Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom fotograferen wij eigenlijk nog ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom fotograferen wij eigenlijk nog ?

Waarom praten we eigenlijk nog?
    Alles is toch allang al eens gezegd.
    Gewoon doorgaan en ophouden met die pruttel de pruttel.

Comment

Wat een negativiteit man.
      Als je zo denkt kan je beter stoppen met alles wat je doet en jezelf in de zetel zetten en breinloos televsie kijken.
      EMBLEMATA.BE
      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
        Wat een negativiteit man.
        Als je zo denkt kan je beter stoppen met alles wat je doet en jezelf in de zetel zetten en breinloos televsie kijken.
        Heb jullie site bekeken, top gedaan Vooral jullie film..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Fotograferen we allemaal voor het resultaat of kan voor sommigen de bezigheid belangrijker zijn dan de uiteindelijke foto's?
          Ik geef niets om mijn foto's maar vind het (met vlagen) leuk om met fotografie bezig te zijn.
          De bezigheid is uiteraard ook leuk. Het is een deel van het geheel.
          Bij analoge fotografie vond ik dat leuker dan bij digitaal, omdat ik persoonlijk bewuster met fotografie bezig was. Meer aandacht besteden aan wat je allemaal doet alvorens je klikt, omdat ik toen zelf niet aan postprocessing deed. Ik liet het automatisch ontwikkelen in een lab, en deed achteraf geen crops van het beeld dat ik had.

Nu ik met digitaal bezig ben heb ik wat meer mogelijkheden qua nabewerking, wat tot betere resultaten komt, doch, misschien steek ik een beetje te weinig tijd in wat ik allemaal doe alvorens ik klik.
          Ik zou me beter moeten richten op 1 goed beeld schieten ipv er nadien 3 van het kaartje te wissen die minder zijn.
          Last edited by anonymous; 11 februari 2014, 13:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            .... misschien steek ik een beetje te weinig tijd in wat ik allemaal doe alvorens ik klik.
            Ik zou me beter moeten richten op 1 goed beeld schieten ipv er nadien 3 van het kaartje te wissen die minder zijn.
            als ik 10 opnamen neem, zijn er zeker 8 naar mijn zin en ben ik tevreden met het resultaat.
            maar ik schiet dan wel digitaal, maar fotografeer nog met een analoge instelling.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              als ik 10 opnamen neem, zijn er zeker 8 naar mijn zin en ben ik tevreden met het resultaat.
              maar ik schiet dan wel digitaal, maar fotografeer nog met een analoge instelling.
              grt,bouk.
              Ik ook. Daarom gaat mijn 350D al 9 jaar mee. En hij is nog steeds niet versleten. Volgens mij wordt het nog eens een erfstuk.
              ______
              www.vue.photo

Comment

/#enter filosophical mode

42

/#exit filosophical mode

Voor mij is fotografie een van de vele vaardigheden die een mens kan leren en heeft als bijkomend voordeel dat je als fotograaf op veel plaatsen binnengelaten word als observator waar je anders niet zou binnenraken en zo ook weer bijleert.
                Als je iemand portretteerd leer je die persoon kennen en ben je een beetje een mix tussen barman, priester en psycholoog. Daar leer je ook weer van.

Ik zou de vraag zelfs omdraaien: waarom zouden we NIET fotograferen?
                FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Ik vind het ook fantastisch om te fotograferen, omdat ik niet kan tekenen of schilderen. Maar ik hou wel van beeldende kunst, dus dit is het helemaal voor mij.
                  Ik ben niet gauw jaloers, maar als er één ding is waarop ik jaloers kan zijn, is het op mensen die goed kunnen tekenen. Schitterend vind ik dat. Die hebben geen enkele grens aan wat er op papier komt te staan, hoe gek of vergezocht ook. Zalig moet dat zijn. Dat heb je met fotografie dan weer veel minder.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Working...
                  X