Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4G voor iedereen bij Proximus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 4G voor iedereen bij Proximus

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Intussen wat verder gelezen: Zo te zien mag IEDEREEN eens proeven van 4G (dus gauw uw smartphone switchen naar een 4G model, liefst in een Belgacom shop) en binnen een paar maanden mag je gaan betalen voor 4G bovenop je abbo, behalve voor de duurdere abbo's.
    Weer eens een draai à la nete.
    Iedereen krijgt 4G, ook de mensen die nu geen data hebben.
    Binnen 6 maand beslis je en ofwel betaal je en kan je de maximum snelheid van 85 benutten ofwel betaal je niet maar behou je nog steeds de snelheid van 20.
    Dus hoe ge het ook keert of niet, ge krijgt altijd meer dan je hebt en blijft de toegang behouden ook al betaal je geen cent meer.

Hoe zit dat trouwens met de batterijhonger van 4G ? Al veel gelezen dat 4G een ramp is voor je batterij. Maar misschien is dat probleem intussen opgelost.
    Geen last van, smartphone staat 24/24 op met WiFi en 4G actief en tegen da avond heb ik meestal nog iets van een 85% over.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      4G voor iedereen, maar toch niet voor iedereen. Bezitters van Iphone met abonnement van Proximus moeten wachten. Apple had blijkbaar exclusieve contracten met Mobistar en wil haar gebruikers de geneugten van 4G niet toezeggen.

Walter
      Lees de laatste berichten eens ... Apple gaat 4G vrijgeven voor Proximus.
      En dat je een toestel koopt waarbij je vooraf weet dat het beperkingen opgelegd krijgt van de fabrikant, daar kan een provider toch niet aan doen?
      Het is als klagen dat je geen 120 mag rijden op de snelweg ... omdat je een tractor hebt dat er niet mag komen en die snelheid niet kan halen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        En dat je een toestel koopt waarbij je vooraf weet dat het beperkingen opgelegd krijgt van de fabrikant, daar kan een provider toch niet aan doen?
        Het is als klagen dat je geen 120 mag rijden op de snelweg ... omdat je een tractor hebt dat er niet mag komen en die snelheid niet kan halen.
        Belgacom zorgt wel voor gratis 4G, maar je downloadvolume is niet gratis en wordt hierdoor ook niet verhoogt. Die 4G zorgt er dus voor dat je nog wat sneller door je maandelijks volume bent als anders. Met hun vroegere aanbod, waarbij je bij veel abonnementen 10€ opleg moest betalen voor 4G kreeg je wel 1 GB/maand bijkomende trafic.
        Apple gaat 4G moeten vrijgeven aan andere providers dan enkel hun "voorkeurprovider", omdat de Belgische politiek er zich blijkbaar mee moeit, niet omdat Apple dat wil doen. Blijkbaar zijn er veel politiekers die in Brussel ook willen proeven van 4G op hun geliefde toestel. De overige providers (Proximus op kop) weigeren trouwens met Apple zaken te doen, omdat Apple veel te veel eisen stelt in de winstmarge en manier van verkopen van hun waren. Op dat vlak kan je Proximus eigenlijk enkel maar gelijk geven. Bij Belgacom moet je dus niet langs gaan om een Apple smartphone te kopen. Een Samsung, Nokia of BlackBerry is geen probleem...

Dat standpunt van Apple dat ze eerst het 4G netwerk willen testen of het wel conform is aan hun eisen is trouwens dikke zever : 4G is geen technology van Apple, dus daarover hebben ze gewoon niets te zeggen. Ze moeten gewoon zorgen dat hun producten compatibel zijn met LTE, maar blijkbaar willen ze bij Apple toch graag er wat show bij verkopen (en tegelijk hun klanten in de kou laten).
        Last edited by polleke_cgc; 1 februari 2014, 21:39.
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Die 4G zorgt er dus voor dat je nog wat sneller door je maandelijks volume bent als anders.
          Dat snap ik toch niet hoor.

Als je via de secundaire wegen een brood kan halen bij de bakker op 15 minuten of je kan hetzelfde doen op 5 minuten via de snelweg ... ga je dan drie keer naar de bakker omdat het sneller gegaan is?

Als je iets moet opzoeken op internet en het gaat sneller, zoek je dan drie keer zoveel op enkel en alleen omdat het sneller gegaan is?
          Sorry, maar ik zoek gewoon op wat ik nodig heb en daar blijft het bij ... dat dit nu sneller (aangenamer) gaat, geeft me geen reden om nog wat extra te blijven surfen en zal mijn verbruik dus niet hoger liggen dan met een tragere snelheid.

Of zijn jullie verslaafd aan download of zo?

Maar soit ... niemand verplicht je om 4G te gebruiken hé, ge kunt uw smartphone ook op een lagere snelheid blokkeren als je dat wil ofwel een niet 4G compatibel toestel kopen.
          Blijkbaar zijn veel mensen nooit tevreden ... het is te duur, ze klagen of ze krijgen iets er bij, ze klagen nog meer.
          Last edited by VerSeg; 2 februari 2014, 01:31.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Als je via de secundaire wegen een brood kan halen bij de bakker op 15 minuten of je kan hetzelfde doen op 5 minuten via de snelweg ... ga je dan drie keer naar de bakker omdat het sneller gegaan is?

Als je iets moet opzoeken op internet en het gaat sneller, zoek je dan drie keer zoveel op enkel en alleen omdat het sneller gegaan is?
            Sorry, maar ik zoek gewoon op wat ik nodig heb en daar blijft het bij ... dat dit nu sneller (aangenamer) gaat, geeft me geen reden om nog wat extra te blijven surfen en zal mijn verbruik dus niet hoger liggen dan met een tragere snelheid.

Maar soit ... niemand verplicht je om 4G te gebruiken hé, ge kunt uw smartphone ook op een lagere snelheid blokkeren als je dat wil ofwel een niet 4G compatibel toestel kopen.
            Blijkbaar zijn veel mensen nooit tevreden ... het is te duur, ze klagen of ze krijgen iets er bij, ze klagen nog meer.
            100% akkoord. Maar hoelang zal 3G nog "werkbaar" blijven ? Want 4G is de nieuwe melkkoe (lees hogere tarieven, dus meer inkomsten).
            Ik vrees dat men 3G al vrij snel zal gaan dichtknijpen, Belgacom kennende. Hopelijk heb ik ongelijk.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Met "dichtknijpen" bedoel je "niet meer onderhouden"? En wat is "al snel"? 1/3 van de nieuwe smartphones heeft 4G. Waarschijnlijk word dat "al even snel" 3/3. Misschien wil jij tegen dan ook wel een nieuwe gsm en dan heb je toch ook 4G, allez de mogelijkheid tot 4G.

Vergelijk het eens met de kleurentelevisie. Begon heel duur, nu heeft (bijna) iedereen een flatscreen. Zwart/wit of mono vind je niet meer in de winkel.
              Of met PC/laptop. Het beperkte geheugen, geen harde schijf of een zeer kleine en enorm dure. Toen was het onbetaalbaar. En tegenwoordig?

Zoiets zal met smartphones ook het geval zijn.
              En ook akkoord dat het hierdoor duidelijk is dat we een consumptiemaatschappij zijn.

Ik hoop alleen dat ze hier in de buurt de masten opwaarderen (zie post #5 en #6). Hopelijk. In ieder geval, 2G zullen ze nog eerder "dichtknijpen" terwijl dat het enige is wat ik hier (binnenshuis) heb binnen een straal van 100 of 200 meter (volgens de dekkingskaart).
              Last edited by nabi; 2 februari 2014, 09:29.

Comment

Niet dat ik zo kwijlend naar 4G snak, ik onderschrijf hier de mening van Doudeke, maar VOORAF wisten wij natuurlijk niet dat Apple eerst wat moeilijk zou gaan doen. Ik wist vooraf niet eens dat die 4G er zou komen, heb me in die materie nooit verdiept.

Walter
                D850

Comment

Neen het probleem is dat ge binnen de 15 minuten terug thuis moet zijn en dat die bakker 10 minuten extra de tijd heeft om u ook nog croissants, boterkoeken, stokbrood en pralines te verkopen. Bijzonder leuk als ge in het buitenland zit en uwe gsm niet goed hebt ingesteld. Al goed dat vanaf de zomer roaming wordt afgeschaft in europa.

Comment

Allé : je snapt dat niet : als je brandstof hebt voor 100 km., dan rij je aan 20 km./h 5 uur en aan 100 km./h 1 uur. Volgens mij ben je daarmee dus sneller door je maandelijks volume dan anders.

Snel internet zorgt weldegelijk voor meer dataverbruik, gewoon omdat de ergernissen die je vroeger had door het te traag zijn, er nu niet meer zijn en je dus meer de neiging zal hebben om het meer te gebruiken. Sneller internet zorgt er ook voor dat er meer mogelijkheden zijn. Bv. als de snelheid voor video te traag was, zodat het beeld een reeks foto's is geworden, dan gebruik je dat gewoon niet. Met 4G heb je die mogelijkheden dan wel. Uiteraard is dat de bedoeling van die 4G om de kassa voor te providers nog meer te spekken.
                    Als het vroeger op vast internet een week duurde om een film binnen te halen via een torrent, dan duurt dat nu enkele uren. Ik kan je verzekeren dat je daarmee echt meer films op je harde schijf kan krijgen dan vroeger. Met 4G ligt de beperking uiteraard op de prijs die je hiervoor wil betalen.

Nogmaals : Proximus heeft met die 4G gratis voor 6 maanden een teaserke uitgesmeten en ze zouden moeten zot zijn om het niet te doen. Meer bandbreedte heb je met dat gratis zijn niet gekregen, en sommigen zullen dus verschieten als ze hun rekening zullen mogen betalen. Niet iedereen heeft zoveel karakter als VerSeg. Aan 50 Mb/s is je maandvolume van 1 GB erdoor na een kleine 3 minuten...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Ik vrees dat men 3G al vrij snel zal gaan dichtknijpen, Belgacom kennende. Hopelijk heb ik ongelijk.
                      2G, 3G, 4G blijven toch naast elkaar behouden ... waar is het probleem?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Allé : je snapt dat niet : als je brandstof hebt voor 100 km., dan rij je aan 20 km./h 5 uur en aan 100 km./h 1 uur.
                        Ok,maar als je maar 100 km te doen hebt, dan ben je er gewoon sneller maar heeft het u toch niet meer brandstof gekost?
                        Of als jij eens naar de kust rijdt, doe je de weg dan twee keer als het vlot rijdt en er geen files zijn?

Volgens mij ben je daarmee dus sneller door je maandelijks volume dan anders.
                        Enkel als je omdat het sneller gaat ook extra (en vaak onnodig) de dienst gaat gebruiken.
                        Als je enkel zoekt wat je nodig hebt, dan blijft uw totaalverbruik toch net hetzelfde? Enkel in tijd win je dan.

Aan 50 Mb/s is je maandvolume van 1 GB erdoor na een kleine 3 minuten...
                        Als je dat gaat misbruiken wel ja.
                        Ik zie niet in dat een webpagina op 4G meer data gaat veroorzaken dan op 3G ... dus als ge meer verbruikt ligt dat aan het feit dat je zelf je gebruik verandert en niet aan het feit dat het sneller gaat.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar voor ons die nog internet hadden thuis via een inbelverbinding doet deze discussie mij aan die tijden denken.
                          Je had een inbelmodem (op het laatste een 56kbit/s model) en dan heb je er altijd die niet wilden weten van ISDN of later kabel of ADSL. Dezelfde onzinnige argumenten lees ik nu. Laat ons deze discussie eens binnen 2 jaar opnieuw lezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar voor ons die nog internet hadden thuis via een inbelverbinding doet deze discussie mij aan die tijden denken.
                            Je had een inbelmodem (op het laatste een 56kbit/s model) en dan heb je er altijd die niet wilden weten van ISDN of later kabel of ADSL. Dezelfde onzinnige argumenten lees ik nu. Laat ons deze discussie eens binnen 2 jaar opnieuw lezen
                            Het gaat er niet om dat je niet wil weten van die nieuwigheden, wel dat je moet beseffen dat die nieuwigheden behoorlijk wat geld kunnen kosten als je ze niet gebruikt zoals het hoort. Met vast internet is het gemakkelijk : je mag het onbeperkt gebruiken voor hetzelfde geld. Met 4G kan je wel eens voor dure facturen komen te staan als je niet oppast. Bij Belgacom is het ook zo dat je het huidige verbruik niet kan zien, dat volgt maar uren later. Als uwne kleine een paar uur lang 4G gebruikt heeft zal je dat stukken duurder uitkomen dan op 3G, want je betaalt over je limiet per verbruikte MB...
                            Er is een tijd geweest dat er abonnementen waren per MB en per tijdslimiet. Elk had zijn voor en nadelen, maar die tijd is wel al behoorlijk lang geleden...

En uiteraard ligt dat meer verbruik aan het feit dat je je gebruik verandert : maar dat is nu net de reden dat ze die 4G invoeren. Zorgen dat je nu zaken wel kan doen, die je vroeger niet kon omdat het te traag werkte.
                            Groeten,

Polleke

Comment

Bij Belgacom is het ook zo dat je het huidige verbruik niet kan zien, dat volgt maar uren later. Als uwne kleine een paar uur lang 4G gebruikt heeft zal je dat stukken duurder uitkomen dan op 3G, want je betaalt over je limiet per verbruikte MB...
                              Zoals ik eerder al aangegeven heb in een ander topic kan je met een Android smartphone op de seconde zelf zien aan welk verbruik je zit, je kan in de standaard instellingen een waarschuwing ingeven en een limiet.
                              Of een veredelde Apple dat ook weergeeft kan ik niet meteen zeggen, maar anders bestaan er altijd wel apps voor ... al kunt ge op dit moment nog geen last hebben van verbruik op 4G.
                              Ik snap dus niet dat er nog steeds zoveel mensen zijn dat niet weten wat hun verbruik is en maar klagen over iets dat je zelfs van geen kanten nodig hebt om te weten waar ge staat.

En Mobistar doet niet beter hoor, ook daar moet je wachten om je echt verbruik via hun tool te kunnen zien.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

2G, 3G, 4G blijven toch naast elkaar behouden ... waar is het probleem?
                                Het probleem is de kwaliteit van het aangebodene. Het is algemeen geweten (je leest het ook overal) dat het 2G netwerk van Proximus op NIKS trekt, het is gewoon onbruikbaar.
                                Als je dan ook nog regelmatig terugvalt op 2G op hun "superieur" net, of als je regelmatig tot 4 streepjes 3G hebt en er nauwelijks dataverkeer doorkomt dan vrees ik een beetje voor de evolutie van hun 3G netwerk als de 4G melkkoe op volle toeren draait.
                                Ik heb in december Base eens uitgetest (op dezelfde smartphone) via een Aldi SIM en dat bevestigt enigszins wat Proximus nu zelf komt verklaren: Base 3G is nu al iets beter geworden dan Proxi 3G.
                                Een overstap naar Base komt dus voor mij dichterbij. Ik sta niet te springen om nu weeral een nieuwe, dure LTE smartphone aan te schaffen. Misschien als de belachelijke 4G datalimieten ook X 10 opgetrokken worden aan de huidige voorwaarden. Want, als alles 10 keer sneller gaat dan wordt het net voor dezelfde hoeveelheid data 10 keer minder lang belast, of niet ?
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X