Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anoniem surfen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Anoniem surfen?

Oorspronkelijk geplaatst door eL Tee Bekijk bericht
    Freelander, Evoque, Discovery, Sport, Range of Defender?
    Range Sport...

"Toevallig" vandaag de test gelezen in twee tijdschriften tussen de X5, ML-350 en de RRS-SDV6. Hier kwam hij zeer nipt als eerste uit, dankzij zijn huiselijk interieur gevoel en zijn off-road capaciteiten. In het ander magazine was het een test met zes, waarin ook nog de Cayenne, Grand Cherokee en een Touareg zat. Hier moest hij de 3de plaats delen met de ML-250. Op de eerste plaats zat de X5 gevolgd door Touareg.

Na het autosalon met de RRS eens gaan proefrijden en ook met de X5. We zien nadien wel wat het wordt.

Comment

RRS valt tegen qua binnenruimte vind ik.

Een D4 is gebaseerd op hetzelfde chassis (verlengd met ik dacht 14cm), doch pakken ruimer…

Het valt echter natuurlijk te bezien wat jouw wensen/verwachtingen zijn.

Die andere suffe SUVs die je opnoemt spelen wat betreft terreincapaciteiten in een veel lagere klasse. Nu, de meeste Range Sports zien niet veel meer dan wat bermgras, dus de terreincapaciteiten zijn voor velen overkill.

Afwerking Range Rover is gewoon af. Motorisaties zijn al enkele jaren dik OK.
      Amerikanen zijn bijlange zo kwalitatief niet afgewerkt (alles wordt ineen geklikt bij wijze van spreken) als de Europeanen (ik heb nog een Sjérokie gehad…)
      Duitsers zijn oerdegelijk, doch missen karakter. Ze willen wel, maar kunnen het niet. Ik vind ze één voor één zielloos…

Ik rij al sinds '89 off road, en ben ruim 10 jaar met LRs bezig. Momenteel staan hier een Defender 90 (geprepte off roader - te koop), een Evoque (madam's daily) en een Discovery 2 (binnenkort te koop wegens firmawagen).
      Tot voor kort stond hier ook een Series 3 anno 1980 (wolf in schapenvacht: braaf ogende oldie waar ik menig stevig geprepareerde off roader voor schut mee zette )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eL Tee Bekijk bericht
        RRS valt tegen qua binnenruimte vind ik.

Een D4 is gebaseerd op hetzelfde chassis (verlengd met ik dacht 14cm), doch pakken ruimer…

Het valt echter natuurlijk te bezien wat jouw wensen/verwachtingen zijn.

Die andere suffe SUVs die je opnoemt spelen wat betreft terreincapaciteiten in een veel lagere klasse. Nu, de meeste Range Sports zien niet veel meer dan wat bermgras, dus de terreincapaciteiten zijn voor velen overkill.

Afwerking Range Rover is gewoon af. Motorisaties zijn al enkele jaren dik OK.
        Amerikanen zijn bijlange zo kwalitatief niet afgewerkt (alles wordt ineen geklikt bij wijze van spreken) als de Europeanen (ik heb nog een Sjérokie gehad…)
        Duitsers zijn oerdegelijk, doch missen karakter. Ze willen wel, maar kunnen het niet. Ik vind ze één voor één zielloos…

Ik rij al sinds '89 off road, en ben ruim 10 jaar met LRs bezig. Momenteel staan hier een Defender 90 (geprepte off roader - te koop), een Evoque (madam's daily) en een Discovery 2 (binnenkort te koop wegens firmawagen).
        Tot voor kort stond hier ook een Series 3 anno 1980 (wolf in schapenvacht: braaf ogende oldie waar ik menig stevig geprepareerde off roader voor schut mee zette )
        De RRS is van binnen niet kleiner dan een ML of een X5. De bagageruimte is alvast de grootste van de drie.
        We hebben hier al een ML rond bollen maar er mag nog een SUV bijkomen. Offroad doelstellingen zijn er niet bij maar voor het werk is het toch nodig om iets te hebben dat wat hoger op zijn wielen staat.

Probleem bij de RRS is dat hij gelijk de duurste is, grootste CO2 uitstoot heeft, meeste BIV, minste GPS-systeem als ik de owners mag geloven, kleinste restwaarde, zwakste garantievoorwaarden, maar...hij ziet er van binnen en van buiten wel het beste uit.

Sent from somewhere, using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
          De RRS is van binnen niet kleiner dan een ML of een X5. De bagageruimte is alvast de grootste van de drie.
          We hebben hier al een ML rond bollen maar er mag nog een SUV bijkomen. Offroad doelstellingen zijn er niet bij maar voor het werk is het toch nodig om iets te hebben dat wat hoger op zijn wielen staat.

Probleem bij de RRS is dat hij gelijk de duurste is, grootste CO2 uitstoot heeft, meeste BIV, minste GPS-systeem als ik de owners mag geloven, kleinste restwaarde, zwakste garantievoorwaarden, maar...hij ziet er van binnen en van buiten wel het beste uit.
          Zelfs de Range Rover configurator lag er bij mij uit toen ik het getest heb. Ik heb net voor de grap eens de RRS samengesteld. Ze hebben blijkbaar ook een hybride motor waarbij de CO2 zakt naar 169g/km, maar het kost natuurlijk wel een pakske geld, maar op lange termijn bespaar je misschien wel wat. Ik heb een evoque, maar zou graag een RRS of FFRR willen als ik het kon betalen Ik heb zo een experience day mogen meemaken en wat die dingen kunnen offroad is gewoon niet te bevatten als je het zelf niet gedaan hebt. Zelfs de evoque dit het al goed, maar rondrijden in the real thing met airco in de zetels is gewoon pure luxe. Het offroad verhaal ga ik zelf waarschijnlijk zelden of nooit gebruiken, maar 1 van de neveneffecten is wel dat die auto's tot dit in staat zijn.
          http://www.youtube.com/watch?v=EAOg6L6UQJg
          Niet dat ge zo zot moet gaan rijden, maar het geeft gewoon een veilig gevoel.

Comment

[QsUOTE=ccc;4059668]Zelfs de Range Rover configurator lag er bij mij uit toen ik het getest heb. Ik heb net voor de grap eens de RRS samengesteld. Ze hebben blijkbaar ook een hybride motor waarbij de CO2 zakt naar 169g/km, maar het kost natuurlijk wel een pakske geld, maar op lange termijn bespaar je misschien wel wat. Ik heb een evoque, maar zou graag een RRS of FFRR willen als ik het kon betalen Ik heb zo een experience day mogen meemaken en wat die dingen kunnen offroad is gewoon niet te bevatten als je het zelf niet gedaan hebt. Zelfs de evoque dit het al goed, maar rondrijden in the real thing met airco in de zetels is gewoon pure luxe. Het offroad verhaal ga ik zelf waarschijnlijk zelden of nooit gebruiken, maar 1 van de neveneffecten is wel dat die auto's tot dit in staat zijn.
            http://www.youtube.com/watch?v=EAOg6L6UQJg
            Niet dat ge zo zot moet gaan rijden, maar het geeft gewoon een veilig gevoel.[/QUOTE]

Prachtig hé!
            Als offroad je ding is, zal de RR zowat het neusje van de zalm zijn denk ik. Hoeft hier niet, als we maar onze km's in luxe kunnen afmalen. De locaties waar wij komen zijn soms wel van die aard dat je met een gewoon voertuig al snel met je bodemplaat de grond raakt of het opstakel.

Ook al eerst aan een Allroad gedacht maar we hebben hier al een paar A6-en versleten. Het mag dus eens iets anders zijn vandaar de gedachte aan Range Rover.
            Ben wel verwonderd dat de prijzen nog hoger liggen dan bij de Duitse heilige drievuldigheid. Nu ja, offroad rijden kunnen je met die dingen niet natuurlijk ( of zijn er althans niet voor gemaakt) misschien kan dit de meerprijs bij RR wel verantwoorden.

Sent from somewhere, using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht

Prachtig hé!
              Als offroad je ding is, zal de RR zowat het neusje van de zalm zijn denk ik. Hoeft hier niet, als we maar onze km's in luxe kunnen afmalen. De locaties waar wij komen zijn soms wel van die aard dat je met een gewoon voertuig al snel met je bodemplaat de grond raakt of het opstakel.

Ook al eerst aan een Allroad gedacht maar we hebben hier al een paar A6-en versleten. Het mag dus eens iets anders zijn vandaar de gedachte aan Range Rover.
              Ben wel verwonderd dat de prijzen nog hoger liggen dan bij de Duitse heilige drievuldigheid. Nu ja, offroad rijden kunnen je met die dingen niet natuurlijk ( of zijn er althans niet voor gemaakt) misschien kan dit de meerprijs bij RR wel verantwoorden.
              Offroad en luxe maken het verschil denk ik, maar of een auto 100k waard is, dat is een andere vraag natuurlijk. Misschien als je deze versie neemt waar ze je drankvoorraad komen aanvullen gedurende 1 jaar.
              http://www.youtube.com/watch?v=VDAwPfh_62s

Comment

We zijn enkele dagen verder en volgende boodschappen krijgen we nu steeds te zien:

Comment

Working...
                X