Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar gaat het om?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar gaat het om?

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik, hier aanwezig zijn zonder een foto te plaatsen en zonder een (onderbouwd)comment te geven heel jammer.. Maar het is uiteindelijk een keuze die je zelf maakt, waarvoor natuurlijk respect
    Het is niet de keuze die je zelf maakt, het is de keuze die anderen je opleggen.

Vroeger heb ik veel beoordelingen gegeven op foto's maar dan wordt je zo goed als afgemaakt als je iets negatief durft schrijven over een foto van bepaalde leden of je krijgt een hoop commentaar als je net iets positiefs durft schrijven op een foto dat net iets beter is dat die andere.
    De commentaar dat je leest is vaak persoon gebonden ... er zijn leden die blijkbaar nooit een slechtere (lees minder goede dan gewoonlijk) foto kunnen posten.
    Neem twee identieke foto's ... als lid A die post komt er zo goed als geen positieve commentaar ofwel eerder "dit of dat kan beter" en als lid B die foto zou posten is het "Wauw, dat moet in de HOF komen".

Er zijn foto's gepost geweest die niet zo scherp waren, maar als het van bepaalde leden kwam dan zie je anderen schrijven "superscherp" en als jij dan zegt dat je die minder scherp vindt dan scheelt het altijd aan u.

Dus als je uiteindelijk zelf meer commentaar krijgt dan dat je zelf geeft, dan komt er een moment dat je ermee stopt ... toch als je niet wil mee lopen met de hoop.
    Zeg nu niet dat ik alle commentaar oneerlijk vind hé ... er zijn inderdaad mensen die hier alleen maar superfoto's posten.

En wat rest er dan ... inderdaad nog Chit Chat om toch nog contact te houden met de mensen die je ondertussen al jaren kent.
    Mocht dit er niet zijn en mensen daarvoor naar een ander forum moeten trekken, dan liep BD op de kortste keren redelijk leeg.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      ........

Fotografe Bieke Depoorter niet gezien in Reyers Laat?
      Ik ben er zeker van dat 50% van onze BD-fotografen die foto's ook zou kunnen gemaakt hebben.
      Voor mij was dat een kwestie van plaats en tijd.
      't Waren wel mooie foto's natuurlijk.
      Puntje is dat ge een idee moet hebben en het ook nog durven doen.
      (en tijd en centen hebben voor al die reizen)
      yep... ik heb de uitzending gezien.
      vooral het durven en de spullen en centen hebben is hier belangrijk.
      geen idee, wie haar betaald, want van die foto,s kan ze niet leven volgens mij.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Goede vraag...
        Misschien omdat het tempo van de foto's amper bij te houden is ?
        Moet je eens kijken op zoom.nl, daar is het tempo van de foto enorm hoog. Als je daarop reageert dan komen de foto's ook niet meer bovenaan te staan. Als je 5 minuten wacht dan staan er al zeker 20 nieuwe foto's op de voorkant en die van jou is dan weg naar de volgende pagina's Over een tempo gesproken Paul Zelf daar niet(meer) actief hoor...Ooit eens een poging ondernomen omdat een vriend van mij daar een van de oprichters is

Comment

Moet je eens kijken op zoom.nl, daar is het tempo van de foto enorm hoog. Als je daarop reageert dan komen de foto's ook niet meer bovenaan te staan. Als je 5 minuten wacht dan staan er al zeker 20 nieuwe foto's op de voorkant en die van jou is dan weg naar de volgende pagina's ...
          vind ik bij BD een voordeel.
          bij al de andere site waar ik ook vertoef, gaat het als bij Zoom en dat is niet leuk.
          behalve dan de die Amerikaanse site, die doen het net als BD.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

BD is ook een afspiegeling van de maatschappij.
            Is dat zo Theo?
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Is dat zo Theo?
              Ja dat is zo enero
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Facebook staat vol met misbaksels van foto's.
                En geen kat die er zich druk over maakt
                (overbelicht, ruis, wazig enz. enz.)
                We hebben het daar een paar dagen geleden reeds over gehad Theo.

Tussen die misbakselmakers op FB zitten wel een paar van de beste BD fotografen hé,
                moet ik voorbeelden aanhalen ? Ik denk het niet, waarom posten die mensen tegenwoordig véél meer op FB dan op BD ?????
                Probleem is dat hier een aantal personen zitten die niets anders doen dan een ander zijn werk afkraken, en zelf
                nooit iets plaatsen.
                Ik heb zoals velen dit jaar met plezier terug mijn lidgeld betaald, dus denk ik dat we met zijn allen mogen reageren op wat en waar wij
                willen.
                TS is niet verplicht om Chit Chat te volgen hé......
                Last edited by Guest42; 2 februari 2014, 07:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  We hebben het daar een paar dagen geleden reeds over gehad Theo.

Tussen die misbakselmakers op FB zitten wel een paar van de beste BD fotografen hé,
                  moet ik voorbeelden aanhalen ? Ik denk het niet, waarom posten die mensen tegenwoordig véél meer op FB dan op BD ?????
                  Probleem is dat hier een aantal personen zitten die niets anders doen dan een ander zijn werk afkraken, en zelf
                  nooit iets plaatsen.
                  Ik heb zoals velen dit jaar met plezier terug mijn lidgeld betaald, dus denk ik dat we met zijn allen mogen reageren op wat en waar wij
                  willen.
                  TS is niet verplicht om Chit Chat te volgen hé......
                  De foto's waar ik het over heb zijn niet van BD-ers.
                  Voorlopig ken ik maar één BD-er die op facebook zit.
                  Ik wil niets verkeerd zeggen maar ik zoek er ook niet bewust naar
                  En wat ik ook al eerder heb gezegd hier op BD is dat FB buiten (mijn) verwachting,
                  zeer goed meevalt qua beleefdheid, respect en nog van die zaken.

Ik wist zelfs niet dat BD een pagina op FB heeft

Of het mag of niet mag weet ik niet, anders zou ik wat van die foto's hier kunnen plaatsen
                  zodat iedereen ze kan zien.

De rest weet ik en begrijp ik omdat ik dat zelf al aangehaald heb in dit topic.
                  Het zijn gekende en bekende problemen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Blijkbaar ligt de interesse van vele fotografieliefhebbers meer in de Chit-Chat, dan in de fotobeoordelingen?
                    Hoe komt dit eigenlijk?
                    Worden we moe om een foto van anderen te 'wilen' beoordelen?
                    Komt de foto in HOF, dan zie je plots dat er een hoop reacties komen als.. 'Zag nu pas je foto in HOF staan, gefeliciteerd' ... Sta mij toe dat ik daar vraagtekens bij zet ???
                    Idem hier.
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Eén????? Tientallen. Dacht dat je beter op de hoogte was van wat er omgaat. Maar ja, je kan natuurlijk niet alles weten. Alhoewel ik me daar toch dikwijls vragen bij stel.
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Ik heb ook een Facebook pagina, maar daar gebeurt niet veel.
                        Ik heb mij vooral aangemeld om op andere Facebook pagina's "reclame" te maken als ik foto's gemaakt heb op een of ander evenement (voor elk evenement maken ze wel zo'n pagina).
                        Dat maakt het gemakkelijker voor iedereen die op dat evenement aanwezig was om de foto's te kunnen bekijken.
                        Hoeveel procent van de bezoekers op die manier op mijn website terechtkomen, dat weet ik niet (maar het zal toch wel een redelijk aantal zijn van de 1.300.000 hits van vorig jaar).
                        Ik krijg ook elke week een aantal vriendschapsverzoeken van mensen die ik niet ken, maar die waarschijnlijk wel door mij gefotografeerd zijn op een evenement hier in de buurt.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Working...
                        X