Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imac 27inch scherm alternatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Imac 27inch scherm alternatief

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Je kijkt inderdaad ergens overheen.
    Een standaard LG scherm met IPS heeft niet hetzelfde hoogwaardige paneel ingebouwd en tot voor kort plaatste LG dit hoogwaardig paneel niet in eigen producten.
    Vreemder nog is dat een LG scherm met hetzelfde hoogwaardige paneel veel duurder is dan bij de concurrentie.
    Ok, bedankt!
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #17
      Re: Imac 27inch scherm alternatief

      Ik heb zelf altijd met medion schermen gewerkt, steeds tevreden van geweest.
      Sinds ik overgestapt ben naar mac werk ik met een 27" apple scherm, in een woord geweldig. Ik vermoed dus dat die Dell je hetzelfde geweldige gevoel zal geven, aangezien er hetzelfde paneel in zit.
      Ik heb indertijd gekozen voor het apple scherm vanwege de vele aansluitingen achteraan. Alles steekt in het scherm en mijn bureau blijft netjes, er loopt maar 1 kabel naar mijn macbook.

      Comment


      • #18
        Re: Imac 27inch scherm alternatief

        Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
        Ik heb zelf altijd met medion schermen gewerkt, steeds tevreden van geweest.
        Sinds ik overgestapt ben naar mac werk ik met een 27" apple scherm, in een woord geweldig. Ik vermoed dus dat die Dell je hetzelfde geweldige gevoel zal geven, aangezien er hetzelfde paneel in zit.
        Ik heb indertijd gekozen voor het apple scherm vanwege de vele aansluitingen achteraan. Alles steekt in het scherm en mijn bureau blijft netjes, er loopt maar 1 kabel naar mijn macbook.
        Euch : dat er maar 1 kabel naar je macbook loopt, is met elk scherm zo : meer dan een signaalkabel en een voedingskabel heeft een scherm niet nodig...
        Die Dell heeft ook VGA, DVI-D, HDMI en displayport als aansluitingen : normaal voldoende om je keuze te maken. De beste keuze daar is ofwel displayport of DVI-D... Hier gebruik ik dat laatste...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #19
          Re: Imac 27inch scherm alternatief

          Die dell is idd "the monotor to choose"; alleen jammer dat de looks wat minder zijn, zo'n streepje geborsteld aluminium zou niet misstaan

          Zoals dit aoc scherm hieronder, mooi van design maar resolutie veel te laag


          Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
          Mijn website: http://www.michelpyck.be

          Comment


          • #20
            Re: Imac 27inch scherm alternatief

            Oorspronkelijk geplaatst door MichelP Bekijk bericht
            Die dell is idd "the monotor to choose"; alleen jammer dat de looks wat minder zijn, zo'n streepje geborsteld aluminium zou niet misstaan

            Zoals dit aoc scherm hieronder, mooi van design maar resolutie veel te laag


            Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
            Je kan niet alles hebben voor die prijs . Maar de staander is achteraan voorzien van een zilvergrijze coating, niet dat je daar veel van ziet als je voor het scherm zit .
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #21
              Re: Imac 27inch scherm alternatief

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Je kan niet alles hebben voor die prijs . Maar de staander is achteraan voorzien van een zilvergrijze coating, niet dat je daar veel van ziet als je voor het scherm zit .
              Vooraan ook onderrand met aluminiumlook, moesten ze een 2560x1440 variant maken zou dat fantastisch zijn

              Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
              Mijn website: http://www.michelpyck.be

              Comment


              • #22
                Re: Imac 27inch scherm alternatief

                Oorspronkelijk geplaatst door MichelP Bekijk bericht
                Vooraan ook onderrand met aluminiumlook, moesten ze een 2560x1440 variant maken zou dat fantastisch zijn

                Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
                De rand van het scherm is rondom ook zilver, maar daar zie je ook niets van, omdat de voorkant zwart is.
                En die Dell is 2560x1440 qua resolutie. Dus het is nu al fantastisch .
                500€ voor een plaatje aluminium vind ik toch wat duur. Zit zelf in de metaalsector, dus ik weet wat een plaatje AlMg3 kost .
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #23
                  Re: Imac 27inch scherm alternatief

                  Heb zelf zo'n ouder model Dell IPS scherm en heb dat steeds een goede investering gevonden. Enorme kijkhoek en kleuren blijven stabiel onafhankelijk van de hoek.

                  Hierboven maakt iemand de opmerking dat hij/zij in een half-duistere ruimte werkt. Ik vraag me af of je dan kleuren goed kan beoordelen. Heeft er soms iemand een link naar meer info over hoe je achtergrondverlichting moet (zou moeten) zijn voor zo'n werk?

                  500€ voor een plaatje aluminium vind ik toch wat duur. Zit zelf in de metaalsector, dus ik weet wat een plaatje AlMg3 kost
                  Dat is hetzelfde als die expert die 1000 euro vroeg voor een kruisje te zetten waar het probleem was: 1 euro voor het potlood en 999 euro om te weten waar het te zetten. Bij apple is dat 1 euro voor het alu, 1 euro voor de ontwerper en 498 euro voor het apple logo.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Imac 27inch scherm alternatief

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Euch : dat er maar 1 kabel naar je macbook loopt, is met elk scherm zo : meer dan een signaalkabel en een voedingskabel heeft een scherm niet nodig...
                    Ja, maar jij hebt ook nog een voedingssnoer naar je laptop lopen, en netwerk en USB randapperatuur. Bij het Apple TB scherm loopt er 1 kabel naar je laptop. Deze kabel eindigt in een TB stekker en magsafe stekker voor de voeding van de laptop. Het is dus niet enkel een 27" scherm, maar ook een TB docking station. Wanneer ik 's morgens aankom op het werk plug ik deze dubbele kabel in en 5 seconden later ben ik aan het werken (op een full size keyboard, met gigabit netwerkverbinding en een TB RAID. En ik heb zelf een ingebouwde webcam en speakers, deze laatste zijn trouwens niet eens zo slecht, wanneer ik geen echt montagewerk doe, gebruikt ik vaak de ingebouwde speakers ipv de studiomonitors op te zetten.

                    € 999 is veel geld voor een scherm, maar de meeste 27" schermen hebben ook een prijskaartje van + € 600. Als je dan nog een TB docking bijrekent (al snel = € 300) dan is die prijs niet zo onredelijk. Of Dit gebruiksgemak jou deze meerprijs waard is, dat is een heel ander verhaal.

                    Om een beetje een vergelijking te maken. Waarom zou ik een D4 kopen als ik voor € 2300 minder een Df kan kopen met dezelfde sensor... Wel er zit meer in een DSLR dan een sensor, in een scherm zit meer dan alleen een LCD paneel.

                    Zeg ik nu dat iedereen met 'n mac een TB display moet kopen, nee, zeker niet. Thuis heb ik geen TB display, waarschijnlijk koop ik zo'n Dell als de bankrekening bekomen is van de kerstperiode, want ik werk op een oude Mac Pro, dus geen TB, maar los daar van, vind ik de toegevoegde waarde van zo'n TB display enkel interessant wanneer je met een laptop werkt.

                    mvg,

                    Philippe
                    BD2583BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Imac 27inch scherm alternatief

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Euch : dat er maar 1 kabel naar je macbook loopt, is met elk scherm zo : meer dan een signaalkabel en een voedingskabel heeft een scherm niet nodig...
                      Die Dell heeft ook VGA, DVI-D, HDMI en displayport als aansluitingen : normaal voldoende om je keuze te maken. De beste keuze daar is ofwel displayport of DVI-D... Hier gebruik ik dat laatste...
                      Sorry als ik niet helemaal duidelijk was, ik doelde eigenlijk op de usb poorten, thunderbolt poort, ethernet etc...
                      Mijn printer, externe HDD's,... pluggen allemaal achter in het scherm, waardoor er dus voor al deze apparaten maar 1 kabel naar mijn laptop loopt,
                      de rest zit netjes achter mijn bureau in een kabelgoot.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Imac 27inch scherm alternatief

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Dat is hetzelfde als die expert die 1000 euro vroeg voor een kruisje te zetten waar het probleem was: 1 euro voor het potlood en 999 euro om te weten waar het te zetten. Bij apple is dat 1 euro voor het alu, 1 euro voor de ontwerper en 498 euro voor het apple logo.
                        Eens een Apple proberen, je wil niet weten wat je al die jaren hebt gemist. Die 498€ voor dat Apple-logo zal je snel vergeten zijn
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #27
                          Re: Imac 27inch scherm alternatief

                          Die Dell heeft ook USB aansluitingen. En voor de rest werk ik op een desktop, dus geen docking station nodig ... Voor een HP laptop kost een dockingstation max. een 165€ en de meeste amper boven de 100€ (maar het zijn wel lelijke dingen...), dus niet overdrijven, hé...

                          Ik werk zelf heel bewust met een toetsenbord + muis met kabeltje : gewoon omdat wat batterijen minder (zelfs oplaadbare) nergens slecht voor is. En qua betrouwbaarheid kan je nog altijd niets beter hebben, dan een kabeltje...

                          Ik vind trouwens dat Apple veel te veel aandacht heeft voor design, en een pak minder voor het gebruiksgemak. Ben behoorlijk zeker dat een hersteldienst liever een HP workstation ziet binnenkomen dan de nieuwe Mac pro (die vuilbak daar), om maar iets te zeggen...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #28
                            Re: Imac 27inch scherm alternatief

                            "Once you go Mac you never turn back"

                            Mvg Yves.
                            What you see is what you get

                            Comment


                            • #29
                              Re: Imac 27inch scherm alternatief

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Die Dell heeft ook USB aansluitingen. En voor de rest werk ik op een desktop, dus geen docking station nodig ... Voor een HP laptop kost een dockingstation max. een 165€ en de meeste amper boven de 100€ (maar het zijn wel lelijke dingen...), dus niet overdrijven, hé...

                              Ik vind trouwens dat Apple veel te veel aandacht heeft voor design, en een pak minder voor het gebruiksgemak. Ben behoorlijk zeker dat een hersteldienst liever een HP workstation ziet binnenkomen dan de nieuwe Mac pro (die vuilbak daar), om maar iets te zeggen...
                              Die Dell heeft wel USB aansluitingen, maar geen TB en geen netwerk,... Die HP dockings zijn leuk, maar daar heb je niet veel aan als je met mac werkt (en TB schijven) de TB dockings kosten een pak meer. De HP's vroeger trouwens ook, ik herinner nog dat m'n baas behoorlijk schrok van de rekening toen hij de eerste docking stations voor onze HP's bestelde. De docking die ik voor m'n eerste HP gebruikte kostte iets meer dan € 200 ex BTW en die kan ik ondertussen niet meer gebruiken omdat HP z'n docking port verandert heeft.

                              Dat apple te veel oog heeft voor design kan ik alleen maar beamen. Ik ben ook meer fan van de oude mac pro dan van de nieuwe (niet tegenstaande ik er onmiddellijk één zou kopen moest ik ergens geld te veel hebben)

                              Trouwens op de pro producten is de "apple tax" een stuk minder. Toen ik een kleine 6 jaar geleden offertes opvroeg voor onze eerste echte montage PC, waren prijzen op het einde van de rit bijna identiek. We zijn toen voor GV Edius gegaan omwille van de software. Nu gaan we waarschijnlijk volledig overschakelen op Final Cut (met misschien zo'n apple vuilbak) De andere optie (Avid) is waarschijnlijk zelfs duurder.
                              BD2583BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Imac 27inch scherm alternatief

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Mat te flets?
                                Dan vergelijkt u wel met een goedkoop scherm of zo maar zeker niet met de vernoemde Dell.
                                En het mooiste van al is dat het paneel in die Dell en Apple net hetzelfde is (LG), enkel heeft Apple er een glasplaat voor gezet.
                                Niets is zo subjectief als kleur. Maar, ik ervaar de matte schermen als fletser kwa kleuropbrengst.
                                Niks met Apple of Dell zelf te maken. Nu kan je zeggen dat de Dell het beter doet, maar met een glansscherm vind ik het nu eenmaal mooier.
                                Ben al moe op zoek geweest naar een mooi glanzend scherm van andere merken, tevergeefs.
                                Heel je betoog over Apple te duur enzovoort doet hier eigenlijk niet terzake, dit is een persoonlijke keuze.

                                Comment

                                Working...
                                X