Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tent, caravan, huisje, hotel.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tent, caravan, huisje, hotel.....

Hallo,

Voor de wintervakantie vind ik een hotel het best. En graag met enige luxe, sauna bijvoorbeeld.

Voor onze andere vakanties en enkele weekends, zo'n 40 nachten per jaar, kiezen we voor de caravan. Campings moeten rustig zijn en proper sanitair. Geen verdere eisen. Prijzen voor ons vier variëren dan van 25 tot 50euro per nacht. Onze caravan was tweedehands en na 6 jaar nog steeds in prima staat. Duur is het dus ook niet, dat bepaal je zelf. Waarom caravan ? Simpel, je hebt alle vrijheid, is het slecht weer reis je verder, is het goed weer blijf je wat langer, ... . Voordeel ter plaatse beschik je over je eigen auto. En nergens verplichtingen : zin om in een restaurantje te eten geen probleem, ontbijten doe je wanneer je zelf wil. En je bent bijna altijd buiten.

Dus kamperen, met caravan is voor mij het leukste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Je had liever dat ze NIET aan je normen voldeden? Raar.
      Euh, 'k was idd. Niet vergeten te typen. Is aangepast.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Dit jaar ga ik voor het eerst met de tent op vakantie: een trip van net geen 2 weken naar Yellowstone. Ik ga enkel op hotel in Salt Lake City de eerste nacht (aankomst is pas om 22u dus dan nog de auto inkruipen zou onverantwoord zijn) en de laatste nacht.

De keuze voor de tent hangt samen met de keuze van de reis: gewoon 1 zijn met de natuur, en weg van alle luxe. Aangezien ik deze reis enkel focus op Yellowstone zelf heb ik ook geen zin om elke dag terug te rijden naar een hotel/verblijfplaats buiten het park. Er zijn natuurlijk ook opties binnen Yellowstone zelf, maar de prijs is navenant. De tent biedt me bovendien de vrijheid om me binnen het park te verplaatsen naargelang de omstandigheden. Ik ga buiten het toeristisch seizoen (eind mei - begin juni) dus dan zal het ook nog geen overrompeling worden voor kampeerplaatsen, al zijn ook wel niet alle campings al open (omwille van het weer of de berenpopulatie).

Bij een eerdere rondreis in de US werd er nog overnacht in cabins op campings (KOA). Het voordeel daarvan was dat je weinig hinder hebt van het weer en uiteraard geen tijd moest steken in het opzetten/afbreken van een tent.

Voor citytrips kies ik gewoon voor een hotel.

Comment

zit toch liever in een Hotel dan in een tentje als er een beer aankomt..!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            zit toch liever in een Hotel dan in een tentje als er een beer aankomt..!
            grt,bouk.
            Ze doen er daar alles aan om te vermijden dat beren in de buurt van campings komen want als die dieren daar aan gewend raken moeten ze afgemaakt worden. Dus de kans dat een beer aankomt als ik in mijn tent zit acht ik klein, tenzij ik het zelf zoek door etenswaren te laten slingeren.

Ik zou wel graag tijdens mijn reis grizzly's willen spotten. Bij de vorige reis enkel een zwarte beer gezien.

Ontwaken tussen andere dieren is wel mogelijk

Comment

Steeds op zoek naar een huisje, nog zo makkelijk
              je doet wat je wilt en bent je eigen baas
              Niet altijd makkelijk om een goed huisje/Gite/Chalet te vinden in Frankrijk waar ook 2 honden mee mogen en da's wel spijtig
              Zo ben ik al een ganse tijd op zoek naar een huisje in de Aveyron .... zonder succes
              Vorig jaar in de Auvergne gezeten, regio Puy De Dome, dat was een prachtige chalet gemaakt uit volle boomstammen ... prijs was navenant uiteraard !
              We Proberen steeds in het zuiden van Frankrijk wat verder landinwaarts iets te vinden, de kuststreek is véél te druk en geeft me niet echt een rust/vakantiegevoel

grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 17 januari 2014, 11:49.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Wij gaan altijd hotel of huisje(bungalowpark) en s' avonds lekker het eten laten opdienen(of selfbuffet), daar het voor de wederhelft ook vakantie moet zijn.

Grt,

Jean-Pierre
                Last edited by Guest22; 17 januari 2014, 11:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                  Wij gaan altijd hotel of huisje(bungalowpark) en s' avonds lekket het eten laten opdienen(of selfbuffet), daar het voor de wederhelft ook vakantie moet zijn.

Grt,

Jean-Pierre
                  Dat maakt inderdaad een groot verschil. Wij zijn nl. 365 dagen per jaar "op vakantie".......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Dat maakt inderdaad een groot verschil. Wij zijn nl. 365 dagen per jaar "op vakantie".......

Daar hebt ge groot gelijk in. We mogen ook eens aan hun denken en hun een beetje( ) dankbaar zijn.

Grt,

Jean-Pierre

Comment

voor een (dit weekend) een hotelletje:
                      met uitzicht op zee/strand en de vaargeul.

grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

grt,bouk.
                        Als je te moe zou zijn om de gordijnen van je kamer open te doen :

" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

grt,bouk.
                          Dju bouk......ik ben euh.....gezond jaloers. Maar ik mag niet klagen zeker want straks is het onze beurt.
                          Het amusement daar en goed weer (beetje droger) ook hé

Comment

Working...
                          X