Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke computer voor alleen internetgebruik en mails?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke computer voor alleen internetgebruik en mails?

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    die oude amechtige startknop
    Je kan het niet laten hé.
    Ik zou "mama" de laptop in handen geven en vragen om hem gewoon uit te zetten (zonder eerst een cursus "charms" hé). Ben benieuwd.
    Jacky zal een paar weken zoet zijn.....
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Dank u voor de reacties!
      Het gaat een laptop van Acer worden.
      En het zou inderdaad wel eens kunnen dat ik de komende weken ga weten wat te doen!
      Jammer genoeg kan ik er niet bij zijn (moet werken) wanneer hij alles komt installeren (aansluiten op draadloos netwerk).
      Misschien zou ik het zelf wel kunnen hoor maar dan zou ze nog enkele dagen moeten wachten en hij zal ineens al even wat uitleg geven ter plaatse.
      Waarschijnlijk veel beter dan ik zelf zou kunnen.
      Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik zou "mama" de laptop in handen geven en vragen om hem gewoon uit te zetten (zonder eerst een cursus "charms" hé). Ben benieuwd.
        Jij toch ook niet ??? Dat gezaag op windows 8 begint wat ambetant te worden.
        Je PC uitzetten : gewoon kort op de knop duwen, waarmee je hem hebt aangezet... Dat doe je bv. ook met je stereo-toren, Tv-toestel, fototoestel, ... Toch raar dat het zo logisch is, hé : en dat met een windows PC...
        Groeten,

Polleke

Comment

Je PC uitzetten : gewoon kort op de knop duwen, waarmee je hem hebt aangezet... Dat doe je bv. ook met je stereo-toren, Tv-toestel, fototoestel, ... Toch raar dat het zo logisch is, hé : en dat met een windows PC...
          Weet ik ook wel, zit al een eeuwigheid in alle mogelijke versies van Windows. Maar ik ken persoonlijk niemand die het zo doet, als ik mensen op die mogelijkheid wijs dan valt hun mond open. Plus, als ze wat te lang duwen schakelt de PC/Laptop brutaal uit en da's minder interessant.
          Ik nodig Jack07 uit om zijn bevindigen van mama met de tegelfabriek hier te posten. Als zij die layout en werking perfect vind: prima.
          En ja, ik blijf wat kritisch voor dat tegelgedoe op een non-touch screen. Vandaar mijn hint naar TS. Verder is Win8 de beste windows-versie ooit.
          Tenslotte kan ik het niet helpen dat jij lijdt aan een startknop-fobie...

Comment

Eén seconde op de powerknop drukken en de laptop zal wel mooi afsluiten (afhankelijk van de config van de powerknop in sleep mode of volledig uit).
            Dat zal ze op één minuut wel geleerd hebben zeker ... maar jij blijkbaar niet want dit punt heb je al vaker aangehaald

Edit: Desnoods stel je in dat hij afsluit bij het sluiten van het scherm.
            Last edited by VerSeg; 7 januari 2014, 18:07.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Eén seconde op de powerknop drukken en de laptop zal wel mooi afsluiten (afhankelijk van de config van de powerknop in sleep mode of volledig uit).
              Dat zal ze op één minuut wel geleerd hebben zeker ... maar jij blijkbaar niet want dit punt heb je al vaker aangehaald

Edit: Desnoods stel je in dat hij afsluit bij het sluiten van het scherm.
              Weet ik allemaal wel...

Ik probeer me gewoon even in de plaats van de mama van TS te stellen.

Trouwens, daarnet samen met een buur zijn nieuwe laptop Acer afgehaald bij Coolblue (knap 17" machientje met I7, 8GB etc).
              Ik maak de nodige keuzes en kom in het tegelscherm terecht. Ik ga intussen iets eten, keer terug en vind de laptop terug in desktop modus, zonder ingreep.
              In de taakbalk staat een "Acer Power Button" waarmee je een keuzemenu voor afsluiten opent.
              Dus is Acer volgens polleke_cgc ook al een "amechtig" merk zeker.
              Blijkbaar luistert dit merk al meer naar zijn klanten dan Microsoft.

Comment

Weet ik allemaal wel...

Ik probeer me gewoon even in de plaats van de mama van TS te stellen.

Trouwens, daarnet samen met een buur zijn nieuwe laptop Acer afgehaald bij Coolblue (knap 17" machientje met I7, 8GB etc).
                Ik maak de nodige keuzes en kom in het tegelscherm terecht. Ik ga intussen iets eten, keer terug en vind de laptop terug in desktop modus, zonder ingreep.
                In de taakbalk staat een "Acer Power Button" waarmee je een keuzemenu voor afsluiten opent.
                Dus is Acer volgens polleke_cgc ook al een "amechtig" merk zeker.
                Blijkbaar luistert dit merk al meer naar zijn klanten dan Microsoft.
                Als je op die windows 8.1 "startknop" rechtsklikt kan je evengoed je windows afsluiten, of in slaapstand zetten. Maar sorry : voor mij blijft dat startmenu van de vroegere windows-versies een draak van een ding. Heb het nooit handig gevonden, en vandaag dus ook niet. Waarom zoveel mensen er met zoveel overgave naar smachten, is me echt een raadsel... Wat dat betreft heeft Microsoft 100% gelijk dat ze weigeren terug naar windows 7 te gaan.
                Groeten,

Polleke

Comment

Bedankt voor de tips allemaal!
                  Zelfs ik wist dit ook niet i.v.m. het afsluiten.
                  Maar ik heb dan ook nog nooit in Windows 8 gewerkt. Mijn laptop draait nog met Windows 7 (was net uit dan).
                  Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                    Zelfs ik wist dit ook niet i.v.m. het afsluiten.
                    Maar ik heb dan ook nog nooit in Windows 8 gewerkt. Mijn laptop draait nog met Windows 7 (was net uit dan).
                    Ik denk dat dat al bestaat van in Windows 95...

Comment

Maar sorry : voor mij blijft dat startmenu van de vroegere windows-versies een draak van een ding. Heb het nooit handig gevonden, en vandaag dus ook niet.
                      En toch al die tijd bij Windows gebleven ? Zelfpijniging ten top !
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        En toch al die tijd bij Windows gebleven ? Zelfpijniging ten top !
                        Nee : gewoon quasi nooit gebruikt. Simpel toch... Die startknop en menu is allesbehalve de hoofdfunctie van Windows, maar sommigen moeten er dat blijkbaar wel van maken...
                        Gebruik jij alle functies die in de software zitten ? Als er alternatieven zijn, is er geen enkele reden om iets te gebruiken dat je slecht vind.
                        Ik kan trouwens niet anders dan windows te gebruiken : het is het enige platform dat alle software kan draaien die ik wil gebruiken. En me bezighouden met dualboot-systemen doe ik allang niet meer.
                        In een ver verleden had ik een PC met windows 98, 2000 en Linux. Maar dergelijke onzin doe ik dus niet meer.
                        Virtualiseren doe ik soms, om er wat mee te brielen, maar nooit om er echt mee te werken...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Nee : gewoon quasi nooit gebruikt. Simpel toch... Die startknop en menu is allesbehalve de hoofdfunctie van Windows, maar sommigen moeten er dat blijkbaar wel van maken...
                          Gebruik jij alle functies die in de software zitten ? Als er alternatieven zijn, is er geen enkele reden om iets te gebruiken dat je slecht vind.
                          Ik kan trouwens niet anders dan windows te gebruiken : het is het enige platform dat alle software kan draaien die ik wil gebruiken. En me bezighouden met dualboot-systemen doe ik allang niet meer.
                          In een ver verleden had ik een PC met windows 98, 2000 en Linux. Maar dergelijke onzin doe ik dus niet meer.
                          Virtualiseren doe ik soms, om er wat mee te brielen, maar nooit om er echt mee te werken...
                          Dashboard heb ik in OS X nooit gebruikt (beetje vergelijkbaar met de desktop widgets van Windows) en nu ook in de recentste versies is Launchpad overbodig.
                          Dualbooten is voor mij ook geen ideale oplossing, vandaar dat ik, als ik de overstap maak naar Linux, ik meteen in het diepe zal duiken.
                          Geen Windows want heb vóór ik m'n eerste Mac kocht, lang met MS software gewerkt : MS-DOS 4, 5, 6, Windows 95, 98 en dan XP. Windows Vista/7 ken ik van de computers die m'n vrouw ooit heeft gehad. Met DOS vond ik nog leuk, in Windows heb ik nooit m'n draai gevonden. M'n eerste Mac gekocht, toen nog met Classic Mac OS en ik was verkocht. Tja.
                          Daarbij, Linux, open source... gratis software, I love it
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Dashboard heb ik in OS X nooit gebruikt (beetje vergelijkbaar met de desktop widgets van Windows) en nu ook in de recentste versies is Launchpad overbodig.
                            Dualbooten is voor mij ook geen ideale oplossing, vandaar dat ik, als ik de overstap maak naar Linux, ik meteen in het diepe zal duiken.
                            Geen Windows want heb vóór ik m'n eerste Mac kocht, lang met MS software gewerkt : MS-DOS 4, 5, 6, Windows 95, 98 en dan XP. Windows Vista/7 ken ik van de computers die m'n vrouw ooit heeft gehad. Met DOS vond ik nog leuk, in Windows heb ik nooit m'n draai gevonden. M'n eerste Mac gekocht, toen nog met Classic Mac OS en ik was verkocht. Tja.
                            Daarbij, Linux, open source... gratis software, I love it
                            Vreemd dat mensen zowel Linux als OS X omhelsen : het eerste is open source (wat als concept veel belangrijker is dan gratis), het andere is zowat het meest gesloten systeem wat je kan hebben. In vergelijking met OS X is windows open source...
                            Maar inderdaad : gewoon gebruiken wat best is voor je noden. Al de rest is gezever in pakskes...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Had je hem dan niet overhaald om geen merk-PC te kopen?
                              Och ja, er zijn veel mooie PC-tjes ... zolang de klant maar content is zeg ik.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Had je hem dan niet overhaald om geen merk-PC te kopen?
                                Wakker worden: het ging er hem wel over indien hij (jacky07) voor moeder een DESKTOP zou kopen.
                                Een "merkloze" laptop bestaat, maar ik zou niet weten wie ze levert. Zo'n laptop zou dan WEL kunnen/mogen hersteld worden door de eindverkoper.

Comment

Working...
                                X