Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzetten)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Je zei: "Speciale mentaliteit en smeltkroes van allerhande nationaliteiten. Ik moet jullie geen tekening maken zeker?"
    Dan moet je je tekening toch eens duidelijk maken, want dat doet me nogal negatief overkomen.
    Het lijkt me dat je luxe appartementen verhuurt aan probleemgevallen?
    Ik ga met u hier zeker niet in discussie gaan. Ik had verwacht dat er hier wel negatieve reactie ging komen die niks te maken heeft met het onderwerp. En het is ook niet de bedoeling van onze probleemdossiers die trouwens On elke laag van de bevolking opduiken, hier te becommentariëren. Bewijst ook dat u helemaal geen benul hebt van verhuur. Misschien best om u hierover van commentaar te onthouden.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Ik ga met u hier zeker niet in discussie gaan. Ik had verwacht dat er hier wel negatieve reactie ging komen die niks te maken heeft met het onderwerp.
      Je hoeft ook niet in discussie te gaan, maar als je over iets begint, en er dan een ongekookte aardappel bijgooit waarvan je op voorhand al negatieve reacties verwacht, dan moet je ook bereid zijn om die aardappel te koken en à la carte op te dienen.

Kortom, wie reacties verwacht, doet dit in de hoop dat die er ook komen, omdat men er misschien nog iets meer over wil vertellen.

En neen, ik ben geen eigenaar van 24 luxe-appartementen in onze hoofdstad, dus ik weet niets over verhuren.

Maar de eerder negatieve ondertoon in uw bericht ging naar de multiculturele samenleving met speciale mentaliteit, waaraan u verhuurt, en die ging toen niet over de algemene problemen met dossiers, die je dus ook op den buiten kan hebben.
      En bovendien is het in Brussel nog wat anders dan op de buiten hé. Speciale mentaliteit en smeltkroes van allerhande nationaliteiten.
      Last edited by anonymous; 1 februari 2014, 14:13.

Comment

De flodders die hier boven wonen zijn pertank echte Belgen. Dergelijke gasten vind je in elke bevolkingsgroep : die nationaliteit doet zelfs niets terzake. Ik beklaag die verhuurder echt als je met zulke huurders bent opgescheept. Moet eerlijk zeggen dat ik me in elk geval nooit met vastgoed wil bezighouden, zelfs al zou het opbrengen als de beesten.
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Geld op een simpel spaarboekje zetten in Turkeij brengt al snel tot 9% netto op.
          6% in Australie

...
          Geen idee waarom iemand zou riskeren geld te zetten op een Turks spaarboekje. De munt is in vrije val (net als andere opkomende markten) en wat bent je met 9% als de munt devalueert met 10%? De inflatie in december in Turkije was 7.5%

Comment

Je kan ook in vastgoed beleggen via de beurs. WDP en Cofinimmo zijn voorbeelden die het goed doen.

Je moet dan in elk geval niet zelf achter de huurders aan lopen of lekkende kranen herstellen.
            Daar heb ik in elk geval geen zin in.

Ik beleg vooral in patrimoniumfondsen. Google maar eens op mixerfonds op de sebsite van mijnkapitaal.be.
            Daar vind je er goede, en als je dat via Keytrade doet betaal je niet eens veel instapkosten (10€ per transactie).

Comment

Ook in hotelkamers kan je beleggen:

Voordelen van de belegging
              Je hoeft zelf niets te doen qua onderhoud of inrichting
              Mogelijke meerwaarde bij een verkoop van de hotelkamer
              Geen kosten voor verzekeringen of schade
              Geen problemen met huurders
              Aankopen via financiering kan fiscale voordelen opleveren
              Grotere hotelketens geven mede-eigenaars kortingen of gratis boekingen in één van hun hotelcomplexen
              Bedenk hierbij of je dit wel wenst of zal gebruiken. Indien niet, is dit natuurlijk geen voordeel.

Nadelen van beleggen in een hotelkamer
              Geen verspreiding van uw kapitaal
              Grote afhankelijkheid van de bezettingsgraad
              Geen eigen inbreng in het project
              Afhankelijk van de syndicus voor kamerprijzen en uitstraling van het hotelcomplex
              Grote afhankelijkheid van het weer ( bij toeristische locaties )
              In de meeste gevallen word je geen mede-eigenaar van de grond

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                De flodders die hier boven wonen zijn pertank echte Belgen. Dergelijke gasten vind je in elke bevolkingsgroep : die nationaliteit doet zelfs niets terzake. Ik beklaag die verhuurder echt als je met zulke huurders bent opgescheept. Moet eerlijk zeggen dat ik me in elk geval nooit met vastgoed wil bezighouden, zelfs al zou het opbrengen als de beesten.
                Het is nl. zo dat je in het Brusselse, nog meer dan in de landelijke gebieden, de kans loopt om op internationaal publiek te stuiten. En inderdaad in elke nationaliteit zitten oneerlijke mensen die niet altijd beseffen dat, als je in een residentiële wijk en in een luxeappartement en pand wil wonen, er ook wat meer moet voor betalen. Wij hebben huurders gekend die met Delvaux handtassen een contract kwamen ondertekenen, enkele maanden betaalden en dan met de noorderzon verdwenen. Wij hebben er zelfs een gehad die zijn appartement onderverhuurde aan buitenlandse voetballers, omdat hij zogezegd een financier van één of andere club was en die gasten onderdak wilde geven. Wij hebben zelfs al maffia over de vloer gehad. Hiermee wil ik verduidelijken dat je niet op het zicht en zelfs niet na onderhoud en of na het opvragen van eventuele loonfiches kan te weten komen of mensen solvabel zijn en of het goed met je menen. En het is ook niet met na te gaan of mensen solvabel zijn je daarmee weet welke schuld ze hebben uitstaan. Daarenboven is het Brussels publiek ook een heel speciaal publiek. Omwille van ras kan je nu niemand meer weigeren, wat wij normaal vinden, maar uit ervaring weten wij wie je wel zou moeten kunnen weigeren. Nu, met wat ervaring is daar wel steeds een mouw aan te passen.
                Maar zoals ik al zei is investeren in vastgoed een familiezaak. Je doet dat voor je nazaten en je bouwt een patrimonium op dat je om de 20 à 30 jaar herschikt, verkoopt en herinvesteert. En dat geeft de eigenaar(s) ook een inkomen, uiteraard, dat is nog maar normaal. En inderdaad je moet het niet doen om om je luie k..t te zitten. Er is veel werk aan de winkel en het veroorzaakt soms heel veel kwaad bloed. Maar goed, in het leven heb je niets voor niks hé.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Er bestaat niet zoiets als "kapitaalsbescherming" of kapitaalgarantie en dat heeft ook nooit bestaan.

Wat wel bestaan heeft en nog bestaat, is dat een uitgever van beleggingen de minderwaarden verzekert bij een derde partij, zodat de belegger aan het einde van de rit tenminste zijn inlage terug heeft.

Dat gaat goed zolang de verliezen niet te hoog oplopen. Als dat wel het geval is en de derde, verzekerende partij de verliezen niet meer kan dekken, gaat die derde partij failliet, de uitgever van de beleggingen wast fluitend de handen in onschuld, aangezien het dekken van de verliezen niet zijn verantwoordelijkheid is, en de belegger blijft in de kou staan. Het heeft er alle schijn van dat de crisis vanaf 2008-2009 opgezet vuil spel was tussen beleggingsuitgevers (die de beheerslonen en premies geïnd hadden) en verzekeringsmaatschappijen (die al voor faillissement leeggezogen waren).

Ik zou hier nog een ellenlang pleidooi kunnen houden over hoe die snoevers met hun Bel-20 fonds deelbewijzen uiteindelijk geprofiteerd hebben van massieve kapitaalinjecties in de banken (KBC, ooit van gehoord?) door u en ik.

Ik zou hier ook nog een ellenlang pleidooi kunnen houden over hoe noodzakelijk het wordt, grapjassen aansprakelijk te stellen voor de verliezen, veroorzaakt door hun casual "adviezen" in fora zoals dit (Turkse Lira? Nu? u meent het Beleggen in Belgisch vastgoed? U hebt ongetwijfeld uw potentiële verliezen afgedekt met opties, zodat de simpele duiven nog meer eens het gelag betalen..).

In heel de discussie over beleggen mis ik overigens al langer het bredere, maatschappelijk relevantere plaatje: een plus een is twee. De vorig jaar failliet gegane Gemeentelijke Holding beheerde de gelden ingelegd door de Belgische gemeenten. Tegen de vigerende wetgeving in (jawel!) werden die gelden belegd in risicovolle beleggingen. Grotendeels in Dexia, omdat die een torenhoog rendement voorspiegelden (6 - 7%). Geen enkele belegger zou belegd hebben zoals de GH, met een overgrote meerderheid van de inlagen in hoog-risico. Maar de GH dus wel en het ging -voorspelbaar- mis. Het gevolg is dat de tekorten zullen aangezuiverd worden door u en ik. Het volstaat dat u of ik op straat een scheet laten om via een GAS-boete de gemeentekas boven water te houden.

Flatulentie heeft zijn eigen motieven, maar wat is mooier dan middels wat stank bij te dragen aan het welzijn van de gemeenschap, nietwaar? Zeker als men weet, dat het uiteindelijk resultaat van de inwendige gisting gaat naar armlastige beleggers, die het ook niet bepaald makkelijk hebben. Ik wed dat er hier zo zitten, die heel welwillend de argeloze kandidaat-belegger willen "adviseren".

Inmiddels wordt in elk boerengat met wat deelgemeenten een op de twee bibliotheken gesloten en wordt de kinderopvang in de gemeenteschool met 10-20% ingekrompen. Sommigen hebben daar geen last van: het enige boek dat ze in huis willen is de telefoongids en de kinderopvang is een kost als een ander in de boekhouding van de vennootschap.

Wat dat laatste betreft een vuistregel, om niet altijd maar weer te moeten kakken op uitkeringtrekkers: een vennootschap wordt pas interessant als de netto-jaarwinst > € 30 000. Het is maar dat u weet.

Comment

Working...
                  X