niets onder mijn kar.

                    Denk dat ik binnenkort gewoon eens binnenstap bij mijn bandenboer, en die wat bijkomende uitleg vraag. Toch al bedankt voor de tips.
                    Last edited by polleke_cgc; 19 februari 2014, 18:17.
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zomerbanden...

                      Allé : heb gisteren mijn banden laten vervangen : ben dan toch uitgekomen op de Dunlop Sport Bluresponse banden.
                      Heb er nog niet veel mee gereden, maar het valt wel op dat ze veel stiller zijn dan mijn vorige (versleten...) bandencombinatie. Op dat etiket staat 68 dB voor die banden, waar de meeste andere toch vlot 70 en meer halen : misschien dat die indicatie toch nog klopt.
                      Voor zij die het niet weten : -3dB komt overeen met een halvering van de geluidsdruk, dus van 71 naar 68 dB is weldegelijk goed hoorbaar.

                      Nu hopen dat de wegligging wat meevalt (met spiksplinternieuwe banden moet je dat niet direct gaan testen ), en de slijtage hopelijk toch ook.

                      Heb ook mijn vorige factuur gevonden en gemerkt dat mijn vorige Goodyears het toch langer hebben uitgezongen dan ik eerst had gedacht. Die hebben er een 49.000 km. opzitten, wat dan amper minder is dan mijn continental contisports 2 (dus wel vooraan.).
                      Heb ook de vraag gesteld van waar die ongelijkmatige slijtage kwam. Dus normaal is dat door de hoge bandenspanning (maar ik ben zeker dat ik nooit boven de 2.4 bar ben gegaan), maar hij gaf wel toe dat hij dat al nog had gezien bij die Optigrips van Goodyear. Blijkbaar wat dat lamellenslijtage-systeem toch niet zo super...

                      Prijs : gemonteerd en geplaatst was 360 € voor 4 stuks 205/22 16 91V banden bij een klein "bandenboerke" : wat dat betreft heeft hij ook zijn belofte gehouden .
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zomerbanden...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Misschien is dat een hulp? ADAC reifentest.
                        Ik zie Michelin daar niet tussen staan ????

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zomerbanden...

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Ik zie Michelin daar niet tussen staan ????
                          Hier bv. wel : link.

                          Die prijzen kloppen wel niet bijster : Mijn huidige Dunlops zijn goedkoper dan die Michelins (maar is wel een andere bandenmaat). School een 60€ op de 4 banden.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zomerbanden...

                            Op mijn focus lagen er origineel Continentals op. Na 30000km waren de voorste banden versleten. Dus voor mij geen Continental meer. Ik verwacht toch dat ik 40000km kan doen met de voorste banden. De achterste banden zijn nog in goede staat.

                            Heb er nu goedkope banden op gemonteerd vh merk Atlas. 75€/stuk voor 215/50 17", dat is de helft wat je betaalt voor een bekend merk. En nu ben ik benieuwd hoelang deze zullen meegaan. Wat ik wel heb gemerkt is dat deze banden meer lawaai maken, vooral hoorbaar op de autosnelweg.

                            Als ik mocht kiezen dan zou ik voor Michelin gaan, volgens mij de beste banden die je kunt krijgen.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zomerbanden...

                              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Op mijn focus lagen er origineel Continentals op. Na 30000km waren de voorste banden versleten. Dus voor mij geen Continental meer. Ik verwacht toch dat ik 40000km kan doen met de voorste banden. De achterste banden zijn nog in goede staat.
                              Ik heb 3 Focussen en een C-Max versleten, dus gelijkaardige wagen als de uwe.
                              Ik heb op die bedrijfswagens met Continental, Goodyear en Michelin gereden en één keer een setje Dunlop.
                              Uitgezonderd de Dunlop (die smolten voor het asfalt maar ge kleefde wel echt aan de baan) heb ik met de andere telkens 100.000km of meer gedaan met de originele set, na 100.000km hebben ze dan de voorste vervangen om mij te plezieren en wat meer reserve te hebben bij regenval maar aan het wettelijk minimum ben ik nog nooit geraakt.
                              Dat een set Continental er na 30.000km door is ligt niet aan de band maar aan het rijgedrag, tenzij uw wagen een technisch probleem heeft en de wielen niet correct uitgelijnd zijn.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X