Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
vliegen kan mooi zijn.
Collapse
X
-
vliegen kan mooi zijn.
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290Labels: Geen
-
-
Re: vliegen kan mooi zijn.
Volledig mee eens dat vliegen mooi kan zijn. Heb het zelf 12 jaar gedaan en heb er niks dan goeie herinneringen aan. Ook een speciaal wereldje dat zeer aan mekaar gehecht is. En tussen piloten onderling zijn er steeds fantastische en soms spannende verhalen te vertellen.Leeft en LAAT LEVEN !
-
Re: vliegen kan mooi zijn.
Mooi.
Ook mooi dat een Nederlander het voorLaatste Nieuws leest.Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Comment
-
Re: vliegen kan mooi zijn.
vliegen " IS " mooi ....
http://http://iloapp.peterjanssen.be/data/_gallery/public/4/1238262994_resized.jpg
http://http://iloapp.peterjanssen.be/data/_gallery/public/4/1238262966_resized.jpg
http://iloapp.peterjanssen.be/data/_...52_resized.jpg
grts...grts Peter
BD1754BE / Body & glass
Comment
-
Re: vliegen kan mooi zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk berichtvliegen " IS " mooi ....
Comment
-
Re: vliegen kan mooi zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk berichtLeeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
-
Re: vliegen kan mooi zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk berichtPrachtige en zeer elegante bimotor trouwens. Van welke makelij is dit toestel?
Comment
-
Re: vliegen kan mooi zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht...... Van welke makelij is dit toestel?
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Re: vliegen kan mooi zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtveel te vinden op het net over dit toestel.
Er is over alles veel te vinden op internet. Kan je ook iets constructiefs bijdragen over de vraag van enero?
Comment
-
Re: vliegen kan mooi zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk berichtDiamond DA-42 Twin enigine van Oostenrijkse makelij. Glass cockpit.... prachttoestel." Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
Comment
-
Re: vliegen kan mooi zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk berichtDiamond DA-42 Twin enigine van Oostenrijkse makelij. Glass cockpit.... prachttoestel.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
-
Re: vliegen kan mooi zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk berichtYour point?
Er is over alles veel te vinden op internet. Kan je ook iets constructiefs bijdragen over de vraag van enero?
Comment
-
Re: vliegen kan mooi zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk berichtHeeft een Duitse registratiecode voordelen? Prachtige en zeer elegante bimotor trouwens. Van welke makelij is dit toestel?
Glass cockpit is de Garmin 1000 die in meerdere toestellen gebruikt wordt tegenwoordig.
In dit toestel is ook auto pilot aanwezig.
De duitse registratie heeft veel voordeel , vooral wat kosten betreft .
Zo tellen de vlieguren pas van zodra het toestel van de grond is tot het weer op de grond is.
Belgie is nog steeds wat achterlijk op dit punt . Zo tellen de uren van het taxiën niet mee
en dat biedt veel voordeel als je weet dat alle x uren (weet het niet direct vanbuiten) die dingen
uit mekaar gehaald dienen te worden. op een drukkere luchthaven ben je gouw 15 a 20 minuten kwijt
en in die tijd ben je anders al snel 100 km weg.
Nadeel is dat het toestel wel altijd naar duitsland moet voor onderhoud (Egelsbach in de buurt van Frankfurt)
http://www.diamondair.de/products0.html
wat voor ons natuurlijk plezant is ... zo vliegen we regelmatig kosteloos met de DA-42 tot ginder
en met een huurauto terug. een kleine week later weer terug om op te halen en naar Deurne te vliegen ..
De motorblokken zijn afkomstig van Mercedes A-klasse maar een beetje gemodificeerd.
De brandstof is JET A-1 maar gewone diesel kan ook ... (JET A-1 is veel zuiverder)
Voor de grotere airliners waarmee je op vakantie gaat wordt dezelfde brandstof gebruikt.
Dit toestel wordt meestal verhuurd aan vliegscholen als basisopleiding voor multi-engine toestellen
en voor de verlengingen van de licenties hiervoor .. (is goedkoper dan een simulator)
de D-GVCC is volledig IFR uitgerust muv weerradar en voorzien van de-icing systeem.
De D-GVCC is ook voorzien van long range tanks .
Leuke info: de eigenaar was destijds fan van de flying doctors , vandaar de naam.
VCC, or Victor Charlie Charlie, is the RFDS base at Coopers Crossing.
Echt een leuk speelgoedje waarmee we al veel plezier beleefd hebben ....
http://www.youtube.com/watch?v=RQeBHSsL56oLast edited by Peter EOS-500D; 2 januari 2014, 01:48.grts Peter
BD1754BE / Body & glass
Comment
-
Re: vliegen kan mooi zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk berichtdenk dat bouk wilde duidelijk maken dat mensen lui zijn en mits iets moeite veel meer info zullen winden op het net dan te wachten tot iemand hier iets schrijft over het toestel
als het over fotografie gaat ist een ander paar mouwen.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Re: vliegen kan mooi zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk berichtDiamond DA-42 Twin star zoals reeds vermeld van oostenrijkse makelij.
Glass cockpit is de Garmin 1000 die in meerdere toestellen gebruikt wordt tegenwoordig.
In dit toestel is ook auto pilot aanwezig.
De duitse registratie heeft veel voordeel , vooral wat kosten betreft .
Zo tellen de vlieguren pas van zodra het toestel van de grond is tot het weer op de grond is.
Belgie is nog steeds wat achterlijk op dit punt . Zo tellen de uren van het taxiën niet mee
en dat biedt veel voordeel als je weet dat alle x uren (weet het niet direct vanbuiten) die dingen
uit mekaar gehaald dienen te worden. op een drukkere luchthaven ben je gouw 15 a 20 minuten kwijt
en in die tijd ben je anders al snel 100 km weg.
Nadeel is dat het toestel wel altijd naar duitsland moet voor onderhoud (Egelsbach in de buurt van Frankfurt)
http://www.diamondair.de/products0.html
wat voor ons natuurlijk plezant is ... zo vliegen we regelmatig kosteloos met de DA-42 tot ginder
en met een huurauto terug. een kleine week later weer terug om op te halen en naar Deurne te vliegen ..
De motorblokken zijn afkomstig van Mercedes A-klasse maar een beetje gemodificeerd.
De brandstof is JET A-1 maar gewone diesel kan ook ... (JET A-1 is veel zuiverder)
Voor de grotere airliners waarmee je op vakantie gaat wordt dezelfde brandstof gebruikt.
Dit toestel wordt meestal verhuurd aan vliegscholen als basisopleiding voor multi-engine toestellen
en voor de verlengingen van de licenties hiervoor .. (is goedkoper dan een simulator)
de D-GVCC is volledig IFR uitgerust muv weerradar en voorzien van de-icing systeem.
De D-GVCC is ook voorzien van long range tanks .
Leuke info: de eigenaar was destijds fan van de flying doctors , vandaar de naam.
VCC, or Victor Charlie Charlie, is the RFDS base at Coopers Crossing.
Echt een leuk speelgoedje waarmee we al veel plezier beleefd hebben ....
http://www.youtube.com/watch?v=RQeBHSsL56o
Het brengt mij de herinnering voor ogen toen mijn instructeur tijdens mijn opleiding tijdens take off voor het eerst de throttle dichtduwde. Nadien ben ik wel steeds op mijn hoede geweest voor dit soort van verrassingen.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
Comment