Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Esso: schandalig!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Esso: schandalig!

Ik onthou zeer goed wie mij een streek lapt en dat is voor altijd dat ik er geen zaken meer mee zal doen.
    Exit Esso voor mij, dit is ongehoord!

Comment

Bij mij was €375,00 geblokkeerd!!! (Belfius)
      Fujifilm X-T2..........
      https://www.flickr.com/photos/ajev/

Comment

Het probleem is dat je het nooit op voorhand weet hoeveel en hoe lang ze een bedrag blokkeren. Het hangt af van het benzinemerk. Normaal zou het bedrag moeten vrijgegeven worden op het ogenblik dat je gestopt bent met tanken. Als ze ogenblikkelijk kunnen "reserveren" dan kunnen ze onmiddellijk vrijgeven ook.

Wat betalen met geld betreft, de Avia stations hier in de buurt hebben alleen kaartautomaten en geen personeel.

Volt heeft ooit benzine van verschillende merken laten analyseren en de conclusie was dat ze allemaal even goed waren. Enig verschil was dat er additieven toegevoegd werden per merk maar dat maakte niets uit wat betreft de kwaliteit.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Hier een tankkaart van een Texaco tankstation in de buurt waar ik werk met domiciliëring. De tankkaart werkt enkel met dit station dus .
          Twee maand geleden een auto gehuurd in Wenen, er werd €700 in reserve gehouden tot ik de auto terug bracht (3 dagen later). De €700 werd was pas de maand daarna teruggestort

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Het probleem is dat je het nooit op voorhand weet hoeveel en hoe lang ze een bedrag blokkeren.
            Dat duurt gewoonlijk 15 a 20 minuten.

Ik begrijp de ophef niet omdat het probleem van jaja en anderen door een computerprobleem is veroorzaakt en slechts enkele dagen duurt.
            Het is geen structureel iets, het gaat zelfs al jaren goed en geen kat die er moeite mee had.
            Heel vervelend als je het treft natuurlijk maar als je alle organisaties gaat negeren waar weleens iets fout is gegaan blijft er niet veel over.

Comment

Dat er wat "gereserveerd" werd, dat wisten we. Dat is geen probleem.
              Maar dat Esso zomaar € 330,00 reserveert, en dat is buitensporig, dat wisten we niet.
              Er is dus soms wel een probleem ...
              Met minder dan € 330 op je bankkaart kan je bij Esso niet meer tanken (en daar heb ik dus nu geen enkel probleem meer mee )

Waar ik wel een probleem mee heb, dat is dat die geldblokkering al startte op 22.01.2014 en duurde tot op vandaag, 04.02.2014.
              Als ik vandaag mijn bankkaart niet had gebruikt, hoe lang had die blokkering dan wel geduurd?
              Een computerprobleem van enkele dagen? Vergeet het dus maar ...

En neen, dit is niet "weleens iets dat fout gaat"

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Ik begrijp de ophef niet omdat het probleem van jaja en anderen door een computerprobleem is veroorzaakt en slechts enkele dagen duurt.
              Het is geen structureel iets, het gaat zelfs al jaren goed en geen kat die er moeite mee had.
              Heel vervelend als je het treft natuurlijk maar als je alle organisaties gaat negeren waar weleens iets fout is gegaan blijft er niet veel over.
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Bij mij wordt er niets gereserveerd: ik betaal met een Beo kredietkaart waar ik bovendien nog 1 of 2 % (2% bij Q8) cashback op krijg. Plus nog wat "Plus" punten.
                Waarom zou ik dan kontant of via Bancontact betalen ?
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Wat is 1 of 2% op eventuele dure pompprijzen. Ik tank bij Texaco en die is de goedkoopste uit de hele buurt, daar kan geen ander tankstation tegenop, zelfs geen Gabriels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    De hoogte van het gereserveerde bedrag bij Esso (€ 330,00) staat in geen enkele verhouding tot de prijs van een tankbeurt.
                    Dat is naar mijn mening onaanvaardbaar.
                    Bijna iedereen betaalt met een betaalkaart ... ook vrachtwagenchauffeurs, buschauffeurs en motorrijders.
                    Een tankbeurt varieert dus van enkele liters tot een paar honderd liter ... daarom blokkeren ze een bedrag dat een groot deel van die tankbeurten overkoepelt.
                    Soit, dat is het principe dat ze toepassen, of het correct is blijft een andere vraag.
                    Het is alsof je bij de Carrefour eerst 500€ waarborg moet geven alvorens te mogen winkelen en ze bij betaling vrijgeven wat je niet gebruikt hebt, je zou anders maar eens een paar dure spullen in je zak gestoken hebben en weg kunnen zijn.

Zo lang je die 330€ op je rekening staan hebt en de rest vrijgegeven wordt na betaling is er niets erg gaande.
                    Erger is als de deblokkering hapert en dat bedrag geblokkeerd blijft of wanneer je voor 50€ wil tanken omdat je maar 50€ op je rekening meer hebt ... dan kan je niet eens tanken omdat er geen 300€ reserve is., ook al heb je genoeg om je tankbeurt te betalen.
                    En ik zou zeggen dat je dan maar moet betalen na het tanken door binnen te gaan, maar ook dat lukt op de meeste plaatsen niet meer want je moet bijna overal eerst betalen voor je kan tanken.
                    Het vertrouwen is ver zoek ... maar dat hebben we met ons allen te danken aan het grote aantal oneerlijke mensen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Bij mij wordt er niets gereserveerd: ik betaal met een Beo kredietkaart waar ik bovendien nog 1 of 2 % (2% bij Q8) cashback op krijg. Plus nog wat "Plus" punten.
                      Waarom zou ik dan kontant of via Bancontact betalen ?
                      Als jij in datzelfde station betaalt met een kredietkaart van eender welke bank, dan wordt eveneens een bedrag gereserveerd en terug vrijgegeven zoals bij eenieder ander.
                      Maar zolang de vrijgave van dat bedrag vlot verloopt merk je daar zelf niets van op ... het is pas als het fout loopt dat je het weet.

P.S. Nu is het Beo ... is Argenta niet meer zo heilig?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Waarom niet contact tanken ? Iedereen heeft de mond vol van bankkaarten en dergelijke. Ok het is zeer comfortabel, maar zelf betaal ik nog zoveel mogelijk contant. Mij zullen ze dus geen 330€ aan mijn been lappen.
                        mee eens hoor.
                        wij betalen ook nog gewoon met echt geld.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ander verhaal: in december werd mijn bankrekening door Mastercard gedebiteerd doordat één van de hotels waar ik had gelogeerd de overnachtingen 2x in rekening had gebracht.
                          Ik wou via Mastercard reageren, maar die trokken zich daar niets van aan. Ik had nochtans alle bewijzen voorhanden.
                          Uiteindelijk, door de bemiddeling van Booking.com, stortte het hotel het teveel aangerekende bedrag terug aan Mastercard.
                          Ik zag evenwel niets van dit bedrag op mijn zichtrekening verschijnen; navraag leerde dat Mastercard dit bedrag gewoon als saldo op hun rekening hield totdat ik ooit een nieuwe verrichting zou plegen.
                          Meer nog, door de wisseltransactie, was ik 5 euro kwijt door iets waar ik zelf geen fout aan had. Ik heb nu een online bezwaar ingediend en wacht op een antwoord...
                          En de bank (Argenta) ? Die deed of hun neus bloedde.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Om terug te komen op de prijzen in de tankstations:

Kent dan niemand de site brandstofprijzen.be waar je de o.a. goedkoopste pomp in je buurt kan opzoeken?
                            Voor Hasselt is dat steeds Bouts op de Scheepvaartkaai. Heeft trouwens onlangs een artikel over in het Belangske gestaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Wat is 1 of 2% op eventuele dure pompprijzen. Ik tank bij Texaco en die is de goedkoopste uit de hele buurt, daar kan geen ander tankstation tegenop, zelfs geen Gabriels.
                              Die kaart werkt ook bij de goedkope tankstations hoor (en er zijn goedkope, onbemande Q8 stations, en daar kom ik altijd wel eens voorbij tussen twee tankbeurten in).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Als jij in datzelfde station betaalt met een kredietkaart van eender welke bank, dan wordt eveneens een bedrag gereserveerd en terug vrijgegeven zoals bij eenieder ander.
                                Maar zolang de vrijgave van dat bedrag vlot verloopt merk je daar zelf niets van op ... het is pas als het fout loopt dat je het weet.

P.S. Nu is het Beo ... is Argenta niet meer zo heilig?
                                Waarom zou Q8 met zijn "eigen" Mastercard geld moeten blokkeren ?? Da's toch onzin ? Mastercard betaalt Q8 en ik betaal Beobank elke maand mijn verrichtingen met die kaart min de cashback van de maand ervoor. En ik kan voor 5000 euro per maand kopen met die kaart (als ik wil natuurlijk), waarom zou een "reservatie" dan nodig zijn bij het tanken ?

Als Beo (en Keytrade voor zichtrekening) veel interessanter geworden zijn dan wil ik daar graag een graantje meepikken.
                                Argenta is nog altijd niet slecht, maar is door zijn groei een "grijze muis" geworden. En in het buitenland gebruik ik wel de Argenta MC, die is dan goedkoper dan die van Beobank.
                                Ik vind het nu eenmaal leuker van elke maand iets terug te krijgen dan eeuwig bestookt te worden met "bijdrage voor dit" en "bijdrage voor dat".

Comment

Working...
                                X