Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The North Face & garantie, ervaringen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• The North Face & garantie, ervaringen?

Een goede twee maand geleden kocht ik een vrij dure winterjas van the north face in hun outlet store in Roermond.
    Ik heb deze jas voor het eerst echt gebruikt in Schotland afgelopen week tijdens dagtochten, toen ik enkele dagen geleden thuis kwam merkte ik dat de jas op de rug onderaan beschadigd was, alsof er met schuurpapier over gegaan was. Ik weet heel zeker dat ik er nergens mee heb tegenaan geschuurd aangezien ik steeds heel voorzichtig ben met zulk duur nieuw materiaal, ook heb ik de hele trip een rugzak gedragen dus het kan ook niet dat ik tijdens het wandelen ergens tegenaan ben gelopen...

Nu belde ik net naar de winkel waar ik die jas heb gekocht en krijg ik daar te horen: die jas is niet gemaakt om met een rugzak te gebruiken meneer, dat zal daar waarschijnlijk door komen.

Een hiking jas van 300 euro, waar je dan geen (ultralichte) rugzak op zou mogen dragen? Dat lijkt me toch wel heel gek voor een jas die gemaakt wordt voor bergsporten?

Ik heb the north face zelf al gemaild, zijn er hier mensen met ervaringen rond garantie bij dit merk? Ik heb meerdere jassen van dit merk en sommige zien er na 5 jaar nog steeds uit als nieuw... Het lijkt me dus sterk dat deze jas na een week al sporen van slijtage zou mogen vertonen?

Re: The North Face & garantie, ervaringen?

Probeer eens in een andere winkel, sommige winkels vinden het niet zo erg dat het niet van bij hen komt.
    The North Face neemt anders wel zaken gemakkelijk terug, net als de meeste (lees: betere) outdoor merken.
    Of neem eens contact met the North Face zelf ?
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

enkele jaren geleden schoenen van the north face gekocht en na enkele weken begon het logo te scheuren .
      schoenen in de doos en terug naar the north face store geweest en dadelijk een nieuw paar meegekregen

Comment

Heb wel al eens iemand met een North Face jas gezien, met Gorte-Tex membraam die na lange tijd, intensief met zware rugzak, plekken begon te vertonen en water begon door te laten op die plekken, door slijtage.
        Dan spreek ik wel over dagdagelijks gebruik over meer dan een jaar natuurlijk.

Comment

Ik ben/was ook North Face fan, maar er is toch wel iets veranderd in hun materiaalkeuze de laatste 2 jaar..
          Mijn 'oude' spullen blijven meesterlijk intact terwijl de nieuwe toch duidelijk meer slijtage vertonen.
          Ik raad je aan naar The North Face winkel zelf te gaan met je klacht en niet naar de outlets of AS adventures. (hoewel ze in elkaars stock kunnen kijken).
          Van mijn recente soft gel jas ben ik dan weer wel weer heel tevreden.

Mijn grappigste voorbeeld was een hicking shorts van 70 euro, van dat ultra thin en sneldrogend materiaal. Super comfortabel om te dragen.
          Na een uurtje ravotten in de tuin met de kinderen vertoonde de short 'brand/schuurvlekken' op het zitvlak.
          Het enige dat de oorzaak kon zijn was dat ik van de glijbaan in de tuin was gegleden. Daarom bij gelegenheid toch even met de short langs de AS adventure om dit te melden. Het verhaal gedaan, zei men mij letterlijk: Ahja meneer, maar zo'n short kan niet tegen die wrijving hoor, dat zal geen garantie zijn.
          Ik had geluk want er stonden wel 6 of 7 mensen achter mij aan de kassa, ik merkte op dat volgens de North face reclame je met hun spul overal ter wereld kon komen en ondersteboven aan de rotsen hangen maar niet in de tuin van de glijbaan mag??..
          2 minuten later verliet ik de winkel met een waardebon, gekregen van de lieve juffrouw die beschamend moest toegeven dat dat inderdaad maar logisch was ook.

Succes en laat weten hoe het afloopt!

Comment

Outlet = einde reeksen of beschadigde artikelen aan gereduceerde prijzen. Dus het kon al beschadigd zijn, Je hebt het voordeel al gekregen bij aankoop.

Comment

Contact nemen met North Face zelf met je verhaal en eventueel nog je kasbon. Ervaring met verkopers in winkels is dat zij daar direct een antwoord op weten te geven om van alle rompslomp van terugzenden en dergelijke af te komen. Zelf hebben zij geen deskundige ervaring met het product en weten dus ook niet waar ze over spreken. Hun enige doel is verkopen en de rest is bijzaak. Ga bijvoorbeeld eens in een grote elektrozaak daar kan een verkoper alles uitleggen van een gsm, tv, koelkast, wasmachine enz. en dan vraag ik me af waar zij al die kennis hebben opgedaan. Voor mij zijn dat gebuisde advocaten die het zeer goed kunnen uitleggen en proberen om het (duurste ) artikel te verkopen maar stel hen zelf niet te veel technische vragen want dan slaan ze tilt.
              Zelf ga ik eerst op onderzoek via Google voor een uitgebreide info en reviews voordat ik overga op een aankoop. Wil daarom niet zeggen dat alle verkopers onkundig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                Outlet = einde reeksen of beschadigde artikelen aan gereduceerde prijzen. Dus het kon al beschadigd zijn, Je hebt het voordeel al gekregen bij aankoop.
                Wees gerust, zelfs de beste verkoper krijgt mij geen jas verkocht die reeds kapot is, ook niet in een outlet
                Ik wimpel verkopers trouwens vrijwel steeds af, ik kies liever zelf op mijn gemak, zodat ik het artikel van onder tot boven kan bekijken.

Nog even een kleine kanttekening off-topic, ik werk als verkoper in een outlet kleding zaak in een bekend outlet center in Belgie (studentenjob) en dat outlet eindereeks of kapot is is een fabeltje dat 5 jaar geleden misschien nog klopte. Zie ook de recente reportage van volt. Wat je vandaag de dag koopt daar kan je (niet altijd, maar toch vaak) ook nog gewoon krijgen in de reguliere handel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                  ... ik werk als verkoper in een outlet kleding zaak in een bekend outlet center in Belgie ...
                  Dan is het toch eenvoudig, neem jij of je werkgever een kledingstuk terug , wat de klant, twee maanden geleden, met een fikse reductie(outlet) heeft gekocht?...
                  Het gaat hier niet over een boetiek of een speciaalzaak maar over een outletstore...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                    Dan is het toch eenvoudig, neem jij of je werkgever een kledingstuk terug , wat de klant, twee maanden geleden, met een fikse reductie(outlet) heeft gekocht?...
                    Het gaat hier niet over een boetiek of een speciaalzaak maar over een outletstore...
                    Daar beslis ik als jobstudent niet over, maar de zaak waar ik werk neemt zaken terug. Het is namelijk niet omdat het een outlet zaak betreft dat de wettelijke regels omtrent garantie niet meer moeten worden nageleefd... Op mijn kassaticketje staat trouwens letterlijk dat er twee jaar garantie is.

Comment

Ik was een der eersten met een Gore-Texjas (Celestial Peak) van The North Face. Destijds (1994) aangekocht bij Bourgeois in Oostende. Na een 5-tal jaar : problemen met waterinsijpeling. Jas binnen gedaan bij Bourgeois. Een maand later : een nieuwe jas. Geen centiem betaald.
                      Van mijn TNF tent (een VE-25) heb ik na elf jaar (en door mijn eigen schuld door ze in het donker en bij kletsende regen te willen opzetten had ik twee stokken niet volledig in elkaar geschoven) een stok gebroken. Binnen gedaan bij Avventura Brugge. Nieuwe stok, gratis.
                      Van mij geen kwaad woord over de kwaliteit van TNF, mijn tent is dit jaar 20 jaar oud en wordt per jaar 30 keer opgezet en afgebroken, de ritsen, de naden ...er is nog altijd geen speling te zien. Enkele de seamsealing van de grondzeilnaden heb ik vervangen (zelf). Volledig waterdicht, ook na 20 jaar. Voor de volledigheid : ik sta niet op het luxegras van een camping maar altijd wild.

Comment

Ik ben gisteren even langs de winkel gereden, er werd meteen de manager erbij geroepen en hij gaat dit moeten navragen bij The North Face zelf.
                        De jas is daar gehouden om maandag contact op te kunnen nemen met de garantie afdeling van The North Face.
                        Een vriendelijke afhandeling wel door die man, veel duidelijker dan de verkoopster die me aan de telefoon te woord stond...
                        Nu maar hopen op een positief antwoord maandag.

Comment

Working...
                        X