Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De kleinste V12 ter wereld.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De kleinste V12 ter wereld.

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Jullie snappen echt niet wat ik bedoel.
    TS toont een V12 die pneumatisch aangedreven is. Dat is dus helemaal geen verbrandingsmotor en daarom zit er ook niet veel muziek in.
    Het enigste dat je eraan hoort is mechanische wrijving en het tikken van de slecht afgestelde kleppen.
    Je hebt gelijk notex, dat zijn inderdaad allemaal persluchtmotoren, zonder onsteking of eender welk systeem van brandstoftoevoer.
    Maar toch "petje af" voor de mensen die zoiets maken.

Comment

......

(aantal omwentelingen van de HM, om in het logboek te noteren ?)
      yep.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Jullie snappen echt niet wat ik bedoel.
        TS toont een V12 die pneumatisch aangedreven is. Dat is dus helemaal geen verbrandingsmotor en daarom zit er ook niet veel muziek in.
        Het enigste dat je eraan hoort is mechanische wrijving en het tikken van de slecht afgestelde kleppen.
        Sorry notex. Je hebt gelijk met het feit over die perslucht motor.
        Dat was niet helemaal duidelijk geschreven door mij. 'k Ben een beetje kort door de bocht gegaan.
        Het is inderdaad zo dat een perslucht motor geen muziek maakt zoals een verbrandingsmotor.
        Eigenlijk wou ik aantonen dat die "echte" V-12, naar mijn gevoel, wel mooi klinken t.o.v. die kleine motor. 'k Ben niet duidelijk genoeg geweest.
        " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Mijn 6 cylinder Performance raspaard. Koude start en nadien wat rustiger. Voor mij een steling voor het oor. Geen radio nodig in de wagen. Voor de liefhebbers, even laten doorlopen tot halverwege. Een traagloop met enige klankkleur.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Alle respect voor het vakmanschap, maar ik heb in de eerste plaats medelijden voor de bewoners (vooral kleine kinderen, dieren) van het dorpje die heel regelmatig "mogen" genieten van het geluid. Waarom worden op racemotoren en -auto's ook geen geluidslimieten opgelegd?

Willy
            Dan moet je eens proberen een CBR 600 RR met een open uitlaat op zolder te gaan rondhossen.
            Eens kijken hoeveel je rondes je kan uitrijden....
            'k zal een tip geven: niet lang (tenzij je geen hogere toerentallen gebruikt -> maar dan zal er ook geen probleem zijn naar overlast)

Daarboven op, elke auto/motor die op de straat rondrijdt zal ook aan bepaalde eisen moeten voldoen,
            was het geluidsnorm niet vast gelegd op 74dB voor auto's? en dat een vervangingsuitlaat toegelaten is, mits deze niet meer als 74dB produceert?
            Voor motor staat het bij de mijne zelfs op het frame gedrukt hoeveel db ik mag maken...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Op het geluid van voertuigen (auto's motoren, vrachtwagens...) zit wel degelijk een wettelijke limiet, maar hier in België wordt daarop niet veel controle gedaan.
              In Nederland en zeker in Duitsland doen ze dat wel, de uitlaatdemper die vroeger op mijn Bandit zat, die ben ik in Nederland gaan halen, die had een Duitse goedkeuring (die ook in orde was voor de Nederlandse keuring).

Op het circuit van Zolder vlieg je er meteen af als je motorfiets teveel lawaai maakt.
              Pech als je dan net hebt betaald om op het circuit te mogen rijden, je geld krijg je ook niet terug...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Op het geluid van voertuigen (auto's motoren, vrachtwagens...) zit wel degelijk een wettelijke limiet, maar hier in België wordt daarop niet veel controle gedaan.
                In Nederland en zeker in Duitsland doen ze dat wel, de uitlaatdemper die vroeger op mijn Bandit zat, die ben ik in Nederland gaan halen, die had een Duitse goedkeuring (die ook in orde was voor de Nederlandse keuring).

Op het circuit van Zolder vlieg je er meteen af als je motorfiets teveel lawaai maakt.
                Pech als je dan net hebt betaald om op het circuit te mogen rijden, je geld krijg je ook niet terug...
                Op Francorchamps moet je ook aan de normen voldoen. En men komt dat controleren. Trouwens op de meeste circuits wordt dat goed opgevolgd.
                Ik weet niet wat men nog allemaal zou willen gaan verbieden. Motocrossers zouden niet meer mogen trainen, sportwagens zouden niet meer op circuit mogen, sportvleigtuigen zouden niet meer mogen vliegen. En dat is steeds te wijten aan een paar enkelingen die ervan uitgaan dat hun rust wordt verstoord.
                Ik was enkele jaren terug in het bestuur van een vliegclub in de omgeving van Zottegem. Toen het vliegveld werd geopend waren er daar meteen een handvol groenen die vonden dat hun zondagsrust verstoord werd. Het was nl. zo dat men daar ook aan zweefvliegen deed en de trekker kwam van tijd tot tijd nogal eens vlug naar beneden met wat meer lawaai tot gevolg. Zielig toch dat men mensen hun hobby al niet meer gunt.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Op elk circuit vlieg je er af, als ik mij niet vergis kan je na x-aantal "overtredingen" zelfs op de zwarte lijst komen.
                  maar mensen roepen snel dat het toch maar gelimiteerd moet worden...
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Mijn 6 cylinder Performance raspaard. Koude start en nadien wat rustiger. Voor mij een steling voor het oor. Geen radio nodig in de wagen. Voor de liefhebbers, even laten doorlopen tot halverwege. Een traagloop met enige klankkleur.
                    http://www.youtube.com/watch?v=n1JND...yer_detailpage
                    Smaken verschillen hé Pol, ik heb het dan meer voor het type auto's die omzeggens geruisloos een sprintje van 0 tot 100 kunnen maken in 7 sec.
                    Brullende Ferrari's en bonkende Harley's horen niet thuis op de gewone weg, zelfs op circuit wordt tegenwoordig het geluid aan banden gelegd.
                    Mischien wel eens leuk, maar het mag niet te lang duren, rij eens 1.000 km ver met zo een gedonder achter je gat, een radio kan je stiller zetten,
                    maar die uitlaat blijft maar ronken, naar het schijnt bestaan ze wel, deze die je met een klep kan afsluiten, bestaat alvast voor vrachtwagens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Op elk circuit vlieg je er af, als ik mij niet vergis kan je na x-aantal "overtredingen" zelfs op de zwarte lijst komen.
                      maar mensen roepen snel dat het toch maar gelimiteerd moet worden...
                      Die der in Zolder afgevlogen zijn wegens teveel geluid en te weinig demper, ik denk dat die hier bij ons in het dorp regelmatig komen rijden. Je kan ze op het gehoor netjes volgen tot voorbij het volgende dorp
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Smaken verschillen hé Pol, ik heb het dan meer voor het type auto's die omzeggens geruisloos een sprintje van 0 tot 100 kunnen maken in 7 sec.
                        Brullende Ferrari's en bonkende Harley's horen niet thuis op de gewone weg, zelfs op circuit wordt tegenwoordig het geluid aan banden gelegd.
                        Mischien wel eens leuk, maar het mag niet te lang duren, rij eens 1.000 km ver met zo een gedonder achter je gat, een radio kan je stiller zetten,
                        maar die uitlaat blijft maar ronken, naar het schijnt bestaan ze wel, deze die je met een klep kan afsluiten, bestaat alvast voor vrachtwagens.
                        De mijne is wel volledig legaal Geert. Is vorig jaar voor het eerst geschouwd geweest. En uiteraard ieder zijn smaak natuurlijk. Mijn vrouw vindt dat ook maar niks, maar ze "gunt" mij mijn plezier. En als je wil, met de radio op, hoor je dat niet meer, enkel als je eens goed doorgaat klinkt dat wel wat sportief. Het leuke ervan is dat hij bij het schakelen de adem inslikt. De echte liefhebbers weten wel wat ik hiermee bedoel.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          Die der in Zolder afgevlogen zijn wegens teveel geluid en te weinig demper, ik denk dat die hier bij ons in het dorp regelmatig komen rijden. Je kan ze op het gehoor netjes volgen tot voorbij het volgende dorp
                          Dan kan je niet zeggen dat ze een geluidslimiet moeten krijgen: ze hebben hem al.
                          Het feit dat ze hem niet respecteren is dus een politie zaak...

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=n1JND...yer_detailpage
                            Ewel Pol, dat geluid mag er zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Ewel Pol, dat geluid mag er zijn.
                              Alé, het doet mij plezier dat hier toch nog iemand dit ''zoetgevooisde geluid van mijn zes kan appreciëren.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Alé, het doet mij plezier dat hier toch nog iemand dit ''zoetgevooisde geluid van mijn zes kan appreciëren.
                                6 ? Dat is maar de helft van 12 hé.
                                Het is wel zo dat bij een 6 in lijn (ik herhaal : in lijn) de bewegende massa's harmonisch in balans zijn. Daarom ook die "zoetgevooisde" klank.
                                Door de timing en de overlapping van het kleppendiagram komt daar nog eens diepe, zachte basklanken bij. Ook muziek dus.

Wisten jullie dat het geluid van de V-2 van Harley-Davidson gepatenteerd is? Die maken zo'n geluid van : zal ik....zal ik niet.... zal ik....zal ik niet ronddraaien.
                                " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Working...
                                X