Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's bekijken iMac/Macbook

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's bekijken iMac/Macbook

Hallo

Sinds enkele maanden hebben we een iMac gekocht. Super ding, zeker qua design en specs, maar als je microsoft gewend was is het toch een hele aanpassing.
    Eén van de zaken waar we niet aan uitraken is hoe we makkelijk foto's kunnen bekijken en verwijderen.

BIJ MICROSOFT:

- open je gewoon de map waar je foto's instaan
    - klik je dubbel op een foto
    - komt de foto er op in full screen
    - kan je m.b.v. de pijltjestoetsen door de volgende of de vorige foto's scrollen
    - zie je een foto die je wilt verwijderen, dan klik je gewoon op delete

BIJ APPLE:

- open je de map waar je foto's instaan
    - klik je NIET op een foto (want dan komt enkel DIE foto erop in full screen, en kan je niet oor de andere foto's scrollen m.b.v. de pijltjestoetsen)
    - dus: Selecteer je ALLE foto's die je wilt bekijken en druk je daarna op de spatiebalk. Daarna verschijnt de eerste foto in full screen.
    - dan kan je m.b.v. de pijltjestoetsen door de foto's scrollen die je hebt geselecteerd.

Wil je een foto deleten, dan moet je weer uit de "full screen modus" gaan en de foto apart selecteren en verwijderen. Je kan dus geen foto verwijderen terwijl je door je foto's aan het scrollen bent...

Redelijk omslachtig dus. Dan heb je ook nog iPhoto, maar dat is al helemaal onoverzichtelijk. We willen dus gewoon al onze GOEDE foto's in mappen op onze iMac zetten, en voor we dat doen er eerst in kuisen en alle slechte deleten.

HOE DOEN JULLIE DIT??? :/

Alvast bedankt voor de tips!
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

Re: Foto's bekijken iMac/Macbook

- open de folder
    - zet het beeld op cover flow (view - cover flow) of rechtse keuze op toolbar.
    - maak indien nodig het venster met de foto's groter
    - scrol door de foto's met pijltjes, muis, …
    - rechts click naar vuilbak voor de slechte
    - voeg eventueel een vuilbak button toe aan de toolbar.

In de praktijk gebruik ik echter zelden finder om foto's te beoordelen, maar Aperture (of eventueel iphoto).

Comment

Bedankt voor de tip!

Maar het is nog steeds geen super manier...
      Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

Comment

Jij gebruikt een windows manier om op Apple te werken.

Ik doe het volgende:
        In iPhoto gooi ik,alles weg wat ik zeker niet meer wil.
        De goede fotos krijgen sterren, of een tag.

Je kan die achteraf makkelijk selecteren voor een screenshow, of om te exporteren, of om een boek te maken.

Comment

Vanaf Snow Leopard (10.6), Leopard (10.5) of nog vroeger (?) is het mogelijk gewoon een folder met foto's te openen. Dat doe je nog met de muis, maar kan ook als de folder geselecteerd is via ⌘-O; dan selecteer je het eerste bestand (ik neem aan dat het om jpg gaat?), en druk je op de spatiebalk. Volià: je foto verschijnt in het groot. Met de pijltjestoets naar beneden krijg je de tweede foto in beeld, enz.
          Maar zoals boven al gezegd: wie bekijkt zijn foto's via de Finder? Het kan, maar er zijn betere wegen. Zo laad ik mijn jpg's in iPhoto, de RAWs worden via Bridge ingelezen en komen op een externe HD terecht.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

De weg naar het bekijken en kuisen in de foto's moet zo kort mogelijk zijn aangezien het m'n moeder is die er zich mee bezighoudt XD

Toch bedankt voor de tips, ik zal ze eens uitproberen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Jij gebruikt een windows manier om op Apple te werken.

Ik doe het volgende:
              In iPhoto gooi ik,alles weg wat ik zeker niet meer wil.
              De goede fotos krijgen sterren, of een tag.

Je kan die achteraf makkelijk selecteren voor een screenshow, of om te exporteren, of om een boek te maken.
              Wat is er verkeerd aan de mogelijkheid dat je een foto die openstaat gewoon kan wissen door op de delete-toets te duwen : lijkt me toch een logisch manier van werken...
              Groeten,

Polleke

Comment

Had ongeveer hetzelfde probleem voor mijn foto's op een deftig manier te bekijken en desnoods te verwijderen, maar ik heb een programmatje gevonden, spotgoedkoop (zo'n 5 dollar, dus een goeie 3,5 euro). Daarmee kan je je foto's deftig bekijken, scrollen, sharen, ect.
                ArcSoft Photo+ , koop hem wel via de website (goedkoper dan in de appstore).
                Sony SLT-A65V 18-55mm - Sony DT 50mm F1.8 SAM - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
                GoPro Hero 3 Black edition

Comment

gewoon er windows opzetten
                  dat werkt perfect op elke apple pc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                    gewoon er windows opzetten
                    dat werkt perfect op elke apple pc
                    Werkt inderdaad op elke Apple. Hier via Parallels, maar ik denk er nu serieus aan die eraf te smijten. Je zit hiermee terug opgezadeld met een zeer trage opstart. Als je een tijdje niet met Windows hebt gewerkt sta je tal van updates achter. Wil je uit windows, dan kan je ondertussen niks meer doen vooraleer alle updates gedownload zijn en op je systeem staan. Je creëert dus met Windows op Apple een probleem dat je juist wil vermijden met Apple.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Je koopt geen apple computer om daarop eventjes windows op te zetten (tenzij het ECHT moet). Allé jha komaan :P
                      Dan kunde evenwel gewoon een pc kopen en geld besparen...
                      Sony SLT-A65V 18-55mm - Sony DT 50mm F1.8 SAM - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

Comment

en waarom niet?
                        ik vind nu de os van apple niet echt het van het
                        geef mij maar windows voor mee te werken
                        dusja als de tp starter problemen heeft met de os van apple zet er dan gewoon windows op
                        probleem opgelost
                        je kan ook gewoon de ssd of hd volledig formateren en de volledige os van apple eraf zwieren dan heb je geen lange opstarttijd meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darky135 Bekijk bericht
                          Je koopt geen apple computer om daarop eventjes windows op te zetten (tenzij het ECHT moet). Allé jha komaan :P
                          Dan kunde evenwel gewoon een pc kopen en geld besparen...
                          Dat is inderdaad zo. Alleen, mijn probleem is dat de software gemaakt voor mijn beroep als kinesist, enkel compatibel is met Windows. Nu, mijn MacBookPro wordt hoofdzakelijk gebruikt voor privé doeleinden. Dus ik ga nog zelden naar Windows voor privé zaken. En de dag dat ik met mijn praktijk stop vliegt alles wat Windows is buiten.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Dat is inderdaad zo. Alleen, mijn probleem is dat de software gemaakt voor mijn beroep als kinesist, enkel compatibel is met Windows. Nu, mijn MacBookPro wordt hoofdzakelijk gebruikt voor privé doeleinden. Dus ik ga nog zelden naar Windows voor privé zaken. En de dag dat ik met mijn praktijk stop vliegt alles wat Windows is buiten.
                            tja bij mij is het juist het omgekeerde
                            als ik kan dan vliegt alles van apple software buiten

Comment

Ma bon ok, laten we terug OT gaat, welke os iemand het leukste of beste vind, is ieders persoonlijke keuze
                              Toen ik deze week overgestapt ben op OSX Mavericks had ik hetzelfde gevoel van ok, wat nu, maar heb het met een goedkope software kunnen oplossen.
                              Dus RuneDg probeer zeker ArcSoft Photo+

Comment

Working...
                              X