Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De kleinste V12 ter wereld.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De kleinste V12 ter wereld.

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    6 ? Dat is maar de helft van 12 hé.
    Het is wel zo dat bij een 6 in lijn (ik herhaal : in lijn) de bewegende massa's harmonisch in balans zijn. Daarom ook die "zoetgevooisde" klank.
    Door de timing en de overlapping van het kleppendiagram komt daar nog eens diepe, zachte basklanken bij. Ook muziek dus.

Wisten jullie dat het geluid van de V-2 van Harley-Davidson gepatenteerd is? Die maken zo'n geluid van : zal ik....zal ik niet.... zal ik....zal ik niet ronddraaien.
    Wel, mijn vrouw rijdt met een V8 en het geluid is bijlange niet zo mooi. Nu dat is sterk afhankelijk van het merk. Als je een M3, nu nog V8 hoort is dat weeral wat anders.
    Wat ik een beetje belachelijk vind is dat je momenteel in sommige sportieve wagens (vooral de kleinere dan) een geluid van een 6 of 8 geluid kan reproduceren dat dan in de geluidsboxen wordt weergegeven. Da's zo een beetje willen en niet kunnen volgens mij.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Waar is de tijd van toen, toen ik met een 2pk tje de weg opging dat was pas eens geluid ze
      Daarvoor had ik een kever en dat geluid was zelfs nog beter al dronk ie wat veel naar mijn goesting
      En nu rijd er in het dorp iemand rond waar ik zelf niks hoor van geluid tenzij het hotsen en botsen op de kassei strook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
        Waar is de tijd van toen, toen ik met een 2pk tje de weg opging dat was pas eens geluid ze
        Daarvoor had ik een kever en dat geluid was zelfs nog beter al dronk ie wat veel naar mijn goesting
        En nu rijd er in het dorp iemand rond waar ik zelf niks hoor van geluid tenzij het hotsen en botsen op de kassei strook
        Drie kameraden en ik (studenten destijds) hebben zo een R4 omgebouwd tot een "safari model".
        Zo heette dat destijds
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          De mijne is wel volledig legaal Geert. Is vorig jaar voor het eerst geschouwd geweest. En uiteraard ieder zijn smaak natuurlijk. Mijn vrouw vindt dat ook maar niks, maar ze "gunt" mij mijn plezier. En als je wil, met de radio op, hoor je dat niet meer, enkel als je eens goed doorgaat klinkt dat wel wat sportief. Het leuke ervan is dat hij bij het schakelen de adem inslikt. De echte liefhebbers weten wel wat ik hiermee bedoel.
          Begrijp mij niet verkeerd hé Pol, als liefhebber van alles waar een motor in steekt, hou ik wel van die geluiden,
          zo hoor ik persoonlijk zelfs graag het geluid van een boxer, ik heb ooit (25 jaar geleden) zo een uitlaat op mijn Subaru
          gezet, na vier weken was ik dat zo moe als kouwe pap, terug de standaard uitlaat er op.
          En als je eens rustig door de Lippenslaan wandeld, heb je dan van die gasten die aan het aanschuiven zijn, 20 meter plaats laten,
          en het dan nodig vinden om op die 20 meter hun Ferrari eens in het rood te duwen, zo van "heb je de mijne gezien" ....
          Zelfde verhaal in Sluis, komt er dan eentje met een roffelende Harley zonder dempers, die het ook nodig vindt om deze eens open te trekken,
          Ik heb daar een naam voor voor zulke gasten.
          Maar als ik bv. tussen de P1 boten loop, en die roffelende 24 cilinders met 2.000 pk (twee Lamborghini V12) hoor draaien,
          machtig geluid, krijg je kippenvel van.
          Ik bedoel maar, dat het moet zijn waar het hoort, maar niet op de openbare weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Wel, mijn vrouw rijdt met een V8 en het geluid is bijlange niet zo mooi. Nu dat is sterk afhankelijk van het merk. Als je een M3, nu nog V8 hoort is dat weeral wat anders.
            Nogthans Pol, je vrouw is Mercedes fan, ik kan het geluid van die Mercedes V8 AMG wel smaken, maar zoals reeds gezegd,
            liever als toeschouwer dan om er ganse dagen te moeten mee rijden.
            Persoonlijk vind ik het gegrom van een Mercedes V8 63 AMG mooier dan van een bmwtje........ KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              .........
              Persoonlijk vind ik het gegrom van een Mercedes V8 63 AMG mooier dan ....... KLIK
              tis net het geroggel van een oud mannetje.
              vooral in het begin.
              grt,bouk.
              PS:
              dit is pas een mooi geluid:
              Starting of a Kromhout diesel engine type 2KS built in 1939. This is a one cilinder 2 stroke engine producing 10HP at about 500 RPM's. This egine was used at...
              Last edited by bouk; 14 januari 2014, 10:52.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Nogthans Pol, je vrouw is Mercedes fan, ik kan het geluid van die Mercedes V8 AMG wel smaken, maar zoals reeds gezegd,
                liever als toeschouwer dan om er ganse dagen te moeten mee rijden.
                Persoonlijk vind ik het gegrom van een Mercedes V8 63 AMG mooier dan van een bmwtje........ KLIK
                Mocht het van mij afhangen Geert, dan was het een C coupé AMG, maar mijn vrouw kan dat geweld niet aan. Maar je hebt gelijk, de AMG maakt een prachtig geluid. Ik ga trouwens vanavond naar de openingsgala van het salon. De ideale manier om met een drankje en een hapje te genieten van de mooie bolides in alle kalmte. Ik zal daar wel aan mijn trekken komen. Heb dat een 10-tal jaren al eens gedaan.Echt de moeite waard, als je daar ooit eens de gelegenheid toe krijgt.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  tis net het geroggel van een oud mannetje.
                  vooral in het begin.
                  grt,bouk.
                  PS:
                  http://www.youtube.com/watch?v=i6Is4BhOOFY
                  Ja, bouk, dit is pas een oud mannetje. Maar nietemin mooi om naar te luisteren in de context natuurlijk.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    PS:
                    http://www.youtube.com/watch?v=i6Is4BhOOFY
                    Inderdaad bouk, met zoiets kom je op een week nog niet in het zuiden van frankrijk, 20 PK ?

Comment

Working...
                    X