Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vliegen kan mooi zijn.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: vliegen kan mooi zijn.

    Vele van de die in- of outbound Cargo's op EBOS zijn ook niet te traceren op FR.
    Af en toe vind ik er wel één, maar FR is niet echt betrouwbaar op dat vlak.
    Jammer voor spotters eigenlijk...

    Comment


    • #47
      Re: vliegen kan mooi zijn.

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
      Al is het wel zo dat niet elk vliegtuig te zien is op flightradar , want de D-GVCC is nooit te traceren via dat programma
      terwijl er andere dan weer wel te volgen zijn . volgens mij is er een verschil in signaal tussen commercial en private toestellen ...
      Te maken met Squawk 7000?
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #48
        Re: vliegen kan mooi zijn.

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Te maken met Squawk 7000?
        Is dat niet het noodsignaal van de zwarte doos?

        Comment


        • #49
          Re: vliegen kan mooi zijn.

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Is dat niet het noodsignaal van de zwarte doos?
          7000 VFR standard squawk code when no other code has been assigned (ICAO)
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #50
            Re: vliegen kan mooi zijn.

            Als je gecontroleerd vliegt krijg je een code om in je transponder te zetter. Dan ziet men je op radar met een vlagje die overeenstemt met je call sign. Men ziet dus ten allen tijde waar en wie zich op welke hoogte bevindt. Bij ons stond ook altijd code 7000 ingesteld, aangezien je als VFR in ongecontroleerd gebied niet verplicht bent je te melden bij de verkeersleiding. Men ziet je zo wel op radar, maar enkel door middel van een stipje zonder call-sign. Men weet dus niet wie je bent. Dus als je veilig wilt vliegen, meldt je best je intenties aan de vliegleiding. Je krijgt dan een transponder code, "squawk..." Je moet dan wel doen wat zij je vragen en ook geen initiatieven nemen zonder dit te melden. Je vrijheid wordt dus beknot. Dit deden wij enkel als wij door gecontroleerde zones vlogen en voor verdere afstanden en als we naar het buitenland vlogen, want dat was dan verplicht en moest je ook een vliegplan indienen. Men geeft je een hoogte, of een level waar je dan veilig zit, maar waar je ook moet blijven tot men je toestemming geeft om die te verlaten.
            Last edited by enero; 4 januari 2014, 16:53.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #51
              Re: vliegen kan mooi zijn.

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Als je gecontroleerd vliegt krijg je een code om in je transponder te zetter. Dan ziet men je op radar met een vlagje die overeenstemt met je call sign. Men ziet dus ten allen tijde waar en wie zich op welke hoogte bevindt. Bij ons stond ook altijd code 7000 ingesteld, aangezien je als VFR in ongecontroleerd gebied niet verplicht bent je te melden bij de verkeersleiding. Men ziet je zo wel op radar, maar enkel door middel van een stipje zonder call-sign. Men weet dus niet wie je bent. Dus als je veilig wilt vliegen, meldt je best je intenties aan de vliegleiding. Je krijgt dan een transponder code, "squawk..." Je moet dan wel doen wat zij je vragen en ook geen initiatieven nemen zonder dit te melden. Je vrijheid wordt dus beknot. Dit deden wij enkel als wij door gecontroleerde zones vlogen en voor verdere afstanden en als we naar het buitenland vlogen, want dat was dan verplicht en moest je ook een vliegplan indienen. Men geeft je een hoogte, of een level waar je dan veilig zit, maar waar je ook moet blijven tot men je toestemming geeft om die te verlaten.
              Ik kon het niet beter verwoorden ...
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment


              • #52
                Re: vliegen kan mooi zijn.

                Soms vlliegen ze een beetje laag bij het binnenkomen : http://youtu.be/W4aTET2uwSc door pilotdynan.
                Dezelfde landing gefilmd door een andere spotter : http://youtu.be/2UPc5LX4EAY door Dez Rosswess
                Geniet ervan!
                " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

                Comment


                • #53
                  Re: vliegen kan mooi zijn.

                  prachtig, das pas een mooie spottresplek.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #54
                    Re: vliegen kan mooi zijn.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Soms vlliegen ze een beetje laag bij het binnenkomen : http://youtu.be/W4aTET2uwSc door pilotdynan.
                    Dezelfde landing gefilmd door een andere spotter : http://youtu.be/2UPc5LX4EAY door Dez Rosswess
                    Geniet ervan!
                    Heb de indruk dat dit St Maarten vliegveld toch een beetje te kort is.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #55
                      Re: vliegen kan mooi zijn.

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Heb de indruk dat dit St Maarten vliegveld toch een beetje te kort is.
                      aan welke kant..?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #56
                        Re: vliegen kan mooi zijn.

                        Volgens mij is het gewoon wachten tot er eens een tiental zullen gescalpeerd worden door eentje dat net ietske te laag zit, dan zullen ze die 'spottersstrook' wel afsluiten zeker .

                        Hier, weliswaar in Duitsland, was het bijna prijs......

                        A crowd of about 1,000 had gathered to watch the final landing of the Transall C-160 military plane as it approached the Ballenstedt airfield in Saxony-Anhalt, eastern Germany.


                        Groetjes
                        Last edited by Guest17; 9 januari 2014, 09:53.

                        Comment


                        • #57
                          Re: vliegen kan mooi zijn.

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          aan welke kant..?
                          grt,bouk.
                          Aan beide kanten bouk. Maar ik denk dat het niet zal mogelijk zijn, ene kant zee, ander kant bergen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #58
                            Re: vliegen kan mooi zijn.

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Aan beide kanten bouk. Maar ik denk dat het niet zal mogelijk zijn, ene kant zee, ander kant bergen.
                            Uitbreiden langs de kant van de zee kan geen probleem zijn, die van Hong Kong werd volledig in zee aangelegd.
                            Op Madeira werd ook een strook zee/kust opgevuld om de relatief korte baan wat langer te maken, en er zullen er nog wel zijn.
                            Ik dacht die van Gibraltar ook...maar ik zou mijn oude dia's eens moeten raadplegen.
                            Wat de kosten/baten analyse van uitbreiding in zee betreft voor St. Maarten.....dat zal een ander paar mouwen zijn, maar de mogelijkheid om te verlengen is er zeker.
                            Last edited by Guest17; 9 januari 2014, 14:06.

                            Comment


                            • #59
                              Re: vliegen kan mooi zijn.

                              Het probleem is niet dat de banen te kort zijn maar dat de vliegtuigen groter worden.

                              Niet vergeten dat er altijd een grote marge zit op wat nodig is en wat wettelijk moet. Landen zal weinig problemen geven wegens "leeg" maar om vol op te stijgen, met volle tanks ("heavy" ), heb je toch graag wat extra asfalt in geval je de take off moet afbreken.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment


                              • #60
                                Re: vliegen kan mooi zijn.

                                Ja, maar er kunnen wel limieten worden opgelegd welke vliegtuigen mogen en kunnen landen. Elke piloot wordt verondersteld het Aeronautical Information Management - AIM te raadplegen onder de vorm van berichten voor de piloten, de zogenaamde NOTAM's, vooraleer hij een vlucht aanvat. Statische en dynamische informatie wordt hier meegegeven. Dagelijks zijn er veranderingen in het internationaal luchtruim. Ik ben ervan overtuigd dat de info waarover piloten hier aangaande beschikken de meest adequate en best bijgewerkte is die er bestaat. Er moet maar eens een frequentie van één of ander baken veranderen. Heb dit zelf ooit meegemaakt dat een baken in Noord Frankrijk een nieuwe frequentie had gekregen. De kaarten waarover ik beschikte waren efkes ietsje te oud. En toen was ik nog niet geabonneerd op de Jepessen VFR manual. Ik had weeral eens mijn lesje geleerd. Ons vliegtuig ging nl. een gans andere richting uit dan deze die wij voor ogen hadden...
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X