Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac mini

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mac mini

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    Das ook weer een kwestie van gewoonte .
    Er is wel een map aanwezig met een soort portfolio , dat wel .
    Ben ik op verplaatsing of op reis , dan komen die foto's uiteraard eerst even op de MacBook Pro
    en eenmaal thuis verhuizen die naar de NAS. Ook hier heb ik een truukje om de lage sneheid te
    omzeilen.. Ik verplaats eerst alles op een externe HD die ik dan aansluit op de USB van de Nas.. simpel , snel en goed ..
    Eerst naar een HD met usb en dan naar de Nas?
    Ik kan overal aan mijn nas, waar ik ook ben.
    Die staat 24/7 op en draait in raid 6.

Al mijn foto's, films, documenten staan hierop.
    Zelfs mijn medisch dossier, copie's van mijn wapenvergunningen, rijbewijs, Id kaart, papieren van mijn wagen, motoren etc.
    Ik heb alleen internet nodig en ik heb alles bij de hand. (in geval van nood)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Eerst naar een HD met usb en dan naar de Nas?
      Je moet GOED LEZEN...
      Het gaat om een TRUUKJE OM SNEL te werken als je foto's op je laptop hebt staan
      die snel op de NAS moeten komen .. Bvb een paar Gb ..
      Dan laat ELK NETWERK je in de steek wat snelheid betreft !!
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
        Je moet GOED LEZEN...
        Het gaat om een TRUUKJE OM SNEL te werken als je foto's op je laptop hebt staan
        die snel op de NAS moeten komen .. Bvb een paar Gb ..
        Dan laat ELK NETWERK je in de steek wat snelheid betreft !!
        Het zal dan wel sneller gaan, maar als je laptop wordt gestolen of dergelijke, ben je wel je GB's aan foto's kwijt....vooraleer je thuis bent.

Comment

Het zal dan wel sneller gaan, maar als je laptop wordt gestolen of dergelijke, ben je wel je GB's aan foto's kwijt....vooraleer je thuis bent.
          Dat klopt , maar meestal heb ik ook dat externe schijfje bij me.
          Het vanuit het buitenland doorsturen heb ik ooit geprobeerd , maar zo denderend zijn die datasnelheden
          vanuit hotels ook weer niet . En via een abonnement via GSM is al dezelfde en dure miserie.
          Ik ga nu niet tot in de details treden , maar moest m'n laptop gestolen worden ben ik niks kwijt ..
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

Comment

Ik heb gisteren alles binnengekregen.

Ik ben wel tevreden over de aankoop.
            Alles draait sowieso sneller op 'n clean install.
            In de game sectie had ik iets beter verwacht, maar dat wist ik vóór de aankoop.
            Het is 'n I5 geworden met 16 GB extra ram PC1600.

Ik had nog 'n azerty met num keyboard liggen, maar daar heb ik me gisteren rot op geërgerd.

Vandaag mijn training vervangen en op de fiets gesprongen om een draadloos qwerty klavier te kopen... 2 vliegen in één klap.
            Ik kwam die winkel binnen. Stond daar ne security guard, "Mr neem 'n nummertje".
            Niet te geloven wat daar de deur uit ging in dat kwartier dat ik heb moeten wachten. Ze stonden met 4 verkopers in de winkel.

Dus, bij deze, ik heb hier een zo goed als nieuw azerty klavier met num-pad en draad.
            Ooit samen gekocht met mijn iMac en slechts 1 dag gebruikt, nml gisteren. Mag weg.

Comment

Mac mini

Ik heb gisteren alles binnengekregen.

Ik ben wel tevreden over de aankoop.
              Alles draait sowieso sneller op 'n clean install.
              In de game sectie had ik iets beter verwacht, maar dat wist ik vóór de aankoop.
              Het is 'n I5 geworden met 16 GB extra ram PC1600.

Ik had nog 'n azerty met num keyboard liggen, maar daar heb ik me gisteren rot op geërgerd.

Vandaag mijn training vervangen en op de fiets gesprongen om een draadloos qwerty klavier te kopen... 2 vliegen in één klap.
              Ik kwam die winkel binnen. Stond daar ne security guard, "Mr neem 'n nummertje".
              Niet te geloven wat daar de deur uit ging in dat kwartier dat ik heb moeten wachten. Ze stonden met 4 verkopers in de winkel.

Dus, bij deze, ik heb hier een zo goed als nieuw azerty klavier met num-pad en draad.
              Ooit samen gekocht met mijn iMac en slechts 1 dag gebruikt, nml gisteren. Mag weg.
              Belangrijk te weten als je een nieuw systeem koopt is welk klavier er bij is. Sommigen zweren bij qwerty, maar dat zal vooral onder invloed zijn van hun werkgever of beroepsomgeving. Hier is het nog steeds een azerty omdat ik ooit heb blind leren typen op dit type klavier en in die tijd het franse klavier zowat overal in België en de ons omgevende landen verspreid was. Als ik Spaans moet schrijven schakel ik nogal eens over op qwerty omwille van een aantal leestekens die bij ons niet in gebruike zijn, maar dan zorg ik dat de toetsenbordweergave op mijn scherm staat. De ander plaats van letters is niet zozeer het probleem, wel de leestekens.
              Nu, de mensen die in de IT zitten moeten ze allemaal een qwerty hebben... onder invloed van het engels zeker.
              Last edited by enero; 5 januari 2014, 08:41.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Was zelf een jaar geleden ook toe aan een nieuwe laptop. Omdat ik al een iPad had, heb ik ook ipv een nieuwe laptop een Mac Mini i5 aan de HD Led TV gehangen voor media gebruik (mediacenter, fotobewerking en videobewerking). Voor normaal gebruik (internet, tekstverwerking, enz) kan ik de mini benaderen vanaf de ipad met splashtop, zo heb ik zowel een mediacenter als en tabtop in ėėn. Kortom een krachtige pc in een klein kastje voor relatief weinig geld.

Comment

Working...
                X