Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Zijn dat van die 'dingen' die je altijd met een defect op de pechstrook ziet staan op de Duitse autobahnen ?
    Indien ja, dan vergeet je er nog eentje.....
    Af en toe zie je er ene langs de kant staan ... komt omdat het zodanig zalig rijden is dat ze blijven bollen tot de brandstof op is.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Opel en ook Volkswagen (de Touareg buiten beschouwing gelaten) zijn tenminste correct geprijsd, wat je van Audi, BMW en Mercedes niet kan zeggen.
      Tel de prijs dat je effectief betaalt voor een BMW en voor een VW, rij er +-9 à 10 jaar mee en verkoop ze.
      Reken dan hoeveel je op die jaren effectief kwijt bent aan investering en onderhoud (officiële garage) en bezie welke dan het goedkoopst was.
      Ge zou u fameus kunnen verschieten.

      En voor je het aanhaalt ... ge moogt het ook op 5 jaar proberen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #48
        Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Maar om on-topic te blijven : stel je voor dat een Belg met een Britse auto (met het stuur rechts) in Frankrijk botst tegen een Italiaan met een Duitse auto. Wat dan ?
        Dan geef je dat aan de verzekering ... of is die regel anders volgens taal en wagen?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #49
          Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

          Normaal mag je hier met geen buitenlandse wagen rijden, tenzij het een gehuurde is ( er zijn nog een paar uitzonderingen), ik denk dat de wagen in het begin van dit topic een B plaat heeft .
          Last edited by toerist; 22 januari 2014, 18:05.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #50
            Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

            en dan even terug ot?
            Ik dacht dat als je hier een wagen door de keuring krijgt je dan pas hem kan inschrijven dus zal je hier best met een rechtsstuur mogen rijden als inwoner van B op voorwaarde dat de wagen ook ingeschreven is in B. Ten minste als je permanent met die wagen rijdt. Ik vermoed dat als je in GB een wagen huurt om mee naar B te komen dat je dan ook daar hier mag rijden maar dat dat in tijd beperkt is.
            Wat de omschakeling in Zweden betreft, meen ik me te herinneren dat in de jaren voor de omschakeling nieuwe bussen deuren aan twee kanten hadden en dat men gewoon de linkse afsloot bij de omschakeling en de rechtse opende. Waarschijnlijk zullen er nog wel zulke te vinden zijn in transport musea in zweden.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #51
              Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

              je kan hier wel een britse wagen inschrijven alleen moeten de lichten aangepast worden, deze kunnen anders de tegenligger verblinden.
              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

              Comment


              • #52
                Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                Normaal mag je hier met geen buitenlandse wagen rijden, tenzij het een gehuurde is ( er zijn nog een paar uitzonderingen), ik denk dat de wagen in het begin van dit topic een B plaat heeft .
                Dat is correct, als je in het Belgische bevolkingsregister bent ingeschreven. Spijtig want je zou jaarlijks wat profijt kunnen doen op rijtaks en verzekering die hier in Spanje 1/3 kost tegenover in België. Vroeger kon je een vrijstelling van 10 dagen aanvragen, maar dat gaat niet meer.
                Hier in Spanje bestaan slechts 3 tarieven voor de rijtaks, afhankelijk van de CO2 uitstoot. Het hoogste tarief is 252€/jaar voor alle auto's boven de
                200g CO2 uitstoot.
                Last edited by notex; 22 januari 2014, 21:39.

                Comment


                • #53
                  Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Dat "freude am fahren" gevoel ken ik ook. Hier komt niks anders binnen dan Duitse wagens. Ook onze kinderen hebben dat begrepen. Jammer dat velen dit hier niet kennen, maar er toch over willen discuteren. Maar ja.., dat schoeit meestal op gans "iets anders" dan op de kennis van het product.
                  De Benz van mijn vrouw is 21jaar oud en zij kan er nog best mee leven, maar ik push haar om eindelijk eens te vernieuwen. De electronische achterstand is na 21 jaar ook zo groot geworden dat je je anders, alé mijn vrouw toch die geen kaas gegeten heeft van techniek, onwennig voelt in de huidige generaties.
                  En, à propos, ik steek ook meestal links voorbij, tenzij er iemand op de middenstrook staat.
                  Wel Pol, ik heb ook met een paar merken gereden, twee Peugeots, niet slecht, maar gelukkig kon ik er wat zelf aan werken, maar dat
                  is dan ook lang geleden, daarna hebben wij zes Subaru's gehad, als je daarmee gereden hebt, kan je nog moeilijk begrijpen
                  dat er iets kapot kan gaan aan een auto.
                  Dan ben ik overgeschakeld naar Mercedes, eerst een B200, die auto zat goed, en was zéér zuinig, maar de ophanging vóór was
                  een ramp, een drempel nemen aan 30 Km/h, en hij ging door tot op de blokken, een slecht ontwerp bij Mercedes, na twee jaar die wagen overgelaten,
                  en een C gekocht, daar was ik algemeen vrij tevreden over, afgezien van onderhoudskosten dan, 500€ voor een normaal onderhoud vind ik vrij veel.
                  en dat een pinker hendeltje +600€ moet kosten bij Mercedes vind ik ook veel geld, zes jaar mee gereden, en weinig problemen, maar bij deze
                  middenklasse van Mercedes mag je je wel aan wat kosten verwachten, zoals ophangrubbers die beginnen kloppen enz. ik spreek hier wel over
                  de auto's van de laatste jaren hé. Ik ben enkele weken geleden met Paul zijn oude Mercedes meegereden, wel, eerlijk gezegd, die twintigjarige
                  loopt beter dan mijn C, dat heb ik hem ook gezegd.
                  Nu heb ik terug een nieuwe gekocht, en je mag drie keer raden wat het geworden is, terug een benzine zonder roetfiltergedoe, en eentje dat
                  continu op zijn vier wielen trekt, man wat ben ik blij dat ik terug dat stabiele gevoel onder mijn gat heb. KLIK

                  Comment


                  • #54
                    Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Alé nog eentje die allergisch is voor de premium merken. Pas op allergie kan leiden tot shock en dat is dodelijk.
                    Prachtig samengevat!
                    Zojuist thuis van een [stads]ritje. Je mag één keer raden welke autoootjes blijkbaar geen richtingaanwijzers hebben... HINT: beide merken genoemd in VIM zijn post waren daar niet bij!

                    Comment


                    • #55
                      Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Wel Pol, ik heb ook met een paar merken gereden, twee Peugeots...
                      daarna hebben wij zes Subaru's gehad...
                      Dan ben ik overgeschakeld naar Mercedes, eerst een B200....
                      en een C gekocht....
                      KLIK
                      dat zijn al heel wat auto,s.
                      hoeveel km rij je gemiddeld met een auto..?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #56
                        Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        dat zijn al heel wat auto,s.
                        hoeveel km rij je gemiddeld met een auto..?
                        grt,bouk.
                        Mijn vrouw en ik bebben er elk ene hé bouk.
                        Ik vroeger steeds een jaar of zes, dan had ik ongeveer dikke 200.000 Km, nu nog slechts 16.000 à 18.000 Km per jaar,
                        normaal had ik besloten met mijn Mercedes verder te rijden, maar ben eens binnen gewipt om de nieuwe actie en modellen
                        bij mijn favoriete merk Subaru te bekijken, daar stond een toonzaalmodel met alles er op en er aan, zoals leder interieur, gps, cruise-control,
                        camera, elektr en verwarmde zetels enz. en ik kreeg er nog een deftige prijs voor de Mercedes, een belletje naar Chantal of ze eens wou
                        komen kijken, antwoord: Welk kleur? Eu zwart metaal... Ja, dat moet jij weten hé, als je die graag zou hebben, koop die dan hé.
                        Mijn handtekening gezet, en twee dagen later reed ik er mee, "twee weken met mijn oude nummerplaten" ik heb hem pas ingeschreven op 2 januari,
                        dan is hij van 2014 hé, ik had wel alle omniumverzekeringspapieren en aanvraag nieuwe plaat in de auto liggen voor het geval.....
                        Last edited by Guest42; 23 januari 2014, 10:07.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Wel Pol, ik heb ook met een paar merken gereden, twee Peugeots, niet slecht, maar gelukkig kon ik er wat zelf aan werken, maar dat
                          is dan ook lang geleden, daarna hebben wij zes Subaru's gehad, als je daarmee gereden hebt, kan je nog moeilijk begrijpen
                          dat er iets kapot kan gaan aan een auto.
                          Dan ben ik overgeschakeld naar Mercedes, eerst een B200, die auto zat goed, en was zéér zuinig, maar de ophanging vóór was
                          een ramp, een drempel nemen aan 30 Km/h, en hij ging door tot op de blokken, een slecht ontwerp bij Mercedes, na twee jaar die wagen overgelaten,
                          en een C gekocht, daar was ik algemeen vrij tevreden over, afgezien van onderhoudskosten dan, 500€ voor een normaal onderhoud vind ik vrij veel.
                          en dat een pinker hendeltje +600€ moet kosten bij Mercedes vind ik ook veel geld, zes jaar mee gereden, en weinig problemen, maar bij deze
                          middenklasse van Mercedes mag je je wel aan wat kosten verwachten, zoals ophangrubbers die beginnen kloppen enz. ik spreek hier wel over
                          de auto's van de laatste jaren hé. Ik ben enkele weken geleden met Paul zijn oude Mercedes meegereden, wel, eerlijk gezegd, die twintigjarige
                          loopt beter dan mijn C, dat heb ik hem ook gezegd.
                          Nu heb ik terug een nieuwe gekocht, en je mag drie keer raden wat het geworden is, terug een benzine zonder roetfiltergedoe, en eentje dat
                          continu op zijn vier wielen trekt, man wat ben ik blij dat ik terug dat stabiele gevoel onder mijn gat heb. KLIK
                          Had het al gezien Geert dat je terug naar je oude liefde was terug gegaan. De geschiedenis herhaalt zich dus, zoals zoveel trouwens. Veel succes met je nieuwe wagen. Wij zijn er ondertussen nog niet uit voor een nieuwe voor mijn vrouw. Ik heb moeten vaststellen dat de arrogantie bij de verkoopsafdelingen van BMW zeer erg is geworden. Het is nu 10 dagen geleden dat ik bij mijn eigen dealer en nog een andere een offerte heb gevraagd voor een nieuwe wagen. En nog steeds heb ik die niet mogen ontvangen, noch van mijn eigen dealer, noch van een tweede dealer waar ik geen klant ben. Wat moet je daar eigenlijk van denken. Mocht ikzelf geen echte BMW fanaat zijn en bijzonder tevreden van mijn wagens, dan zou dat verhaal dus een einde nemen. Bij BMW weten ze blijkbaar bijzonder goed dat ze een goed product afleveren. Daarentegen werd ik na het salon en de interesse die wij daar ook hebben getoond voor Mercedes, 's anderendaags al gecontacteerd door de lokale dealer hier in de directe omgeving. Prospectussen werden onmiddellijk opgestuurd en er werd aangedrongen om zeker binnenkort een proefrit te doen met de wagen waarvoor interesse.
                          Wat mij nog heeft getroffen op het salon, en dat was dan nog met een zeer goeie kennis en verkoper bij BMW Brugge. Op de speciale openingsavond stonden wij rond de nieuwe M4, samen met nog een andere vriend, M3 rijder, onze interesse te tonen. Het was er bijzonder warm en ik vroeg aan de verkoper of wij soms iets konden drinken. De verkoper antwoordde droog weg dat wij eerst bonnetjes moesten halen en dan aan de bar een drankje halen. Toen hij mij verwonderd zag opkijken zei hij er nog bij : "Ja BMW is nu éénmaal een premium merk en alles moet dan ook betaald worden....". Wij hebben beiden onze zakken gesloten en maar bonnetjes gaan kopen om er een goeie op te drinken.
                          Last edited by enero; 23 januari 2014, 10:04.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #58
                            Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                            Prachtig samengevat!
                            Zojuist thuis van een [stads]ritje. Je mag één keer raden welke autoootjes blijkbaar geen richtingaanwijzers hebben... HINT: beide merken genoemd in VIM zijn post waren daar niet bij!
                            Ik geef het toe: alle chauffeurs van die door mij genoemde merken doen er inderdaad ALLES aan om mijn bewering tegen te spreken. Elke dag opnieuw zie ik ze zich netjes aan de verkeersregels houden. Allemaal doen ze netjes hun richtingaanwijzers gaan. Allemaal rijden ze nooit sneller dan 120 op de autosnelweg. Allemaal houden ze zich zo veel mogelijk op het rechter rijvak. Allemaal houden ze minstens 100 meter afstand van de voorligger als die al 120 rijdt.
                            Een uitzondering niet te na gesproken.
                            Het zijn voorbeelden voor elk van ons.
                            (Sorry tegenover hen die zich niet aangesproken hoeven te voelen: wat sarcasme mag toch eventjes in Chit-Chat, nee?)
                            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                            Oók wandelen met GPS?

                            Comment


                            • #59
                              Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                              Ik reed gisteren voor een zilver-kleurige opel insignia... die met zijn spiegels nog ingeklapt rond reed...
                              ik vermoed dat hij niet doorhad dat de motorijder achter hem liever wou passeren...
                              Ik vermoed dat elke isignia (excuseer, opel rijder) zijn spiegel ingeklopt heeft...
                              Ik vermoed dat elke zilver-kleurige wagen over de baan zwalpt alsof hij gedronken.
                              Dus ik vermoed dat iedere chauffeur zat is.
                              Dus ik ben quasi zeker dat de horeca het goed doet.
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment

                              Working...
                              X