Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    En véééééél veiliger !! Maar daar hebben snelheidsmaniakken lak aan.
    Maar geen nood, straks (kan kort of lang duren) worden ze toch ergens van een boom geschraapt, en maar goed ook.
    Nou nou, ook dat is een beetje erg kort door de bocht.

Ik ben geen snelheidsmaniak maar rijd heel graag in de bergen. De Alpen, Pyreneeën, Dolomieten: heerlijk.

Als je het echt heel onoverzichtelijk vindt kan je navigatiesysteem een fijne hulp zijn. Je ziet haarfijn welke bochten er voor je liggen en hoe ze "lopen".
    http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Zou ik ten zeerste afraden. Ik vraag mij trouwens af of dit wel reglementair is.
      Voor zover ik weet is (met deze hoeveelheid) het in Belgie niet toegelaten voor benzine maar wel voor diesel. Geen idee hoe het in frankrijk is. 'k Kom daar nooit.
      (Wat dan met het halen van benzine voor de grasmaaier...??)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
        Voor zover ik weet is (met deze hoeveelheid) het in Belgie niet toegelaten voor benzine maar wel voor diesel. Geen idee hoe het in frankrijk is. 'k Kom daar nooit.
        (Wat dan met het halen van benzine voor de grasmaaier...??)
        Voila!
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Als je het echt heel onoverzichtelijk vindt kan je navigatiesysteem een fijne hulp zijn. Je ziet haarfijn welke bochten er voor je liggen en hoe ze "lopen".
          Ja, echt fantastisch!
          Daarmee kun je nog veel sneller door die onoverzichtelijke stukken scheuren.
          En wordt het nog spannender als er dan een tractor rijdt of een auto met pech staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Ja, echt fantastisch!
            Daarmee kun je nog veel sneller door die onoverzichtelijke stukken scheuren.
            En wordt het nog spannender als er dan een tractor rijdt of een auto met pech staat.
            Je kunt het ook lezen als een hulpmiddel om wat zekerder te kunnen rijden.

Comment

Je kunt het ook lezen als een hulpmiddel om wat zekerder te kunnen rijden.
              Ik denk dat je dan op het verkeerde spoor zit.
              Als je zekerder wil rijden dan lijkt mij het aanpassen van de snelheid, meer afstand nemen etc. een beter hulpmiddel.

Je navigatie geeft namelijk niet aan of er iets in die onoverzichtelijke bocht of heuvel aan de hand is.
              Het is dan ook niet bedoelt om nog sneller onoverzichtelijke stukken af te leggen.
              Last edited by heaucheneaudt; 24 januari 2014, 18:59.

Comment

Nou nou, ook dat is een beetje erg kort door de bocht.

Ik ben geen snelheidsmaniak maar rijd heel graag in de bergen. De Alpen, Pyreneeën, Dolomieten: heerlijk.

Ik schrijft dit niet voor iemand die graag met de wagen rijdt, maar ik heb gewoon een hekel aan snelheidsmaniakken die ik liefst van al rond een boom zie plakken. Dan veroorzaken ze tenminste geen leed bij derden.
                Ik rij ook heel graag met de auto, en ook heel graag in de bergen en hoe smaller de wegen zijn, en hoe bochtiger, hoe liever.
                Vorig jaar op Corsica en dit jaar terug, ik verheug me nu reeds. Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ik rij met aangepaste snelheid, zodat het genieten blijft.
                Dit zijn de gegevens van mijn GPS van 10 dagen Corsica.

Let misschien vooral op de gemiddelde gereden snelheid....... maar naar het schijnt is dit reeds behoorlijk vlug op Corsica .
                Zelfs wegen met twee volwaardige rijstroken zijn eerder uitzondering dan regel. Wanneer ik op Corsica een parallelweg zag op de kaart die heel bochtig was, en waar ik dubbel zo lang zou over rijden om mijn bestemming te bereiken, dan nam ik die.
                Tijd zat op vakantie, en zo ga je niet over platgetreden (of gereden) paden (of wegen) en zie je nog eens iets.
                Ik rij nu ondertussen toch reeds 44 jaar en had nog nooit (fout of niet in fout) enig accident (met uitz. van éénmaal een bluts op een parking van een onbenul die zich nooit kenbaar gemaakt heeft).
                Ik hou met mijn ene hand hout vast wanneer ik dit typ .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Ik denk dat je dan op het verkeerde spoor zit.
                  Als je zekerder wil rijden dan lijkt mij het aanpassen van de snelheid, meer afstand nemen etc. een beter hulpmiddel.
                  Ik heb wel wat ervaring in het rijden in bergen door de jaren heen gekregen maar heb de navigatie op een bepaald punt zeker als een welkome aanvulling ervaren. Zonder dit overigens te gaan gebruiken om de snelheid omhoog te jagen. Als je weet hoe een bocht loopt blijf je redelijk simpel op het juiste spoor :-)

Comment

Ik rij ook heel graag met de auto, en ook heel graag in de bergen en hoe smaller de wegen zijn, en hoe bochtiger, hoe liever.
                    Vorig jaar op Corsica en dit jaar terug, ik verheug me nu reeds. Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ik rij met aangepaste snelheid, zodat het genieten blijft.

Let misschien vooral op de gemiddelde gereden snelheid....... maar naar het schijnt is dit reeds behoorlijk vlug op Corsica .
                    Zelfs wegen met twee volwaardige rijstroken zijn eerder uitzondering dan regel. Wanneer ik op Corsica een parallelweg zag op de kaart die heel bochtig was, en waar ik dubbel zo lang zou over rijden om mijn bestemming te bereiken, dan nam ik die.
                    Tijd zat op vakantie, en zo ga je niet over platgetreden (of gereden) paden (of wegen) en zie je nog eens iets.
                    Ik rij nu ondertussen toch reeds 44 jaar en had nog nooit (fout of niet in fout) enig accident (met uitz. van éénmaal een bluts op een parking van een onbenul die zich nooit kenbaar gemaakt heeft).
                    Ik hou met mijn ene hand hout vast wanneer ik dit typ .
                    Als we in het citaat hierboven Corsica vervangen door Sardinië of Noorwegen dan zou ik het zelf, inclusief beeld, geschreven kunnen hebben. Ik geniet ook heel graag tijdens het rijden..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Wat is het nut van hoge snelheid 's nachts?
                      De kick die het geeft, met geen woorden te omvatten of beschrijven.

's nachts op een lege Duitse Autobahn zo hard rijden als je wagen aankan, een waar genot...
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        ja hoor:
                        Om binnen de strafrechtelijke kaders te blijven mag 'los' max 2 x 20 liter meegenomen worden...
                        grt,bouk.
                        Nee hoor.

max. 240 liter in houders van max. 60 liter.

Tenminste als het partikulier transport is. Dat is vrijgesteld van ADR volgens bepaling 1.1.3.1 a) :

1.1.3 Vrijstellingen

1.1.3.1 Vrijstellingen die samenhangen met de aard van het vervoersproces

De bepalingen van het ADR zijn niet van toepassing op :
                        a) het vervoer van gevaarlijke goederen door particulieren, indien die goederen verpakt zijn
                        voor de verkoop in de detailhandel en bestemd zijn voor hun persoonlijk of huishoudelijk
                        gebruik of voor hun vrijetijds- of sportactiviteiten ; dit op voorwaarde dat maatregelen
                        genomen werden om lekkage van de inhoud onder normale vervoersvoorwaarden te
                        vermijden. Wanneer deze goederen brandbare vloeistoffen zijn, vervoerd in hervulbare
                        recipiënten die door, of voor een particulier gevuld worden, mag de totale hoeveelheid niet
                        groter zijn dan 60 liter per recipiënt en 240 liter per transporteenheid. Er wordt van uitgegaan
                        dat de gevaarlijke goederen in IBC’s, grote verpakkingen of tanks niet verpakt zijn voor de
                        verkoop in de detailhandel.
                        Of zoals onze nederlandse blauwe mannen het zien :

ADR is een europees geregeld ding en de bepalingen gelden in de hele EU.

Let wel : ik doel op het loutere transport binnen de eigen landsgrenzen. Benzine e.d. zijn accijnsgoederen en kunnen niet zomaar worden gekocht in een buitenland (zelfs eu land) om dan in Belgie te verbruiken. Er zijn richtlijnen die de landen gebruiken om te bepalen wat men zonder verdere vragen als ' persoonlijk gebruik ' zal beschouwen, hoewel die niet bindend zijn is het toch best om die niet te overschrijden. Wel zijn die hoeveelheden per persoon (denk aan sigaretten, alcohol, e.d.).
                        Last edited by Lalonde; 25 januari 2014, 02:58.

Comment

Ik heb jaren dezelfde weg gedaan naar mijn werk en dat was 100 km snelweg van deur tot deur, een eerste stuk veel file en dan een stuk vlot verkeer.
                          Mijn gemiddelde snelheid lag hierdoor altijd rond de 37km/u ... om niets anders dan snelweg te doen met stukken van 120km/u.
                          Om aan 41,4km/u gemiddelde snelheid te komen op secundaire wegen in een land als Corsica heb je al bij al nog goed doorgereden.
                          En ik hoop dat je ergens een snelweg genomen hebt want 93,4km/u rijden waar het maar 90 of 70 is mag ook niet.

Proficiat, al is dat ook nietszeggend ... je kan ook al 44 jaar op andermans zenuwen gewerkt hebben of ongevallen voor anderen veroorzaakt hebben.
                          Ik zeg niet dat je dat gedaan hebt hé ... maar geen ongeval hebben wil niet altijd zeggen dat iemand goed rijdt, het kan ook veel geluk zijn.
                          Net al iemand met 10 ongevallen een goede chauffeur met veel pech kan zijn ... als ge stopt voor rood en die achter u knalt er in bijvoorbeeld.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ik heb jaren dezelfde weg gedaan naar mijn werk en dat was 100 km snelweg van deur tot deur, een eerste stuk veel file en dan een stuk vlot verkeer.
                            Mijn gemiddelde snelheid lag hierdoor altijd rond de 37km/u ... om niets anders dan snelweg te doen met stukken van 120km/u.
                            Om aan 41,4km/u gemiddelde snelheid te komen op secundaire wegen in een land als Corsica heb je al bij al nog goed doorgereden.
                            En ik hoop dat je ergens een snelweg genomen hebt want 93,4km/u rijden waar het maar 90 of 70 is mag ook niet.

Proficiat, al is dat ook nietszeggend ... je kan ook al 44 jaar op andermans zenuwen gewerkt hebben of ongevallen voor anderen veroorzaakt hebben.
                            Ik zeg niet dat je dat gedaan hebt hé ... maar geen ongeval hebben wil niet altijd zeggen dat iemand goed rijdt, het kan ook veel geluk zijn.
                            Net al iemand met 10 ongevallen een goede chauffeur met veel pech kan zijn ... als ge stopt voor rood en die achter u knalt er in bijvoorbeeld.
                            Die 93,4 km/u was op één van de weinige stukjes vierbaansweg richting Bonifacio, want ik weet nog goed dat ik tegen mij vrouw zei dat de huurauto waarschijnlijk nogal aan het verschieten was dat hij plots tegen die snelheid bolde.

Ik denk niet dat ik veel op andermans zenuwen werk, (deed dat ook niet toen ik in een ver verleden enkele jaren rally's heb betwist, eerst met een Alfa GT junior 1600 en later met BMW 2002), en nu nog niet.
                            Maar ik heb er geen probleem mee om me aan de snelheidsbeperkingen te houden.

En geluk zal ik zeker (gehad) hebben, maar een mens mag eens geluk hebben ook voor mijn part.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              De kick die het geeft, met geen woorden te omvatten of beschrijven.

's nachts op een lege Duitse Autobahn zo hard rijden als je wagen aankan, een waar genot...

Voor iedereen die vind dat je in belgië niet snel kan rijden,
                              ik wil jullie meenemen met enkele gps routes die ik voor de motor heb,
                              dan moet je met een serieuze auto/motor komen om constant de max toegestane snelheid te rijden...

Dat zijn baantjes waar mijn CB750 niet meer toekomt hoor...
                              één van die ritjes zal ik nooit vergeten, met een porsche achter mij...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                één van die ritjes zal ik nooit vergeten, met een porsche achter mij...
                                En niet eventjes vriendelijk opzij gegaan om die Porsche door te laten ? Of moesten die Porsche-rijders een filmpje van je maken om op youtube te plaatsen ?

Comment

Working...
                                X