Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa CentauriBekijk bericht
Ik schrok er ook van de de "gemiddelde" levensduur van een TV slechts 5 jaar is.
Als hij voor die tijd al dan niet "psychologisch verouderd" is ten minste....
Is het niet zo dat vroeger de TV's langer mee gingen omdat ze vele uren minder in gebruik waren. Er waren weinig zenders. Enkel 's avonds was er uitzending, pakweg tussen 19 u en 23 u.
Nu spelen veel TV's van 's morgens tot 's nachts. Er is 'altijd'' wel iets 'interessant'. Op veel plaatsen wordt de TV ook als radio gebruikt. Qua speeluren denk ik dat de huidige TV's de oude ruim overtreffen.
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Is het niet zo dat vroeger de TV's langer mee gingen omdat ze vele uren minder in gebruik waren. Er waren weinig zenders. Enkel 's avonds was er uitzending, pakweg tussen 19 u en 23 u.
Nu spelen veel TV's van 's morgens tot 's nachts. Er is 'altijd'' wel iets 'interessant'. Op veel plaatsen wordt de TV ook als radio gebruikt. Qua speeluren denk ik dat de huidige TV's de oude ruim overtreffen.
En dat is ook weer waar.
Goed gezien trouwens
Veel ouderen die alleen(?) zijn voelen zich minder alleen als de tv opstaat.
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
De fabrikanten hebben perfecte gegevens over het aantal speeluren, ze willen natuurlijk ook geen vodden met de garantie. Wat betreft die speeluren is er maar één manier om dat te weten : meten. Zo veel kost een urenteller niet. Laat ze desnoods ctu aanstaan tot ze begeven, na 2 jaar ga je al iets meer weten....
De fabrikanten hebben perfecte gegevens over het aantal speeluren, ze willen natuurlijk ook geen vodden met de garantie. Wat betreft die speeluren is er maar één manier om dat te weten : meten. Zo veel kost een urenteller niet. Laat ze desnoods ctu aanstaan tot ze begeven, na 2 jaar ga je al iets meer weten....
Als ik dat moet meten, hoeveel jaar ben ik dan bezig? Vermits ik maar 1 TV per keer in gebruik heb, welke waarde heeft dat in een statistiek?
Ik schreef maar enkel zoals ik het heb meegemaakt en nog meemaak in mijn leven. Je moet 's morgens eens rondkijken hoeveel TV's er al aanstaan.
Ik zeg ook niet dat er door fabrikanten mogelijk "gefoefeld" wordt, of niet. Enkel zoals ik het nu zie en vergelijk met vroeger, dan is er een heel andere kijkcultuur.
Vergelijk ook eens met auto's. Vroeger (mijne vroeger die kort bij de jouwe ligt ) een auto met 100kKM was echt een uitzondering. Als je er nu het dubbele niet mee kan rijden is het 'bucht'.
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Lang niet alles is BUCHT hé Paul, je kan nog steeds degelijk materiaal kopen hoor, voor wasmachines heb je bv. nog Primus uit Gullegem, of een Ipso
maar Miele is ook niet slecht, wat je hebt als je bv. een onverslijtbare Ipso of een Primus koopt, zal deze het dubbele kosten,
maar dan heb je een ander probleem, dat ding wordt zo oud, dat het niet meer meekan met de energienorm, zo ken ik iemand
die zo een indutriële Primus heeft staan, 30 jaar oud en nog als nieuw, maar verbruikt 160 liter water per wasbeurt en een veelvoud aan
electriciteit vergeleken met een moderne Miele ook in rekening te brengen.
Zelfde met werkmateriaal, kom toch niet klagen als je Aldi boormachintje maar twee jaar meegaat, koop dan een deftig ding,
maar het is ook zo, dat veel mensen die Aldi bucht niet verslijten, gewoon omdat ze bv. maar drie gaten boren op een jaar enz.
Als je eens rond je kijkt, en een beetje oplet, dan kan je best zien wat nog het betere materiaal is.
Computers, Mac of Dell, maakt niets uit, als die dingen het in bedrijven 5 à 6 jaar uithouden, zullen deze voor thuis ook wel hun tijd meegaan.
Ik denk dat veel van onze gewoontes afhangt, zoals hier reeds gezegd, worden veel dingen gewoon weggegooid zonder eerst nog
eens te kijken wat het probleem zou kunnen zijn, en er zijn zelfs zotten, die hun onverslijtbare Nilfisk stofzuiger op het groot vuil
werpen en deze vervangen door zo een Aldi ding, gewoon omdat dat er wat moderner uit ziet.......
De link in de openingspost verwijst inmiddels naar een ander filmpje maar ook toen de goede film er nog stond was die alleen beschikbaar voor Belgisch IP-adressen en dus kon ik het niet bekijken.
Comment