Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad - skynet mail - wie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ipad - skynet mail - wie ?

    Mijn 81-jarige vader heeft te pas en te onpas problemen met zijn computer.
    Onlangs kon hij niets van zijn mail meer zien - grote paniek - wou zijn computer voor de xxxste kaar door het venster gooien.
    Bleek dat hij gewoon per ongeluk een venster "dichtgesleept" had; alles stond er nog wel, maar hij kon het niet zien.

    Als ik hem dan zo eens bevraag gebruikt hij zijn computer voor niet veel meer dan mail / bankverrichtingen / eens iets op het internet kopen.

    Ik was nu zo aan het denken, om hem een iPad ( + dan wel een deftig toetsenbord ) cadeau te doen, omdat je bij Apple toch min of meer in een beschermde/afgesloten omgeving zit,
    en je daar in feite al héél weinig verkeerd kan doen.

    Voor zijn mails gebruikt hij zijn account van SYNET in Windows Live mail ( Windows 7 )

    Is dat ook gemakkelijk te configureren op een iPad ?

    Ik gebruik in feite alleen maar Gmail, maar ik veronderstel dat een mail van Skynet ongeveer hetzelfde te configureren is ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Geen enkel probleem om skynet mail te installeren…. Werkt zoals op een gewone pc of laptop…
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Ipad - skynet mail - wie ?

      Inderdaad, ik gebruik Telenet webmail, maar ik veronderstel dat dat geen verschil maakt,
      Ik weet niet hoe het bij Skynet zit, maar bij Telenet worden je verwijderde items na een bepaalde tijd wel automatisch gewist, wel opletten daarmee.


      Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Ipad - skynet mail - wie ?

        Gewoon je mailprogramma met IMAP gebruiken (dus geen POP3) : dan wordt alles beheerd op de servers van Skynet. Per mailbox heb je 1 GB ruimte, dus daar kan je al iets mee doen (het is geen Gmail ruimte, maar voldoende om behoorlijk wat op te pleuren). Dat is dus vergelijkbaar met de manier waarop Gmail werkt. Als je met IMAP werkt, worden helemaal geen mails gewist (en als je box vol zit, zal je die zelf moeten uitkuisen). Met POP3 beheer je zelf je emails, en als je ze dan in je mailprogramma hebt binnengeladen worden ze ofwel direct, ofwel na een in te stellen termijn van de mailserver verwijderd.
        Of een IPad de beste keuze is, is maar de vraag : je heb ook android tablets die het evengoed doen en stukken goedkoper. Om wat te surfen en te emailen heb je geen retina-scherm nodig... En er zijn tablets genoeg met toetsenbord. Zelfs hybride-toestellen die tussen tablet en laptop inzitten.

        Maar ik moet je wel waarschuwen : als het de gebruiker zelf is die domme dingen doet, zal hij die evengoed met een tablet kunnen doen. Er zijn wel minder mogelijkheden : de vensters op een tablet zijn altijd schermvullend , maar je kan daar evengoed domme dingen mee doen als met een gewone PC.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Ipad - skynet mail - wie ?

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Gewoon je mailprogramma met IMAP gebruiken (dus geen POP3) : dan wordt alles beheerd op de servers van Skynet. Per mailbox heb je 1 GB ruimte, dus daar kan je al iets mee doen (het is geen Gmail ruimte, maar voldoende om behoorlijk wat op te pleuren). Dat is dus vergelijkbaar met de manier waarop Gmail werkt. Als je met IMAP werkt, worden helemaal geen mails gewist (en als je box vol zit, zal je die zelf moeten uitkuisen). Met POP3 beheer je zelf je emails, en als je ze dan in je mailprogramma hebt binnengeladen worden ze ofwel direct, ofwel na een in te stellen termijn van de mailserver verwijderd.
          Of een IPad de beste keuze is, is maar de vraag : je heb ook android tablets die het evengoed doen en stukken goedkoper. Om wat te surfen en te emailen heb je geen retina-scherm nodig... En er zijn tablets genoeg met toetsenbord. Zelfs hybride-toestellen die tussen tablet en laptop inzitten.

          Maar ik moet je wel waarschuwen : als het de gebruiker zelf is die domme dingen doet, zal hij die evengoed met een tablet kunnen doen. Er zijn wel minder mogelijkheden : de vensters op een tablet zijn altijd schermvullend , maar je kan daar evengoed domme dingen mee doen als met een gewone PC.
          Tja, wat heet dom...
          Mijn vader heeft mij destijds nog op de computer leren werken: onze eerste computers waren de ZX-Spectrums - destijds was het een ZX-Spectrum of een Commodore. Wij zaten in het kamp van de Spectrums.
          Ook zelf kleine programma's schrijven en dergelijke.
          We hebben ons kostelijk geamuseerd in DOS.
          Echter toen Windows kwam, konden we niet meer volgen....

          Maar ja, hoe zal ik zijn als ik 81 ben denk ik dan maar....

          Ondertussen heb ik een kloon van zijn C:-schijf gemaakt.
          In het ergste geval zeit ik die terug, dan rest hem alleen nog een nachtje Windows updates in te halen.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Ipad - skynet mail - wie ?

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Gewoon je mailprogramma met IMAP gebruiken (dus geen POP3) : dan wordt alles beheerd op de servers van Skynet. Per mailbox heb je 1 GB ruimte, dus daar kan je al iets mee doen (het is geen Gmail ruimte, maar voldoende om behoorlijk wat op te pleuren). Dat is dus vergelijkbaar met de manier waarop Gmail werkt. Als je met IMAP werkt, worden helemaal geen mails gewist (en als je box vol zit, zal je die zelf moeten uitkuisen). Met POP3 beheer je zelf je emails, en als je ze dan in je mailprogramma hebt binnengeladen worden ze ofwel direct, ofwel na een in te stellen termijn van de mailserver verwijderd.
            Of een IPad de beste keuze is, is maar de vraag : je heb ook android tablets die het evengoed doen en stukken goedkoper. Om wat te surfen en te emailen heb je geen retina-scherm nodig... En er zijn tablets genoeg met toetsenbord. Zelfs hybride-toestellen die tussen tablet en laptop inzitten.

            Maar ik moet je wel waarschuwen : als het de gebruiker zelf is die domme dingen doet, zal hij die evengoed met een tablet kunnen doen. Er zijn wel minder mogelijkheden : de vensters op een tablet zijn altijd schermvullend , maar je kan daar evengoed domme dingen mee doen als met een gewone PC.

            Maar, wat vul je dan in? IMAP.skynet.be in plaats van pop.skynet.be? Mijn vrouw wil ook IMAP gaan gebruiken op haar tablet maar dat wil in eerste instantie niet zo goed lukken...

            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: Ipad - skynet mail - wie ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Maar, wat vul je dan in? IMAP.skynet.be in plaats van pop.skynet.be? Mijn vrouw wil ook IMAP gaan gebruiken op haar tablet maar dat wil in eerste instantie niet zo goed lukken...
              Staan de settings niet op de helppagina's bij Skynet? Ik denk dat je geen hoofdletters mag gebruiken (of was dat om het duidelijk te maken?). Vergeet ook niet de poort (993)aan te passen en tot slot stel je natuurlijk SSL in (beveiligde verbinding).

              dus
              imap.skynet.be
              poort 993
              verbinden via SSL (Secure Socket Layer)

              Je kan eerst zonder SSL proberen met
              imap.skynet.be
              poort 110
              Niet beveiligd (maar dan kan je alles in gewone tekst onderscheppen dat over het netwerk gaat).
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Ipad - skynet mail - wie ?

                Als je als Telenet klant IMAP wenst te gebruiken voor je Telenet adres moet je deze service eerst (gratis) activeren

                Comment


                • #9
                  Re: Ipad - skynet mail - wie ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Als je als Telenet klant IMAP wenst te gebruiken voor je Telenet adres moet je deze service eerst (gratis) activeren
                  ??? Het gaat over Skynet
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ipad - skynet mail - wie ?

                    Dit was als reactie op post van Geert (en als grootste en beste provider lezen er mss hier ook TN klanten mee)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ipad - skynet mail - wie ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      en als grootste en beste provider lezen er mss hier ook TN klanten mee)
                      Grootste OK.
                      Beste... laten we het daar maar niet over hebben
                      Duurste misschien

                      En nu terug on topic
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ipad - skynet mail - wie ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Maar, wat vul je dan in? IMAP.skynet.be in plaats van pop.skynet.be? Mijn vrouw wil ook IMAP gaan gebruiken op haar tablet maar dat wil in eerste instantie niet zo goed lukken...

                        Walter
                        http://qooqle.nl/?q=skynet+imap+setting
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ipad - skynet mail - wie ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Staan de settings niet op de helppagina's bij Skynet? Ik denk dat je geen hoofdletters mag gebruiken (of was dat om het duidelijk te maken?). Vergeet ook niet de poort (993)aan te passen en tot slot stel je natuurlijk SSL in (beveiligde verbinding).

                          dus
                          imap.skynet.be
                          poort 993
                          verbinden via SSL (Secure Socket Layer)

                          Je kan eerst zonder SSL proberen met
                          imap.skynet.be
                          poort 110
                          Niet beveiligd (maar dan kan je alles in gewone tekst onderscheppen dat over het netwerk gaat).
                          Bedankt!

                          Walter
                          D850

                          Comment

                          Working...
                          X