Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beleefdheid is steeds verder te zoeken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: beleefdheid is steeds verder te zoeken

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    De vraag 'Waarom verkoop je dat?' vind ik behoorlijk irritant, eerlijk gezegd. Het kan zijn dat ik het geld nodig heb of het product niet meer gebruik, maar heb geen zin om mij te verantwoorden daarvoor.
    Alsof iemand ook gaat antwoorden: "ik verkoop het omdat ik er niet tevreden van ben".

Heb ooit eens een lens gekocht van iemand hier, in 2006, was beetje beschadigd langs de zijkant (werd ook vermeld bij de aankoop), maar werkt nog steeds perfect.
    Al focust hij heel traag, hij trekt haarscherpe beelden, en dat is uiteindelijk wat telt.
    Ben nog steeds heel tevreden van de aankoop. Ik heb toen de prijs betaald die gevraagd werd, en dat was een heel faire prijs, dus afbieden kwam niet in me op. En ik mocht de lens ook eerst testen op mijn toestel voor ik ermee naar huis ging.

Weet enkel niet meer wie het me verkocht had, een vriendelijke man uit de buurt van Landen/Sint-Truiden, die kwam me toen nog aan het station ophalen, omdat ik van de andere kant van 't land afkwam.
    Om maar te zeggen: er bestaan nog goeie mensen die op een normale manier verkopen.

Comment

Om deze zo veel weken duikt dit opnieuw op.

Als je niet tegen domme vragen of ongepaste reacties kan, blijf dan weg, en verkoop je spullen in je vriendenkring, of laat ze achter in de winkel waar je iets nieuws koopt.

Het gebeurt in alle richtingen.

Recent zocht ik een vakantiehuis in Zweden. Ik vond een website waar eigenaars zelf aanbieden zonder agentschap er tussen.

Ik heb een 5-tal aanvragen gestuurd voor info en contactopname, en slechts 3 reacties binnen de 48 uur.

Dan een week na de aanvraag stuurt er nog een eigenaar iets, waarop ik antwoord dat ik al iets gevonden heb. De kerel vond het nodig om daar onbeleefd over te worden... Yeah right. Dacht die soms dat ik één aanvraag zou sturen, en dan wachten tot meneer kan antwoorden of zo.

Als ik niet vlot met een potentiele koper, verhuurder of verkoper kan communiceren hoeft het voor mij niet meer, en zoek ik wel iets anders.

Comment

Ik vind t ook enorm onbeleefd dat je iets verkoopt en je krijgt antwoorden van mensen die hun echte naam niet vermelden, noch hun adres. ''Scruffy77" ga ik niet thuis uitnodigen om iets te komen testen.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Ik vind t ook enorm onbeleefd dat je iets verkoopt en je krijgt antwoorden van mensen die hun echte naam niet vermelden, noch hun adres. ''Scruffy77" ga ik niet thuis uitnodigen om iets te komen testen.
          Ik noem mijzelf Koeno op een forum.
          In het echte leven heet ik eigenlijk Wouter.
          Mijn e-mail adres is eigenlijk george@hotmail.com
          en op mijn paspoort staat Moustafa.

Als dat het verschil maakt, dan verkoop je best niks meer op internet.
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Een verkoper moet ook vermelden in welke gemeente je zijn aanbieding kan afhalen: je reist niet van Brussel naar Eindhoven of andersom om iets tweedehands te kopen wat 25% voordeliger is dan nieuw in de winkel om de hoek.
            Dus vermeld bij biedingen altijd de gemeente dan weet je of je al dan niet moet reageren op het bod, maar helaas ontbreekt dat meestal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Ik noem mijzelf Koeno op een forum.
              In het echte leven heet ik eigenlijk Wouter.
              Mijn e-mail adres is eigenlijk george@hotmail.com
              en op mijn paspoort staat Moustafa.

Als dat het verschil maakt, dan verkoop je best niks meer op internet.
              Haha zijt gij dat !
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                Een verkoper moet ook vermelden in welke gemeente je zijn aanbieding kan afhalen: je reist niet van Brussel naar Eindhoven of andersom om iets tweedehands te kopen wat 25% voordeliger is dan nieuw in de winkel om de hoek.
                Dus vermeld bij biedingen altijd de gemeente dan weet je of je al dan niet moet reageren op het bod, maar helaas ontbreekt dat meestal.
                Als je 25% van 1000 euro kan uitsparen, is die trip wel de moeite he :-)
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Hetzelfde liedje hier. Tweemaal een bericht gestuurd ivm een sb700. Denken jullie nu echt dat de verkoper de moeite heeft gedaan om te reageren? Ik weet ook dat die flitsen goed in de markt liggen, maar ik doe een voorstel voor 180€ op vraagprijs van 200€. Ik heb niet de indruk dat dit een belachelijk bod is. En plots zie je dan dat het object verkocht is. Maar goed met zo'n lui doe je toch beter geen zaken.
                  En inderdaad, beleefdheid is blijkbaar niet meer van deze tijd.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Hetzelfde liedje hier. Tweemaal een bericht gestuurd ivm een sb700. Denken jullie nu echt dat de verkoper de moeite heeft gedaan om te reageren? Ik weet ook dat die flitsen goed in de markt liggen, maar ik doe een voorstel voor 180€ op vraagprijs van 200€. Ik heb niet de indruk dat dit een belachelijk bod is. En plots zie je dan dat het object verkocht is. Maar goed met zo'n lui doe je toch beter geen zaken.
                    En inderdaad, beleefdheid is blijkbaar niet meer van deze tijd.
                    Als ik iets te koop stel Pol, dan staat er altijd bij als de prijs NIET bespreekbaar is,
                    maar altijd antwoord ik wel, tenzij het echt om een belachelijk bod gaat.

Comment

Doet me denken aan iets niet foto gerelateerd...
                      Vorig jaar ergens verkochten mijn ouders hun oude wagen, vraagprijs 500 euro.
                      Het was een oud ding, maar 500 was volgens een bevriend garagist nog een redelijke prijs.

De eerste reactie die binnen kwam was opgesteld in de gemiddelde 'facebook spelling',
                      en de goede man wist ons te vertellen dat 'zone auto nix meer waart is'.
                      Hij wilde ons een dienst bewijzen en hem voor 50 euro komen halen.
                      Want, zo zei hij verder nog, anders zou de auto toch maar staan te roesten.

Ik vraag mij dan af, wat willen zo'n mensen bereiken? Menen die dat voor zichzelf dan echt serieus? Hopen ze echt met zo'n bericht, dat dan verder ook nog uiterst onvriendelijk was, die wagen echt te mogen komen halen?
                      Ik stuur normaal altijd terug, maar in dit geval kon ik de moeite niet opbrengen.

(De wagen is uiteindelijk voor meer dan de vraagprijs verkocht)

Comment

Profiteurs Yakke.
                        Ik zou het vertikken...
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Working...
                        X