Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weer eens prijs ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weer eens prijs ...

    Daarstraks een frietje gaan eten en misschien kwartier binnen geweest ... komen buiten en auto was weer wat bijgewerkt.
    Was dus weer ene tegen gereden en zoals het de mode is ook weer vluchtmisdrijf want niemand meer te zien natuurlijk en ook geen briefje.
    Is nu op drie jaar tijd al de vierde keer dat we prijs hebben, telkens als de wagen goed uit de weg en officieel geparkeerd is.
    Waar gaan we naartoe.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Weer eens prijs ...

    Hatelijk.
    Een dashcam installeren, voor en achter in de wagen?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Weer eens prijs ...

      Ach troost u, u bent niet alleen.
      Mijn achterbumper was minder dan één week herspoten en er hing al rode verf aan, waarschijnlijk op de parking van de Carrefour gebeurd.
      Gelukkig met Commandant 4 weg kunnen poetsen.
      Twee weken geleden doet mijn schoonzus boodschappen bij de Colruyt, ze komt buiten en zie nog juist een dame achteruitrijden tegen haar auto, die stapte nog niet eens uit.
      Ze was trouwens niet aan haar proefstuk die dame want haar auto zat vol blutsen.
      Enfin was mijn schoonzus niet op tijd ter plaatse was die ook de piste in.
      Die bonus malus zit er dus wel degelijk voor 100% tussen, de mensen vluchten liever in plaats van hun premie omhoog zien te gaan.
      Als ik iemand tegen een auto zie rijden dan noteer ik die zijn nummerplaat en kiest hij het hazenpad dan steek ik een briefje achter de gedupeerde zijn ruitenwisser.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Weer eens prijs ...

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Hatelijk.
        Een dashcam installeren, voor en achter in de wagen?
        Stond er in ... maar vooraan en ze zijn er natuurlijk achteraan tegen gereden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Weer eens prijs ...

          Mij hebben ze het ooit gelapt op de parking van de Carrefour in Sallanches (Fr). Ik stond geparkeerd juist aan de cafetaria waar het terras vol zat met klanten.
          Na het winkelen : achterbumper aan één hoek volledig ingedrukt, parkeersensor hing te bungelen, tankklepje was opengevlogen door de klap.......maar niemand op het terras had iets gezien of gehoord .
          Binnengegaan bij Opel - Sallanches en op 15 min was het gefixt. Pvcbumper warm gemaakt, bluts uitgeduwd en terug juiste vorm gegeven, sensor ingeclipst en klaar was kees.
          Op een heel klein schrammetje na niks meer van te zien.
          Vraag ik in het buro van de garage wat de kosten waren.
          Antwoord : is het reeds gedaan ? geef dan een 'pour boire' (drinkgeld) aan de man die het gefixt heeft.
          Ik heb de man 25 euro gegeven. Hij tevreden en ik nog meer tevreden .
          Mijn garage/dealer kennende zou het geweest zijn van, nieuwe bumper, nieuwe sensor, spuiten in kleur van de wagen.......aan de prijs wil ik zelfs niet denken.
          Last edited by Guest17; 12 januari 2014, 06:51.

          Comment


          • #6
            Re: Weer eens prijs ...

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Daarstraks een frietje gaan eten en misschien kwartier binnen geweest ...
            Een friet opschrokken in minder dan een kwartier, is slechter voor je gezondheid dan een deuk in de auto.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            ... Waar gaan we naartoe.
            Naar de dokter?
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: Weer eens prijs ...

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ach troost u, u bent niet alleen.
              Mijn achterbumper was minder dan één week herspoten en er hing al rode verf aan, waarschijnlijk op de parking van de Carrefour gebeurd.
              Gelukkig met Commandant 4 weg kunnen poetsen.
              Twee weken geleden doet mijn schoonzus boodschappen bij de Colruyt, ze komt buiten en zie nog juist een dame achteruitrijden tegen haar auto, die stapte nog niet eens uit.
              Ze was trouwens niet aan haar proefstuk die dame want haar auto zat vol blutsen.
              Enfin was mijn schoonzus niet op tijd ter plaatse was die ook de piste in.
              Die bonus malus zit er dus wel degelijk voor 100% tussen, de mensen vluchten liever in plaats van hun premie omhoog zien te gaan.
              Als ik iemand tegen een auto zie rijden dan noteer ik die zijn nummerplaat en kiest hij het hazenpad dan steek ik een briefje achter de gedupeerde zijn ruitenwisser.
              Wanneer ik een auto zie met langs alle kanten blutsen, is dit reeds een reden om er niet naast te gaan parkeren (als het mogelijk is).
              Beter voorkomen dan genezen .

              Comment


              • #8
                Re: Weer eens prijs ...

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Hatelijk.
                Een dashcam installeren, voor en achter in de wagen?
                Ik vermoed dat die niet zal werken als er geen stroom voorhanden is, alé, de mijne toch niet.
                Heb mij zo'n ding aangeschaft, maar gebruik dat zelden.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Weer eens prijs ...

                  Parkeren waar veel wagens staan is altijd een risico. Zelf zoek ik altijd mijn plaatsen zorgvuldig uit. Op parkings van grootwarenhuizen e.d. parkeer ik steeds zover mogelijk van de ingang, daar waar geen of maar weinig wagens staan. Als er teveel wagens staan zoek ik ook steeds iets dat zich aan de rand van de parkeerstroken bevindt, zodat ik zelf voldoende plaats kan laten met het voertuig naast mij. Ondergrondse parkings vermijd ik als de pest. En als het niet anders kan ga naar de laagste verdieping waar meestal het minste wagens staan en kies dan een plaatsje dat volgens het meeste ruimte laat langs beide kanten.
                  En..., maar hier zal ik wel weer wat kritiek moeten slikken, maar geen probleem.., in het alleruiterste geval, en als de plaatsen echt te smal zijn, zet ik mij voldoende over de lijn en neem dus twee plaatsen in beslag. Dit is uiteraard zeer arrogant en egoïstisch, maar het andere, een bluts of schram met vluchtmisdrijf is nog verwerpelijker. Het hedendaags maatschappelijk gedrag noopt mensen zich zo op te stellen.
                  Ooit zag ik voor mijn ogen een dame tegen mijn voorbumper aanrijden tijdens het parkeren. Er stond nl. een trek/duwhaak op haar wagen. Toen ik haar aansprak zei ze ' " Ach meneer, waarover ge wilt discuteren..." En dit zijn zo van die mensen die je eigen gedrag beïnvloeden/bijsturen.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Weer eens prijs ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Daarstraks een frietje gaan eten en misschien kwartier binnen geweest ... komen buiten en auto was weer wat bijgewerkt.
                    Was dus weer ene tegen gereden en zoals het de mode is ook weer vluchtmisdrijf want niemand meer te zien natuurlijk en ook geen briefje.
                    Is nu op drie jaar tijd al de vierde keer dat we prijs hebben, telkens als de wagen goed uit de weg en officieel geparkeerd is.
                    Waar gaan we naartoe.
                    Dat is in Frankrijk dagelijkse kost.
                    In 2007 ben ik hier komen wonen. Mijn Yariske zag er nog schitterend uit...
                    Nu vol builen, schrammen, blutsen. Waarvan slechts ééntje van mezelf.
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Weer eens prijs ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                      Dat is in Frankrijk dagelijkse kost.
                      In 2007 ben ik hier komen wonen. Mijn Yariske zag er nog schitterend uit...
                      Nu vol builen, schrammen, blutsen. Waarvan slechts ééntje van mezelf.
                      Dat is ginder al jaren zo. Toen ik in de jaren 70 naar Parijs ging zag ik bij het parkeren de ene wagen de andere wegduwen. De Fransen hebben een totaal andere visie van een wagen dan wij Belgen. Je moet maar eens kijken hoe smerig sommige eruit zien. Je zou ze met geen tang willen aanraken, zonder dan nog te spreken van de binnenkant. En het type wagen waarmee de Fransen rijden zegt ook al iets over hun idee daaromtrent. Pas de laatste jaren zie je daar ook Duitse wagens opduiken. Het Franse chauvinisme zal daar wel wat meespelen, maar de prijs die men daar aan een wagen betaalt is in de eerste plaats belangrijk.
                      Maar het is ondertussen wel zielig om vast te stellen dat dergelijke houding van gebrek aan respect voor andermans eigendom dagelijkse kost moet worden.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Weer eens prijs ...

                        Heb ook zo eens iets voorgehad - wagen stond eveneens perfect geparkeerd - toen ik terug kwam, serieuze schade - maar ... een briefje achter de ruitenwisser met ....een nummerplaat ????

                        Maar wat is een gewone sterveling met een nummerplaat.

                        Ikke dus naar de politie - die kunnen wél opzoeken van wie de plaat is - bleek dus dat er één of andere responsabele en goede burger, hiervan getuige was en DIE persoon had de nummerplaat van de aanrijdSTer genoteerd.

                        De politie heeft dan contact opgenomen en het madammeke heeft dus haar verantwoordelijkheid moeten opnemen.
                        Ze keek wel een beetje groen toen ik haar ontmoette.

                        Maar ja, dat was dus puur geluk. De mensen kunnen het wel ZIEN, daarom ondernemen ze nog niet hé. Doen ze trouwens zelden.

                        Je zou al bijna 4 camera's in je wagen moeten hebben. Of toch minsten 2.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Weer eens prijs ...

                          Waar sommigen hun rijbewijs hebben gekocht snap ik ook niet.

                          Maar sinds ik een dikke pureestamper heb op mijn 4x4 doet dit probleem zich steeds minder voor

                          Enfin, een paar jaren geleden was ik getuige van een madammeke die bij het parkeren een andere auto raakte. Ik ben gewoon blijven staan om te kijken wat ze ging doen. Het verhaal is helaas te lang om te typen maar het was hilarisch. Candid camera heeft er niks aan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Weer eens prijs ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            ..., maar hier zal ik wel weer wat kritiek moeten slikken, maar geen probleem.., in het alleruiterste geval, en als de plaatsen echt te smal zijn, zet ik mij voldoende over de lijn en neem dus twee plaatsen in beslag. Dit is uiteraard zeer arrogant en egoïstisch, maar het andere, een bluts of schram met vluchtmisdrijf is nog verwerpelijker. Het hedendaags maatschappelijk gedrag noopt mensen zich zo op te stellen.
                            Mijn wagen is redelijk breed en dus heb ik soms ook dit probleem, als je dan ook betaalt (in geval van te betalen parking) voor 2 plaatsen, zoals ik doe, zie ik niet echt in wat het probleem is.

                            Tot nu toe, hout vasthouden, ben ik gespaard gebleven van aanrijdingen of schade op parking, maar heb ik vaak stoten gezien ... en niet iedereen is eerlijk, dat is een feit.
                            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                            Comment


                            • #15
                              Re: Weer eens prijs ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Parkeren waar veel wagens staan is altijd een risico. Zelf zoek ik altijd mijn plaatsen zorgvuldig uit.
                              Doen wij ook, altijd ver genoeg waar niemand staat.
                              Gisteren ook gaan staan waar enorm veel plaats was en waar normaal om dat uur niemand meer komt staan ... blijkbaar ben je dan eerder een magneet dan wat anders.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X