Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra betalen bij betaling met Mastercard

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

Oorspronkelijk geplaatst door j(@)n Bekijk bericht
    Waarom eigenlijk zo moeilijk doen?
    Waarom in België niet gewoon met Bankcontact betalen?
    Vb. Jij hebt een D4 te koop en vraag er 4000€ voor. Ik wil die kopen op voorwaarde dat je cash aanvaard.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

-Cash geld is een wettelijk betaalmiddel.
      -Het elektronisch betalingsverkeer kost heel veel aan zowel de consument als aan de verkoper.
      -Er is dus niet (genoeg) gelobbyd in het voordeel van de consument om die wettelijke cash te kunnen blijven gebruiken..... of.... boven de 3000€ is uw geld geen wettelijk betaalmiddel meer. Alles kost U, rechtstreeks of onrechtstreeks 2% meer.
      " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Particulieren onder elkaar mogen onbeperkt cash betalen, naar een handelaar toe max € 3000. Dit om witwassen van zwart of misdaad geld tegen te gaan. Was nog een item vandaag bij inspecteur Decaluwé. Op Radio 2
        Last edited by Soeki Wan; 9 januari 2014, 22:32.
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
          Particulieren onder elkaar mogen onbeperkt cach betalen, naar een handelaar toe max € 3000.
          Dit om witwassen van zwart of misdaad geld tegen te gaan.
          Was nog een item vandaag bij inspecteur Decaluwé. Op Radio 2
          OK, dat was de reden van wat ik schreef in #11
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
            Particulieren onder elkaar mogen onbeperkt cash betalen, naar een handelaar toe max € 3000. Dit om witwassen van zwart of misdaad geld tegen te gaan. Was nog een item vandaag bij inspecteur Decaluwé. Op Radio 2
            Zal misschien wel het zwartwerk weer in de hand werken.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Vb. Jij hebt een D4 te koop en vraag er 4000€ voor. Ik wil die kopen op voorwaarde dat je cash aanvaard.
              Dit topic gaat over betalen met een creditkaart in een winkel. Mijn opmerking ook.

Comment

Dit topic gaat over betalen met een creditkaart in een winkel. Mijn opmerking ook.
                Dit belet niet om de vraag kan beantwoorden, of toch....
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Allebei strafbaar als het uit komt.
                  Ik wou vorig jaar 8000€ cash om een auto te betalen. Eerst een hele hoop vragen van de bank, om dan te horen dat ze minstens 3 werkdagen nodig hadden om dat geld te bestellen.
                  We hebben het geregeld met een bankcheque dus. Die kunnen ze direct maken (als het geld op.de rekening staat).

Comment

Waarom zou ik cash betalen, als ik betaal met een kredietkaart en bij een internetbetaling 3% terugkrijg, als ik tank bij Q8 2% en op alle andere uitgaven 1% ? (zie #10).
                    Resultaat: ik betaal alles waar het kan (en waar geen "bijdrage" gevraagd wordt door de verkoper) met een kredietkaart.
                    En alles wordt mooi bijgehouden via "Expense Manager" op de smartphone.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Allebei strafbaar als het uit komt.
                      Ik wou vorig jaar 8000€ cash om een auto te betalen. Eerst een hele hoop vragen van de bank, om dan te horen dat ze minstens 3 werkdagen nodig hadden om dat geld te bestellen.
                      We hebben het geregeld met een bankcheque dus. Die kunnen ze direct maken (als het geld op.de rekening staat).
                      Een beetje geld opzij leggen, dan heb je daarvoor geen bank nodig.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Waarom zou ik cash betalen als ik betaal met een kredietkaart en bij een internetbetaling 3% terugkrijg, als ik tank bij Q8 2% en op alle andere uitgaven 1% ? (zie #10).
                        Resultaat: ik betaal alles waar het kan (en waar geen "bijdrage" gevraagd wordt door de verkoper) met een kredietkaart.
                        En alles wordt mooi bijgehouden via "Expense Manager" op de smartphone.
                        Hier wordt vrijwel alles dat niet via internet wordt aangekocht nog cash betaald. Vind mij daar buitengewoon goed mee. En eveneens diegenen aan wie ik het geld afgeef.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Een beetje geld opzij leggen, dan heb je daarvoor geen bank nodig.
                          Beroepshalve krijg jij ook cash geld binnen. Hier komt geen euro cash binnen, alles via de rekening.
                          Dus als ik cash nodig heb moet ik dat gaan halen aan de automaat.

Eerlijk, ik voel me niet goed als ik meer dan 200€ op zak heb.
                          Ik zou bij wijze van spreken een broodje van 5€ al met de kaart betalen.

Ben wel benieuwd welke kredietkaart 2-3% terug betaalt bij aankopen.
                          Bij Keytrade krijg ik 5ct per verrichting, maar dat zijn dus symbolische bedragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Beroepshalve krijg jij ook cash geld binnen. Hier komt geen euro cash binnen, alles via de rekening.
                            Dus als ik cash nodig heb moet ik dat gaan halen aan de automaat.

Eerlijk, ik voel me niet goed als ik meer dan 200€ op zak heb.
                            Ik zou bij wijze van spreken een broodje van 5€ al met de kaart betalen.

Ben wel benieuwd welke kredietkaart 2-3% terug betaalt bij aankopen.
                            Bij Keytrade krijg ik 5ct per verrichting, maar dat zijn dus symbolische bedragen.
                            Ik voel mij integendeel niet goed zonder voldoende cash op zak. Dit heeft ook te maken met mijn zelfstandig beroep en het feit dat ik nog 60% van mijn honoraria cash ontvang en daar ook op sta. Dit is tot nog toe door niemand geweigerd. En ik heb een hekel om heden ten dage naar een bank te gaan. Je bent daar enkel welkom als je veel achter je kunnen verdienen. Om mijn cash te deponeren moet ik zelf op uren gaan die zij goedvinden. Daar revolteer ik tegen want als klant vind ik dat zij voor mij moeten klaar staan. Ik doe dat immers elke dag voor mijn patiënten op uren die voor hen het beste passen en met veel plezier dan nog want ik zou mijn job nog niet kunnen missen al ben ik al 42jaar bezig.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                              Mastercard/Visa neemt zelf 1.5% van de transactieprijs af. Dat is op kosten van de winkelier. Deze rekent dat dus door.

In feite is het eerlijker om deze extra bij het bedrag van de klant bij te rekenen.
                              Op voorwaarde dat diegenen die cash betalen die 1.5% niet moeten betalen.
                              Want gewoonlijk is het in de prijs bijgerekend en de cashbetaler weet dat niet......
                              Een winkelier heeft meer kosten bij cash betalen dan via bankoverschrijving.
                              Cashgeld moet hij elke dag naar zijn bank brengen of laten ophalen waar ook kosten aan verbonden zijn.

Comment

Working...
                              X