Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dit moet ik ten zeerste onderschrijven als BMW rijder. Het is bevreemdend dat sommigen, enfin steeds dezelfde, die onzin over BMW verkopen. Hoe zou dat komen...
Helemaal probleemloos is deze 3-serie niet, al valt het naar verhouding erg mee. De startmotor weigert op hogere leeftijd wel eens door vervuiling of veroudering van het startrelais. Op exemplaren met een regensensor houden de ruitenwissers er wel eens mee op, ook vanwege een slecht relais. De motor van de koelventilator weigert wel eens, met name wanneer die lang niet is gebruikt. Het komt voor dat het gaspedaal blijft hangen als de kachel op heet staat en op de voetenruimte gericht. Inwendige lekkage in de motor kan ervoor zorgen dat er motorolie of koelvloeistof via de kabelboom zn weg vindt naar een computer. De oorzaak zijn dan lekkende sensoren. Automatische transmissies kunnen bij hoge kilometerstanden storingen krijgen. Een deuk in de tank kan leiden tot vroegtijdig benzinegebrek, omdat de pomp in de tank de brandstof niet kan bereiken. Achteraf ingebouwde alarmsystemen zijn vaak de oorzaak van veel elektronische storingen.
Waar praten we over?
Een 3-serie is een heerlijke rijdersauto en geeft veel occasionkopers een rijk gevoel. Met een mooie 3-serie ben je helemaal het mannetje, maar de wijze waarop dat precies wordt ingevuld, verschilt nogal per BMW-liefhebber. Voor een aantal BMW-rijders is de uitdaging te groot om de auto in zn waarde te laten. Bijna letterlijk, want zeker een 3-serie is heel snel fout als je er wat aan doet in de vorm van andere wielen, spoilers, skirts, of nog veel ergere accessoires of zelfs een andere kleur. Dat soort fratsen kost dubbel geld, want behalve de uitgave zelf, gaat de waarde van de auto minstens even hard naar beneden. Wie daarbij ook de verleiding niet kan weerstaan de 3-serie steeds te zien als een middel om agressie kwijt te raken, draagt flink bij aan het helaas minder florissante kantje aan het imago van het merk.
Waar is de tijd dat de bumper nog diende om de auto te beschermen tegen blutsen ipv daar nu zelf onderhevig aan te zijn.
Moeten we misschien opnieuw de duplex-bumper uitvinden... om onze bumpers te beschermen?
eerste deel van het woord = enkelvoud, tweede meervoud. Elιment de la carrosserie permettant d'attιnuer les chocs.
Dat samengesteld woord wordt door de Fransen ook nog voor andere zaken ook gebruikt...
Waar is de tijd dat de bumper nog diende om de auto te beschermen tegen blutsen ipv daar nu zelf onderhevig aan te zijn.
Moeten we misschien opnieuw de duplex-bumper uitvinden... om onze bumpers te beschermen?
En inderdaad, ik heb ook niet de indruk dat dit nog bestaat op onze huidige auto's.
Dit moet ik ten zeerste onderschrijven als BMW rijder. Het is bevreemdend dat sommigen, enfin steeds dezelfde, die onzin over BMW verkopen. Hoe zou dat komen...
't Is zo stil. Beetje olie op het voor gooien. Voor wat het waard is natuurlijk.
@Enero, niet te persoonlijk opnemen. En de rest ook niet.
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat een bumper uit stevig verchroomd staal was vervaardigd. Daar kon je gemakkelijk een andere auto mee in gang duwen, zonder enige schade te veroorzaken.
Dat kan natuurlijk niet meer uit respect voor de zwakke weggebruikers.
Bovendien vraag ik me af wat voor relevant verband er is tussen laat ons zeggen een Golf uit 1974 en een recente Golf.
Buiten natuurlijk de naam.
Deze cijfers zeggen dus minder dan niks.
Na bijna 9 jaar geen enkel probleem, geen lekken, geen haperende onderdelen, "werkende knipperlichten", werkende ruitenwissers, ...
Ervoor ... lang ervoor ...
Renault: Elke maand wel een probleem en meer dan een halve wagen in onderdelen moeten steken.
Opel, liters olie op de oprit, er ging meer olie door dan diesel, vering, koppeling, starter, injectie, ...
VW Passat: 7 startmotoren op 4 jaar tijd, drie keer injectie, ophanging, ...
Vroeger was een bumper in zwart plastiek.
Een duwtje daartegen, en je zag niks.
Nu is die in gelakt plastiek...
Eerst waren de bumpers in chroom ... bij een tikje had je redelijk snel een blutsje in je bumper en bij aanraking van andere delen was de carrosserie veel meer beschadigd dan nu.
Zwarte bumpers waren even snel om zeep dan geschilderde, ge ziet daar het minste veegje ook al op, met goede lak (betere automerken gebruiken die) heb je zelfs veel kans dat na polish alles er redelijk goed uit ziet.
Heb je toch een kras, dan is herschilderen vaak al een optie, bij een zwarte kunt ge direct vervangen of toch over gaan tot herschilderen.
Als het gaat om een knik in de plastiek ... dan maakt de verf niets uit want geplooide plastiek zie je evenveel ongeschilderd dan geschilderd.
En die plastieken bumpers kunnen toch al tegen een stootje als ge ziet hoeveel die meegeven en terug op hun plaats komen ... meestal is wel de binnenbumper (versteviging eronder) meer beschadigd en aan herstelling toe.
Auto's zijn nu eenmaal niet gemaakt om te botsen, enkel hebben ze onderdelen om de slag te verminderen en welke redelijk simpel vervangen kunnen worden ... simpel wil natuurlijk niet zeggen goedkoop.
Na bijna 9 jaar geen enkel probleem, geen lekken, geen haperende onderdelen, "werkende knipperlichten", werkende ruitenwissers, ...
Vindt ook de bezitster van een E30, na 24 jaar en 346.000km
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Comment